Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 18:08

Het voordeel met balancer vind ik dat als ze t eet het snel op is, dan kan ze weer bij d'r vriendin gezet worden. Dus hoe minder voeren hoe makkelijker het voor mij is. Ik voer 1x pd krachtvoer naast nagenoeg onbeperkt hooi of nu weidegang en 's nachts hooi om te knabbelen.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 18:40

De mijne is mega moeilijk en kieskeurig maar die eet al jaren goed de dailyfit van Pavo. Super makkelijk voeren ook.

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:22

Ben over op de vitalbix muesli +
Ze eten het alle 5 graag
Geef het in 1 voerbeurt, de 2 snellere eters die ook durven stelen zetten we even vast met halster en touw .

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:23

Nimmy schreef:
Het voordeel met balancer vind ik dat als ze t eet het snel op is, dan kan ze weer bij d'r vriendin gezet worden. Dus hoe minder voeren hoe makkelijker het voor mij is. Ik voer 1x pd krachtvoer naast nagenoeg onbeperkt hooi of nu weidegang en 's nachts hooi om te knabbelen.

Pavo inshape bijvoorbeeld? Daar heb je aan 830 gram genoeg voor een volwassen paard per dag. Pony kan echt toe met 300 gram ofzo.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:34

Heeft iemand ervaring met spillers?

Ben 3 maanden geleden van PureFeed over gegaan op Dodson and Horell, opzich tevreden alleen is hij nu mest gaan eten? Eerder nooit gehad.

Wil nu toch rondkijken voor een andere optie.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 22:03

Nimmy schreef:
1 van onze pony's is een dramatisch slechte eter. Pavo vital en metazoa filtert ze keurig uit een handje muesli of slobber om mee te mixen. De cavalor nutri fiber eet ze wel goed op maar is niet altijd verkrijgbaar bij de voerlevancier. Zijn er meer makkelijk verkrijgbare erg smakelijke balancers zodat ze wel d'r vitaminen binnen krijgt?


Ik bestel de nutri fiber altijd online, want hier was ‘ie in de omgeving ook niet te krijgen. De nutri fiber wordt heel goed gegeten door mijn kieskeurige eter die ook vele merken en soorten laat liggen. Gezien het prijsverschil met Vitalbix Balance+ ben ik deze langzaam aan het introduceren en die gaat er tot dusver ook goed in. Al vindt ‘ie de Cavalor nog altijd wel lekkerder. Heeft op het oog sowieso veel overeenkomsten met de nutri fiber.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:51

Tot op heden echt super tevreden met de muesli + balancer van Vitalbix! Zal eens wat nieuwe zakken gaan bestellen.

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:49

Hoi hoi,

Zou iemand eens met me mee willen kijken?
Ik kwam deze balancer tegen: https://www.kraffthorsenutrition.com/pr ... ner-extra/

Maar heb eigenlijk geen idee of dit een prima balancer is?


Mijn paard krijgt nu vitalbix active +
Echter eet ze het niet meer goed. Er blijft behoorlijk veel gruis achter in de bak.
Voor de vitalbix gaf ik de slow impact van florian. Ook daar bleef een soort gruis achter.
Ik denk dus dat een muesli niet meer bij haar past.
Vandaar dat ik aan het kijken ben naar een balancer.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:47

Gisteren proefpakket fibra voer gekregen, dat eet ze ook. Maakt de opties om te voeren al iets groter, hopelijk blijft ze dat eten tot de nutri fiber binnen is.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:29

Hoi hoi!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met pure feed fibre balance?
Ik voerde de comfort van hartog maar stop daar mee.
Ben wel opzoek naar een balancer met een grasmix er door, want vind dat wel erg mooi voeren. Heb de vitalbix al geprobeerd. Heel mooi product,en paarden vinden het lekker, maar de ( ik denk) timothee is soms best hard en een van mijn paarden reageerd er daardoor niet goed op.Toen kwam ik dus de pure feed tegen bij Astrid. Ziet er zo op de foto goed uit. En ook mooi qua suikers en zetmeel. En vitamine en mineralen.wel prijzig, maar voor 1 paard nog wel te doen. De andere blijven op de vitalbix.

Ik kan niet zo veel ervaringen vinden, dus vroeg me af of er inmiddels meer mensen zijn die het voeren en wat hun mening er over is.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:55

Ik heb een zak gevoerd. Was prima, paard at t ook goed. Ben uiteindelijk verder gegaan met de Balance en losse fibre mix van Vitalbix. Was daar ook heel tevreden over.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:10

Faya__ schreef:
Ik heb een zak gevoerd. Was prima, paard at t ook goed. Ben uiteindelijk verder gegaan met de Balance en losse fibre mix van Vitalbix. Was daar ook heel tevreden over.


Helaas reageren mijn paardjes heftig op de fibermix van vitalbix. Raken enorm aan de diaree. Heb het 2 keer geprobeerd, met 2 verschillende zakken. Maar helaas. In de balancer van vitalbix zit helaas geen vitamine B die voor mijn paard met gezondheidsproblemen wel nodig heb. Was dus enorm blij met de nieuwe balance muesli van vitalbix. 2 van de paardjes doen het er goed op, maar mijn andere met de gezondheids problemen, die reageerd er niet goed op. De timothee stukjes zijn voor haar te hard en dan hoest ze zich te pletter. Ja valt niet mee op zoek gaan naar voer.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:39

Ik heb vandaag een zak hugho meegenomen. Paarden zijn er gek op en het ruikt heerlijk. Ben benieuwd hoe ze het er op doen.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:07

MarjanB schreef:
Ik heb vandaag een zak hugho meegenomen. Paarden zijn er gek op en het ruikt heerlijk. Ben benieuwd hoe ze het er op doen.

Heb het net even opgezocht , want ken het niet. Maar heel eerlijk vond ik het een beetje vreemd. Zogenaamd een product gemaakt zoals de natuur het bedoeld heeft( waar ken ik deze quote toch van, oh ja van vitalstyle) en vervolgens bestaan hun producten met name uit maïs en granen? Kan ook nergens een analyse van de producten vinden. Want lijkt me namelijk dat het heel hoog in suikers en zetmeel is. Maar ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb. En dat jij een mooi product hebt gevonden voor jou paard.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 06:29

Ja daar kwam ik thuis ook achter -O- in de winkel werd het geadviseerd en ook op de zak staat laag in suiker in grote letters. Dus zal zo nog ff op de zak kijken _O-

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:12

Dat is dus zó belangrijk. Altijd ingrediënten checken, lees de etiketten goed.
Alles is marketing, elk merk maakt zich daar “” schuldig”” aan.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:12

welke had je dan?

de gehaltes van de kruidenmix staan hier wel
https://www.voervergelijk.nl/paardenvoe ... -g-huibers

en samenstelling
HugHo Kruidenmix bestaat uitsluitend uit granen, kruiden, zemelen, grasbrokken, brandnetels en zeewieren

oh verrek, er staat een fout in denk ik?

deze pagina
http://www.hugho.nl/product/hugho-kruidenmix/

bovenaan staat dan deze samenstelling
HugHo Kruidenmix bestaat uitsluitend uit: mais, gerst, kruiden, zemelen, grasbrokken, brandnetels en zeewieren.

en verder naar beneden staat er dan dus granen bij,dus dat is vreemd
ik zou even contact met hen opnemen,zeggen dat het wel wat raar op,de site staat en je wel duidelijkheid wil over de ingrediënten.

wat staat er precies op de verpakking dan

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:20

Mais en gerst zijn granen, dus het is niet per sé verkeerd alleen niet gespecificeerd in het eerste stukje.

Ik vraag me alleen af: hoe erg is het dat er wat meer suiker in zit als je maar een klein beetje voert? Weet niet hoeveel je hier van moet voeren, maar stel dat is 100 of 200 gram, zit er dan niet evenveel suiker in als een appel?

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:47

MarjanB schreef:
Ja daar kwam ik thuis ook achter -O- in de winkel werd het geadviseerd en ook op de zak staat laag in suiker in grote letters. Dus zal zo nog ff op de zak kijken _O-


Hugho betaat al best lang ! Ze zijn gek van hun idee van oergranen.
Mijn vorige paard at het niet graag.
Heb verder ook nooit weer geprobeerd bij een ander paard

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:21

chery schreef:
Heeft er iemand ervaringen met liquihorse?

[ [url=m/yxjVUW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja volgens mij is het een goed supplement maar die van mij at het niet. Ik geef nu van de Groene Os het vitamine/mineralen supplement door zijn slobber dat gaat wel goed.

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:39

Nog meer mensen die ervaring hebben met zandlikken en oerbalans? Hij krijgt nu sinds 5/6 weken combi van oerbalans en purgastro hoveler. Maar zag hem zandlikken wat ik hem voorheen nog nooit heb zien doen

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:20

Nee hier geen ervaring mee :n

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:53

Ja hier ook 1 die dat ging doen en wat over is met marstall force.

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:26

Belker schreef:
Ja hier ook 1 die dat ging doen en wat over is met marstall force.

Wat bizar weetje ook waar dat aan kan liggen?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:32

michelle933 schreef:
Belker schreef:
Ja hier ook 1 die dat ging doen en wat over is met marstall force.

Wat bizar weetje ook waar dat aan kan liggen?

Nee geen idee.