Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 305 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

Ja hè. :D

Als ik die van mij eens binnen heb (helaas is paardeerlijk niet zo snel) en de vorm bevalt me ga ik dat eens vragen bij een goede leerbewerker.

Maar het zal wel stevig tuigleer moeten zijn, anders zijn ze er nog zo doorheen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:20 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja hè. :D

Als ik die van mij eens binnen heb (helaas is paardeerlijk niet zo snel) en de vorm bevalt me ga ik dat eens vragen bij een goede leerbewerker.

Maar het zal wel stevig tuigleer moeten zijn, anders zijn ze er nog zo doorheen.


Ik zat al te denken of ik ergens iemand heb die er 1 in reserve heeft en of ik uberhaupt een leerbewerker ken die dit zou kunnen :D
Je zou ook een dubbele laag leer aan de onderkant kunnen leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:26 



 
Profiel   

Ik ken wel een leerbewerker die dit moet kunnen :j


Ik ga eerst eens kijken of de maat mij bevalt, maar als dat zo is ga ik daar eens informeren.
Elk ander die dat nu al doet ook prima natuurlijk


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 26-05-23 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:28 



 
Profiel   

Ik vraag me af of dat mag volgensmij zit er patent op het model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:33 



 
Profiel   

dan doet die maar 1 flapje anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:36 



 
Profiel   

Ik meld mij ook even.
Mijn merrie is ook te dik.
Voelde gisteren een dikke, iets stijve manenkam.
Ook heeft en een juskuiltje op haar kont.
Ik heb haar land nu korter gezet met nog een iets gras, maar lang niet meer wat ze had.
Verder heb ik haar brok gereduceerd naar een handje. (Gastro+)
Ze krijgt weinig echt training ivm blessures benen en hals.
Rijden kan niet meer en trainingsgericht longeren is te belastend.
We doen grondwerk en wandelen.
Iemand nog een tip hoe dit aan te pakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:05 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Ik zie nu deze op kramer:

https://www.kramer.be/NIEUW/Stallen/mui ... tSuggest=1

Iemand met deze al ervaring aangezien hij 'nieuw' is? Ziet er ook goed uit.


Even een update; ik ben in de zevende hemel met dit graasmasker!

Hij is nog steeds zo goed als nieuw, paard geen schuurplekken, laat hem ook braaf om! Zou bijna denken dat hij enigszins hufterproof is! Ik heb hem aan een safety halster zitten en dat gaat prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:16 



 
Profiel   

Oskarrino hij ziet er idd heel fijn uit, maar ik twijfel over het gat. Dat lijkt zo groot. Heb nu een graasmasker van Harrys Horse en die heeft zo'n rechthoekige opening. Vind dat eigenlijk nog wat te groot, het gaat te makkelijk (tov de greenguard, maar toen sleten de tanden te hard). Ik twijfel of t met dit gat verschil gaat maken.

En ik snap uiteraard dat ze wel voldoende moeten eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:45 



 
Profiel   

[SV] Algemeen graasmasker topic.

Misschien is dit topic ook wel handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 09:57 



 
Profiel   

Ik geef nu gluco balance, nu had een stalgenoot de Herbal Glucose Support van pharmahorse. Ze zei dat het hetzelfde is alleen een stuk goedkoper. Iemand ervaring met de laatste? Ook als je bijvoorbeeld eerst gluco balance hebt gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:51 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Ik geef nu gluco balance, nu had een stalgenoot de Herbal Glucose Support van pharmahorse. Ze zei dat het hetzelfde is alleen een stuk goedkoper. Iemand ervaring met de laatste? Ook als je bijvoorbeeld eerst gluco balance hebt gebruikt?


Hier vorig jaar overgestapt op Glucosr support. Voor ons paard deed het veel minder dan de glucobalance. Nu in maart begonnen met de Glucose support (want we hadden nog een grote emmer staan), ze kreeg alsnog een flink dikke manenkam. Drie weken geleden toch maar weer glucobalance besteld en de manenkam begint alweer soepeler te worden en ze krijgt minder jeuk. Bij ons is het dus geen goede vervanger...

Het is overigens ook wel goedkoper per kilo, maar je moet wel ook meer dan 2 keer zoveel voeren. Glucose support is 20 gram, glucobalance is 8 gram prr dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 06:12 



 
Profiel   

Hier ook terug van de Suikerbalance naar de glucobalance. En iedere keer verbaasd dat het zoveel beter werkt. Vooral minder jeuk en minder harde manenkam inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:40 



 
Profiel   

Hmm dan toch maar de gluco balance houden. Werkt toch goed en ben bang dat het anders minder werkt en dat willen we ook niet! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:11 



 
Profiel   

Hoe vaak in de week trainen jullie je paard? En wat voor type trainingen? Ik denk dat bij ons de key is om echt meer te bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:22 



 
Profiel   

amyblub schreef
Hoe vaak in de week trainen jullie je paard? En wat voor type trainingen? Ik denk dat bij ons de key is om echt meer te bewegen.


5x in de week... Afhankelijk van het weer ook (bij hitte niet bijv), meestal wel 4x rijden en 1 dag grondwerken. Wil deze zomer ook lange bosritten doen. Verder gewoon dressuurmatig, springen of lol met je knol

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:10 



 
Profiel   

amyblub schreef
Hoe vaak in de week trainen jullie je paard? En wat voor type trainingen? Ik denk dat bij ons de key is om echt meer te bewegen.

6 dagen in de week. 4 dagen dressuur training hoe zwaar wisselt. 2 dagen longeren. Zou normaal dag naar buiten zijn ipv longeren maar ivm pollenallergie kan dat nu niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:01 



 
Profiel   

4 dagen in de week, 1x naar buiten de overige dagen bakwerk dressuur of springen. Meestal half uur tot drie kwartier maar wel intensief. Veel tempowisseling en verzameling. Training in moeilijkheidsgraad opschroeven heeft haar echt doen afvallen. Daarvoor had ze last van haar maag en reden we wel veel maar heel licht werk en veel buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 17:18 



 
Profiel   

amyblub schreef
Hoe vaak in de week trainen jullie je paard? En wat voor type trainingen? Ik denk dat bij ons de key is om echt meer te bewegen.

Ik rij 5x in de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:06 



 
Profiel   

[ img ]
Wat is jullie mening over deze Fjord x Welsh qua condition score?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 23:29 



 
Profiel   

Een plus 2. En als je dat enorme hooinet ziet snap je ook wel waarom :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 06:30 



 
Profiel   

Ik denk plus1,5, zijn natuurlijk ook wel stevigere paarden van zichzelf. Maar wat te dik is ie zeker :) .
Ter vergelijking, dit is mijn jonge welsh cob merrie:
[ img ]

Mijn oudere had ook altijd overgewicht en een flinke buik. Recent zijn we er achter gekomen dat die bolle buik veroorzaakt werd door liters vocht van haar baarmoederontsteking -O- .
Inmiddels is ze qua omvang, ook door koorts etc, enorm afgevallen wat helaas ook veel bespiering is.
Nu zijn we dus bezig om haar bespiering weer op peil te krijgen zonder dat ze weer door schiet naar het te dik zijn. Dus wel nog steeds met graasmasker op de wei etc. Al is het dan wel verleidelijk om veel meer te gaan voeren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:34 



 
Profiel   

Spenk schreef
Een plus 2. En als je dat enorme hooinet ziet snap je ook wel waarom :))


Dat zegt niet zoveel..... Een 'dik' paard bekorten op hooi is niet slim (geen enkel paard overigens). Beter kun je op zoek gaan naar een heel arme partij maar wel zoveel mogelijk hooi blijven verstrekken.

Het grootste deel van de van de paarden is lymfatisch dik (verstoorde stofwisseling waardoor het paard teveel vocht en afvalstoffen vasthoudt). Die paarden rantsoeneren in hun hooi levert alleen maar nog meer problemen op.

Dit paard heeft overduidelijk stofwisselingsproblemen.
Eerste ingreep zou zijn: een partij hooi zoeken die zo arm mogelijk is, in een fijnmazige slowfeeder en evt mengen met stro om het eten nog meer te vertragen. Een anorganische balancer en zoutblok.
Verder bewegen, bewegen, bewegen. In zo'n kleine stalletje kan hij geen kant op en blaast nog veel meer op.
Naar buiten, en zoveel mogelijk actief stappen.

Als het je niks oplevert een goede therapeut consulteren.
Ik vind Anne van Eqinful erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:36 



 
Profiel   

Spenk schreef
amyblub schreef
Hoe vaak in de week trainen jullie je paard? En wat voor type trainingen? Ik denk dat bij ons de key is om echt meer te bewegen.

6 dagen in de week. 4 dagen dressuur training hoe zwaar wisselt. 2 dagen longeren. Zou normaal dag naar buiten zijn ipv longeren maar ivm pollenallergie kan dat nu niet.


Heb je zelf wel eens een training opgebouwd? Dus jij zelf als sporter?

6 dagen per week zou alleen kunnen wanneer je 2 a 3 piektrainingen hebt, en de rest hersteltrainingen zijn...... dus stap.
Met 6 dagen in de week intensief trainen heb je over een paar jaar geen paard meer vrees ik :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:38 



 
Profiel   

Zo wat ben jij weer heerlijk met je vingertje aan het wijzen ninx.

Heb jij enig idee wat en hoeveel ik train? Nee toch?

6 dagen in de week intensief staat er niet dat verzin je er zelf compleet bij. Het gaat om beweging.

Ik heb inderdaad trainingen erbij van 15 minuten ;) staptrainingen. Voor je beeldvorming hij is hooguit 2 keer per week in het zweet. Ik die sowieso veel in stap. Naar buiten gaan is ook alleen maar stap aan de lange teugel bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:44 



 
Profiel   

Spenk schreef
Zo wat ben jij weer heerlijk met je vingertje aan het wijzen ninx.

Heb jij enig idee wat en hoeveel ik train? Nee toch?

6 dagen in de week intensief staat er niet dat verzin je er zelf compleet bij. Het gaat om beweging.

Ik heb inderdaad trainingen erbij van 15 minuten ;) staptrainingen. Voor je beeldvorming hij is hooguit 2 keer per week in het zweet. Ik die sowieso veel in stap. Naar buiten gaan is ook alleen maar stap aan de lange teugel bijvoorbeeld.


Mijn excuses… oprecht.

Maar er zijn zoveel mensen die hun paarden overtrainen en paarden die daardoor vroegtijdig uitvallen.
4 dagen dressuurtraining en 2 dagen longeren las ik ik als ‘intensief’. Aangezien longeren een redelijke piekbelasting geeft.
Maar als daar staptrainingen tussen zittennligr het veel genuanceerder.

Het is misschien een beetje een persoonlijke frustratie.
Paarden kun je minder intensief trainen dan mensen, en bij koudbloeden ligt dit nog gevoeliger. Ik vind het zo jammer dat er zoveel blessures ontstaan omdat mensen ‘maar wat doen’ en dan veelal veel teveel doen…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 305 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen