Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 299 van de 320 [ 7995 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

Je paard is benauwd? Want dan moet je gewoon medicatie gaan geven :j

Supplementen zijn een soort tja verzacht de keel maar dat was het dan wel.

Of gaan vernevelen met zoutoplossing in een flexineb dat werkt ook goed. Maar als je paard echt benauwd is dan is dat ook niet afdoende.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:25 



 
Profiel   

Spenk schreef
Je paard is benauwd? Want dan moet je gewoon medicatie gaan geven :j

Supplementen zijn een soort tja verzacht de keel maar dat was het dan wel.

Of gaan vernevelen met zoutoplossing in een flexineb dat werkt ook goed. Maar als je paard echt benauwd is dan is dat ook niet afdoende.


Ja klopt! Dat zou het allermooiste zijn. Helaas is ze niet van mij, maar ik verzorg het paard. Ik dacht eens kijken of ik op deze manier iets van verlichting kan creëren

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:32 



 
Profiel   

Speedyspooky schreef
Hoi allemaal, ik ben op zoek naar wat middelen het paard ondersteunen met het ademhalen nu het warmer wordt. Ze krijgt nu al Respirator Boost siroop, vers gemaaid gras of gewoon gras.
Zijn er middelen waar jullie erg over te spreken zijn?

Vers gemaaid gras is heel slecht voor paarden laat dat regel nummer 1 zijn _/-\o_

Hoest je paard? Is hij benauwd?
Voor preventie zou je luchtwegsupport kunnen geven van vitalstyle. Is hij benauwd of hoest hij zou ik wel de DA bellen. Mijn ervaring daarin is ga niet aan de slag met poedertjes en supplementen want vaak werkt dit gewoon niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:36 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Vers gemaaid gras is heel slecht voor paarden laat dat regel nummer 1 zijn _/-\o_


Nu ben ik wel heel benieuwd waarop je dat baseert?
Als jouwn gras namelijk kniehoogte of hoger staat en je maait het af met een zeis of bosmaaier en voert het meteen daar is niets slechts aan. Heb ik jaaaaaren gedaan voor paarden die ik wel gras wou voeren maar die moesten afvallen. Ze leven nog steeds en hebben nooit iets gehad.

Dus vertel!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:16 



 
Profiel   

VixillHedinn schreef
michelle933 schreef
Vers gemaaid gras is heel slecht voor paarden laat dat regel nummer 1 zijn _/-\o_


Nu ben ik wel heel benieuwd waarop je dat baseert?
Als jouwn gras namelijk kniehoogte of hoger staat en je maait het af met een zeis of bosmaaier en voert het meteen daar is niets slechts aan. Heb ik jaaaaaren gedaan voor paarden die ik wel gras wou voeren maar die moesten afvallen. Ze leven nog steeds en hebben nooit iets gehad.

Dus vertel!?


Risico op slokdarm verstopping.
Maar dat is vooral op kortgemaaid gras. Wat je ziet in tuinen die mensen dan denken te legen in jouw weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:25 



 
Profiel   

Waarom mogen paarden geen gemaaid gras eten?
Grasmaaisel kan leiden tot vergiftiging en kolieken. Enerzijds kan gehakseld gras, bijvoorbeeld na het maaien van het gazon, zware klonten in de maag vormen, wat kan leiden tot kolieken, die dodelijk kunnen zijn. Mogelijk versneden giftige plantendelen in het gemaaide gras, die het paard niet kan uitzoeken, kunnen vergiftiging veroorzaken.

Gemaaid gras warmt ook zeer snel op wanneer het begint te drogen. Vers gemaaid gras mag niet ouder zijn dan tien uur en moet op een luchtige, goed verdeelde en koele plaats zijn opgeslagen om te worden vervoederd. Gras dat al is opgewarmd, mag in geen geval worden gevoerd! Dit veroorzaakt gisting, wat kan leiden tot levensbedreigende gaskoliek bij het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:05 



 
Profiel   

Even spoiler voor de onsmakelijke foto's maar dit dreef onderin m'n waterbak. Zou dit een fluim kunnen zijn van 1 van de paarden? Of wat zou 't anders kunnen zijn?


Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:12 



 
Profiel   

Oe tancreda, bij mij zijn ze meer wit ipv doorzichtig maar het zou maar zo kunnen! Geen idee wat het anders is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:14 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Oe tancreda, bij mij zijn ze meer wit ipv doorzichtig maar het zou maar zo kunnen! Geen idee wat het anders is!


Het is tussen gister eind middag en vanmorgen 9 in 't water gekomen en ik vond het middags pas. Dus wellicht iets ontkleurt door lang in 't water? Het was echt heel taai en vies.... Gelijk geen honger meer :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:43 



 
Profiel   

Kan best mijn fluimen zijn soms ook doorzichtig :j -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:47 



 
Profiel   

Maandag komen ze bij mijn paard een scopie en spoeling maken. Ik ben heel erg benieuwd wat eruit komt omdat ik er mijn vinger maar gewoon niet kan opleggen wat het nou kan zijn. De flexineb ook al een week in gebruik nu. Duur maandje weer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:09 



 
Profiel   

Mmmm flexineb een week in gebruik? hier een jaar 2 - 3x daags... ik kon mijn vinger er ook niet opleggen maar als het dan blijft dat het binnen en buiten zit, is het ook best ingewikkeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:25 



 
Profiel   

Ik zeg het heel voorzichtig maar, 1x vernevelen met immonusan en ik hoorde tijdens de training voor het eerst in 3 jaar geen ademgeluiden!
Benieuwd of dit aanhoudt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:14 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Mmmm flexineb een week in gebruik? hier een jaar 2 - 3x daags... ik kon mijn vinger er ook niet opleggen maar als het dan blijft dat het binnen en buiten zit, is het ook best ingewikkeld.

Oh dat ga ik niet redden hoor 2-3 daags :+ staat op pensionstal en niet aan huis helaas. Jaa inderdaad. 2 x p dag is echt mijn max


Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 02-06-23 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:41 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Ik zeg het heel voorzichtig maar, 1x vernevelen met immonusan en ik hoorde tijdens de training voor het eerst in 3 jaar geen ademgeluiden!
Benieuwd of dit aanhoudt!

Ja dat heb ik ook hoor! Hij is nu muis stil met draven waar hij voorheen altijd wel aanwezig was met zijn ademhaling. Ik wist niet beter. Tot dat ik ging vernevelen. In dat opzicht is het wel verbeterd bij mij en het doet dus scheinbaar toch wat :D mag ook wel voor dat geld :')
Iets met sceptisch zijn en nooit iets wat werkt hier, normaal gesproken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:42 



 
Profiel   

Misschien toch ook maar weer eens de immunosan erbij pakken als ze weer slechter is. Ze staat er goed bij. Woensdag had ik verwacht dat ze t lastig zou hebben, maar zelfs toen was ze oke. Blij mee. Hopelijk zet dat door als t warmer wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 13:37 



 
Profiel   

Helaas is bij mijn paard het hoesten ook weer terug ondanks alle medicatie en aanpassingen in het management.

Vanmorgen kreeg ik een berichtje van een stalgenoot dat ze heel erg aan het hoesten was en dat ze vijf een soort van hooiballetjes uit hoestte. Ze gaf aan dat ze daarna de wei op rende zonder te hoesten.. ze stuurde een foto mee van een van de balletjes..
(Tandarts is eind januari nog geweest)
Iemand van jullie enig idee?
Heb de foto ook naar de dierenarts gestuurd.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:21 



 
Profiel   

Britt_Sisi schreef
Helaas is bij mijn paard het hoesten ook weer terug ondanks alle medicatie en aanpassingen in het management.

Vanmorgen kreeg ik een berichtje van een stalgenoot dat ze heel erg aan het hoesten was en dat ze vijf een soort van hooiballetjes uit hoestte. Ze gaf aan dat ze daarna de wei op rende zonder te hoesten.. ze stuurde een foto mee van een van de balletjes..
(Tandarts is eind januari nog geweest)
Iemand van jullie enig idee?
Heb de foto ook naar de dierenarts gestuurd.

[ [url=m/4htfZO.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mijne hoest soms ook wat eten/gras op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:12 



 
Profiel   

Ook echt meerdere van dit soort ronde bolletjes? Ik had het nog niet eerder gezien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:28 



 
Profiel   

Britt_Sisi schreef
Ook echt meerdere van dit soort ronde bolletjes? Ik had het nog niet eerder gezien..

Ik wel, bij een paard wat uiteindelijk longvliesontsteking bleek te hebben. Hoe is de historie van je paard qua hoesten/benauwdheid ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:17 



 
Profiel   

Iemand hier bekend met Nostrilvet?
https://www.medpets.nl/nostrilvet/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:00 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Britt_Sisi schreef
Ook echt meerdere van dit soort ronde bolletjes? Ik had het nog niet eerder gezien..

Ik wel, bij een paard wat uiteindelijk longvliesontsteking bleek te hebben. Hoe is de historie van je paard qua hoesten/benauwdheid ?

Hoesten af en aan al langere periode. Begon met af en toe een kuchje, maar nu met vlagen veel hoesten, ook in rust.

Tot nu toe afgelopen jaar 2 keer benauwd gezien. Ik vind wel dat ze luid ademt, meer dan eerder.
Heel wat medicatie verder, verwijzing naar utrecht gehad naar Utrecht.
Daar 3 keer een scopie gehad en twee keer een BALspoeling. De laatste keer met medicatie was alles schoon.

Na een paar weken zonder medicatie is het hoesten toch weer opnieuw begonnen. Utrecht raad aan om opnieuw terug te komen, voor dezelfde onderzoeken...

Heb nu ook een afspraak staan bij den Hoek. Helaas een wacht tijd van 2 maanden. Mag wel alvast mest opsturen komende week.

Verder al zo veel geprobeerd dat ik het niet echt meer weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:19 



 
Profiel   

Jeetje wat waardeloos zeg! Veel geld kwijt en uiteindelijk weetje gewoon nog niks. Wat willen ze in utrecht nog doen dan? Er zijn toch meerdere keer scopies gemaakt?
Heb je flexineb?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:29 



 
Profiel   

Geen koorts britt sisi? Ik zou in je volgende onderzoek ook vragen of ze het borstvlies en longvlies willen echoën. Just to be sure! Zeker flink hoesten in rust is voor mij een alarmbel. Ik neem aan dat je management helemaal oke is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 05:48 



 
Profiel   

Na het ophoesten van die propjes heb ik haar niet meer horen hoesten. Ik ga vanavond even een testrondje doen om even te kijken hoe het nu is.

Ik heb geen flexineb, wel met pufjes gewerkt, prednison etc. Maar deed allemaal weinig.

Management is voor hoestende paarden optimaal (voor zover dat kan met deze droogte momenteel, op een zand paddock) volgends de dierenarts.
In Utrecht willen ze weer een scopie doen en dan verder kijken. Ook hadden ze het over in beweging bekijken.

Oh en geen koorts nee!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 299 van de 320 [ 7995 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen