Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 199 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Zijn er bokkers die ervaring hebben met Hartog Comfort?

Mijn muesli gaat hard erdoorheen terwijl het enkel opvul is voor de oerbalans.. alleen in de comfort zit ook een vitamine korrel..


Hoi hoi.

Ik ben niet zo vaak meer op bokt te vinden dus vandaar mijn late reactie.
Ik voer mijn fjordenmerrie de comfort van Hartog. Als compleet voer. Ik gaf haar 670 gram. Dat was toen het advies van hartog. Maar ze begon weer af te vallen, dus weer contact opgenomen met hartog. En kreeg nu contact met iemand anders. En ze vertelde me dat het minimum was. En adviseerde om een kilo te gaan voeren. Dat ben ik nu gaan doen en dus even afwachten hoe ze het op 1 kilo gaat doen. Ik vind het verder een prachtig product. En ze eet het graag. Ze is een behoorlijk heet typetje dus heeft niet veel energie nodig.ze krijgt er wel dagelijks 2 scheutjes lijnzaadolie bij voor de omega. Voer wel tijdelijk daily complete bij. Als de zak leeg is ga ik volledig over op de hartog. En krijgt ze af toe voor de lekker een halve schep slueslimix slobber.van vitalstyle.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:14 



 
Profiel   

Met de hartog comfort 1 kilo voor je al alle mineralen en vitamine met ook nog daily plus ben je aan het overvoeren. Is daar een reden voor?

Als het gaat om afvallen zou ik een ander product geven daarvoor :j want van extra vitamines komt ze niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:48 



 
Profiel   

Ik voer hier mijn Tinker ook de hartog comfort; mooi product! Ipv een ienie minie beetje marstal force wat zo op is, heeft ze nu mooi klein emmertje en dat vindt ze heel fijn als groot liefhebber van eten.

Uudje, ik verwacht eigenlijk niet dat ze van 330 gram extra comfort weer aankomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:32 



 
Profiel   

Ondanks dat we eigenlijk altijd tevreden waren over vitalbiks dc moeten we toch opzoek naar iets anders.
De ene merrie heeft schijnbaar flink jeuk ineens door de dc.

Dus nu eens kijken wat hier in de buurt te verkrijgen is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:26 



 
Profiel   

Spenk schreef
Met de hartog comfort 1 kilo voor je al alle mineralen en vitamine met ook nog daily plus ben je aan het overvoeren. Is daar een reden voor?

Als het gaat om afvallen zou ik een ander product geven daarvoor :j want van extra vitamines komt ze niet aan.


Ze moet juist aankomen niet afvallen. Vandaar dat ook door hartog is geadviseerd om meer te voeren. Ik had nog een zak daily compleet staan vandaar. Geef nu iets meer comfort, maar minder dan het advies en vul dat aan met de vitalbix tot die zak leeg is. En ga dan compleet over naar een kilo comfort. Zonde om de vitalbix weg te gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:27 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Ik voer hier mijn Tinker ook de hartog comfort; mooi product! Ipv een ienie minie beetje marstal force wat zo op is, heeft ze nu mooi klein emmertje en dat vindt ze heel fijn als groot liefhebber van eten.

Uudje, ik verwacht eigenlijk niet dat ze van 330 gram extra comfort weer aankomt.


We zullen het zien. Het is ook weer niet dat ze broodmager is. Maar ze begon wat in te vallen bij de flanken. Dus misschien kan dan een kilo comfort net genoeg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:30 



 
Profiel   

Ik bedoel ook aankomen ja!

Mijn paard kreeg een kilo comfort om af te vallen en dat werkte goed := dus ik verwacht niet dat je paard er van aankomt eigenlijk. Daar is het voer ook niet voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:34 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik bedoel ook aankomen ja!

Mijn paard kreeg een kilo comfort om af te vallen en dat werkte goed := dus ik verwacht niet dat je paard er van aankomt eigenlijk. Daar is het voer ook niet voor.

Ik snap dat dit voer ook niet is om aan te komen. Maar ze heeft net als ieder paard natuurlijk wel die vitamine nodig. En als ze door net wat te weinig vitamine, mineralen, eiwitten, te kort komt omdat het voeradvies te laag was, kan het dus wel degelijk zo zijn dat als dat advies word opgehoogd en dus meer vitamine mineralen en eiwitten binnen krijgt ze ook weer wat aankomt.
Hooi krijgt ze 12 kilo van, dus dat is niet te weinig. Maar zou kunnen dat er misschien in de laatste aantal pakken wat te weinig eiwitten zitten. Dus dat ga ik van de week ook nog even voor de zekerheid na laten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:52 



 
Profiel   

Ah ja dat zou ik zeker doen :)

Hier was het wat ik begreep met name voor te dikke paarden die comfort die verder niks nodig hebben.

Eiwitten zit dit jaar amper in hooi heel laag ik voer standaard eiwitpoeder bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:13 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ah ja dat zou ik zeker doen :)

Hier was het wat ik begreep met name voor te dikke paarden die comfort die verder niks nodig hebben.

Eiwitten zit dit jaar amper in hooi heel laag ik voer standaard eiwitpoeder bij.

Ik heb de laatste 4 pakken hooi niet laten analyseren. De vorige pakken wel. Daar was het eiwitgehalte voor een recreatie paard goed. Maar de pakken komen van verschillende percelen, dus kan nu zo maar anders zijn.
De comfort is zeker niet voor te dikke paarden, maar voor paarden die recreatief gereden worden.en samen met goed hooi alles binnen krijgen. De meeste paarden hebben dan zat aan die basis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 14:57 



 
Profiel   

Hartog heeft me zelf verteld dat het voor alle paarden is en zeer geschikt voor te dikke paarden :) daar adviseerden ze het vooral voor paarden die verder niks nodig hebben omdat ze er van aankomen.

Mijn paard was te dik en daar adviseerden ze het ook voor (voor je idee dier loopt Z dressuur) hij is er ook goed mee afgevallen :=

Maar ik voer het niet meer omdat die steeds vaker het liet liggen.

Moet je zelf weten maar vandaar dat ik denk dat je paard daarom niet dikker wordt. Daar is dit ook helemaal niet voor :) hier dus afgevallen met een kilo hartog comfort per dag :j het is juist geschikt voor paarden met insuline resistentie ppid of gevoelig voor hoefbvangen. Juist omdat er niks in zit waar ze van kunnen aankomen.

Dikker kun je ze krijgen met dingen als bietenpulp. Pavo fibrebeet etc. Of juist echt luzerne in grotere hoeveelheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:32 



 
Profiel   

Spenk schreef
Hartog heeft me zelf verteld dat het voor alle paarden is en zeer geschikt voor te dikke paarden :) daar adviseerden ze het vooral voor paarden die verder niks nodig hebben omdat ze er van aankomen.

Mijn paard was te dik en daar adviseerden ze het ook voor (voor je idee dier loopt Z dressuur) hij is er ook goed mee afgevallen :=

Maar ik voer het niet meer omdat die steeds vaker het liet liggen.

Moet je zelf weten maar vandaar dat ik denk dat je paard daarom niet dikker wordt. Daar is dit ook helemaal niet voor :) hier dus afgevallen met een kilo hartog comfort per dag :j het is juist geschikt voor paarden met insuline resistentie ppid of gevoelig voor hoefbvangen. Juist omdat er niks in zit waar ze van kunnen aankomen.

Dikker kun je ze krijgen met dingen als bietenpulp. Pavo fibrebeet etc. Of juist echt luzerne in grotere hoeveelheden.

Er zitten inderdaad geen dikmakers in. En daarom inderdaad voor paarden die al te dik zijn een goede oplossing. Want ze worden meestal te dik door te veel of verkeerde voeding. Geef je ze voeding als comfort of andere balancer dan zal een te dik paard dat waarschijnlijk te dik is geworden door de voeding die hij toen kreeg , nu inderdaad afvallen. Maar dat komt dus niet door comfort opzich, maar door anders voeren. Ik heb zelf een heel voedingsadvies van hartog gehad. En omdat mijn paardje wat dunner werd en ik vertelde dat wat ze aan comfort kreeg, werd me dus gezegt dat dat te weinig en ik dus een kilo moest gaan voeren en even aanzien of dat dat wel ging werken. Ik vind het namelijk niet gek dat als een paard wat te weinig vitamine mineralen binnen krijgt ze ook afvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:46 



 
Profiel   

Mijn advies komt ook van Hartog zelf heel uitgebreid telefonisch advies maar prima wat jij wil :)

Maar van te weinig vitamines en mineralen vallen ze normaal echt niet af. Want die 600 gram ofzo die je gaf is niet dat je al jaren lang veel te weinig geeft.

Dat is pas zo als er duidelijk tekorten zijn in het bloed. Dan zou ik een bloedje laten trekken dan weet je ook of je paard te korten heeft. Zolang je niet weet wat de waardes van je paard zijn van vitaminen en mineralen dan heb je ook geen idee of ze tekort hebben.

Ik heb er nog nooit één ding gekregen van het voeren van meer vitaminebrok in elk geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:51 



 
Profiel   

Bloedbeeld zegt vrij weinig over tekorten helaas :o

Als een paard in balans komt door correct voer, zal het gewicht ook correct worden. Of dat nou aankomen of afvallen is, maakt weinig verschil. Dat het voor sommige paarden niet werkt, heeft meer te maken met verstoorde opname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 21:43 



 
Profiel   

Maar dat beetje balancer is natuurlijk maar een een enorm klein deel van je voer.

Het grote geheel moet je echt zoeken in je gras en ruwvoer :)

En dat is het stukje waarvan mensen vaak maar weinig weten omdat ze het niet testen.

12 kilo hooi bijvoorbeeld zegt niks als je niet weet wat er in zit.

Laat ik het anders zeggen van 300 gram verschil in een voer zal je meestal geen magische wonderen gaan merken in mijn ervaring :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 21:45 



 
Profiel   

Ruwvoer en bijvoeding hebben beide een ander doel en het een kan niet volwaardig zijn zonder het ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 21:49 



 
Profiel   

Iemand hier mijn ervaring met deze vitaminebrok?

https://horse-nature.nl/ONZE-PRODUCTEN/ ... e-Balance/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:39 



 
Profiel   

Ziet er zo op 1e oog niet slecht uit.
Ben me ook weer aan t verdiepen voor m'n extreem stress gevoelige paard !

Zo uit t niets schrikken en ontploffen , pas ook rustig over de track aan t wandelen en ineens n schrik reactie . Net of ze n prikkel kreeg ergens .

Iemand ervaring mee toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:36 



 
Profiel   

Kabouterdans schreef
Iemand hier mijn ervaring met deze vitaminebrok?

https://horse-nature.nl/ONZE-PRODUCTEN/ ... e-Balance/

€25,95 voor 2 kilo en dan ook nog 300 gram moeten voeren? Flink duur :wow: daar ben je in 6,5 dag doorheen. Dus per maand ruim €100 aan vitamine brok. Vind ik echt te gek…

@zinzi ja wel ervaring mee maar dat kwam door de vitalbix vitamine brok… Misschien werkt NAF magic voor jouw paard? Ik moet zeggen, ik weet niet zeker of het toeval is, maar als ik de lijnzaadolie van vitalbix bij geef is mijn paard minder schrikkerig/kijkerig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:59 



 
Profiel   

Jeetje, wat een geld. Zo uniek is het niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:23 



 
Profiel   

Kabouterdans schreef
Iemand hier mijn ervaring met deze vitaminebrok?

https://horse-nature.nl/ONZE-PRODUCTEN/ ... e-Balance/


Ben ik nou kippig ik zie nergens hoe de brok eruit ziet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:25 



 
Profiel   

Als je klikt op “bestel nu” krijg je een foto te zien: https://www.hilkensdiervoeders.nl/produ ... e-balance/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:29 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Kabouterdans schreef
Iemand hier mijn ervaring met deze vitaminebrok?

https://horse-nature.nl/ONZE-PRODUCTEN/ ... e-Balance/

€25,95 voor 2 kilo en dan ook nog 300 gram moeten voeren? Flink duur :wow: daar ben je in 6,5 dag doorheen. Dus per maand ruim €100 aan vitamine brok. Vind ik echt te gek…

@zinzi ja wel ervaring mee maar dat kwam door de vitalbix vitamine brok… Misschien werkt NAF magic voor jouw paard? Ik moet zeggen, ik weet niet zeker of het toeval is, maar als ik de lijnzaadolie van vitalbix bij geef is mijn paard minder schrikkerig/kijkerig.


20 kg toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:58 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Kabouterdans schreef
Iemand hier mijn ervaring met deze vitaminebrok?

https://horse-nature.nl/ONZE-PRODUCTEN/ ... e-Balance/

€25,95 voor 2 kilo en dan ook nog 300 gram moeten voeren? Flink duur :wow: daar ben je in 6,5 dag doorheen. Dus per maand ruim €100 aan vitamine brok. Vind ik echt te gek…

@zinzi ja wel ervaring mee maar dat kwam door de vitalbix vitamine brok… Misschien werkt NAF magic voor jouw paard? Ik moet zeggen, ik weet niet zeker of het toeval is, maar als ik de lijnzaadolie van vitalbix bij geef is mijn paard minder schrikkerig/kijkerig.


Op het moment geef ik niets bij
Behalve hooi
Normaal geef ik cavalor fibre force en pavo vital , momenteel had ik marstall force keer afwisselen van vit/min

Bij de vorige eigenaar kreeg ze ook fibre force en pavo vital.
Maar ze is op sommige momenten zo extreem in haar schrikken dat in twijfels heb of t voer gerelateerd is en niet iets van een zenuw iets

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:00 



 
Profiel   

@zinzi waar zie je 20kg staan? Als ik kijk bij “bestel nu” en dan “extra informatie” staat er 2 kilo. 20 kilo zou wel logischer zijn maar dat staat er niet…

Ja lastig met dat schrikken. Misschien magnesium proberen bij te geven?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 08:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 199 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen