Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 43 [ 1057 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer zo'n psyllium-topic

 
Profiel   

Hoe vaak geven jullie eigenlijk een kuur? Jaarrond elke maand? Minder?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 13:23 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik zag bij die brokjes van de paardendrogist dat ze psylliumpoeder erin hebben. Dat zette mij aan het denken, want mijn paard weet op magische wijze in zn slobber altijd psyllium over te laten :+ hoe nat of halfnat het ook is.
Dus bedacht me: heeft iemand al eens geprobeerd het te malen en dan te geven?


Ik heb de zaadjes eens gemalen in de koffiemolen die ik voor lijnzaad gebruik. Dat werd een soort husk. Die mijn pony dus niet moest want ze had toch al duidelijk gemeld dat ze er, na een aantal jaar husk, klaar mee was.
* Denk hier een dacht-het-niet merriehoofd bij.


@ muze
Ik heb een zand snabbelaar dus die krijgt iedere maand een kuur van 10x. Van de zomer dacht ik het wel om de maand te kunnen. Dat werd een dierenarts bezoekje. -O-


Laatst bijgewerkt door Sybelle op 07-12-22 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:54 



 
Profiel   

Dat kan prima, er wordt ook gemalen husk verkocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:55 



 
Profiel   

Ik doe het om de maand, met af en toe een paar maanden achter elkaar. En waarom dan wel, dat is echt nergens op gebaseerd :+

Hier hebben ze de kuur net achter de rug, en ik weet nu al dat ik vanavond een chagrijnige merrie heb omdat ze geen slobber meer krijgt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 16:26 



 
Profiel   

Sybelle schreef
Slmt9 schreef
Ik zag bij die brokjes van de paardendrogist dat ze psylliumpoeder erin hebben. Dat zette mij aan het denken, want mijn paard weet op magische wijze in zn slobber altijd psyllium over te laten :+ hoe nat of halfnat het ook is.
Dus bedacht me: heeft iemand al eens geprobeerd het te malen en dan te geven?


Ik heb de zaadjes eens gemalen in de koffiemolen die ik voor lijnzaad gebruik. Dat werd een soort husk. Die mijn pony dus niet moest want ze had toch al duidelijk gemeld dat ze er, na een aantal jaar husk, klaar mee was.
* Denk hier een dacht-het-niet merriehoofd bij.



Ah thx, ik wou ‘t op dezelfde wijze doen. Jammer, dan gaat dat over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 16:46 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ik doe het om de maand, met af en toe een paar maanden achter elkaar. En waarom dan wel, dat is echt nergens op gebaseerd :+

Hier hetzelfde.
Mijn paard eet de brokjes trouwens prima nu! *\o/* de husk die ik erbij geef, blaast hij vakkundig weg of hij eet er omheen. Dat krijg ik er helaas niet meer in. Volgende maand probeer ik andere brokjes, kijken welke er het best ingaan en welke het beste resultaat lijken te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 17:29 



 
Profiel   

Ik doe elke maand 5 a 7 dagen, soms wel een uitdaging :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 17:42 



 
Profiel   

Jammer dat die brokjes zo duur zijn.
Ik ga nog wat voer van stalgenoten proberen, kijken of er toch nog iets is waar mn paard op aanvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 19:31 



 
Profiel   

Hier is het juist feestweek als ze psylliumzaad krijgen met slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:23 



 
Profiel   

Hier ook iets van 5-7 dagen per maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:24 



 
Profiel   

Muze schreef
Hoe vaak geven jullie eigenlijk een kuur? Jaarrond elke maand? Minder?

2 a 3 x in het jaar afhankelijk van hoeveel ze op de wei of rond de stal staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:45 



 
Profiel   

Ik geef ze elk voorjaar een kuur. Dan hebben ze een winter op kort gras of paddock gestaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:57 



 
Profiel   

Elke maand 7 dagen 500gr per dan. Aanbevolen op de kliniek nadat ik vorig jaar een foto van de buik heb laten maken. Wat ik overigens iedereen kan aanbevelen eens per jaar of half jaar te doen. De kosten waren 80 euro en ik wist precies hoe we ervoor staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 21:48 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ik doe het om de maand, met af en toe een paar maanden achter elkaar. En waarom dan wel, dat is echt nergens op gebaseerd :+

Hier hebben ze de kuur net achter de rug, en ik weet nu al dat ik vanavond een chagrijnige merrie heb omdat ze geen slobber meer krijgt :')


Had ik ook :') Die was echt niet blij

Ik doe het in de winter een paar keer. Ligt eraan wanneer ze de paddock op gaan en weer het gras op. Dot jaar ook kort gras gehad, dus meteen na weideseizoen al de 1e, vorige week de 2e en dan of begin weideseizoen weer of nog 1 tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 21:49 



 
Profiel   

Welke slobber geven jullie?

Die van mij moet niet te hoog in s+z zijn. 20% is wel de max.
De pavo slobbermash lustte hij na een paar keer niet meer en de vitalbix nutrimash gaat hij van schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 22:31 



 
Profiel   

Agrobs of Marstall gaan beide er goed in hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 23:01 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Welke slobber geven jullie?

Die van mij moet niet te hoog in s+z zijn. 20% is wel de max.
De pavo slobbermash lustte hij na een paar keer niet meer en de vitalbix nutrimash gaat hij van schuren.

Vitalstyle slueslimix

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 23:06 



 
Profiel   

Van metazoa de natural muesli of care4life. Hier idd dezelfde overweging. Samen met handje hooibrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 06:54 



 
Profiel   

Ik geef pavo Fibrenuggets als slobber :+ En afhankelijk van de arbeid eventueel Marstall Bergwiesen mash

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:26 



 
Profiel   

Ik had de slobber van subli waar de vezels al zitten(dus de psylliumzaad slobber) en die aangevuld met normale die ik nog had. Dit heeft ze elke dag normaal gegeten, liet zelfs andere voer ervoor staan. Terwijl met normale slobber en zaadjes het meer een moetje was. Daar moest ik verschillende slobbers voor proberen, olie erbij en toen ging ze het wel eten, maar pas als het andere op was. Dus kon niet voeren als de hooi had.

Die losse zullen echt beter zijn, maar ik was tevreden over de slobber, vele malen beter erin te krijgen zonder nog tig andere dingen erbij te moeten doen. Het is iig dichterbij het normale advies met 100 gram slobber per 100 kilo en inhoud is 50% psylliumzaad.


Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 08-12-22 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:38 



 
Profiel   

De fibrenuggets at mijn paard helaas maar korte tijd net als de care 4 life :+
Slueslimix en agrobs alpengrun zijn de twee die ik nog kan testen van stalgenoten. Pavo stuurt nog een proefzakje 18+.

Zet ik de Metazoa muesli, subli slobber en Marstall mash nog op de probeerlijst.

De Bergwiesen, is dat grasbrok? Want dat gaat vaak met veel kieskeurige paarden ook niet top toch? Voordat ik weer met een zak blijf zitten :+


Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 08-12-22 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:39 



 
Profiel   

Van vitalstyle slueslimix bestaan ook proefzakjes. Denk dat die wel op de site staan, anders kan je ze misschien mailen. Ik heb er ooit een gekregen op een beurs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:47 



 
Profiel   

Kan via stalgenoot :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:49 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Kan via stalgenoot :D

Nog beter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:50 



 
Profiel   

De bergwiesen bestaat uit: Gras, gedroogd bij hoge temperaturen (van blijvend grasland in de Allgäu), lijnzaadschroot, gedroogde appelpulp, lijnzaad, geraff. plantaardige olie uit raap, gedroogde cichoreipulp, kruiden (brandnetel, eucalyptus, koriander, venkelzaad, echte heemstblad, tijm, kamille, fenegriek, berkenblad, anijs, sparrennaalden, smalle weegbree, karwij, salie, jeneverbessen, knoflook), calciumcarbonaat, bierbostel, biergist, fenegriekzaden (gemalen), natriumchloride.
https://www.marstall.nl/product/marstal ... sh-12-5kg/

Edit: bij martall kun je volgens mij ook proefzakjes aanvragen :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 43 [ 1057 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen