Welke merk magnesium voeren jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke merk magnesium voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:54

Ik doe dit wel, tesamen met vitamine e: deze vind ik zelf vaak nog net iets meer “ werken” voor de spieren ook.
Ontspanning waar jij op doelt; is dat geestelijk?
In het rijden? Of ook echt zachte, losse ontspannen spieren? Want dat is nog wel een verschil..

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Welke merk magnesium voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:03

Ik heb een kuur St. Hippolyt Makor gegeven, dat is een combinatie tussen vitamine E en magnesium. Ik vind mijn paard daar veel van verbeterd. Is in brokjesvorm, werd makkelijk opgegeten terwijl ik ook best een kieskeurige merrie heb.

Mijn paard is beter ontspannen en ook minder kijkerig. Is niet de bedoeling om dat supplement continu bij te geven, maar in kuurvorm dus. Is mij tot nu toe goed bevallen. Ik heb dat in december gegeven en ik vind ze eigenlijk nog altijd fijner in haar spieren en in haar hoofd ondanks dat ze het nu even niet krijgt. Bij de start van het wedstrijdseizoen geef ik mogelijks nog eens een kuur.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Welke merk magnesium voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:13

Ik voer normaal mg van sectoline aangezien die eigenlijk voor mijn gevoel stuk goedkoper was doe ongeveer half jaar met zo’n pot.
Mijn paard doet er voor de rest wel goed op nu even gestopt wegens blessure dus doet op dit moment alleen een beetje stappen.

Maar wat is daar het verschil in van pharmahorse en vitalstyle met de sectoline?

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:53

Izzy19 schreef:
Ik heb een kuur St. Hippolyt Makor gegeven, dat is een combinatie tussen vitamine E en magnesium. Ik vind mijn paard daar veel van verbeterd. Is in brokjesvorm, werd makkelijk opgegeten terwijl ik ook best een kieskeurige merrie heb.

Mijn paard is beter ontspannen en ook minder kijkerig. Is niet de bedoeling om dat supplement continu bij te geven, maar in kuurvorm dus. Is mij tot nu toe goed bevallen. Ik heb dat in december gegeven en ik vind ze eigenlijk nog altijd fijner in haar spieren en in haar hoofd ondanks dat ze het nu even niet krijgt. Bij de start van het wedstrijdseizoen geef ik mogelijks nog eens een kuur.

Heb je daar een linkje van?

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Welke merk magnesium voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:22

Pharmox is volgens mij de meest voordelige die er is (citraat). 1,5 kg €53. Merk geen verschil met chelaat en duurdere merken.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Welke merk magnesium voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 15:57


Chicken01
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:25

Vloeibare Magnesium chelaat van Heltie horse.

Venti
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 15:32

Volgens mij helpt dat ook bij het slapen?

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:33

Venti schreef:
Volgens mij helpt dat ook bij het slapen?


Zelf neem ik ook magnesium citraat bij paniek, stress en gespannen spieren door stress. Ik voel heel vaak echt verschil en meer ontspanning. Ik schiet namelijk snel in het hyperventilatie-hoestje… of het zeer overmatig speeksel wegslikken en kom hier haast niet uit. Het helpt mij ontspannen in de avond en val daardoor in slaap.
_________
Ik heb hier het vermoeden van PPID bij mijn oudere merrie en zat ook te denken aan magnesium, omdat het voor mij zo helpt. En ze vaak een ‘blijf van mijn lijf’ paard is. Nu kan dit ook echt haar gedrag zijn. Maar het gaat soms weken goed, en soms weken ‘slecht’. Dus wellicht is spierspanning de boosdoener.
Sowieso binnenkort een test voor PPID laten doen en eens kijken naar die koeien magnesium. Zijn er ook kleinere zakken van? Ik kan het niet goed droog opslaan op stal. Of ik moet een voerton even leegmaken, maar dat zal traag verlopen omdat ze ook een tikkeltje dik is geworden en dat haar wintervetjes voer is…

Arabian2017
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:41

Montgri schreef:
Venti schreef:
Volgens mij helpt dat ook bij het slapen?


Zelf neem ik ook magnesium citraat bij paniek, stress en gespannen spieren door stress. Ik voel heel vaak echt verschil en meer ontspanning. Ik schiet namelijk snel in het hyperventilatie-hoestje… of het zeer overmatig speeksel wegslikken en kom hier haast niet uit. Het helpt mij ontspannen in de avond en val daardoor in slaap.
_________
Ik heb hier het vermoeden van PPID bij mijn oudere merrie en zat ook te denken aan magnesium, omdat het voor mij zo helpt. En ze vaak een ‘blijf van mijn lijf’ paard is. Nu kan dit ook echt haar gedrag zijn. Maar het gaat soms weken goed, en soms weken ‘slecht’. Dus wellicht is spierspanning de boosdoener.
Sowieso binnenkort een test voor PPID laten doen en eens kijken naar die koeien magnesium. Zijn er ook kleinere zakken van? Ik kan het niet goed droog opslaan op stal. Of ik moet een voerton even leegmaken, maar dat zal traag verlopen omdat ze ook een tikkeltje dik is geworden en dat haar wintervetjes voer is…


Ik ben bang dat het er helaas alleen in 20-25 kg is. Wellicht is er iemand die een deel wilt verkopen?

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:44

Montgri schreef:
Venti schreef:
Volgens mij helpt dat ook bij het slapen?


Zelf neem ik ook magnesium citraat bij paniek, stress en gespannen spieren door stress. Ik voel heel vaak echt verschil en meer ontspanning. Ik schiet namelijk snel in het hyperventilatie-hoestje… of het zeer overmatig speeksel wegslikken en kom hier haast niet uit. Het helpt mij ontspannen in de avond en val daardoor in slaap.
_________
Ik heb hier het vermoeden van PPID bij mijn oudere merrie en zat ook te denken aan magnesium, omdat het voor mij zo helpt. En ze vaak een ‘blijf van mijn lijf’ paard is. Nu kan dit ook echt haar gedrag zijn. Maar het gaat soms weken goed, en soms weken ‘slecht’. Dus wellicht is spierspanning de boosdoener.
Sowieso binnenkort een test voor PPID laten doen en eens kijken naar die koeien magnesium. Zijn er ook kleinere zakken van? Ik kan het niet goed droog opslaan op stal. Of ik moet een voerton even leegmaken, maar dat zal traag verlopen omdat ze ook een tikkeltje dik is geworden en dat haar wintervetjes voer is…


Net een halve zak weggegooid omdat die van mij het niet eet -O-
De oxide van Vente staat als volgende op mijn lijstje om te proberen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:05

Ik heb een tijdje dingen uitgeprobeerd. Ik begon met de magnesium van EJ maar wilde uiteindelijk de vloeibare van Heltiehorse gaan proberen. Helaas merkte ik voor mijn gevoel dat deze minder effect had en ben toen terug naar de magnesium van EJ gegaan.

Van Heltiehorse heb ik nu wel de vloeibare vitamine E en daar ben ik heel tevreden over, beter dan die van pharmahorse, maar das een andere vraag.

Chicken01
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:31

xDenies schreef:
Ik heb een tijdje dingen uitgeprobeerd. Ik begon met de magnesium van EJ maar wilde uiteindelijk de vloeibare van Heltiehorse gaan proberen. Helaas merkte ik voor mijn gevoel dat deze minder effect had en ben toen terug naar de magnesium van EJ gegaan.

Van Heltiehorse heb ik nu wel de vloeibare vitamine E en daar ben ik heel tevreden over, beter dan die van pharmahorse, maar das een andere vraag.


Vind sowieso vloeibare supplementen fijner. Heb het idee dat het beter opgenomen wordt. Ik doe het door een beetje nutrimash. Ideaal. Mijn DA gaf aan dat chelaat beter opgenomen wordt dan citraat.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Welke merk magnesium voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:02

Vloeibaar is normaal ook beter opneembaar. Daarom koos ik er ook voor. Maar ik merk dat de poedervorm voor mijn merrie beter werkt. Dus het is vooral raad om per paard te kijken.