Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wanneer is het genoeg ?

 
Profiel   

hoi hoi,
Ik heb momenteel een grote uitdaging.
Ik ga proberen het kort uit te leggen maar het is aardig lang verhaal.

2,5 jaar geleden kreeg ik mijn paard, Biko. destijds was ik eind 14 ben nu 17, we hebben alleen klinisch laten keuren
Een superlieve ruin, toen 11 nu 13, stond te koop omdat hij niet kon springen en de eigenaar dat graag wou, gekocht van handel/training stal.
Na een week hoorde ik van de oude eigenaar dat hij haar veel te heftig was, blijkbaar is dit al bij meerdere mensen gebeurd en is hij zo van hand tot hand gegaan en in alleen het jaar voor mij al 4 keer verhuisd.
niet heel fijn om achteraf te horen natuurlijk maar nu hadden we hem al, dus goed we zien wel hoe het gaat.
11 maanden was alles prima, hij was lief, wel heel stijf in het begin en erg sloom, rasp op de achterbenen, beetje meer verzorging kon zeker geen kwaad en had scheve voorhoeven daarom zaten daar ijzers onder, maar niks extreems ofzo. We hebben eerste 2 maand iedere keer dat ik erop zat les gehad en veel begeleiding.

Na 11 maanden vroegen we hem tijdens de les (had tot die tijd 2 keer per week les) wat meer dan eerder en hierop begon hij extreem te bokken, hij bokte voorheen wel een keertje maar niet zoals dit, dit gedrag hield aan tijdens het rijden, het was echt veel bokken en staken. volgens instructeur was het niet vanaf pijn
Zadelmaker en osteopaat waren zo'n 2 maand daarvoor geweest en kon niks met het zadel dus reed met bontje.
Voor de zekerheid een andere zadelmaker laten komen.

Tijdens dit bezoek liep hij heel gek, het was voor het eerst in maanden dat ik zonder bontje reed. in de achterhand was hij heel slecht, meteen een dierenarts erbij gehaald, heel kreupelheidsonderzoek gedaan en rechtsvoor uitverdoofd en op de foto gezet.
Heel duidelijk verhaal werd het niet maar vermoeden op overbelast been door missende kracht in de achterhand en scheve hoefstand. 6 weken rust en speciaal beslag waardoor de hoeven beter afrolden.
Biko werd alleen steeds gevaarlijker tijdens het beslaan, bekappen was prima maar zodra er ijzers onder moesten was het steigeren, trappen en doen. ook begon hij zijn ijzers af te trappen wat hij nog nooit had gedaan.
Na 6 week chiropractische behandeling gehad en zadelmaker weer geweest de week erna, toen 3 week kunnen rijden en daarna een osteopaat erbij gehaald die hem nog een keer kon los werken. 3 week rustig en toen kwam ze nog een keer.
op dat moment stond hij weer op 1 ijzer en wist ik niet meer of ik nog een keer wou beslaan omdat hij dan verdoofd moest worden. Besloten om hem van de ijzers af te halen omdat hij eigenlijk heel duidelijk was.
Toen met de bekapper (natuurlijk) kwamen we erachter dat hij nog steeds heel slecht in zijn lijf zat, terwijl hij net naar de osteopaat was geweest.
nogmaals bekeken en de theorie was dat hij door te krap beslag en zijn hoefstand in zijn lijf is gaan compenseren en hierdoor niet goed liep en last had van zijn rug(hij liep niet perse kreupel trouwens maar niet goed).
Aangezien zijn hoeven nog steeds scheef waren en osteopathie dus een week zou helpen besloten hem in ieder geval een half jaar niet te rijden en dan verder te kijken.

Dit dus gedaan en in Januari liep hij een heel stuk beter, osteopaat er nog een keer bij laten komen en ze vond hem goed genoeg. zadelmaker erbij en we mochten weer opbouwen, dit zijn we in April gaan doen (osteopaat kon niet meteen).
we hebben echt een superleuke zomer gehad en veel buitenritten gemaakt met stalgenootjes. ook wat dressuur gereden wat heel goed ging, ook gaan lessen bij iemand die de freestyle methode van Emiel Voest gebruikt.

Eind oktober voelde hij plots weer heel stijf, die dag afgestapt maar 2 dagen later eigenlijk hetzelfde en hij begon ook weer meer te bokken, meteen osteopaat geappt en later die week keer met barebackpad gereden wat hij eigenlijk weer heel goed deed.
mijn osteopaat kon pas na 2 maand dus een andere die al op stal kwam heeft hem behandeld, hierna nog 2 keer met barebackpad gereden waarbij hij goed liep, toen op buitenrit met barebackpad waarbij hij wel wat bokte maar ook vel vreugdehopjes dus even laten gaan.
2 dagen later hadden we les en liep hij toch echt niet goed, weer niet echt kreupel maar niet goed.

Ik had gezegd dat ik als het weer fout ging hem wou laten checken op kissing spines dus dat gedaan.
hij heeft lichte kissing spines op de 14e wervel maar niet zoveel dat het zijn bewegingspatroon kan verklaren, ook echo laten maken maar niks te zien.
Omdat de westerse wereld eigenlijk niks kon vinden zijn we naar Den Hoek gegaan, dit is een holistische kliniek. Zijn hebben Lyme gemeten, niet acuut dus hij is niet in levensgevaar maar het klopt wel met veel van zijn klachten.
we hebben 3 middeltje meegekregen waar hij eigenlijk 2 keer per dag 12 druppels van moet, het mag niet over het voer en het is voor mij niet haalbaar om 2 keer naar stal te gaan dus overlegd en hij krijgt nu 1 keer 18 druppels.

na zon 5 week moet dat gaan werken, dat is aankomende woensdag.
Biko gaat heel erg op en neer, vorige week zondag heb ik een kwartiertje kunnen rijden en afgelopen woensdag liep hij kreupel in de bochten. het verschild echt per dag maar als het een mens was zou ik hem depressief noemen.

Ik merk dat ik langzaamaan hoop begin te verliezen en ook geen energie meer heb.
Biko is helemaal niet het paard wat ik zou kiezen (naast de lichamelijke klachten) als eigen paard maar het persoon dat geholpen heeft tijdens onze zoektocht had hoop dat ik de sport in ging vermoed ik. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt hem te kopen dus dat is niet hun fout maar ik merk het wel.
ik hou ook ontzettend veel van hem maar alles bij elkaar word momenteel heel veel.
Mijn ouders zijn geen paardenmensen dus het is voor hen moeilijk te begrijpen hoe het voelt.
Ik wou ergens gewoon even het verhaal uit typen maar heb ook echt de vraag, hoe ver ga je ?
Biko is pas 13 dus niet te oud om het te proberen, wel ben ik op. Ik merk dat ik steeds minder energie heb, alleen nog naar stal ga voor de klusjes en als ik les heb (grondwerk).
De stal waar ik sta worden we beide ook niet gelukkig van maar er is geen andere plek waar hij het beter heeft en voor mij te doen is kwa reizen.
Zijn er mensen met ervaringen met Lyme ? of hebben mensen nog ideeën hoe ik mezelf toch nog motivatie kan geven door te gaan ?

Korte uitleg is niet echt gelukt helaas maar goed we zijn nu 1,5 jaar bezig met klachten waarin hij op en af gaat.
Mocht iemand advies hebben hoor ik het heel graag :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:07 



 
Profiel   

Ik had een paard met veel klachten , daarmee ook veel geld bij DA gelaten
! Uiteindelijk ook gelinked aan lyme. Het is een zwaar jaar geweest met veel zorgen nadat de lyme ontdekt was maar nu 4 jaren verder doet ze het nog prima .
Ze is inmiddels niet meer bij mij omdat ik te veel gezorgd en gezien had en twijfels kreeg bij elke pas die een keer anders was of elk plukje hooi wat ze niet op at .
Maar er is zeker hoop . Zolang je zelf wilt . Jij bent degene die bepaald of het genoeg is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:14 



 
Profiel   

Wat een ontzettend vervelend zeg! Ik snap je heel erg hierin, ik heb helaas ook veel tegenslagen met mijn paard gehad en mijn ouders zijn ook geen paardenmensen. Toch voel ik me ontzettend schuldig tegenover mijn paard als ik ‘stop’.. Het is toch mijn eerste eigen paard ooit, en ik wil hem zo goed mogelijk verzorgen. Maar het geld is ook een keer op. Als je echt alles al bijna hebt geprobeerd snap ik dat dat heel frustrerend kan zijn!

Hoe lastig het ook wel niet is, misschien zou hij er goed aan doen om als weidemaatje of als coach paard te dienen? Heb je misschien al is een andere DA geprobeerd? Misschien een fysio proberen? Je hebt ook hydrotherapie voor paarden, wie weet dat dat misschien iets is?

Ik hoop voor je dat jij en je paard en samen uitkomen, dit is natuurlijk nooit een fijne situatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:42 



 
Profiel   

Heb je hem al eens op pijnstilling gezet voor een week of 2, om te kijken hoe hij verandert in gedrag? Dat lijkt me wel interessant, want dan kun je zien in hoeverre mate hij echt last heeft van zijn lijf. Zegt natuurlijk nog niks over de oorzaak, maar goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:50 



 
Profiel   

Wat lastig. Ik wil je onwijs veel sterkte wensen de komende tijd. Vergeet niet aan jezelf te denken, hoe moeilijk dat nu ook is.

Lastig om te lezen ook dat dit gevoelsmatig misschien bij voorbaat al niet perse jouw paard had moeten zijn. Dat maakt zo'n traject met medische mankementen extra zwaar. Normaal zou je zeggen dat je dan op zoek gaat naar een passender maatje, maar goed, dit paard is in deze staat ook niet echt verkoopbaar natuurlijk.

Ik vind de tip over pijnstillers wel een goede. Dan merk je soms pas echt of je paard veel last heeft. Daaruit kun je ook opmaken of je paard op dit moment een paard waardig leven heeft of dat er echt drastisch iets moet veranderen om dat wel voor elkaar te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:20 



 
Profiel   

Wat ik een beetje mis in het hele verhaal, hij is niet rontgenologisch gekeurd. Zijn zijn benen en voeten ook op de foto gezet tijdens de dierenarts onderzoeken?

Wat voor een scheve hoeven heeft hij? Ongelijke hoeven? Frans, toontredend?

Lyme kan wel een enorme impact op het lichaam hebben zeker tijdens het behandelen kunnen klachten eerst erger worden voordat het beter wordt. Ik zou daar in dus niet te vroeg opgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:35 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat ik een beetje mis in het hele verhaal, hij is niet rontgenologisch gekeurd. Zijn zijn benen en voeten ook op de foto gezet tijdens de dierenarts onderzoeken?

Wat voor een scheve hoeven heeft hij? Ongelijke hoeven? Frans, toontredend?

Lyme kan wel een enorme impact op het lichaam hebben zeker tijdens het behandelen kunnen klachten eerst erger worden voordat het beter wordt. Ik zou daar in dus niet te vroeg opgeven.


Aangezien zijn klachten met aardige zekerheid niet uit de benen komen deze niet op de foto laten zetten, is wel naar gekeken.
rechtsvoor is een bokhoef en linksvoor gewoon scheef, buitenkant groeit naar buiten en binnenkant steil naar beneden, geen idee of het een naam heeft.
kan er zometeen een foto van maken als je wil en ook wel ff filmpje van hem in stap(als ik het niet vergeet), naar mijn gevoel is het duidelijk niet vanuit benen maar ben natuurlijk geen DA al was die het wel met me eens op dat punt.

Hem naar een andere plek laten gaan (niet perse verkopen maar bruikleen idee) voor paarden coaching is zeker een idee waar ik mee speel, ken dan ook 2 adressen van kennissen maar hoop dat hij gewoon bij mij kan blijven, ook al is het niet het paard wat ik zou kopen ken ik hem nu 2,5 jaar en hou ik zielsveel van hem.
Pijnstilling zou ik wel willen overwegen, maar dat zou dan zijn als de lyme medicatie over paar week nog niet werkt.
zijn al 3 of 4 DA bij geweest, 4 verschillende osteopaten en chiropractor.(over de jaren)
Hydrotherapie had ik nog niet van gehoord, ga ik vanavond even opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 15:11 



 
Profiel   

Nou met een bokhoef kunnen ze wel steiler staan waardoor er meer druk komt op de pezen en deze problemen kunnen gaan geven. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit NU zijn probleem is maar het zou wel een rol kunnen spelen.

Foto's en filmpjes kunnen wel verduidelijking geven inderdaad :-) ook voor de wisselende kreupelheid.

Wat zei Den Hoek over de lyme medicatie/ diagnose/ prognose?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:12 



 
Profiel   

Heb je de hals door een goede kliniek op de foto laten zetten? Zo niet laat hem eerst eens op ecvm checken. Het vele verhandelen door raar gedrag, scheve voeten, ijzers aftrappen, onverklaarbaar kreupel, vast zitten door het hele lijf en onvoorspelbaar gedrag zijn erg typerend voor deze paarden. Het aftrappen van ijzers is trouwens niet iets dat een paard denkt ik wil geen ijzers... soms een verkeerde smid maar meestal is je paard enorm scheef of neurologisch niet in orde. Mijn merrie trapte ook altijd ijzers af en in Utrecht heeft de orthopeed daar mij verteld dat het door een neurologisch probleem is of onwijs scheef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:57 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Nou met een bokhoef kunnen ze wel steiler staan waardoor er meer druk komt op de pezen en deze problemen kunnen gaan geven. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit NU zijn probleem is maar het zou wel een rol kunnen spelen.

Foto's en filmpjes kunnen wel verduidelijking geven inderdaad :-) ook voor de wisselende kreupelheid.

Wat zei Den Hoek over de lyme medicatie/ diagnose/ prognose?


Ehh weet ff niet hoe je die bedoeld ? ze vertelde dat hij het had, ze 3 middeltjes meegaven en dat die in de 5e week moeten gaan werken. zij hebben die diagnose gesteld via hen methoden. omdat Lyme heel moeilijk te zien is in het bloed en het plaatje perfect past besloten geen bloedonderzoek te doen.

Ik ben heel dom vergeten een foto van zen hoeven te maken maar heb wel een filmpje https://youtu.be/K9YnCCko0mo vond hem vandaag niet slecht voor zijn doen. (dit was na de grondwerk les)


tirzasarah10 schreef
Heb je de hals door een goede kliniek op de foto laten zetten? Zo niet laat hem eerst eens op ecvm checken. Het vele verhandelen door raar gedrag, scheve voeten, ijzers aftrappen, onverklaarbaar kreupel, vast zitten door het hele lijf en onvoorspelbaar gedrag zijn erg typerend voor deze paarden. Het aftrappen van ijzers is trouwens niet iets dat een paard denkt ik wil geen ijzers... soms een verkeerde smid maar meestal is je paard enorm scheef of neurologisch niet in orde. Mijn merrie trapte ook altijd ijzers af en in Utrecht heeft de orthopeed daar mij verteld dat het door een neurologisch probleem is of onwijs scheef.


zag het gedrag bij smid ook meer als de nee, hij is indd ook erg scheef dus dat zou dat wellicht kunnen verklaren.
rontgen op stal laten maken door Marijke de pater aangezien hij erg onrustig is op onbekend terein en het thuis kon ook thuis gedaan. ecvm heb ik nog nooit van gehoord ga ik ff kijken wat het is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:04 



 
Profiel   

Hij loopt erg ongemakkelijk...
Niet alleen voor maar achter wil hij ook niet lekker door stappen.

Mijn ervaringen met Den Hoek zijn goed.
Zie mijn profiel verhaal .
En dat paard bleek jaren later ook lyme te hebben , jaren getobt met enorme jeuk oa maar staat los van verhaal in profiel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:30 



 
Profiel   

Hij loopt alsof het hem wat moeite kost ik zou juist wel denken dat het artrose in z’n benen is.Maar ik zou inderdaad geen duizenden euro’s uitgeven aan een paard wat al zo lang slecht is.Wel zou ik lekker buiten gaan rijden aan een lange teugel zo veel mogelijk op zijn eigen tempo.Rond rijden in de bak en longeren is een zware belasting en in de natuur lopen paarden ook niet drie kwartier rondjes in los zand.Hij kijkt wel alsof hij je lief vind .Ook een niet helemaal goed paard kun je nog jaren rustig plezier van hebben hoor.Als een lief paard zich verzet is dat meestal pijn of ongemak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:48 



 
Profiel   

Ik zou op zo'n paard niet eens opstappen, hij heeft duidelijk ongemak. Ik zou hem op pijnstillers zetten, eesn kijken hoeveel last hij heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:58 



 
Profiel   

zouden jullie kunnen uitleggen wat jullie precies zien dat zo slecht is ?
Dat hij stijf loopt en niet wil zie ik maar vind het niet een ongelooflijk slecht beeld.
Voor mijn gevoel buigt hij achter niet in de hak niet (genoeg) en dat hij zen voorhoeven op de voorkant neerzet inplaats dat achterkant eerst land (laatste keer dat ik echt naar zen lopen keek was dat niet zo).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:28 



 
Profiel   

Wat je ook besluit, wat super dat je dit paard de kans geeft en niet na een paar maand hebt ingeruild.
Je zult in eerste instantie enorm balen van de situatie (voor zowel het paard als voor jou droom) maar misschien geeft deze situatie jou enorm veel inzichten bij een ander paard of in jezelf.
Ik zeg petje af hoe je het aanpakt. De oplossing bestaat niet. Ik wens jullie het beste, volg je gevoel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:34 



 
Profiel   

Nou mijn paard met artrose in de rug liep/loopt nog soepeler in stap dan dit paard.
Zelfs mijn 25 jarige met slechte benen stapt soepeler en vlotter.

Ik zou hier ook niet meer op rijden eerlijk gezegd.

Ik hoop dat medicatie voor de Lyme iets van resultaat geef. Maar denk dat beginnen met pijnstilling ook echt geen kwaad kan. Kan namelijk net zo goed ook ergens anders in het lichaam een ongemak hebben die niet door de Lyme wordt veroorzaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:36 



 
Profiel   

Scheve of ongelijke hoeven hebben wel degelijk zijn weerslag op de rest van het lijf, ik vind het echt vreemd dat de dierenarts niet daar is begonnen. Het kan best zijn dat het lijkt alsof de klachten van hoger in het lijf komen en dat kan ook prima waar zijn. Veel paarden met ongelijke voeten hebben veel last van de schouders (of tenminste één ervan), het cto gebied en soms ook de lendenen en/of si. Dat kan je losmaken zovaak je wil, maar als de oorzaak de voeten zijn komt het natuurlijk altijd terug.

Er zijn evengoed veel paarden die met minder mooie voeten goed functioneren, soms omdat ze in de rest van het lijf zo sterk zijn dat ze ermee weg komen, soms door een hele goede training en spieropbouw en soms juist omdat ze alleen maar op de wei hoeven staan. Maar er zijn evenzoveel, zo niet meer dieren die er wel veel last van hebben. Die gaan compenseren, krijgen allerlei vage klachten en rijtechnische problemen etc etc. Zowel een bokvoet als ongelijke voeten vereisen een goed management en zeer correcte training om zo'n paard gezond oud te laten worden en happy te houden in het werk. Het klinkt alsof dit paard nooit echt correct gereden of gemanaged is en de problemen zich alleen maar opgestapeld hebben. De bevindingen van je osteopaat passen perfect in dit beeld.

Het kan uiteraard best zijn dat hij (ook) lyme heeft, maar ik zou niet verbaasd zijn als de originele oorzaak van het probleem echt de voetstand is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:02 



 
Profiel   

freedomshet schreef
zouden jullie kunnen uitleggen wat jullie precies zien dat zo slecht is ?
Dat hij stijf loopt en niet wil zie ik maar vind het niet een ongelooflijk slecht beeld.
Voor mijn gevoel buigt hij achter niet in de hak niet (genoeg) en dat hij zen voorhoeven op de voorkant neerzet inplaats dat achterkant eerst land (laatste keer dat ik echt naar zen lopen keek was dat niet zo).


Hij loopt alsof hij ongemak heeft in zijn hele lijf .
Stapt niet door achter is zelfs onregelmatig / kreupel
En voor is hij ook pijnlijk
Ben erg benieuwd naar allereerst zijn hoeven zowel op stand voorkant en zijkant maar zeker ook onderkant.

Is niet aanvallend bedoeld want heb gelezen dat je echt beste met hem voor hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:03 



 
Profiel   

We zouden er echt pas wat van kunnen zeggen als je hem laat draven, maar ik vind hem nu al gewoon ongemak tonen, wil gwoon niet graag lopen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:04 



 
Profiel   

freedomshet schreef
zouden jullie kunnen uitleggen wat jullie precies zien dat zo slecht is ?
Dat hij stijf loopt en niet wil zie ik maar vind het niet een ongelooflijk slecht beeld.
Voor mijn gevoel buigt hij achter niet in de hak niet (genoeg) en dat hij zen voorhoeven op de voorkant neerzet inplaats dat achterkant eerst land (laatste keer dat ik echt naar zen lopen keek was dat niet zo).


Hij houd alles vast. Zijn voorbenen vind ik, zover dat zichtbaar is, de pezen op veel teveel spanning. Achter is hij stijf, slepend maar daarnaast ook in het geheel te traag en met weinig tact. Een beetje voetje voor voetje gaat hij. De lendenpartij is bijna bol zo vast houd hij zich en de hals deint ook niet mee maar strekt hij wat raar naar voor. In de schouders zie je van alles trekken en lijnen en trillingen ontstaan die er niet horen. Rechtsachter beweegt korter dan links.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:05 



 
Profiel   

Dit paard loopt duidelijk niet regelmatig, loopt raar met zijn hoofd naar voren en over het algemeen heel erg ingehouden. Als je dat in stap al zo ziet dan is het echt niet goed.

Zou toch echt teruggaan naar een gewone dierenarts voor een kreupelheidsonderzoek. Hoe lang is het geleden dat je op een reguliere kliniek was? Misschien was hij toen nog niet zo slecht. Maar kan me niet voorstellen dat een dierenarts hier niets kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:16 



 
Profiel   

naar gewone kliniek nooit geweest, wel 3 keer kreupelheidsonderzoek gehad. laatste was in november.
Enige opties die de klinieken, die ik opzocht, hadden waren botscan, wat betekent radioactief spul inspuiten, dat zie ik niet zitten of 2 andere dingen (namen ff kwijt) waarvoor hij op de kop moest en dat zie ik ook niet zitten. Algemeen bloedonderzoek, pijnstilling of maagzweren laten testen zijn nog dingen die mogelijk zijn.
Rijden doen we momenteel zeker niet, staat stil sinds hij weer klachten kreeg.
Vorige week heb ik er voor het eerst weer eens opgezeten maar toen liet hij geen pijn zien (15 min gelopen).

Hoeven foto ga ik proberen aan te denken, kon geen oude vinden.

0000 dankjewel voor de heldere uitleg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 00:23 



 
Profiel   

freedomshet schreef
naar gewone kliniek nooit geweest, wel 3 keer kreupelheidsonderzoek gehad. laatste was in november.
Enige opties die de klinieken, die ik opzocht, hadden waren botscan, wat betekent radioactief spul inspuiten, dat zie ik niet zitten of 2 andere dingen (namen ff kwijt) waarvoor hij op de kop moest en dat zie ik ook niet zitten. Algemeen bloedonderzoek, pijnstilling of maagzweren laten testen zijn nog dingen die mogelijk zijn.
Rijden doen we momenteel zeker niet, staat stil sinds hij weer klachten kreeg.
Vorige week heb ik er voor het eerst weer eens opgezeten maar toen liet hij geen pijn zien (15 min gelopen).

Hoeven foto ga ik proberen aan te denken, kon geen oude vinden.

0000 dankjewel voor de heldere uitleg :)



Hoe bedoel je dat dit de enigste opties zijn die een kliniek voor jou heeft? Ik zou als ik jou was naar een kliniek gaan, en hun naar dit hele plaatje laten kijken. Daar zit alles op een plek. Je hebt nu heel veel verschillende mensen naar je paard laten kijken die allemaal een andere mening en beeld hebben, zelfs lyme komt voorbij (dit kan heel goed, begrijp mij niet verkeerd), maar het is allemaal niet de juiste of hele diagnose van jou paard. Ik zou toch proberen om met hem naar een kliniek te gaan, en hopelijk een volledige diagnose te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 00:50 



 
Profiel   

freedomshet schreef
Ehh weet ff niet hoe je die bedoeld ? ze vertelde dat hij het had, ze 3 middeltjes meegaven en dat die in de 5e week moeten gaan werken. zij hebben die diagnose gesteld via hen methoden. omdat Lyme heel moeilijk te zien is in het bloed en het plaatje perfect past besloten geen bloedonderzoek te doen.

Ik ben heel dom vergeten een foto van zen hoeven te maken maar heb wel een filmpje https://youtu.be/K9YnCCko0mo vond hem vandaag niet slecht voor zijn doen. (dit was na de grondwerk les)


Ik doelde op wanneer de Lyme behandeling aan zou moeten gaan slaan bij Den Hoek en wanneer je verschil zou moeten gaan merken. :) Want dat lijkt me wel belangrijk om mee te nemen in het gehele plaatje.

Wat ik bedoelde qua ongelijke stand en hoeven legt 0000 al heel mooi uit gelukkig.

Heb het filmpje gezien en vind het een mooi paard. Hij loopt inderdaad niet fijn, erg strak in zijn rug en lijkt voor ook een ongelijke pas te zetten RV maar ik vind het nog wel lastig om het precies te duiden. Ik denk in ieder geval ook dat hij (ook) voor niet goed is.

Ik zou ook naar een goede kliniek gaan, en niet zelf de opties invullen maar eerst er achter gaan komen wat het probleem nu precies is naast de Lyme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 08:39 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties, het zijn veel meningen. Ik ga alles even op een rijtje zetten en wil voor nu ook deze video laten zien, andere kant van het plaatje is er ook gelukkig, dit was van 2 week terug.
https://youtu.be/X990NvH5KWk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen