Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

BCS paarden bespreken en foto's

 
Profiel   

Ja, alles wat er aan vulling op zit is nog wel steeds vet. Dus nog steeds wel een +1
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:51 



 
Profiel   

Ik ben zo benieuwd hoe zn kont er van achter uitziet haha, maar ik denk ook in elk geval een +1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 08:57 



 
Profiel   

Die gaat inderdaad wel de goede kant op maar is er nog niet helemaal. Ik gok m op de eerste foto +1,5 en de tweede nog +1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:21 



 
Profiel   

Graag ook jullie mening. Mijn merrie is erg rondgeribt en komt snel aan.

Eind september


[ img ]


Week terug


[ img ]


[ img ]

Vind het op foto’s altijd moeilijk te zien, maar ik kan haar ribben voelen onder de wintervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 12:39 



 
Profiel   

We zijn er inderdaad nog niet maar ben blij dat er in ieder geval al wat af is! Ik merk het vooral bij haar nek en staartaanzet, en ook de singel kan steeds meer gaatjes omhoog.

Prince die van jou ziet er ook al beter uit maar denk ook nog een +1 staat ze in de zomer op gras?
Die van mij is sinds ze van het gras af is, eind oktober ongeveer pas echt begonnen met gewicht verliezen ondanks dat ik haar toch veel beweging heb gegeven in de zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:58 



 
Profiel   

Het gras is ook meestal Engels raaigras, wat veel geschikter is voor koeien want een suikerbom en laag in eiwit. Soms is geen weidegang echt wel beter voor een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:01 



 
Profiel   

Klopt, alleen hebben wij 1 5 jaar terug ingezaaid met speciaal paardengras dus vraag me af waar het mis gaat haha. Hebben strookbegrazing gedaan maar dit is wel haar eerste zomer op gras

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:04 



 
Profiel   

@Jorklo29 nee ze staat zomer en winter in de paddock. Maar ben in de afgelopen twee maanden wat minder hooi gaan geven. En ook de laatste tijd meer beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:38 



 
Profiel   

Verrassing. Andere shet nu ook kaal en die heeft geen ribben meer. Oeps _O-
Met vacht
[ img ]
En tweemaal zonder, niet de beste hoeken maar deze is nu echt wel een flinke +1.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 15:21 



 
Profiel   

Die shet ziet er toch prima uit? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 15:26 



 
Profiel   

Nee ribben zijn niet meer voelbaar. Kont is licht een hartje, dikke nek. :+
Maar ik dacht dat ie te weinig had en dat het de vacht was. Nu maar flink in beweging. Het kan inderdaad nog veel erger, heb genoeg +5 shetten gezien. Hij heeft nu gewoon wat reserve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 15:36 



 
Profiel   

Oh, mag ik deze omhoog schoppen?
Krijg zoveel opmerkingen, van 'je paard staat op punt van bevangenheid' (wat ik niet denk trouwens) tot 'ze is juist prima zo'. Wat vinden jullie?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:24 



 
Profiel   

Ik vind haar wel wat te zwaar denk ik... Ik zie duidelijk ronde billen (hartjes vorm) en ik vind de nek ook vrij stevig :)

Ik heb er verder niet heel veel verstand van dus ik lees graag mee met wat andere bokkers vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:35 



 
Profiel   

Eigelijk zou je moeten kunnen voelen… mijn haf heeft ook zo’n achterwerk maar staat aan de ribben dan weer perfect. Toch zou ik vanaf deze foto zeggen dat dit paard eerder te dik is.
Ik zie een dikke schoft die eerder vet dan spieren lijkt icm de weinig bespierde rug en schouder. Een stevige bilpartij en ook de schouders en hals lijken mij eerder vet dan spieren te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:48 



 
Profiel   

Ik vind haar ook te dik hoor :) Ribben kan ik wel voelen.
Maar ze is lastig slank te krijgen, ze schommelt ook zo enorm. Een jojo in paardvorm.
Of ze weinig bespierd is weet ik eigenlijk niet. Ik zou denken dat dat wel meevalt. Maar vet heeft ze ook wel ja :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:28 



 
Profiel   

Als je de foto van de zijkant bekijkt zie je de hals echt in de schouder verdwijnen. Je ziet ook dat de hals aan de bovenkant en bij de borst wat zwaarder is, het geheel wordt wat ronder. Bij de buik zie je dat ie rond is. Ik vermoed dat je echt alleen ribben voelt als je er in drukt, niet als je er rustig over aait en je de ribbels gewoon voelt. Je ziet ook achter het voorbeen dat de bespiering van been vervaagd, er zit meer vet overheen.
Als je van achteren kijkt zie je een watergootje (hartje) ontstaan. Het is er nog niet helemaal, het is meer recht nog dan echt een hartje. Maar het gaat wel richting die +2 al daar.
Ik zie wel wat spieren. Bij +1 zie je die meestal wel als ze er zijn. Bij +2 al veel minder. Maar soms zijn ze ook gewoon niet zo groot en verdwijnen ze bij +1 ook al. Wil niet altijd echt zeggen dat ze er niet zijn.

Ik zeg in dit geval +1. Lastige met +1 herkennen en hebben vind ik altijd dat het zo'n geleidelijke schaal is. Vaak als ze daarna weer echt strak zijn zeg je echt met zekerheid, toen was ze te dik. Het sniekt er zo in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:18 



 
Profiel   

Dank voor de uitgebreide reactie! Interessant om te lezen :)
Denk dat ik me er wel in kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:43 



 
Profiel   

Ter info er is nu ook een muesli van Vitalstyle light en sober.
Omdat ik handje muesli meevoer met de balancer, heb ik besteld om te proberen. De proefzakjes gingen er goed in.
Suiker en zetmeel onder de 10%

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 06:00 



 
Profiel   

Schopje
[ img ]

[ img ]

In november stond mijn merrie (Haflinger 22 jaar pssm1) er zo bij.
Ze is altijd wat te dik geweest en
we hebben heel hard gewerkt om haar af te laten vallen.
Daardoor niet op tijd gezien dat ze te ver de andere kant op ging.

[ img ]

[ img ]

Deze foto's zijn van gisteren. Ze heeft de hele winter extra eiwitten bijgevoerd gekregen. Ik ben nog niet helemaal tevreden over haar rug bespiering maar ze doet het absoluut een stuk beter.

Foto's zijn niet ideaal maar ik bedacht later pas om ze ook voor dit topic te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:48 



 
Profiel   

Als je de foto van de openingpost aanhoudt dan zijn de eerste fotos een 0 en de fotos van gisteren een +1. Op de eerste fotos mist ze spieren maar ze is zeker niet te dun

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:53 



 
Profiel   

Eens met Amber. Op de eerste fotos mist ze zeker een hoop spieren, met name ook bij de achterhand, maar niet te dun.

Op de latere fotos zie je duidelijk vet bij de hals, schouder en beginnende geultjes billen (nou hebben hafjes bijna altijd ook bij een verder goede vorm ronde billen hoor)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:59 



 
Profiel   

Goh, ik dacht bij de eerste foto's: hey eindelijk een Haflinger die niet te zwaar is. Op de tweede foto gaat ze echt alweer naar +1,5

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 11:15 



 
Profiel   

Die van mij (even zonder uitleg wat haar verder allemaal mankeert maar ze heeft een zwaar verzonken rug wat een vreemd beeld geeft)

Wat vinden jullie:
Paar jaar geleden:

[ img ]

Nu:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 09:04 



 
Profiel   

Ze is iig een voorbeeld waarom het zo lastig om te scoren op die paar punten en dat de methode met meerdere punten en voelen beter is. Want ze houdt het geultje op kont, maar het is meer rib als je wilt. Voelen, niet zien en zeker niet allemaal. Ik vind haar dus te dun op die laatste foto's, ook schouder wordt wel erg puntig. Ook spieren natuurlijk, maar niet alleen maar.

Die 1e lijkt de geul veel erger, maar voorkant vind ik in verhouding een ander beeld geven. Als je alleen af zou gaan op de kont zit je al veel hoger dan wanneer je meer punten meeneemt. En sommige paarden krijgen zo'n geul ook van spieren of houden hem altijd tot je zowat uithongert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 09:13 



 
Profiel   

Ik zou haar nu een -0,5 geven, en van een paar jaar terug zat ze zeker wel op een +1. De bubbelige structuur bij haar hals tegen de manen aan toen is daar zelfs wel van de +2.

Hoevaak zie je haar ribben? Want op het zijaanzicht vind ik de ribbenkast best netjes. Het is meer dat ik de hals nu wat te dun vind en het heupbot ietsje meer uitsteekt dan je perse wilt. Ze ziet er wel uit alsof ze iets tekort komt, maar niet perse vet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 10:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen