Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 410 van de 461 [ 11515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413 ... 461  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Vraagje

Max van mij is erg aan het verharen. Echter waren z’n billen gister een klein beetje vies (stelde bijna niks voor) ook reageerde hij met aansingelen. Dus singel los gedaan en daarna reageerde hij niet.,

Dus ik gelongeerd en singel los gemaakt en weer doen of ik singel ging pakken en daarop ook geen reactie.

Toch schiet ik gelijk in de stress met wat als.. ik geef Mastic horse maar ben afgelopen week ziek gwst dus heeft hij niet elke dag gekregen,

Maar nu heb ik zowizo moeite om dingen los te laten en niet overal wat achter te zoeken bij hem. Met m’n andere haf heb ik dat minder denk ik stuk nuchter.. die heb ook al 17 jaar dus ken hem door en door.

De andere ken ik vanaf z’n geboorte maar toch ben ik bij hem meer zo moeder die met adelaars oog hem bekijkt. Iemand tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 09:28 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ja, ik doe dat liever dan naar de clinic te gaan. Heb gemerkt dat het veel beter werk bij mijn paard en het is veel minder stressvol.



Benieuwd welke da je hebt gehad die dat doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:59 



 
Profiel   

Dark7 schreef
Phonix schreef
Ja, ik doe dat liever dan naar de clinic te gaan. Heb gemerkt dat het veel beter werk bij mijn paard en het is veel minder stressvol.



Benieuwd welke da je hebt gehad die dat doet?


Paardendokters

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:10 



 
Profiel   

Hoi allemaal.
Ik heb sinds 3 maanden 4-jarige ruin.
Super braaf beestje toen ik hem ging testen en hij de 1e maand bij ons op stal stond.
Sinds een aantal weken reageert hij heel fel op aansingelen, aanraken aan de buik,…
Dierenarts is geweest, zij vermoedt maagzweren en maandag gaan we naar de kliniek voor een gastroscopie.
Maar hij is de laatste weken enorm veranderd in zijn gedrag, te pas en te onpas steigeren en bokken aan de hand, heel zenuwachtig op de poetsplaats, bijten, chagrijnig en zenuwachtig in zijn stal,…
Zou dit gedrag kunnen komen door een maagzweer en opgelost kunnen worden wanneer hij voor zijn maagzweer behandeld wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:56 



 
Profiel   

Dit past heel goed bij maagzweren idd… goed dat je hem laat nakijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:29 



 
Profiel   

Maagzuur dat opspat tegen een maagzweer kan heel veel pijn doen en dit gedrag kan daar zeker mee te maken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:18 



 

Dit zou zomaar van de maagzweren kunnen zijn inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 22:49 



 
Profiel   

Bij mijn paard zijn vandaag maagzweren vastgesteld.
Nu vroeg ik mij af of de snede hooi dat je voert invloed kan hebben op de maagzweren?
Wij voeren nu derde snede.
Ik bel morgen de DA op om dit te vragen, maar heeft iemand van jullie hier al een idee van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 18:36 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met thuis vasten? Mijn paard krijgt donderdag ochtend een maagscopie. Dit heeft ze al eens eerder gehad, toen heb ik haar ook thuis laten vasten. Ik heb haar toen voor 1 nacht op houtkrullen gezet. Normaal staat ze op vlas, dus nu vroeg ik me af of ik haar niet gewoon op het vlas kan laten staan met zo'n masker om: https://www.agradi.nl/shires-muilkorf-p ... e-size.htm

Ik twijfel alleen of ze hierdoor niet alsnog het vlas kan eten (doet ze normaal niet, maar honger kan rare dingen doen natuurlijk) en of ze hierdoor nog wel gewoon kan drinken..

Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 10:39 



 
Profiel   

Mijne staat standard op vlas en ben dat niet gaan eten toen ze moest vasten dus denk wel dat het kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 10:53 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 11:38 



 
Profiel   

In de kliniek gaan ze in een lege stal met rubber vloer.
Ik zou thuis ook in een lege stal laten vasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 12:00 



 
Profiel   

Mijn paard heeft zondag ook moeten vasten voor een gastroscopie.
Hij staat normaal op vlas met rubberen matten, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de hele stal leeggehaald, zodat hij enkel nog op de rubberen matten stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 13:17 



 
Profiel   

BlueStocking schreef
Heeft iemand hier ervaring met thuis vasten? Mijn paard krijgt donderdag ochtend een maagscopie. Dit heeft ze al eens eerder gehad, toen heb ik haar ook thuis laten vasten. Ik heb haar toen voor 1 nacht op houtkrullen gezet. Normaal staat ze op vlas, dus nu vroeg ik me af of ik haar niet gewoon op het vlas kan laten staan met zo'n masker om: https://www.agradi.nl/shires-muilkorf-p ... e-size.htm

Ik twijfel alleen of ze hierdoor niet alsnog het vlas kan eten (doet ze normaal niet, maar honger kan rare dingen doen natuurlijk) en of ze hierdoor nog wel gewoon kan drinken..

Iemand hier ervaring mee?


Ik doe het inderdaad thuis op krullen met zo'n masker om. Gaat prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 13:42 



 
Profiel   

salamaleque schreef
SharonIndezz schreef
Toevallig contact gehad met een holistisch dierenarts, deze komt zeer binnenkort…. Dus dat probeer ik ook zeker nog


Oh fijn, ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
Het blijft natuurlijk een ontzettend ingewikkeld verhaal waardoor een paard maar maagzweren blijft ontwikkelen en niet opknapt of maar niet van de medicijnen af kan komen zonder terug te vallen.


@SharonIndezz
Is er nog iets uit het consult van de holistisch dierenarts gekomen? Ik ben daar wel benieuwd naar. Mag evt ook in Pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 14:11 



 
Profiel   

Popstra schreef
In de kliniek gaan ze in een lege stal met rubber vloer.
Ik zou thuis ook in een lege stal laten vasten.


Die van ons stond in de kliniek op zaagsel voor het vasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 14:59 



 
Profiel   

Heb iemand hier Marstall Granutop probeert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 10:03 



 
Profiel   

Het is even geleden dat ik hier actief was, maar val nu toch maar weer even binnen.

Iemand ervaring met equine 74 gastric?
Merken jullie verschil?
Werkt het alleen preventief? of ook in meer acute situaties?

Mijn situatie:
10-jarig Dressuurpaard dat meerdere symptomen van maagzweren vertoont. Zowel osteo als DA bevestigen mijn vermoeden. Ze staat echter voor het eerst in 5 jaar niet meer volledig in eigen beheer, waardoor behandeling met Gastrogard of Pepticure pasta moeilijk is.
Ze krijgt op meerdere tijdstippen hooi, waarvan een deel in een slowfeedernet. Ze is echter ook vrij kieskeurig op haar voer, maar wel eerder te dik. Hierdoor is medicatie door het voer mengen riskant of toch zeker omeprazole wat bij fluctuerende toediening ook maagzuurproductie opstoten kan veroorzaken, dus een zuurneutralisator leek mij veiliger.

Dus graag wat ervaringen van jullie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 12:10 



 
Profiel   

LB2003 schreef
Hoi allemaal.
Ik heb sinds 3 maanden 4-jarige ruin.
Super braaf beestje toen ik hem ging testen en hij de 1e maand bij ons op stal stond.
Sinds een aantal weken reageert hij heel fel op aansingelen, aanraken aan de buik,…
Dierenarts is geweest, zij vermoedt maagzweren en maandag gaan we naar de kliniek voor een gastroscopie.
Maar hij is de laatste weken enorm veranderd in zijn gedrag, te pas en te onpas steigeren en bokken aan de hand, heel zenuwachtig op de poetsplaats, bijten, chagrijnig en zenuwachtig in zijn stal,…
Zou dit gedrag kunnen komen door een maagzweer en opgelost kunnen worden wanneer hij voor zijn maagzweer behandeld wordt?


Dit gedrag kan door maagzweren komen, maar zou ook naar het voer kijken. Hier ook eentje waarvan we maagzweren vermoeden, maar was een tijdje veranderd van voer omdat ze zo slecht at en had ook een gevaarlijke draak. Erg schrikachtig en explosief, wat ook een negatief effect heeft op de maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 12:23 



 
Profiel   

petitparis schreef
Het is even geleden dat ik hier actief was, maar val nu toch maar weer even binnen.

Iemand ervaring met equine 74 gastric?
Merken jullie verschil?
Werkt het alleen preventief? of ook in meer acute situaties?

r.

Dus graag wat ervaringen van jullie :)



Ik ben dit gaan geven toen ik dacht dat mijn paard een maagzweer had, ik moest alleen 2,5 week wachten tot ik bij Utrecht terrecht kon, dus ben dat gaan geven.
Ik merkte verschil bij mijn paard toen ik het ging geven.

Bij de kliniek kwam eruit, 2 kleine maagzweerjes, 1 bij de ingang 1 bij de uitgang van zijn maag. Ze konden niet zeggen of ze groter geweest waren of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 12:39 



 
Profiel   

Ik kom ook even binnen vallen.
Mijn pony is met aansingelen gevoelig en bij aanraking op zijn buik bij zijn achterbenen word die echt boos.

Heeft een aantal maanden geleden ook op bute gestaan, maar dit voor maar 2 weken.
Hierna zijn voor mij gevoel wel de klachten toegenomen.

Tijdens het rijden loopt die in draf een beetje met de rem erop, vooral in de bochten.
Hij is ook regelmatig een beetje gassig en opgeblazen.
Is dat passend bij maagzweren?

Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 14:44 



 
Profiel   

renatexx schreef
Ik kom ook even binnen vallen.
Mijn pony is met aansingelen gevoelig en bij aanraking op zijn buik bij zijn achterbenen word die echt boos.

Heeft een aantal maanden geleden ook op bute gestaan, maar dit voor maar 2 weken.
Hierna zijn voor mij gevoel wel de klachten toegenomen.

Tijdens het rijden loopt die in draf een beetje met de rem erop, vooral in de bochten.
Hij is ook regelmatig een beetje gassig en opgeblazen.
Is dat passend bij maagzweren?

Groetjes



Dit kan idd allemaal bij maagzweren passen, bij twijfel overleg met dierenarts. Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 15:06 



 
Profiel   

Max gaat eigenlijk best weer goed. Maar het valt me op dat hij soms fleemt 15-30 min na het eten.

Z’n krachtvoer kan ik eigenlijk geen krachtvoer noemen het is 250 gram geweekte grasbrok met 50 gram vitamine korrel.. en wat suplimenten.

Hij is dit gaan doen toen ik de omezeparol ben gaan geven (waar hij nu 4 weken niet meer op staat)

Hij krijgt nu Mastic horse en puur stomac.

Ik twijfel of ik overga op audevard omdat dat ook vaak door dierenartsen wordt voor geschreven enige is je moet het 2x per dag geven

Of de equine74

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 19:15 



 
Profiel   

Mijn paard staat ook al meer dan 2j op graan-, melasse en sojavrij voer en zo goed als onbeperkt ruwvoer en toch heeft ze regelmatig opstoten van maagproblemen.
Vandaar ook mijn interesse in de equine 74 (of het equivalent) voor op lange termijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 19:27 



 
Profiel   

Die equine 74 ziet er goed uit, kende ik nog niet. Ook goedkoper dan Ekygard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 21:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 410 van de 461 [ 11515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413 ... 461  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen