Metazoa horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:38

Ik krijg via metazoa een proefpakketje met oa de esparcette en de timotexx en de timothee versie van de vitaminekorrel.

moonfish13
Berichten: 18247
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:43

Ik ga dat straks ook bekijken denk ik.
Nu eerst bietenpulp opmakem maar wie weet lust hij dat nu wel. :j

Anoniem

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:35

Heb t proefpakket binnen t ziet er goed uit.
Esparcette is mooi grof.
Straks eens kijken of ie t eet.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:05

Ik ben wel benieuwd of de mensen die in dit topic zijn gestart met het voeren van metazoa nog steeds tevreden zijn, of andere bevindingen hebben?

Anoniem

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:39

Ik heb met moeite de eerste en enige zak broxx opgekregen aan mijn 4/ 3 paarden. Ze vonden het niet echt lekker en lieten het dikwijls liggen. Ik ga het dus niet nogmaals kopen..

moonfish13
Berichten: 18247
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:46

Ik geef het nu al zeker een jaar, hij eet het graag.
Nu vitalbix aan het testen, omdat ik bij metazoa niet veel kan geven.
Dat is met meedere balancers en voersoorten zo, niks unieks hier.
Maar ik vind hem tot nu toe wat relaxter met de adviesdosis vitalbix.
Ik ben benieuwd hoe hij aan de longe loopt op vitalbix.
Mocht dat niet zo fijn zijn als op metazoa geef ik wel die max 50 gram metazoa erbij voor dat stukje power wat ik zo fijn vind aan metazoa.
Maar dan krijgt hij in elk geval genoeg vitamines en mineralen binnen, en dat vind ik ivm zijn hoeven belangrijk. :)
Ik heb 10x liever dat het een dooie dodo is op de vitalbix, en dat ik dus wat metazoa erbij geef dan dat ik niks kan geven voor 100% zeker voldoende vitamines.

Metazoa is hier echt sportproof op 50 gram, hij bouwt mooi spieren op en ook oefeningen die kracht en uithoudingsvermogen vereisen doet hij super.
Verzamelen, strekken, hij schudt het zo uit zijn hoef op 50 gram metazoa zonder vervelend of onrustig te worden.
Dat heb ik tot nu toe met geen andere soort voer gevonden, erg blij mee.
Het zou me niks verbazen dat als vitalbix dat niet doet hij met 25-50 gram metazoa echt de perfecte looplust heeft.
Hier op stal voeren er ook veel metazoa, dus ik kan altijd wel wat kilo's kopen. :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:40

Goed om te weten moonfish13! Jij gebruikt het dus zeker ook om meer energie/pit/heetheid in je paard te krijgen?

ivy_power89

Berichten: 5866
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:27

Ik gebruik het al 3 jaar naar alle tevredenheid :D
Voornaamste reden was mok, zolang ik metazoa voer is er niets aan de hand.

Ik heb het mijn drachtige en daarna zogende merrie ook gegeven. Zij zag er tijdens het zogen zo goed uit! Er liepen merries met veulens bij die het niet kregen en het verschil tussen die paarden was echt bijzonder te noemen.

moonfish13
Berichten: 18247
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:22

Nachtlampje schreef:
Goed om te weten moonfish13! Jij gebruikt het dus zeker ook om meer energie/pit/heetheid in je paard te krijgen?

Ja, ik heb toen een paar soorten voer getest, hij werd er of heel heet en drakerig van of er was niks mee te beginnen zo sloom.
Een longeerzweep boeide hem dan ook gewoon niks.
Op zijn 50 gram metazoa loopt hij precies goed, superfijn te schakelen en heerlijk om mee te werken, en hij is superblij en fit.
Enige is dat ik omdat meer metazoa niet gaat hem 500 mg vitamine E bijgeef en 4 gram magnesium.
Vitamine E heeft hij snel tekort, en magnesium werd hij ook veel soepeler van.
Maar dat komt vooral omdat ik nog niks heb gevonden waar het al wel in zit, en wat dan ook nog super werkt.

Ik geef nu vitalbix om te testen, maar ik hou die 50 gram metazoa er denk ik bij.
Hij heeft afgelopen zomer erge hoefproblemen gehad en daar is hij ontzettend goed van hersteld, en hij krijgt mooie harde hoeven.
Gezien die problemen durf ik hem niet goed van de metazoa af te halen, maar ik zoek wel iets zodat ik hem sowieso genoeg vitamines en mineralen kan geven.
Ofwel als ponybeest het er mee eens is krijgt hij voortaan 75-100 gram vitalbix samen met 50 gram metazoa.
Ik vind hem op vitalbix wel redelijk tam ogen, ik ga vandaag longeren en dan ga ik eens kijken of hij net zo fijn loopt als met zijn metazoa alleen.

ivy_power89

Berichten: 5866
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:23

Moonfish, waarom zou je iets veranderen als het op dat moment gewoon goed gaat?

moonfish13
Berichten: 18247
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:31

Omdat hij afgelopen zomer erge hoefproblemen had wil ik kijken of ik iets kan vinden zodat hij sowieso aan zijn vitamines en mineralen komt.
Metazoa krijgt hij nu 100 gram te weinig.
Verder liep hij aangespannen dus erg fijn op de vitalbix gisteren, dus ik hoop een goede middenweg te vinden. :)
Ik heb grof gezegd twee verschillende dingen nodig: power op het erf, en rust met mennen.
Dus het idee is vitalbix elke dag, en als ik wil mennen sla ik de metazoa de dag ervoor over, dat is het idee. :)