Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vocht in peesblessure bij warm weer

 
Profiel   

Hoi bokkers!
De temperatuur loopt hoog op de laaste dagen, maar ik zit een beetje met wat. Mij verzorgpony Nina heeft een langdurige peesblessure waar we al 11 maanden mee bezig zijn ( we hadden een paar x groen licht gekregen maar toch had ze een terugval) nu is 5 weken geleden de veearts weer geweest, die was erg tevreden over haar vooruitgang maar wilde toch dat we wel 8 weken door blijven stappen om terugval te voorkomen. Toen was het nog niet zo warm en was haar pees mooi slank. Nu, 5 weken later en het is elke dag 25 graden, lekker warm dus. Maar het valt mij op dat haar pees zich dan een beetje opvult met vocht, ik had er even naar iemand naar laten kijken en die zij idd dat het door het warme weer kan komen. Nu is haar pees ook niet warm en ze loopt ook gewoon goed, en vaak na het stappen is de pees alweer wat slanker, ik koel het soms wel een beetje voor de zekerheid. Maar hebben andere mensen dit ook?
Groetjes Madelief
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 01:30 



 
Profiel   

Ja alles vult zich makkelijk met vocht bij warm weer. Bij paarden maar ook bij mensen (dikke voeten en enkels, ringen die strak zitten etc).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 07:32 



 
Profiel   

Goh hier tijdens het opbouwen sinds vorige week ook opeens weer wat vocht. Niet erbij stilgestaan dat dat de temperatuur kon zijn, was alweer in paniek :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:09 



 
Profiel   

Ja is inderdaad wat normaler bij hoge temperaturen. Je kan er groene leem opsmeren..dat trekt vocht er uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen