Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:58

Hmm heb nu maar zeewier besteld maar was toch niet van plan om de oerbalans te blijven geven zie het meer als een kuur. Paardje is er verder wel van opgeknapt was hij eerst nog wat dof is het nu een glimworm :o
Verder nog wel heel tevreden over de purgastro van hoveler maar om aan de vitamine behoefte tekomen moet je er wel aardig wat van voeren.

Hieperdi
Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:59

Iemand al ervaring met de nieuwe vitalbix combi muesli met vitaminebrok? Naam ff kwijt :+

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:01

michelle933 schreef:
Iemand al ervaring met de nieuwe vitalbix combi muesli met vitaminebrok? Naam ff kwijt :+


De Vitalbix balance+ muesli? die is hier al volop besproken.

uudje

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:34

michelle933 schreef:
Iemand al ervaring met de nieuwe vitalbix combi muesli met vitaminebrok? Naam ff kwijt :+

Neem aan dat je de balance + muesli bedoeld?
Fijne muesli, paarden vinden het lekker. Je hoeft maar 2 vitalbix schepjes te gebruiken en dan heb je voor een recreatie paard al genoeg. Ik ben er blij mee. Een van mijn paarden reageerde op de af en toe op de harde stukjes timothee. Ze ging er van hoesten. Dasr is ze nogal gevoelig voor.Die vis ik er nu tussen uit en gaat prima.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:01

Ik voer mijn sportpaard op Z niveau ook maar 750 gram per dag. Het is van zichzelf geen heet paard, maar wil wel altijd werken.

Ben benieuwd of er voerscheppen van Vitalbix komen waar ook de balance op staat.

Ladygiroc

Berichten: 5096
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:36

Zit er in die balance voldoende eiwit? Ik heb jaren vitalbix gevoerd, pony luste het goed maar leverde in in bespiering. Nu voer ik marstall maar dat vind ze minder lekker.

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:53

Ik denk dat het toch testen blijft, ik voerde oerbalans, maar omdat ze nu al ouder is (26 nu), wilde ik vorig jaar iets met hoger vitamine e gehalte, beetje gewisseld, om de 3 of 4 maanden gewisseld, maar ik ben nu toch weer terug naar oerbalans en voer dan extra vitamine e bij, met sojaschroot kom ik aan de verhoogde eiwit behoefte door de leeftijd. En nu ze een maandje terug erop staat gaat ze ineens weer verder verharen waar dr rug en buik bleef hangen.

Het verschilt echt per paard waar die het goed op doet, vitalbix hoor je ook zat verhalen over van zand likken of bespiering kwijt, terwijl andere paarden het er super op doen

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:21

Ladygiroc schreef:
Zit er in die balance voldoende eiwit? Ik heb jaren vitalbix gevoerd, pony luste het goed maar leverde in in bespiering. Nu voer ik marstall maar dat vind ze minder lekker.


Ik heb geen idee? Zal het eens opzoeken

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:02

Heeft iemand ervaring met de Pure Fiber Balance?

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 11:54

Ik voer nu de active+ van Vitalbix, maar ben eigenlijk op zoek naar een muesli zonder luzerne wat wel wat extra energie geeft.

Misschien weten jullie nog wat?

SUSANNEx

Berichten: 838
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:00

Stal_Fiore schreef:
Ik voer nu de active+ van Vitalbix, maar ben eigenlijk op zoek naar een muesli zonder luzerne wat wel wat extra energie geeft.

Misschien weten jullie nog wat?


Ik weet niet of het om luzerne zelf gaat, of om de prikkelige luzerne vezels.

Maar ik geef mijn sportmerrie de Breed & Grow van Vitalbix. Hier zitten enkel luzernebrokjes in en de losse vezels zijn timothee. De energiewaarde is hetzelfde als die van de Active+ en mijn merrie doet het er echt súper op!! Beter dan op de Active+.

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:24

SUSANNEx schreef:
Stal_Fiore schreef:
Ik voer nu de active+ van Vitalbix, maar ben eigenlijk op zoek naar een muesli zonder luzerne wat wel wat extra energie geeft.

Misschien weten jullie nog wat?


Ik weet niet of het om luzerne zelf gaat, of om de prikkelige luzerne vezels.

Maar ik geef mijn sportmerrie de Breed & Grow van Vitalbix. Hier zitten enkel luzernebrokjes in en de losse vezels zijn timothee. De energiewaarde is hetzelfde als die van de Active+ en mijn merrie doet het er echt súper op!! Beter dan op de Active+.


Het gaat helaas echt om de luzerne waar ze gevoelig voor is.
Wel super fijn dat je zo mee denkt.

uudje

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:41

PSvanLot schreef:
Ik voer mijn sportpaard op Z niveau ook maar 750 gram per dag. Het is van zichzelf geen heet paard, maar wil wel altijd werken.

Ben benieuwd of er voerscheppen van Vitalbix komen waar ook de balance op staat.

Volgens vitalbix komen die er inderdaad. Maar ik voer het gewoon met het oude schepje en gaat prima. Daar ga ik geen nieuwe voor aanschaffen.

uudje

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:44

Stal_Fiore schreef:
Ik voer nu de active+ van Vitalbix, maar ben eigenlijk op zoek naar een muesli zonder luzerne wat wel wat extra energie geeft.

Misschien weten jullie nog wat?

Dan probeer je toch de nieuwe balance + muesli. Daar zit geen luzerne in. Wel timothee.

Daphneeeej

Berichten: 3006
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 06:29

Hier nu een tijdje de Balance+ van vitalbix aan het voeren. Was op het oog wel fijn voer. Dacht ook lekker makkelijk een balancer en muslie in 1 zodat ik ook genoeg volume heb om supplementen door te mengen. Mijn lusitano doet het er prima op! Glimt als een malle en is fit. Echter mijn shetlander is wat lomig en komt moeilijk door zijn vacht. Mijn ijslander doet het er helemaal sleecht op. Die is mottig, komt niet uit zijn wintervacht, hij is futloos en begon opeens mest te eten wat hij werkelijk nooit gedaan heeft.
Toch maar weer overstappen op iets anders…..

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:43

Iemand hier een idee of de lijnzaadolie van vitalbix daadwerkelijk anders is als 'gewone' lijnzaadolie?

Muze
Berichten: 5339
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:54

Er zit een minimale hoeveelheid vitamine e in.
Maar daar heb je niet perse iets aan, althans niet voor de vitamine e voorziening.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:43

Ik zoek een vitamine brokje voor mijn shet die absoluut niet aanzet in gewicht (hij is rond genoeg).

Is de Pavo vital dan een idee?

uudje

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:50

Allejandro schreef:
Ik zoek een vitamine brokje voor mijn shet die absoluut niet aanzet in gewicht (hij is rond genoeg).

Is de Pavo vital dan een idee?

Ja dat kan zeker. Is laag in suiker en zetmeel. Helaas zit daar wel luzerne in.weet niet of je shetje daar gevoelig voor is? Je zou anders ook naar vitalbix kunnen kijken, of oerbalans. Of metazoa. Ze zijn allemaal laag in suiker.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:56

Meer ervaring met heet/rillerig worden van je paard op Metazoa?
Die van mij had het ook van Vitalbix. Maar met Metazoa is het nu echt niet te doen. Hij is zo extreem oplettend en spooky geworden.
Voer het nu 1,5 week.
Jammer, leek me heel fijne brok.

Muze
Berichten: 5339
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:57

Nee, helemaal geen last van..
Is dat de enige wijziging

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:09

Ik heb dat wel vaker gehoord met Metazoa, reden dat ik het ook niet durf te voeren.

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:18

Hier ook geen ervaring met heet worden van een bepaalde brok. De ene is sowieso altijd al wat heet van zichzelf. Mijne deden het oké op metazoa, maar niet perfect. Ik voer op dit moment equifyt. Maar helaas schuurt mijn oudste pony weer extreem zijn staart en gaat zelfs liggen om in zijn sokken te bijten. Dit allemaal sinds dat hij een keer hitteshock gehad heeft. Dus ik heb een vermoeden dat hij nu ook even minder goed tegen luzerne kan, ik voer nu de gold en pre active muesli, in beide zit luzerne. In de winter deed hij het prima hierop. Zelfs zo goed dat hij bovenlijn bespiering kreeg en dat had hij daarvoor altijd slecht. Dus ik was eigenlijk wel tevreden, maar ik vind het zo sneu dat hij nu met jeuk staat. Qua vergelijkbare waardes met de gold zou ik over kunnen gaan op de myo protein flakes van agrobs en dan hoop ik dat het aandeel luzerne zo dusdanig weinig is in de muesli dat daarmee het probleem beter is. Ik ga niet overstappen op een echt vitaminebrokje, want daarvan mogen ze maar een muizehapje hebben en dat is lastig voeren voor mijn ouders.

Laura_
Berichten: 5389
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:56

Ik heb mijn paard jaren jpgef gevoerd. Ik ga voor haar luchtwegen een bepaald protocol volgen en zij raden als balancer metazoa aan. Dus ik ga dat geven. Ben benieuwd hoe ze t erop gaat doen