Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Magneet therapie mini pulse

 
Profiel   

Ons paard liep echt stok kreupel bij aanhechtings blessure tussenpees. Na 6 weken gebruik minipulse, klinisch een stuk verbeterd, toen geen scan gemaakt omdat ze duidelijk nog niet goed was. Weer 6 weken later klinisch en op scan goed. Toen heel voorzichtig opbouwen met behulp van minipulse.

Dus bij ons duurde het ook even. Is je paard klinisch ook niet verbeterd?

Daarnaast stond die van ons ook echt op stal, behalve 3x per dag 30 minuten stappen en eindeloos grazen aan de hand en tutten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:29 



 
Profiel   

Apart dat het zo kan verschillen…
Hier na 7 weken waarvan 4 weken minipulse gebruik dus echt 0 resultaat… Zowel klinisch als op de echo eerder slechter dan beter…
Advies was toen 2x per dag 30 min laagste stand na het stappen.
Toen dat geen resultaat had gegeven was het advies om 10 min de hogere stand te doen voor het stappen en 20 min lage stand na het stappen, en de andere keer per dag gewoon 30 min laag.
Dagen van de shockwave en 3 dagen erna alleen laag.

Ik heb maandag weer een shockwave afspraak en dan 3,5 week later weer controle.
Ben echt heel benieuwd of er nu wel wat is gebeurd…

Die van mij staat in een klein afgezette paddock, als hij elke dag helemaal alleen op stal achter moet blijven gaat hij alleen maar rondjes draaien en in de paddock naast zijn maatjes staat hij rustig.
Hij krijgt hooi in fijnmazige netten 4x per dag.
Verder inderdaad veel aandacht, poetsen, grazen, met zijn maatje aan de hand kroelen, etc…
Ik stap 2x per dag, 10 en 20 min.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:47 



 
Profiel   

Hier hadden we ook al wel snel resultaat in combinatie met een PRP behandeling. Wij zijn juist bij de Minipulse gekomen doordat hij door de kliniek werd aangeraden (Bodegraven). Daar hadden ze er wel goede ervaringen mee. Maar goed de ene peesblessure is helaas de andere niet helaas. Wij zijn met een blessure bijna 2 jaar kwijt geweest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:59 



 
Profiel   

Je kunt toch ook niet verwachten dat LED lampjes bij een tussenpees kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:39 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Je kunt toch ook niet verwachten dat LED lampjes bij een tussenpees kunnen komen.


Magneet pulsen zijn toch geen led lampjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:15 



 
Profiel   

Nouvel schreef
janderegelaa schreef
Je kunt toch ook niet verwachten dat LED lampjes bij een tussenpees kunnen komen.


Magneet pulsen zijn toch geen led lampjes?

Ach ja, excuus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:30 



 
Profiel   

Ik heb zelf zo'n apparaat en wat onderzoek gedaan naar verschillende frequenties en tijdsduren en ben op het volgende uitgekomen.

2Hz: gebruik je in accute situaties en bij ontstekingen (is pijnstillend en geeft rust)
15Hz: gebruik je wanneer de ontstekingsfase voorbij is of bij chronische condities
30Hz: is activatie van spieren en is een trainingsstand.

Ik houd zelf altijd de maximale tijd van 30 minuten aan, volgens mij is korter vrij zinloos.
Een dierenarts kan je vertellen wanneer de accute fase van de blessures voorbij is, meestal is de blessure dan niet meer warm.

Ga je met een oude blessure aan de slag dan is het advies eerst 2 a 3 dagen behandelen op 2Hz en daarna op 15Hz.
Wanneer het paard onrustig wordt bij de behandeling dan terug naar een lagere frequentie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 20:53 



 
Profiel   

Wat ik me herinner ervan was dat je eenmaal dus op de 30 hz het herstel echt activeert en vervolgens iets lager om het opnieuw te triggeren en dan een soort rust/herstel dag op lage hz.
Maar dit is voor mij ongeveer 2 jaar terug dus het kan prima iets anders liggen.

Ik was heel blij met onze begeleiding hiermee. Tunna Morien werkt samen met mijn dierenarts en dierenpraktijk Emmeloord. Zij hielden elke keer een kort lijntje met elkaar en overlegden na elke controle van haar of vanuit de dierenarts. Ze kwam elke 6 weken op controle en beoordeelde toen hoe het ervoor stond en maakte het volgende schema.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:17 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie ervaringen ermee!

Ik moest zo lang ik alleen mocht stappen 2x per dag 2 hz doen en dan een half uur.
Maar toen dat niks bleek te doen moest ik het dus aanpassen naar 1x 10 min 15 hz en 20 2 hz en den andere keer 30 min 2 hz.
Omdat ik toen ook gestart ben met de shockwave en mijn dierenarts het resultaat van de minipulse twijfelachtig vond twijfel ik nu dus of ik er mee door moet gaan naast de shockwave, het kost toch genoeg elkaar maand voor het niet zeker weten of het iets doet…

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 07:08 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds heel tevreden met de minipulse. Mei 2020 een zware peesblessure opgelopen, 3/4e van de oppervlakkige buigpees was erg beschadigd. Het zou een lang traject worden met nog maar de vraag of het dusdanig zou herstellen dat ze er geen last meer van zou hebben.

Uiteindelijk ben ik gelijk met de minipulse begonnen op advies en na 3 maanden was de pees, tot verbazing van de dierenarts, echt aanzienlijk verbeterd! We konden uiteindelijk al veel sneller gaan opbouwen en tot op heden is de pees dusdanig hersteld dat er niks meer van de blessure zichtbaar is. Zelfs op de echo niet.

Helaas nu weer een blessure aan het andere been, na 3 weken behandelen met de minipulse ben ik naar de kliniek geweest voor een echo en blijkt de pees al snel te herstellen en de goede kant op te gaan.

Ik heb uiteindelijk de minipulse gekocht, ruim een jaar geleden, en vind het de investering meer dan waard! Hij komt zo vaak van pas, ook na het trainen etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:00 



 
Profiel   

Wat fijn dat ‘ie bij jou zo goed werkt, ook hoor er ook echt goede dingen over.
Jammer dat het bij mijn paard niets heeft gedaan, ik vermoed dat dat ook met zijn lijf te maken heeft, pssm en een auto immuunprobleem…
Ik ga nu maar hopen dat de shockwave wel iets doet en anders weer verder op zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 07:07 



 
Profiel   

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:59 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaringen met de mini-pulse van MagnaCare. Mijn paard was al een paar maanden kreupel linksachter. Nu ren ik meestal niet meteen naar een dierenarts, omdat de meeste blessures met rust gewoon zelf herstellen. Toen dat na een aantal maanden niet gebeurde, eigenlijk geen enkele verbetering, zijn er foto's en een echo gemaakt. Daaruit kwam een niet al te duidelijke conclusie: lichte irritatie van het spronggewricht en de pees die er vanuit de kogel naar toe loopt.

Toen ik de mini-pulse ging gebruiken kwam er snel verbetering. Maar uiteindelijk heb ik hem wel zeker 4 of 5 maanden gebruikt. Ze is nog steeds niet 100% herstelt, ik zie namelijk vanuit galop naar draf nog steeds een paar passen onregelmatig.

Ik merkte ook echt dat mijn paard het prettig vond. Stond soms echt erg te gapen en te slapen.
Ik vind het ook fijn dat je dit zelf kunt doen, meerdere keren per dag als je wilt. Het alternatief is laser, maar daar moet je iemand voor laten komen of je moet gaan reizen met je paard. Dit is een goed alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 15:52 



 
Profiel   

Ik heb een paard waar al 2 jaar lang een blessure aan de gang is. Ik lees me nu een beetje in over de minipulse en dit klinkt erg veelbelovend.. enige wat ik me afvraag is of het niet hetzelfde idee is als een icevibe, kan iemand mij helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 20:14 



 
Profiel   

BeautjeLoves schreef
Ik heb een paard waar al 2 jaar lang een blessure aan de gang is. Ik lees me nu een beetje in over de minipulse en dit klinkt erg veelbelovend.. enige wat ik me afvraag is of het niet hetzelfde idee is als een icevibe, kan iemand mij helpen?

Nee dat is niet vergelijkbaar! De Icevibes zijn natuurlijk koud en gaan alleen trillen.

De minipulse werkt met magneetvelden. In dit filmpje leggen ze het duidelijk uit: https://fb.watch/iyuvmAUj4P/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 22:26 



 
Profiel   

Wij hebben een paard met eerst een probleem aan de aanhechting van de tussenpees, nadat dit genezen is, overigens vrij snel (7 weken) met stappen en de ice vibe boots. Uit de scan toen bleek dat alles mooi genezen was. We hebben hem daarna weer licht in het werk gezet, maar toen kwam er een haarscheurtje in de dieper buigpees.
Dus weer revalideren, nu weer 7 weken later, de scan wijst uit dat het hersteld is, we zijn weer langzaam aan het opstarten, lange stukken rechtuit, en dan daarbij ook langzaam weer wat drafstukken meenemen. We hebben ook enorm getwijfeld over de magna care, maar de resultaten zijn zo wisselend.
Voorlopig blijven we toch maar bij de ice vibe boots. Deze zijn natuurlijk ook goed zonder blessure te gebruiken en kunnen aan 2 benen gelijk gebruikt worden. Waar ik ook met aandacht naar heb gekeken is de brace, daar kun je ook lichte training mee blijven doen, en kan in verschillende ondersteunde standen worden gezet, iemand hier ervaring mee? Al met al blijven alle"oplossingen" erg kostbaar, en de werking nogal onzeker helaas. Hopelijk wordt in de toekomst verder onderzocht, en wordt meer duidelijk met welke behandeling bij welke blessure. Nu zie ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer met prp, stamcel, shockwave, magna enz. Erg moeilijk een keuze te maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 16:47 



 
Profiel   

Die van mij had een blessure aan de aanhechting van de tussenpees onder de voorknie en die heb ook helaas niet goed kunnen krijgen, ook niet met de mini pulse…
Heb van alles geprobeerd, maar iedere keer ietsje vooruitgang en dan weer achteruitgang…

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:38 



 
Profiel   

Ik heb beide.
De minipulse heb ik veel gebruikt bij peesblessures en heeft het herstel versneld en verbeterd.
De icevibes gebruik ik nu nog steeds na het werk. Op vrije dagen gebruik ik nog steeds de minipulse. Ook toen ze hoefbevangen was heb ik de minipulse veel gebruikt. Ik ben er erg over te spreken! Bij mijn eigen lage rugpijn voel ik ook verschil na gebruik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen