Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

Ik zet op p3 vul dan bij. Pony's op de weide blijft hij op p3 staan. Pas als ze weer op stal gaan gaat ie weer op p1.
Ik schud het hooi wat los
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 21:56 



 
Profiel   

Is er ook iemand die het hooi stoomt en dan in de feeding master doet? Ik ben bang dat het te vochtig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 19:50 



 
Profiel   

Ik doe hem gewoon open en vul hem bij, maar ondertussen ben ik van stal verhuist en heb ik hem niet meer nodig. Dus als iemand interesse heeft….

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 08:26 



 
Profiel   

LinSa schreef
Is er ook iemand die het hooi stoomt en dan in de feeding master doet? Ik ben bang dat het te vochtig is.


Ja, ik stoom het. En maak het zelfs licht vochtig.
Het droogste deel leg ik onderop en de rest daar bovenop

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 12:28 



 
Profiel   

Carol10 schreef
Ik doe hem gewoon open en vul hem bij, maar ondertussen ben ik van stal verhuist en heb ik hem niet meer nodig. Dus als iemand interesse heeft….


Wat vraag je ervoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 12:28 



 
Profiel   

Ninx schreef
Carol10 schreef
Ik doe hem gewoon open en vul hem bij, maar ondertussen ben ik van stal verhuist en heb ik hem niet meer nodig. Dus als iemand interesse heeft….


Wat vraag je ervoor?


Hier ben ik ook benieuwd naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 14:44 



 
Profiel   

Ik heb hem nieuw gekocht voor 1150 en heb hem maar 3 weekjes gebruikt. Dus dacht aan iets van 1000 euro. Of doe een goed bod

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 14:29 



 
Profiel   

Mijn zelfgebouwde automatische ruwvoerbak staat te koop. Gemaakt naar het idee van Femke Dölle; met een timer die (max) 8x per 24 uur de klep van een bak opent en weer sluit na een bepaalde zelf instelbare tijd.

De bak is zeer geschikt voor slopers/lompe paarden, het frame is zelf gelast en de platen zijn van trespa dus slijtvast.

Is er interesse, graag PB. Let op ophalen in Woerden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 17:36 



 
Profiel   

@Vetra, ik weet dat Duhelo hier op Bokt een tijd geleden informeerde voor een ruwvoerautomaat. Mss haar es PB sturen? Zal wel een eind uit de buurt zijn, ze is van België.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 19:29 



 
Profiel   

hwn schreef
@Vetra, ik weet dat Duhelo hier op Bokt een tijd geleden informeerde voor een ruwvoerautomaat. Mss haar es PB sturen? Zal wel een eind uit de buurt zijn, ze is van België.

Dank je, ik ga het proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 20:31 



 
Profiel   

Vetra schreef
Mijn zelfgebouwde automatische ruwvoerbak staat te koop. Gemaakt naar het idee van Femke Dölle; met een timer die (max) 8x per 24 uur de klep van een bak opent en weer sluit na een bepaalde zelf instelbare tijd.

De bak is zeer geschikt voor slopers/lompe paarden, het frame is zelf gelast en de platen zijn van trespa dus slijtvast.

Is er interesse, graag PB. Let op ophalen in Woerden.



ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet? (en grappig is bij mij in de buurt) ik heb zelf 2 van zulke bakken maar mijn shet duwt de klep open met haar neus (zit gewoon een eeltplekje nu, en haar manen schuren erdoor af :') :Y) :7 )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 12:02 



 
Profiel   

MaritB schreef
Vetra schreef
Mijn zelfgebouwde automatische ruwvoerbak staat te koop. Gemaakt naar het idee van Femke Dölle; met een timer die (max) 8x per 24 uur de klep van een bak opent en weer sluit na een bepaalde zelf instelbare tijd.

De bak is zeer geschikt voor slopers/lompe paarden, het frame is zelf gelast en de platen zijn van trespa dus slijtvast.

Is er interesse, graag PB. Let op ophalen in Woerden.



ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet? (en grappig is bij mij in de buurt) ik heb zelf 2 van zulke bakken maar mijn shet duwt de klep open met haar neus (zit gewoon een eeltplekje nu, en haar manen schuren erdoor af :') :Y) :7 )


Kennis van mij heeft er metaaltape onder geplakt en daar stroom op gezet.
Nu doen haar paarden het niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 16:50 



 
Profiel   

Dit is de bak :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 07:06 



 
Profiel   

Vetra schreef
Dit is de bak :)

[ [url=m/01seB9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zoiets hebben wij ook inderdaad :)
Ninx"
[quote="MaritB schreef
Vetra schreef
Mijn zelfgebouwde automatische ruwvoerbak staat te koop. Gemaakt naar het idee van Femke Dölle; met een timer die (max) 8x per 24 uur de klep van een bak opent en weer sluit na een bepaalde zelf instelbare tijd.

De bak is zeer geschikt voor slopers/lompe paarden, het frame is zelf gelast en de platen zijn van trespa dus slijtvast.

Is er interesse, graag PB. Let op ophalen in Woerden.



ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet? (en grappig is bij mij in de buurt) ik heb zelf 2 van zulke bakken maar mijn shet duwt de klep open met haar neus (zit gewoon een eeltplekje nu, en haar manen schuren erdoor af :') :Y) :7 )


Kennis van mij heeft er metaaltape onder geplakt en daar stroom op gezet.
Nu doen haar paarden het niet meer.[/quote]

Hoe? We hebben bij de grote bak al strips.. maar wil niet dat ze stroom krijgen met eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 12:17 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Zijn wij welkom om te komen kijken met iemand die een feedingmaster heeft staan?
Wij komen uit de omgeving Rotterdam en zouden graag iets reistijd besparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 10:08 



 
Profiel   

Wij denken over aanschaf Haybutler of een soortgelijk systeem dat hooi laat vallen. Zijn er mensen die uit ervaring weten hoe de kwaliteit op de lange duur is? Veel slijtage of storingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 12:20 



 
Profiel   

Valinor, hier heb ik 2 haybutlers. Slijtage of storingen zijn er tot nu toe niet (denk nu anderhalf jaar in gebruik), wel tijdig de batterijen vervangen anders doet hij het niet meer.

Als je het wil gebruiken als enige ruwvoervoorziening, zou ik eerder voor het DIY systeem gaan (dus enkel de mechaniek en niet de hele Butler), dan kan je zelf grotere lades maken, ik vind de hoeveelheid die in 1 Haybutler gaat niet voldoende voor 1 dag (tenzij het voor een pony is), en er kunnen maar kleine plakjes in (grote plakken of los hooi erin proppen werkt niet, dan blijft het steken). Hier staan ze 's nachts op stal, dus voor enkel overdag lukt het wel voor mij, en 's morgens geef ik ook nog een hooinetje. Ben er verder wel heel blij mee (en mijn paard ook, ze hinnikt altijd blij als ze een lade hoort neerklappen :) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:50 



 
Profiel   

valinor schreef
Wij denken over aanschaf Haybutler of een soortgelijk systeem dat hooi laat vallen. Zijn er mensen die uit ervaring weten hoe de kwaliteit op de lange duur is? Veel slijtage of storingen?


Is er is een reden dat je daarvoor zou willen kiezen ipv Feedingmaster?

Ik vind alle apparaten geniale vondsten hoor, en alles zeer fijn om vaker te kunnen voeren.

Maar de Feedingmaster ontzorgt, lijkt mij, wel meer.
Je vult hem, en je hoeft 24 uur lang nergens meer over na te denken. De eetpauzes zijn ook korter.
Het is minder voeren in porties (zoals bij mensen en honden bijv), maar meer het principe van hapje/ stapje.

Als ik dan toch zou investeren zou ik toch kiezen voor de feedingmaster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:09 



 
Profiel   

Ninx schreef
valinor schreef
Wij denken over aanschaf Haybutler of een soortgelijk systeem dat hooi laat vallen. Zijn er mensen die uit ervaring weten hoe de kwaliteit op de lange duur is? Veel slijtage of storingen?


Is er is een reden dat je daarvoor zou willen kiezen ipv Feedingmaster?

Ik vind alle apparaten geniale vondsten hoor, en alles zeer fijn om vaker te kunnen voeren.

Maar de Feedingmaster ontzorgt, lijkt mij, wel meer.
Je vult hem, en je hoeft 24 uur lang nergens meer over na te denken. De eetpauzes zijn ook korter.
Het is minder voeren in porties (zoals bij mensen en honden bijv), maar meer het principe van hapje/ stapje.

Als ik dan toch zou investeren zou ik toch kiezen voor de feedingmaster.


Die twee oudjes (29 en 25 jaar oud) van ons verzetten dan geen stap meer. Daarbij wil ik niet dat ze door een rooster of iets moeten eten, maar los van de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:22 



 
Profiel   

hwn schreef
Valinor, hier heb ik 2 haybutlers. Slijtage of storingen zijn er tot nu toe niet (denk nu anderhalf jaar in gebruik), wel tijdig de batterijen vervangen anders doet hij het niet meer.

Als je het wil gebruiken als enige ruwvoervoorziening, zou ik eerder voor het DIY systeem gaan (dus enkel de mechaniek en niet de hele Butler), dan kan je zelf grotere lades maken, ik vind de hoeveelheid die in 1 Haybutler gaat niet voldoende voor 1 dag (tenzij het voor een pony is), en er kunnen maar kleine plakjes in (grote plakken of los hooi erin proppen werkt niet, dan blijft het steken). Hier staan ze 's nachts op stal, dus voor enkel overdag lukt het wel voor mij, en 's morgens geef ik ook nog een hooinetje. Ben er verder wel heel blij mee (en mijn paard ook, ze hinnikt altijd blij als ze een lade hoort neerklappen :) ).


Dank je wel voor de tips! Bij is ook voor overdag bedoeld, zodat we eens wat langer samen van huis kunnen dan een dagdeel. En voor in de nacht zodat we ‘s ochtends misschien zelfs een keer ietwat kunnen uitslapen ☺️. Op de website staat de diy is uitverkocht dus ik ga contact opnemen of die nog wel leverbaar gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:28 



 
Profiel   

valinor schreef
Die twee oudjes (29 en 25 jaar oud) van ons verzetten dan geen stap meer. Daarbij wil ik niet dat ze door een rooster of iets moeten eten, maar los van de grond.


Ja, met de Haybutler gaan ze idd wel bewegen, die van mij ging er in galop op af (nu gelukkig niet meer, mag ook niet met haar peesblessure). En tussenin scharrelen ze wat rond.

Bovendien vind ik het ook wel fijn dat er nog langere rustpauzes zijn, met de Feedingmaster lijkt het mij stresserend, zo van: rap rap eventjes eten, dan weer kwartier niet, dan weer paar minuten wel. Zou voor mijn paarden ook niet ideaal zijn, aangezien ze 's nachts toch wel minstens enkele uren achtereen liggend slapen, dan zou dat hun nachtrust wel verstoren.

Als je de DIY kan verkrijgen, kan je mss zelfs een bredere Haybutler maken waar ze allebei tegelijk van kunnen eten als ze goed met elkaar opschieten? Maar voor jouw toepassing zou de standaard idd ook wel voldoen.

En is ook weersbestendig, staat bij mij niet overdekt, en heeft al zowel hittegolf als vriestemperaturen meegemaakt (en heel veel regen natuurlijk :( ). Alleen zijn de batterijtjes iets sneller leeg bij vriesweer, maar zijn gewone standaard batterijtjes, zijn voor een paar eurotjes zo vervangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:32 



 
Profiel   

Wij hebben stroom ter plekke beschikbaar dus zou batterijtjes alleen als backup in geval van stroomstoring nodig hebben (weet nog niet of het systeem kan overschakelen bij evt. uitval).
Onze jongste reageert al ronduit gefrustreerd op slowfeeders, verdwijnen van zijn hooi (al verschijnt het daarna weer) past niet bij hem. Wil ook graag natuurlijke eethouding, niet gebogen trekkend zoals Portionsraufe e.d. Hooinetten ook liever niet ivm tanden oudste. Veel systemen vallen dan al af. Hooikast-idee heeft daarom mijn voorkeur, dus eigenlijk plak of los hooi op de grond voeren zoals wij dat nu zelf doen maar dan een aantal giften per dag gerobotiseerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:53 



 
Profiel   

Vandaag de feedingmaster geïnstalleerd en in gebruik genomen, viel me 100% mee hoe snel ze het al door hadden. Nu las ik dat je uit moet kijken met paarden met lange manen... Nu heeft mijn shetlander een hele lange voorpluk en manen, uit voorzorg maar goed opgebonden.
Iemand hier vervelende ervaring mee, kunnen de manen hierin verstrengeld raken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:43 



 
Profiel   

Bij mij heeft er eentje ook een mega bos manen en voorpluk maar nooit problemen mee gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:41 



 
Profiel   

valinor schreef
Wij denken over aanschaf Haybutler of een soortgelijk systeem dat hooi laat vallen. Zijn er mensen die uit ervaring weten hoe de kwaliteit op de lange duur is? Veel slijtage of storingen?


Ik heb hem 2 jaar en echt 0 storingen en 0 slijtage.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen