Jopack Tophay analyse?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 16:06

Ik krijg volgende week een nieuwe pallet geleverd. Ik ben benieuwd als ik de berichten hier zo lees :=

Had nog 30 pakjes gewoon hooi van de buurboer gekocht. Prachtig hooi, weinig stof ook. Ergens eind mei gemaaid.
Ouwe merrie met ppid kreeg er dunne mest van na nog geen 1/3 baal gegeten te hebben. >;)
Toch maar analyse laten doen. Heel weinig eiwit en suiker torenhoog. Ik had al zo'n klein vermoeden :+

hwn
Berichten: 4700
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Jopack Tophay analyse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:09

@Pandora2, hier het omgekeerde: een grote lading hooi met perfecte analyse gekocht, maar ze vinden het niet bepaald lekker, zijn wat meer suikers gewend. Was vooral aangekocht voor mijn suikergevoelige merrie, maar die is enkele weken geleden ingeslapen. Tja, ze zullen het er toch moeten mee doen hoor. Alleen vervelend voor mijn senior hengst met gevoelige maag, ik zie dat hij 's nachts zijn hooi nauwelijks aanraakt. Gelukkig kan hij nu overdag in een rijkere wei, heeft hij toch nog behoorlijk wat binnen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:28

We kunnen misschien wisselen :D
Al wil mijn ouwe besje ook lang niet alles eten heb ik al gemerkt }>

Sterkte met het verlies van je merrie. Altijd zo verdrietig als je ze moet afgeven.

hwn
Berichten: 4700
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:26

Haha, weet niet of wisselen een goed plan is, voor eentje met gevoelige maag lijkt een suikerbom ook niet ideaal. En hengst wordt 27, dus kan ook wel wat eiwitten verdragen.

Dank je, was wel al een zorgenkindje de laatste jaren, dus ik had al paar keer in gedachten afscheid genomen. En heb nog 2 eigen paarden en 2 pensionpaarden, staan aan huis, dus altijd wel iets te doen of te beleven, ik val niet bepaald in een zwart gat, al had ik gehoopt dat ik zonder de kopzorgen wat meer energie zou krijgen, maar helaas... Zal nog wat vit D slikken, want met het Belgisch zonnetje red ik het niet, durf dat wel eens te vergeten.

Voor de Belgen (geen idee of ze al exporteren): ik heb op het werk (labo) mooi product zien voorbijkomen van Jowadel, zou concurrent zijn van Jopack. De analyses zijn nog niet klaar, dus de inhoud kan ik niet beoordelen, maar ik vond het er allemaal stuk voor stuk aantrekkelijk uitzien: verpakt hooi, voordroog, luzerne... Denk dat we een tiental soorten binnen kregen. Ik zal de analyses van een klant natuurlijk niet zomaar mogen delen, maar ben wel benieuwd.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Jopack Tophay analyse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:38

Gisteren het eerste baaltje met als persdatum 1 maart opengemaakt. Mooi grof hooi, weinig stof en ruikt goed.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:10

Ha Jowadel ken ik ! Ward en co :D
Die brachten hier vroeger vlas.