Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rustgevend supplement, bestaat dat?

 
Profiel   

Mijn paard is erg druk en heet, type wat nooit moe wordt.

Nu bestaat er allerhande voer om een paard wat op te peppen.
Maar is er ook iets rustgevends? Wat ook echt werkt?

Geen sedatie natuurlijk, maar iets voor wat meer rust in het hoofd.

Iemand ervaring?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:15 



 
Profiel   

Ik voer de nerv control van Pavo en van cavalor de muesli voor nerveuze paarden. Voer dit nu anderhalve week en gister had ik toch echt veel meer ontspanning tijdens t rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:24 



 
Profiel   

magnesium werkt ook tustgevend. (Als er een tekort is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:28 



 
Profiel   

Ik deed bij Mando altijd druppels strezzz van phytonics in zijn waterbak haalde de scherpe randje er altijd wel vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:30 



 
Profiel   

Ik heb mijn soms erg zenuwachtige Ier echt zien op knappen van magnesium. Ik gaf magnesiumcitraat, daar reageerde ze het beste op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:38 



 
Profiel   

So calm solution van Equine America werkt hier wonderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:39 



 
Profiel   

Ik geef 5 tot 10 druppels passieflora van dr vogel. Werkt supergoed en goedkoper dan alle supplementen. Ze krijgt wel ook magnesium chelaat vloeibaar van healtie horse

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:43 



 
Profiel   

Mando schreef
Ik deed bij Mando altijd druppels strezzz van phytonics in zijn waterbak haalde de scherpe randje er altijd wel vanaf.


Dit is op basis van saffraan toch? Werd je paard hier ook trager van of alleen rustiger in het hoofd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:49 



 
Profiel   

Wat rustiger in zijn koppie
Niet sloom ofzo want er zat best nog een kop op maar hanteerbaar en niet dat ik op wedstrijd binnen kwam in ring 1,2,3 en 4

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:58 



 
Profiel   

Wat voer je je paard naast ruwvoer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:59 



 
Profiel   

Mando schreef
Wat rustiger in zijn koppie
Niet sloom ofzo want er zat best nog een kop op maar hanteerbaar en niet dat ik op wedstrijd binnen kwam in ring 1,2,3 en 4


Oke dankjewel!

Ik voer al magnesium + tryptofaan en dat heeft wel effect, maar ze wordt losser en vlugger daarvan :')
Het meeste is op basis van magnesium maar dit is iets heel anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:02 



 
Profiel   

Die van mij krijgt Naf magic met de relax mix kruiden van de paardendrogist. Daarnaast let ik op de suikers in het voer (muesli).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:00 



 
Profiel   

Mijn arabier krijgt de ook de relax mix van de paardendrogist. Haalt net even het hysterische er af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:16 



 
Profiel   

Mijn vorige paard ging ook heel goed op de relax mix van de paardendrogist. Hij schrok nog wel van dingen, maar het scherpe randje was er vanaf en hij kon blijven nadenken in plaats van door te schieten in paniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:43 



 
Profiel   

Ik heb die van mij wel eens SO calm gegeven. Werkte prima maar ik vond het scherpe op wedstrijd juist wel fijn. Zou fijn zijnals ze in en om de trailer wat liever zou zijn en daar heb ik wel eens eq confidence voor gebruikt. Heen werkte dat nog wel aardig (en alle paarden waarmee ze stond te neuzen vond ze ineens heel lief en andersom) Maar terug haf ze zoveel spanning dat het niet werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:48 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Wat voer je je paard naast ruwvoer?


Een voerschep Hartog comfort grasmix
100 gram balancer
Magnesium

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:12 



 
Profiel   

marley93 schreef
Mijn vorige paard ging ook heel goed op de relax mix van de paardendrogist. Hij schrok nog wel van dingen, maar het scherpe randje was er vanaf en hij kon blijven nadenken in plaats van door te schieten in paniek.


Oke hij schrikt juist nergens van.
Hij is gewoon heeel erg druk van zichzelf, ADHD lijkt het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:13 



 
Profiel   

Ik heb weleens kamille gegeven, werd mijn merrie wel wat rustiger en meer ontspannen van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:22 



 
Profiel   

Ondertussen ben ik de suggesties aan het googlen, bij veel supplementen is het hoofdingrediënt magnesium..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:31 



 
Profiel   

Klopt, magnesium ontspant de spieren.
Hartog Gras mix bevat 15% suiker en zetmeel, en dat is best veel. Er zijn voeders die minder suiker/zetmeel bevatten. Het kan de moeite waard zijn daar eens naar te zoeken. Je zou eens naar bijvoorbeeld Agrobs kunnen kijken, of Marstall Gastro muesli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:41 



 
Profiel   

Canabidol. Maar niet elk paard lust dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:51 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Klopt, magnesium ontspant de spieren.
Hartog Gras mix bevat 15% suiker en zetmeel, en dat is best veel. Er zijn voeders die minder suiker/zetmeel bevatten. Het kan de moeite waard zijn daar eens naar te zoeken. Je zou eens naar bijvoorbeeld Agrobs kunnen kijken, of Marstall Gastro muesli.


Klopt maar een schep Hartog comfort is bij lange na geen kilo.
Het bevat 11% suiker+ zetmeel.
Een bijna volle emmer is een kilo, ik denk een schep 250 gram ofzo? Dat is dan 27,5 gram suiker

Zn totale suiker uit hooi per dag is een stuk hoger: bij globaal 10 kg hooi met 10% suiker is dat al een KILO suiker per dag...

Dus dat beetje van de Comfort zal het niet doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:23 



 
Profiel   

Wil je het ook voor wedstrijden gebruiken TS? Houd er wel rekening mee dat de aanbevolen cannabidol en kamille positief testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:28 



 
Profiel   

x_Milou schreef
Wil je het ook voor wedstrijden gebruiken TS? Houd er wel rekening mee dat de aanbevolen cannabidol en kamille positief testen.


Nee dat niet, maar wel goed dat je het zegt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:40 



 
Profiel   

Hier krijgt onze pony de easy- mag. Het haalt de scherpe kantjes ervan af waardoor ze beter te rijden is op vreemd terrein en in de proef ..




https://www.horsefoodthebest.nl/assorti ... g-1-detail
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen