Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 209 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 216  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

Daar ben ik ook wel benieuwd naar mavantos.

Ik heb succes met het volgende voor mijn 5 jarige dressuur ruin:
1,5 schep (droog) fibre beet. (Overal komt
Uiteraard de bijbehorende hoeveelheid water bij)
1,5 schep fibre nuggets
1/2 kopje lijnzaad olie
500 gram bodybuilder van mijten
1 schep dressuur müsli van mijten
1 schep merrie müsli van mijten.
1/2 emmer luzerne

Van stal krijgt hij nog 1,5 schep basisbrok per dag en onbeperkt hooi op stal en land.

Mijn merrie met een veulen krijgt hetzelfde behalve de bodybuilder en de dressuur müsli, die krijgt daarvoor 1 schep merrie müsli extra.

Ondertussen ben ik ze langzaam aan het afbouwen en kijken hoe het blijft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 12:58 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
mavantos schreef
Mijn paard mag geen speedibeet en sojaschroot meer van de osteopaat. Wij zijn nu over naar Agrobs Myo Protein Flakes en Phytonics Muscle Support.

Ps. Mocht iemand een gratis zak sojaschroot willen hebben, stuur maar een pb. Ophalen in Zuid-Holland nabij Den Haag.


Waarom mag ie dat niet (meer) hebben? Puur interesse hoor, onze osteo en fysio hebben er nog nooit wat over gezegd..



Te belastend voor zijn lichaam om te verwerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 17:53 



 
Profiel   

gewoonmarie schreef
Daar ben ik ook wel benieuwd naar mavantos.

Ik heb succes met het volgende voor mijn 5 jarige dressuur ruin:
1,5 schep (droog) fibre beet. (Overal komt
Uiteraard de bijbehorende hoeveelheid water bij)
1,5 schep fibre nuggets
1/2 kopje lijnzaad olie
500 gram bodybuilder van mijten
1 schep dressuur müsli van mijten
1 schep merrie müsli van mijten.
1/2 emmer luzerne

Van stal krijgt hij nog 1,5 schep basisbrok per dag en onbeperkt hooi op stal en land.

Mijn merrie met een veulen krijgt hetzelfde behalve de bodybuilder en de dressuur müsli, die krijgt daarvoor 1 schep merrie müsli extra.

Ondertussen ben ik ze langzaam aan het afbouwen en kijken hoe het blijft.


Wauw!! Vind dit echt heel veel!!
Maar als het werkt is het super fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 16:24 



 
Profiel   

Mijne krijgt nu, verdeeld over 2 voerbeurten:
- 1 schep bietenpulp
- 2 scheppen slobber
- halve schep sojaschroot
- 2 scheppen krachtvoer

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 14:57 



 
Profiel   

Hebben jullie tips, want ik zie dat er zoveel is dat ik een beetje overspoeld raak door de info :P

2 paarden, een oudje die wat mager is en wat extra's mag en een van 15 die iets invalt. Gezien de kosten zoek ik eigenlijk 1 optie om bij te voeren voor beide paarden. Ze krijgen genoeg hoog over de dag en staan een halve dag op het gras.
Het oudje staat niet in het werk, de jongere wel maar niet heel fanatiek. Het oudje heeft nog redelijk goede tanden.
En ik zoek een goed voorbeeld of goede uitleg waarbij je kunt zien hoe je een te dun paard kunt herkennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 13:25 



 
Profiel   

Earth schreef
Hebben jullie tips, want ik zie dat er zoveel is dat ik een beetje overspoeld raak door de info :P

2 paarden, een oudje die wat mager is en wat extra's mag en een van 15 die iets invalt. Gezien de kosten zoek ik eigenlijk 1 optie om bij te voeren voor beide paarden. Ze krijgen genoeg hoog over de dag en staan een halve dag op het gras.
Het oudje staat niet in het werk, de jongere wel maar niet heel fanatiek. Het oudje heeft nog redelijk goede tanden.
En ik zoek een goed voorbeeld of goede uitleg waarbij je kunt zien hoe je een te dun paard kunt herkennen?



[ img ]
Denk dat dit een mooi voorbeeld is. Zoals je al vaker voorbij ziet komen zou ik kiezen voor sojaschroot, seniores priores of eventueel fibre nuggets

Edit: Paard 5 is dan goed op gewicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 16:31 



 
Profiel   

laat je hooi in elk geval testen want als een15 jarige er al van afvalt zit er denk ik niet veel in.
ga ook wegen hoeveel kilo ze nou eigenlijk op eten.
geef je een balancer?

hier werkt het beste:
schep seniores priores
halve schep fibrenuggets
dat samen laten weken en een of meerdere keren per dag geven.
en voor het voeren er een schep muesli doorheen doen, maakt niet uit welk merk.
en mijn merrie krijgt er bodybuilder van mijten bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 18:07 



 
Profiel   

Wat raden jullie aan voor een Engels volbloed welke echt mager is?

Ik zit te denken aan de basis pavo fibrebeet. Hij moet zeker niet meer energie krijgen. Hoe kan ik hem het beste ondersteunen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:23 



 
Profiel   

begin wel bij het begin met de voeding die er nu in gaat
wat voor ruwvoer eet je paard en weet je hoeveel kilo ruwvoer er ook echt in gaat?
van daaruit kun je gaan kijken wat er tekort komt en wat er het beste bij kan denk ik.
maar de fiberbeet is prima spul,

op de site van pavo staat dit
Dagelijks advies:

100gr/100kg lichaamsgewicht
Maximaal 1kg/100kg lichaamsgewicht Schepinhoud
Inhoud een Pavo voerschep:

1 volle Pavo voerschep FibreBeet bevat circa 1,140 kg (droog afgewogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:58 



 
Profiel   

Wij geven sinds kort ook Pavo Musclebuilt naast de Fibrebeet en hebben het idee dat dit meer "aanzet"dan alleen de Fibrebeet en de Vitalbix DC+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:12 



 
Profiel   

Hij krijgt onbeperkt hooi, er gaat behoorlijk wat doorheen, maar ze staan met zijn tweeën dus hoeveel kg precies is niet te zien. Hij kreeg een ruwvoermix van Florian horsefood maar eet deze erg slecht en gooit heel veel naast zijn bak. Hier doorheen krijgt hij subli dieetmix ongeveer 750 gram per dag (verdeelt over 2 voerbeurten) en lijnzaadolie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:12 



 
Profiel   

WeightLift Van pavo kun je eens naar kijken. heb ik een poosje aan mijn Arabier gegeven, ze is daar van bijgekomen. Dieetmix lijkt me niet geschikt voor paarden die te mager zijn, eerder voor dikkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:50 



 
Profiel   

assebassie schreef
WeightLift Van pavo kun je eens naar kijken. heb ik een poosje aan mijn Arabier gegeven, ze is daar van bijgekomen. Dieetmix lijkt me niet geschikt voor paarden die te mager zijn, eerder voor dikkers.


Op aanraden van voermeesters daarmee begonnen om hem niet meteen te overbelasten. Engelse volbloeden doen het meestal niet heel goed op een grote hoeveelheid krachtvoer (veel zetmeel en suikers) en dat heeft de dieetmix weinig. Dus daar mee begonnen en nu hij er een tijdje is en goed gewend is aan zijn nieuwe plekje en het onbeperkt ruwvoer wil ik kijken waar ik hem verder kan ondersteunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:52 



 
Profiel   

Ik geef mijn ev 1kg fibrebeet (droog gewogen), 1kg lijnzaadbrok,200ml lijnzaadolie, twee schepjes eiwit isolaat en Pavo vital. Dat is genoeg om haar naast heel arm hooi goed op gewicht en in de spieren te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:02 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik geef mijn ev 1kg fibrebeet (droog gewogen), 1kg lijnzaadbrok,200ml lijnzaadolie, twee schepjes eiwit isolaat en Pavo vital. Dat is genoeg om haar naast heel arm hooi goed op gewicht en in de spieren te houden


Klinkt goed! Wat voor merk en type eiwitisolaat en lijnzaadbrok voer je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:09 



 
Profiel   

Sojaschroot was mijn redding, ik ben er zelfs eventjes mee gestopt omdat hij teveel aan kwam (ivm herstellen van been blessure heb ik hem nu liever niet te dik). Kost ook nog eens niet veel. Geloof dat ik 20 kg voor €24 had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:17 



 
Profiel   

Calimero, de eiwit isolaat van bulk en lijnzaadbrok van de plaatselijke leverancier.. als je daar nog een goedkoper adresje voor vind hou ik me aanbevolen :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:32 



 
Profiel   

Hier meerdere paarden goed op gewicht (en eentje die heel moeilijk aan kwam zelfs iets te dik) gekregen met Equifyt Zupa.
Die nu te dik is kreeg droog gewogen maar zo'n 350gram per dag, wel in combinatie met eiwitten. Of dit een eiwit isolaat is van bulk of sojaschroot is net wat je zelf wilt voeren en ook uitgeven. Ik ga met de eiwitten van bulk proberen af te bouwen en misschien zelfs stoppen, wordt mij iets te duur nu om €160 per maand aan eiwitten te voeren :$
Een ander paard dat een wandelend skelet was en 20 jaar oud hebben we erg goed op gewicht gekregen met de Zupa icm de coosltance copra, in juli twijfelden we nog of ze de winter wel door zou gaan komen met haar gewicht maar nu maken we ons daar geen zorgen meer over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:27 



 
Profiel   

Ja ik zat inderdaad ook te kijken om misschien de Equifit zupa te voegen ipv de fibrebeet. Nadeel is dat ik die online moet bestellen. Dus één van die twee als basis, plus extra eiwitten en lijnzaadolie en subli omega 369 voor extra vet. En uiteraard vitamines met pavo vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:40 



 
Profiel   

Calimero_ schreef
Ja ik zat inderdaad ook te kijken om misschien de Equifit zupa te voegen ipv de fibrebeet. Nadeel is dat ik die online moet bestellen. Dus één van die twee als basis, plus extra eiwitten en lijnzaadolie en subli omega 369 voor extra vet. En uiteraard vitamines met pavo vital.


Als je sojaschroot neemt heb je vet en eiwitten ineen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:42 



 
Profiel   

Ja daar zit ik ook naar te kijken inderdaad! Maar dat is hier ook niet verkrijgbaar dus moet ik ook bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:44 



 
Profiel   

YvonneV schreef
Regelmatig zie ik hier de vraag voorbij komen waar je sojaschroot kan kopen. De soja die ik voer komt van de fa. Fuite die ook Action horsefood levert. Nu kwam ik op hun site een lijstje van alle dealers tegen. Waarschijnlijk kunnen die het voor je bestellen. Ik betaal 12.50/25kg.

http://www.actionquality.nl/nl/verkrijgen/

Inmiddels wel duurder maar misschien kan je hier iets mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 13:42 



 
Profiel   

Calimero_ schreef
Ja daar zit ik ook naar te kijken inderdaad! Maar dat is hier ook niet verkrijgbaar dus moet ik ook bestellen.


Ik bestel het via bol.com Sojaschroot, gaat makkelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 14:50 



 
Profiel   

We gaan het proberen met Equifit zupa, sojaschroot, voor de smakelijkheid nog wat van de muesli, subli omega 369, lijnzaadolie en pavo vital. Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 12:49 



 
Profiel   

hoeveel van de zupa ga je geven?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 209 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 216  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen