Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 202 van de 203 [ 5056 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Marstall muesli's

 
Profiel   

Ik hebt een tijd gegeven maar ben eruit gegroeid. Ik wilde van de synthetische/toegevoegde vitamines af. Ik voer nu nog de wiesen fasern. Aan mijn oudje als hoofdvoer en de kudde als bijvoer en wissel het voor de kudde wat af met agrobs bio cobs, myo protein en equifyt herbs om zo te voorzien aan meer diversiteit aan plantjes die ze eten.

Naast het hoofdvoer krijgen ze kruiden van equiprana en hebben ze een mineralenbar.

Er lopen 2 pony's in de sport. Een dressuur en een springen/crossen.

Er zijn 4 merries dragend. Waarvan nog 1 zogend. Er staan 4 veulens van 2021 tussen en verder nog jonge dieren en rijpony's. Er is er 1 die ik niet onder controle krijg, maar ben zeker dat de wei straks goed gaat doen. De rest ziet er goed uit.
[ img ]
Hoog drachtige merrie

[ img ]
Zogende merrie

[ img ]
Net gewassen veulen

[ img ]
Oudje van zo een 35 jaar

[ img ]
3 jarige nog flink gegroeide merrie

Ik heb ze bewust altijd wat slanker de winter uit. Maar ze zijn niet mager en goed fit en vrolijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 06:14 



 
Profiel   

quarterH schreef
Even een schopje hier.
Intussen mensen die op langere termijn ervaring hebben met de gastro?
Wim hier wellicht op overstappen ivm maag gevoeligheid.


Heb de Gastro jaren gevoerd aan eerst mijn Gelderse merrie
En bij de huidige paarden niet eens over nagedacht en gewoon Gastro gaan geven.
Nu heb ik een volle weide en voer momenteel alleen vitamine brokjes ( pavo ) bij
Als er straks weer krachtvoer moet komen dan zeker weer Havens Gastro

Onze D pony kreeg een paar weken ander voer dan Gastro en begon mest te eten .
Nu enkel voldoende gras waar nodig aangevuld met hooi droog of seal en pavo vitaminen is ze er weer mee gestopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 08:16 



 
Profiel   

quarterH schreef
Even een schopje hier.
Intussen mensen die op langere termijn ervaring hebben met de gastro?
Wim hier wellicht op overstappen ivm maag gevoeligheid.


Mijn pony doet het er top op. Ik maak er wel slobber van samen met de wiesencobs.
Oude pony mag alleen nog alles in slobber vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 09:44 



 
Profiel   

Iemand die de marstall naturell mix heeft?
De nieuwe versie dus?
Ik zie dat ie zonder luzerne is maar ergens anders zie ik weer dat er wel luzerne in zit.
Ik zoek een simpele smakelijke muesli om af en toe een paar handjes van te geven samen met wat lijnzaad ( maal ik zelf) en soms wat kruiden.
Verder voer ik Vitalbix vitamine brok.
T gaat om maximaal 1/2 schep per dag, dus wat graan is geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:32 



 
Profiel   

Ik heb van de week een mooi voedingsadvies gehad van evert van marstall.

We gaan langzaam over van vitalbix naar

Wiesencobs 1 schep (omdat hij nu op de wei staat denk ik dat ik of minder of dit alleen in de winter geef)

Granutop 200 gr (darmproblemen en hoesten)

80 gr marstall force (nu staan er op het maatschepje ml iemand een idee wat ik dan aan moet houden)

Fjord
4 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 07:10 



 
Profiel   

Die van mij vond de Faser Light erg lekker. Heb ik gebruikt om medicatie in te verbloemen. Maar misschien is deze te hoog gevitaminiseerd om nog naast een balancer te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 09:31 



 
Profiel   

GekOpFjorden schreef
Wiesencobs 1 schep (omdat hij nu op de wei staat denk ik dat ik of minder of dit alleen in de winter geef)

80 gr marstall force (nu staan er op het maatschepje ml iemand een idee wat ik dan aan moet houden)


Ik vind dat de cobs zwaarder vallen als de wiesen fasern. Ik heb dus ook nooit meer de cobs. De enige cobs die ik wel eens koop zijn de bio cobs van agrobs

Weeg 80 gram af in het bakje en dan met marker een streep trekken. Er zijn ook schepjes die wegen dat is helemaal luxe. Je hebt die van virbac, horend bij het afvalmenu hond/kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 06:18 



 
Profiel   

Wiesencobs van Marstall is super mooie grasbrok. Valt mooi uit elkaar. Ik voer het hier altijd in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 07:56 



 
Profiel   

Ik heb die idd ook voor de winter gehad. Nu op en dus aan r twijfelen wat ik nu als extra handje geef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 08:00 



 
Profiel   

Omdat het te duur werd om Myocare te blijven voeren ben ik overgestapt op de Gastro muesli, zijn er meer mensen die deze voert aan hun paarden?

Mijne is in iig wakkerder en meer alert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 10:39 



 
Profiel   

Hoe zijn recente gastro muesli ervaringen?
Kan je dit ook geweekt geven?
Worden ze er niet te scherp op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 20:14 



 
Profiel   

Muze schreef
Hoe zijn recente gastro muesli ervaringen?
Kan je dit ook geweekt geven?
Worden ze er niet te scherp op?



Prima,
Ja je kan het ook weken.
Nee ze worden er niet scherp op

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 23:03 



 
Profiel   

Ik voer het nu ook al een klein jaar denk ik. Fijn voer en worden er zeker niet heet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:53 



 
Profiel   

Heb jullie verschil gemerkt met de Gastro muesli? Mijne ruikt ineens heel intens naar peppermint

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:22 



 
Profiel   

Phonix schreef
Heb jullie verschil gemerkt met de Gastro muesli? Mijne ruikt ineens heel intens naar peppermint


Neem even contact op met Marstall.
Want dat hoort niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:19 



 
Profiel   

Heb een e-mail gestuurd. Ook met het vraag of ze gaat stoppen met de soya erin. Zou die graag eruit zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:11 



 
Profiel   

Nou dat zullen ze niet doen. Die zorgt juist voor het hoge proteïne gehalte.

Dat er een pepermunt geur aan zit is een productie fout. Had ik ook in de graanvrij-mix

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:05 



 
Profiel   

Ja, maar aangezien de Myocare het niet heeft en nog hoger in de proteïne zit had ik hoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:20 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ja, maar aangezien de Myocare het niet heeft en nog hoger in de proteïne zit had ik hoop


Ik verwacht dat het dan te duur gaat worden.
Myocare zit toch wel 10 euro de zak duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:35 



 
Profiel   

Ik kom hier ook even mee lezen. Beide paarden verhoogde eiwitbehoefte en vul dit nu aan met pure linseed en agrobs myo. Ga eind deze week overstappen op marstall myo care, omdat deze al hoog in eiwit is en dan minder losse dingen hoef te voeren. Ben erg benieuwd hoe ze het hierop gaan doen. Ze vinden het iig lekker (had een proefemmertje mee genomen van equitana).

Zijn er hier mensen die dit naar wens en volgens aanbevolen dosering voeren? Ik heb begrepen van Marstall dat ik dan ook geen aparte vitaminebrok meer hoef te geven, dus qua kosten zou het hier niet heel veel hoger uitkomen met wat ik nu geef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 05:48 



 
Profiel   

Ik gaf eerst Myocare wat ik best tevreden over was, maar het werd voor mij te duur. Dus ben overgestapt op de Gastro muesli. Ze eet de Gastro beter maar zelf vond ik haar rustiger op de Myocare.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 07:17 



 
Profiel   

baudyh schreef
Phonix schreef
Ja, maar aangezien de Myocare het niet heeft en nog hoger in de proteïne zit had ik hoop


Ik verwacht dat het dan te duur gaat worden.
Myocare zit toch wel 10 euro de zak duurder.


Ja denk het helaas ook. Heb probeert contact op de nemen met hun maar heb tot zo ver niks gehoord. Ik probeerde op te zoeken of ze een voer had met mint erin maar kwam alleen eentje tegen met graan erin wat mij zenauwachtig maakt omdat mijne allergisch is voor graan en IBD hebt. Dus ga vandaag een neuiwe kopen voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 07:19 



 
Profiel   

Ik verkoop zelf Marstall en had de graanvrij mix ook in ene met die eucalyptus geur ( pepermunt olie)
Contact gehad met Marstall en dat was een fout.
Daarom verwacht ik dat het bij jou ook een fout is. Of ga terug naar je verkoop punt en vraag of
Ze het voor je regelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:38 



 
Profiel   

Weer raak, nog een foutieve zak. Nadat mijn paard niet meer goed bij stond begon ik haar eten te checken en het was weer raak.

Flink balen aangezien mijne niet graan mag en de voer dat ie gemengd me is, zit graan in. De Sinfonie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 16:46 



 
Profiel   

Phonix schreef
Weer raak, nog een foutieve zak. Nadat mijn paard niet meer goed bij stond begon ik haar eten te checken en het was weer raak.

Flink balen aangezien mijne niet graan mag en de voer dat ie gemengd me is, zit graan in. De Sinfonie.


Née het is geen ander voer in er zit pepermunt olie in verder is er geen verschil
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 18:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 202 van de 203 [ 5056 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen