[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:09

Ik snap je heel goed Story. Het is zo lastig. Ik heb voor mijzelf wel besloten dat het op een gegeven moment gewoon klaar is. Ik kan wel pijnstilling blijven voeren, maar voor wie rek ik dan tijd? Paard weet niet beter.

Die van mij is bijna klaar met haar bute kuur. A.s woensdag komt de DA kijken hoe ze dan loopt.
Voor mij is in ieder geval wel duidelijk dat ze blijkbaar in stap ook pijn had, want ze stapt echt flink door nu. Normaal sjokt ze overal rustig achter mij aan. Ik heb er sinds vorige week ook niet meer opgezeten, dat is echt geen doen meer. Ze staat wel vaker een tijdje stil, maar normaal wordt ze in elk geval niet zo actief als nu. Ik heb haar stiekem in de wei een stukje zien draven, maar zag nog niet veel verbetering. Ik ben nu bezig om al mijn vragen op papier te zetten voor de DA. Heel lastig, maar ik wil ook niet dat mijn meisje onnodig pijn aan het lijden is.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:18

Dat is ook precies hoe ik er over denk Noa.
Maar het emotionele maakt het natuurlijk wel heel zwaar. Verstand en gevoel gaan soms zo tegen elkaar in. Ook dat rustig achter me aan lopen herken ik wel. Terwijl hij ook zijn momenten van gekheid heeft en dan loopt hij er dus echt doorheen. Dan lijkt hij in ene weer heel soepel te lopen haha.

Dankjewel Maris, ik houd het ook in mijn achterhoofd.
Story heeft vorige maand al 2x een laserbehandeling gehad door mijn eigen dierenarts en de arts denkt dat hij ook veel botwoekering heeft zitten, zijn hele kogel is vol en hard (duidelijk geen vocht). Vandaar toch mijn keuze om nu eerst foto's te maken. Want als hij pijn heeft door botwoekering valt er natuurlijk met een supplement niet zoveel meer te behalen.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:31

Ja emotioneel is het inderdaad heel moeilijk. Ik vind het ook altijd makkelijker om andere te adviseren :+

Succes donderdag!

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:54

Succes donderdag

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:33

We zijn naar de kliniek geweest... het positieve is dat hij niet kreupel loopt door de artrose.
Maar hij heeft verkalking aan zijn sesambeentje en tussenpees. Het grote nadeel is dus dat mijn eigen dierenarts de zwelling in zijn been zo lang naar de artrose heeft verwezen dat de verkalking in zo'n stadium is dat hij altijd chronisch kreupel zal blijven.
Advies van de kliniek is: met pensioen
Er is helaas geen behandelplan meer mogelijk.
Als we mazzel hebben kan hij nog 2-3 jaar zo rondscharrelen. Als hij aantoonbaar gaat aangeven dat hij niet happy meer is en teveel pijn krijgt dan wordt het inslapen.
Aan de ene kant fijn dat ik nu weet wat het is maar heel goed nieuws is het helaas ook niet echt...

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:38

Wat vervelend dat je een andere diagnose hebt gekregen Story. Fijn dat je paard in elk geval niet kreupel loopt en nog met pensioen mag. Hopelijk kan hij nog lang pijnvrij op de wei.

Ik heb woensdag helaas het bericht gekregen dat het klaar is. In januari moet ik bellen voor een afspraak om haar in te laten slapen. Viel wel even rauw op mijn dak hoor. Wanneer de DA dat zegt komt het 10x harder binnen. Terwijl ik het al wel in m'n achterhoofd hield.. Hele verdrietige dagen achter de rug, maar begin er nu wel langzaam vrede mee te krijgen. Ben in elk geval een beetje tot rust gekomen in mijn hoofd.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:42

Noa: Story blijft wel kreupel. Maar zolang hij zich rustig houd uit dit zich alleen in draf. Hij is nog happy en volledig zichzelf dus ik zie nu nog geen reden om hem in te laten slapen. Maar weet wel dat dat moment vroeg of laat gaat komen.

Wat ontzettend naar! Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende periode..

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:05

Sorry Story, ik heb het verkeerd gelezen. Gelukkig lijkt hij naast de draf er geen last van te hebben.

Die van mij liep ook niet kreupel in stap. Maar nu op de buut wel aanzienlijk beter. Ze oogt ook happier. DA gaf aan dat ze dus in stap ook duidelijk ongemak lijkt te hebben. Ik kan haar ook op een hoge dosis buut laten staan tot van de zomer of tot wanneer nodig. Maar DA gaf aan dat ik dan alleen voor mijzelf aan het rekken ben en dit niet doe in het belang van het paard. Het is sowieso een aflopend verhaal helaas,en het wordt voor haar alleen maar pijnlijker.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:17

N0a schreef:
Sorry Story, ik heb het verkeerd gelezen. Gelukkig lijkt hij naast de draf er geen last van te hebben.

Die van mij liep ook niet kreupel in stap. Maar nu op de buut wel aanzienlijk beter. Ze oogt ook happier. DA gaf aan dat ze dus in stap ook duidelijk ongemak lijkt te hebben. Ik kan haar ook op een hoge dosis buut laten staan tot van de zomer of tot wanneer nodig. Maar DA gaf aan dat ik dan alleen voor mijzelf aan het rekken ben en dit niet doe in het belang van het paard. Het is sowieso een aflopend verhaal helaas,en het wordt voor haar alleen maar pijnlijker.


Ik denk dat je een verstandige keuze maakt. Het is enorm verdrietig maar als je echt merkt dat ze zoveel beter is met de bute dan is het duidelijk inderdaad en wat je zelf ook zegt het is een aflopende zaak. En ook fijn als de dierenarts het daar ook mee eens is. Als mijn dierenarts anders had gezegd had ik dat advies ook gevolgd waarschijnlijk.
Maar het maakt het niet minder moeilijk.
Geniet nog even dubbel en dwars van haar! Sterkte...

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:35

En een verkalking is niet meer op te lossen of zo Story ?

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:37

Maris: normaal gesproken in de beginfase nog wel. Dan zou het operatief verwijderd kunnen worden of dmv shockwave therapie op kunnen lossen. Maar omdat bij Story het al zo in de pees gegroeid is is beide helaas geen optie meer.
Het zijn eigenlijk botwoekeringen die zich gaan vastzetten.
Ik heb de foto toegevoegd.

Afbeelding

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:38

Story ik zat inmiddels te graven in mijn geheugen. Ergens had ik ooit iets gelezen van een zalf ofzo die overhoef kan oplossen. Nou heb ik geen idee of dat een beetje te vergelijken is met een verkalking??
Maar waar was die zalf ?

Voila : hier het artikel : https://www.holistichorseworks.com/side ... -about-it/ Gaat idd over verkalkingen in het lichaam.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:57

Ik ga even lezen dankjewel!

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:52

Interessant
Appel azijn en dynamite spul.
Zou t in NL te koop zijn ?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:53

Er zijn wel een paar therapeuten die op de manier van April Battles werken in Nederland. Dus misschien bij die mensen ?
oa. Joey Philips ( geloof ik )

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:51

Zou alleen t product willen proberen
T fenomeen sweat wrap is me al bekend vanuit mijn werk .
Hoef er geen therapeuten bij verder...

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:01

Zinzi_jewel schreef:
Zou alleen t product willen proberen
T fenomeen sweat wrap is me al bekend vanuit mijn werk .
Hoef er geen therapeuten bij verder...


Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat die therapeuten misschien wel de producten van April Battles verkopen ook hier in Nederland.

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:11

Aah zo
Oké ga eens google

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:39

Iemand ervaring met de pharmahorse glucosamine/msm

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:01

Ik gebruik het product sinds kort, mede op aanraden van mijn veearts. Ik heb helaas nog geen resultaten kunnen waarnemen omdat mijn paard nog herstellende is. Ik geef het ter ondersteuning (paard is ook behandeld met stamcellen)
Hou er wel rekening mee dat je het een tijdje moet gebruiken vooraleer je resultaten kan zien (aantal maanden)

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:17

plutolover schreef:
Iemand ervaring met de pharmahorse glucosamine/msm


Ja, en zeer positief. Ons paardje wordt weer op gereden, we wandelen ad hand en ze oogt zeer gelukkig.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:40

Helaas is mijn paard met lichte artrose plotseling overleden (aan koliek). Ik heb nu een nog zo goed als volle pot glucosamine over. Op te halen in het midden van het land. Als iemand interesse heeft, stuur me maar een pb!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:50

Em_ schreef:
Helaas is mijn paard met lichte artrose plotseling overleden (aan koliek). Ik heb nu een nog zo goed als volle pot glucosamine over. Op te halen in het midden van het land. Als iemand interesse heeft, stuur me maar een pb!

:(:) gecondoleerd wat vreselijk

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:28

Ik heb een vraag. Ik geef mijn paard momenteel het supplement ‘glucosamine en MSM’ van pharmahorse. Nu vroeg ik mij af of een supplement van duivelsklauw ook goed ondersteund en neem ik dan best gewoon duivelsklauw bovenop het supplement dat ik al geef of neem ik beter een supplement waar zowel glucosmine, MSM en duivelsklauw inzit?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:39

Een combi msm/glucosamine en duivelsklauw ben ik nog niet tegen gekomen

Daarom geef ik t apart

En sinds kort de collageen erbij van pharmahorse daar hoof ik ook goede verhalen over. Alleen zaten in ander merken suikers/aroma en ben dat toen niet gaan gevdb