Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

VitalStyle

 
Profiel   

Hoi!

Ik zag dat er nog geen regulier topic was over VitalStyle, en aangezien ik het een heel interessant merk vind ben ik benieuwd wat jullie er van vinden. Misschien kunnen we zo ook een beetje sparren over wat je het beste kan voeren, dan blijf ik hen niet steeds om advies vragen.

Ik heb verschillende producten geprobeerd, zoals de DarmBalans en de GastroComplex. Op dit moment voer ik de GastroComplex en de SuikerBalans, omdat ze net weer op de wei staan. Daarnaast voer ik OerBalans als balancer, deze heb ik gewonnen bij een winactie.

Bij ons op stal zijn ze echter overgegaan op het zelf voeren van de paarden. De muesli die de paarden van stal kregen verdwijnt en daar zal ik zelf iets anders voor in de plaats moeten gaan voeren.
VitalStyle heeft 3 verschillende soorten muesli's op de markt gebracht, en ik ben door de gevoeligheid op de maag van mijn pony vooral benieuwd naar de Gut & Gastro. Weet iemand of dit een vervanger kan worden van de GastroComplex? Het zou fijn zijn als ik die niet meer hoef te voeren.

Daarnaast is mijn pony gewend dat hij na het werken/als hij terug op stal komt voer krijgt. Maakt niet uit wat, maar een handje muesli is niet genoeg :Y) Op dit moment is dat gewoon een beetje muesli, met de supplementen erdoor. Ik zou graag een gezonde aanvulling willen, waar hij echt niet dikker van wordt maar wel even wat te snacken heeft. De Slueslimix sprak me daarin erg aan.
Daar komt bij dat ik gerust de muesli extra zou willen voeren, maar dan doe ik vrij kort over de zakken. Aangezien ze vrij prijzig zijn kijk ik dan liever naar een Slueslimix waar ik dan in kan aanvullen.

Nu is mijn vraag vooral, zou de combinatie OerBalans (ochtend), Gut & Gastro muesli (middag) én de Slueslimix (tussendoor) niet te veel zijn?

Iemand ervaringen met deze producten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:44 



 
Profiel   

Het grootste gedeelte van mijn supplementen/ voer is van VitalStyle. Vind het een heel prettig merk.
Ik voerde altijd Oerbalans, maar nu (tijdelijk?) overgestapt op Marstall Force ivm de prijs. Ik koop altijd de grotere zakken en die was opeens erg duur van oerbalans. Maar ben ook tevreden met de Marstall. Merk geen verschil tussen oerbalans en de marstall force, terwijl ik dit wel merkte met Pavo vital en Vitalstyle.
Verder voer ik sindskort voor het eerst suikerbalans omdat ze weer erg dik is met het voorjaarsgras :+
Gastrocomplex voer ik sinds een jaar of 2 elk jaar in de lente en herfst, omdat mijn paard bij deze overgangen last krijgt van haar maag en gaat boeren. De gastrocomplex doet echt zijn werk hierin. Dit jaar heeft ze helemaal niet geboerd. Ze vindt het alleen vies spul dus moet het mixen met slobber, waar ik in eerste instantie slueslimix voor gebruikte. Daar heb ik sinds dit jaar echter een beter alternatief voor gevonden: gastromuesli van Marstall. Heeft dezelfde voordelen als sluesli (ook dat het zowel droog gevoerd kan worden als een slobber) maar heeft nog het bijkomende voordeel dat het de maag ondersteunt. Dit jaar heeft mijn paard dus voor de eerste keer geen zichtbare maagklachten gehad, en ik gok dat deze muesli daarin veel heeft gedaan. Ik kan die dus ook ten zeerste aanraden. Denk dat je dat beter kan doen dan Gut & gastro muesli en later op de dag nog sluesli.
Ik voer alles in 1 keer. De muesli doe ik ook maar 2 a 3 handjes per dag, dus totaal niet veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:57 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Het grootste gedeelte van mijn supplementen/ voer is van VitalStyle. Vind het een heel prettig merk.
Ik voerde altijd Oerbalans, maar nu (tijdelijk?) overgestapt op Marstall Force ivm de prijs. Ik koop altijd de grotere zakken en die was opeens erg duur van oerbalans. Maar ben ook tevreden met de Marstall. Merk geen verschil tussen oerbalans en de marstall force, terwijl ik dit wel merkte met Pavo vital en Vitalstyle.
Verder voer ik sindskort voor het eerst suikerbalans omdat ze weer erg dik is met het voorjaarsgras :+
Gastrocomplex voer ik sinds een jaar of 2 elk jaar in de lente en herfst, omdat mijn paard bij deze overgangen last krijgt van haar maag en gaat boeren. De gastrocomplex doet echt zijn werk hierin. Dit jaar heeft ze helemaal niet geboerd. Ze vindt het alleen vies spul dus moet het mixen met slobber, waar ik in eerste instantie slueslimix voor gebruikte. Daar heb ik sinds dit jaar echter een beter alternatief voor gevonden: gastromuesli van Marstall. Heeft dezelfde voordelen als sluesli (ook dat het zowel droog gevoerd kan worden als een slobber) maar heeft nog het bijkomende voordeel dat het de maag ondersteunt. Dit jaar heeft mijn paard dus voor de eerste keer geen zichtbare maagklachten gehad, en ik gok dat deze muesli daarin veel heeft gedaan. Ik kan die dus ook ten zeerste aanraden. Denk dat je dat beter kan doen dan Gut & gastro muesli en later op de dag nog sluesli.
Ik voer alles in 1 keer. De muesli doe ik ook maar 2 a 3 handjes per dag, dus totaal niet veel.


De Oerbalans is inderdaad erg prijzig, ik wilde er graag naar overstappen en heb toen een jaarvoorraad gewonnen. Mijn pony doet het er echter onwijs goed op, dus wil ook niet heel graag overstappen naar iets anders. Ik ben van Vitalbix overgestapt naar VitalStyle, en daar merkte ik echt gigantisch verschil in.

De gastromuesli van Marstall ziet er inderdaad ook wel goed uit. Enige waar ik mee zit is dat dat ook in behoorlijke hoeveelheden als voedingsadvies gegeven wordt, maar dat ik dan ook vrij snel door de zakken heen ben.
Ik zou dan eventueel een hand/kwartje tussen de middag kunnen geven en de rest dan inderdaad na het werken als slobber of losse muesli.
Wat voor paard heb jij/wat doe je met haar? Heb jij het idee dat ze iets te kort komt met deze muesli?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:07 



 
Profiel   

Ik was niet tevreden over Oerbalans. De slueslimix gebruik ik wel af en toe.
Maar misschien goede tip om Welkoop in de gaten te houden. Die hebben het in assortiment en regelmatig keuzekorting. Morgen ook 20%

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:09 



 
Profiel   

Ik ben een enorme Vitalfan maar baal er ook van dat het zo prijzig is.
Een tijdje heb ik oerbalans gegeven, maar door de prijs geef ik dit nu niet meer.
Mijn merrie krijgt hormoonbalans, ik gaf dit eerst enkel in de periodes dat ze hengstig was, maar dan helpt het niet. Ik moet haar dus standaard elke dag een beetje hormoonbalans geven en dan gaat het best hard moet ik zeggen.

De psylliumvezel kuur was ik wel heel tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:22 



 
Profiel   

_Tristan schreef
Ik ben een enorme Vitalfan maar baal er ook van dat het zo prijzig is.
Een tijdje heb ik oerbalans gegeven, maar door de prijs geef ik dit nu niet meer.
Mijn merrie krijgt hormoonbalans, ik gaf dit eerst enkel in de periodes dat ze hengstig was, maar dan helpt het niet. Ik moet haar dus standaard elke dag een beetje hormoonbalans geven en dan gaat het best hard moet ik zeggen.

De psylliumvezel kuur was ik wel heel tevreden over.

Ik had precies hetzelfde met de Darmbalans. Dat was als kuur nog te doen, maar zodra de kuur stopte werd de mest direct slechter. Maar 50 euro voor een pot die je 15 dagen kan geven vond ik echt te gek worden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:26 



 
Profiel   

Ik geef mijn merrie sinds deze winter immunoboost van Vitalstyle. Dit helpt haar bij het voorkomen van de mok, waar ze deze winter erg last van had. Ik kijk altijd via google naar waar ik het het goedkoopste kan kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:37 



 
Profiel   

Binkie_Eline schreef
_Tristan schreef
Ik ben een enorme Vitalfan maar baal er ook van dat het zo prijzig is.
Een tijdje heb ik oerbalans gegeven, maar door de prijs geef ik dit nu niet meer.
Mijn merrie krijgt hormoonbalans, ik gaf dit eerst enkel in de periodes dat ze hengstig was, maar dan helpt het niet. Ik moet haar dus standaard elke dag een beetje hormoonbalans geven en dan gaat het best hard moet ik zeggen.

De psylliumvezel kuur was ik wel heel tevreden over.

Ik had precies hetzelfde met de Darmbalans. Dat was als kuur nog te doen, maar zodra de kuur stopte werd de mest direct slechter. Maar 50 euro voor een pot die je 15 dagen kan geven vond ik echt te gek worden…


Ik voer de mijne ook darmbalans maar nu uit een grote emmer (van wel €119 |( ) maar daar doe ik wel echt mega lang mee. Je kunt zelf kijken op welke dosering je paard het goed doet. Ik heb geen voorgeschreven dosering nodig, mijn paard red het ook prima met een halve dosis. Doe je toch weer langer met je onderhouds emmer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:40 



 
Profiel   

Ik voer OerBalans aan mijn beide paarden en ook DermaControl aan mijn eczemer. Die laatste is duuuuur, ik moet altijd even slikken als ik dat moet afrekenen. Gelukkig voer je er maar heel weinig van, dus je doet er maanden mee, dat verzacht het leed een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:43 



 
Profiel   

Ik ben erg tevreden van de luchtwegsupport. Die kan ik ook in grootverpakking kopen

En magnesium van vital

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:52 



 
Profiel   

Ik voer best veel van vitalstyle.
Oerbalans voor ik al een aantal jaar en paarden doen het er goed op.
Slueslimix
Is een mooie muesli, maar ik ga daar mee stoppen en over naar gut en gastro.
Alleen even kijken of dat bevalt.
Verder geef dolorcomfort aan mijn fjord met artrose die
sinds ik het gebruik veel beter loopt.
Verder nog luchtwegsuppurt voor mijn andere paard.
En soms afwisselend met longvitaal.
In de winter hebben ze nog imunoboost er bij.

Ik geef de oerbalans en slueslimix samen met een schep comfort van hartog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:12 



 
Profiel   

Jeetje, wat ben je dan wel niet per maand aan kosten aan voer kwijt? Als ik vragen mag..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:20 



 
Profiel   

Binkie_Eline schreef
Eileen_ schreef
Het grootste gedeelte van mijn supplementen/ voer is van VitalStyle. Vind het een heel prettig merk.
Ik voerde altijd Oerbalans, maar nu (tijdelijk?) overgestapt op Marstall Force ivm de prijs. Ik koop altijd de grotere zakken en die was opeens erg duur van oerbalans. Maar ben ook tevreden met de Marstall. Merk geen verschil tussen oerbalans en de marstall force, terwijl ik dit wel merkte met Pavo vital en Vitalstyle.
Verder voer ik sindskort voor het eerst suikerbalans omdat ze weer erg dik is met het voorjaarsgras :+
Gastrocomplex voer ik sinds een jaar of 2 elk jaar in de lente en herfst, omdat mijn paard bij deze overgangen last krijgt van haar maag en gaat boeren. De gastrocomplex doet echt zijn werk hierin. Dit jaar heeft ze helemaal niet geboerd. Ze vindt het alleen vies spul dus moet het mixen met slobber, waar ik in eerste instantie slueslimix voor gebruikte. Daar heb ik sinds dit jaar echter een beter alternatief voor gevonden: gastromuesli van Marstall. Heeft dezelfde voordelen als sluesli (ook dat het zowel droog gevoerd kan worden als een slobber) maar heeft nog het bijkomende voordeel dat het de maag ondersteunt. Dit jaar heeft mijn paard dus voor de eerste keer geen zichtbare maagklachten gehad, en ik gok dat deze muesli daarin veel heeft gedaan. Ik kan die dus ook ten zeerste aanraden. Denk dat je dat beter kan doen dan Gut & gastro muesli en later op de dag nog sluesli.
Ik voer alles in 1 keer. De muesli doe ik ook maar 2 a 3 handjes per dag, dus totaal niet veel.


De Oerbalans is inderdaad erg prijzig, ik wilde er graag naar overstappen en heb toen een jaarvoorraad gewonnen. Mijn pony doet het er echter onwijs goed op, dus wil ook niet heel graag overstappen naar iets anders. Ik ben van Vitalbix overgestapt naar VitalStyle, en daar merkte ik echt gigantisch verschil in.

De gastromuesli van Marstall ziet er inderdaad ook wel goed uit. Enige waar ik mee zit is dat dat ook in behoorlijke hoeveelheden als voedingsadvies gegeven wordt, maar dat ik dan ook vrij snel door de zakken heen ben.
Ik zou dan eventueel een hand/kwartje tussen de middag kunnen geven en de rest dan inderdaad na het werken als slobber of losse muesli.
Wat voor paard heb jij/wat doe je met haar? Heb jij het idee dat ze iets te kort komt met deze muesli?

Dat voedingsadvies is voor zover ik weet gericht op het voldoende binnen krijgen van alle voedingsstoffen. Maar als je een balancer voert (in jouw geval oerbalans), heb je dat dus al dus hoef je je geen zorgen te maken over het voedingsadvies. Ik voer de sluesli/ gastromuesli ook alleen zodat ze de gastrocomplex eet want dat vindt ze vies. En de gastro muesli is daarbij een goede aanvulling op de gastro complex voor de maag.
Zo ga je ook niet zo snel door het voer heen.
Mijn paard krijgt momenteel dit op een dag (in 1 keer): 2 handjes gastro muesli, 1 handje sluesli (omdat ik die nog op moet maken), 1 bekertje (voedingsadvies) marstall force balancer, 30 ml suikerbalans, ene dag rijstolie en andere dag lijnzaadolie. En nu tijdelijk de chillpil (5 op een dag). Mocht ik meer energie nodig hebben dan voer ik wat handjes zwarte haver bij. Maar dit is de laatste tijd niet nodig.
Zo krijgt ze alle voedingstoffen binnen en wordt ze extra ondersteunt in haar maag, spieropbouw en energie zonder schrikkerig te worden (ik heb een flegmatiek paard die erg snel angstig en schrikkerig is, top combinatie :+)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:21 



 
Profiel   

Iemand ervaring met dermacontrol?
Mijn nieuwe pony heeft wat kriebels en ik denk dat het van binnenuit komt, we hebben namelijk nog echt geen beestjes op stal. Ik vroeg me af of ik dit als kuur kan geven of dat je er echt 'aan vast zit'. Het is zo prijzig dus het liefst wil ik het niet permanent geven :')
Dus; iemand al (goede) ervaringen met dit product? is het 't waard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:10 



 
Profiel   

_Tristan schreef
Jeetje, wat ben je dan wel niet per maand aan kosten aan voer kwijt? Als ik vragen mag..

Het scheelt dat je van de supplementen en de oerbalans niet veel nodig hebt per dag. Dus je doet er wel een poosje mee. En als het wat betreft hoesten met mijn paard goed gaat dan stop ik met de luchtwegsupport,tot ik weer een hoesje hoor.de slueslimix geef ik maar een halve schep van. Die word straks dan vervangen door een halve schep gut en gastro. Dit omdat mijn merrie erg gevoelige darmen heeft.
Tja goedkoop is het zeker niet. Maar nog altijd goedkoper dan steeds een dierenarts moeten bellen. Mijn paardjes doen het gewoon heel goed op de producten van vitalstyle. Zeker mijn merrie is een zorgenpaardje en heeft me al heel veel dierenartsbezoeken gekost.Maar met de supplementen van vitalstyle gaat het nu echt heel goed. ( klopt af )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:38 



 
Profiel   

Als ik zo keek naar de minimale voeding per 100 kg van de muesli's moeten ze best veel per dag hebben om aan genoeg voeding te komen. (175 - 250 gram per 100 kilogram bij weinig tot geen arbeid). In gedachten houden dat er maar 15 kilo in een zak zit en een zak 30 euro kost denk ik niet dat ik er lang mee zal doen en alleen maar heel duur zou uitkomen.

Ik ben daarom over gegaan op Equifyt (in de zomer: 100 tot 150 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag
in de winter: 200 tot 300 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag) en dan is de zak 20 kilo en goedkoper.

Uiteraard is alles een eigen overweging, maar ergens baal ik wel dat Vitalstyle zo veel vraagt anders had ik er graag op overgestapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:11 



 
Profiel   

_Tristan schreef
Als ik zo keek naar de minimale voeding per 100 kg van de muesli's moeten ze best veel per dag hebben om aan genoeg voeding te komen. (175 - 250 gram per 100 kilogram bij weinig tot geen arbeid). In gedachten houden dat er maar 15 kilo in een zak zit en een zak 30 euro kost denk ik niet dat ik er lang mee zal doen en alleen maar heel duur zou uitkomen.

Ik ben daarom over gegaan op Equifyt (in de zomer: 100 tot 150 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag
in de winter: 200 tot 300 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag) en dan is de zak 20 kilo en goedkoper.

Uiteraard is alles een eigen overweging, maar ergens baal ik wel dat Vitalstyle zo veel vraagt anders had ik er graag op overgestapt.


Ja dat is het nadeel van de meeste muesli's, je moet er best veel van voeren wil je aan de nodige vitamine en mineralen komen. Daarom voer ik ook oerbalans bij. Dan kan je minder muesli geven en hebben ze toch wat meer structuur in de bak en kunnen ze er wat langer mee doen, dan alleen een balancer. Tja vitalstyle is niet goedkoop, maar vind het zelf wel dat ze heel goede producten hebben. En kruiden van goede kwaliteit zijn ook duur, dus dat speelt dan bij vitalstyle zeker mee.
Maar is inderdaad ieder voor zich. En ik kan niet bij een ander in de portemonnee kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:26 



 
Profiel   

Ik heb oerbalans en slueslimix gevoerd. Maar allebei mijn pony's aten het niet graag.
Ik ben nu overgestapt naar agrobs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:18 



 
Profiel   

Ik heb gisteren even contact gelegd met VitalStyle.
Ik had gevraagd of de Gut & Gastro als vervanging gegeven kan worden van de GastroComplex, en zij gaven aan dat het wel dezelfde functie heeft maar dat de GastroComplex nog extra er naast gegeven kan worden, bijvoorbeeld in stressvolle periodes. Nu staat mijn pony naast de GastroComplex ook op een muesli voor gevoelige maag en darmen en hij heeft de GastroComplex daar echt bij nodig. Een vervanging is het dus niet.

De muesli naast de OerBalans zou uitkomen op 1 schep per dag, dan doe je 20 dagen met een zak. Voor 30 euro per zak vind ik dat echt te prijzig, dus ben toch even aan het kijken naar iets anders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:05 



 
Profiel   

Hier ook een vitalstyle fan. Hele fijne producten.
Ik heb de slueslimix al gevoerd en de light en sober. Altijd in combi met de oerbalans.
Uitstapje gemaakt naar vitalbix de balance+, maar dat eten ze niet graag.
Dus ik ga weer terug naar vitalstyle.
Welke combi weet ik nog niet.
Verder qua supplementen een kuur suikerbalans gegeven, duidelijk resultaat!
En luchtwegsupport wat ook redelijk werkte.
Nu wil ik mijn merrie ondersteunen met hormoonbalans, want laatste hengstigheid was het drama.

Het is inderdaad erg prijzig, maar heb wel goed gevoel bij vitalstyle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:20 



 
Profiel   

Zijn er veel mensen die gebruik maken van de Suikerbalans? Ik heb hem gewonnen met een winactie, dus ga er binnenkort mee beginnen (eerst de glucobalance even opmaken)

Merken jullie veel verschil qua manenkam? Mijne kan ik de ribben goed nog voelen (staat met masker) maar merk dat z'n manenkam zo hard word :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:41 



 
Profiel   

Ik heb glucobalans nooit gevoerd.
Heb kuur suikerbalans gedaan en merkte duidelijk dat het opgeblazen weg ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:49 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Zijn er veel mensen die gebruik maken van de Suikerbalans? Ik heb hem gewonnen met een winactie, dus ga er binnenkort mee beginnen (eerst de glucobalance even opmaken)

Merken jullie veel verschil qua manenkam? Mijne kan ik de ribben goed nog voelen (staat met masker) maar merk dat z'n manenkam zo hard word :(

Ik wel! Ik heb ook Glucobalance gevoerd en voer nu SuikerBalans. Het is namelijk een groot verschil in prijs.
Ik merk nog niet veel verschil in afvallen, maar wel in een harde manenkam. Hij blijft soepel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:36 



 
Profiel   

Oh super bedankt thanks! Misschien begin ik vanavond gelijk toch maar, ik schrok er een beetje van gisteren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:55 



 
Profiel   

Ik voer zowel suikerbalans als glucobalance. Glucobalance is stuk voordeliger, maar suikerbalans lijkt toch net meer te doen bij mijn ruin. Is wel afhankelijk per paard overigens. Mijn merrie doet het beter op glucobalance.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen