Slechte huid slechte hoeven. Mis ik iets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miriam91

Berichten: 2865
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:04

Fijn dat het iets beter gaat! Hopelijk gaat de UV wering nog wat doen. Heb je verder zijn rantsoen hetzelfde gehouden?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2449
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 17:16

Vader83 schreef:
Even een zijsprongetje. Is het water toevallig grondwater? Soms is dat erg ijzerrijk en wil dat wel met zink/ijzerverhoudingen rotzooien in het paardenlijf.


Nee gelukkig niet, gewoon lekker kraanwater voor de beestjes! Maar zink / ijzer verhouding was goed op de bloedwaardes
Miriam91 schreef:
Fijn dat het iets beter gaat! Hopelijk gaat de UV wering nog wat doen. Heb je verder zijn rantsoen hetzelfde gehouden?


Niet volledig, we zijn nu begonnen met over te stappen van voordroog naar hooi. Langzaam aan gaan we dan ook de pavo vervangen voor een balancer en zo weer verder uitbouwen

Hutcherson

Berichten: 7460
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:28

Misschien is het verstandiger om dit probleem in de doorbloeding van binnenuit op te lossen ipv met allerlei supplementen, olies en zalfjes?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2449
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 18:11

Hutcherson schreef:
Misschien is het verstandiger om dit probleem in de doorbloeding van binnenuit op te lossen ipv met allerlei supplementen, olies en zalfjes?


Klopt, vandaar dat paard lief weinig poeder en olies meer krijgt :D
We zijn dus al een eind opweg maar we missen nog een puzzelstuk, vandaar ook de overstap van voordroog naar hooi en passen we gaande weg ook de rest aan. Maar alles heeft tijd nodig om zeker te weten of het werkt


Z’n hoeven zijn btw wel echt mega verbeterd. Zelfs zo fijn dat ik de smid belde om hem een week eerder om te slaan zo “hard” dat ze nu groeien

Taucha

Berichten: 1195
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Slechte huid slechte hoeven. Mis ik iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:26

Mooi dat je via voeding al een eind op weg bent.

Misschien heb ik er overheen gelezen? Heb je al eens een paar weken ouderwetse laurierzalf op de kroonrand gesmeerd?
Ik heb voor de grap eens mijn rechternagels 2 weken ingesmeerd ermee en #&@*! “Wut!” ze groeiden die van mijn linkerhand voorbij. Dat terwijl ik enorm rechts ben en deze nagels steevast korter zijn.

Wel even zoeken, niet lauriercrème, maar zalf. En met een hoog gehalte aan laurier.

Hutcherson

Berichten: 7460
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:58

billy3105 schreef:
Hutcherson schreef:
Misschien is het verstandiger om dit probleem in de doorbloeding van binnenuit op te lossen ipv met allerlei supplementen, olies en zalfjes?


Klopt, vandaar dat paard lief weinig poeder en olies meer krijgt :D
We zijn dus al een eind opweg maar we missen nog een puzzelstuk, vandaar ook de overstap van voordroog naar hooi en passen we gaande weg ook de rest aan. Maar alles heeft tijd nodig om zeker te weten of het werkt


Z’n hoeven zijn btw wel echt mega verbeterd. Zelfs zo fijn dat ik de smid belde om hem een week eerder om te slaan zo “hard” dat ze nu groeien

Hoe is de flexibiliteit in de hals aan beide zijden?

Ladyson

Berichten: 3238
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Slechte huid slechte hoeven. Mis ik iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:46

Mooi resultaat al! Hoe was de zinkwaarde de tweede keer Ts? Bij huidproblemen denk ik namelijk direct aan zink, en die zat de eerste keer wel aan de ondergrens. En die grenzen zijn ook een grijs gebied uiteindelijk natuurlijk.