Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:52

Dat is bij ons het grote voordeel, de paarden staan aan huis en we kunnen dus de hele dag in kleinere porties aanbieden. Onze Paint zou prima onbeperkt kunnen ( al wordt er dan wel een en ander verspilt) de Lusitano eet gewoon door ;) dus voor hem werkt onbeperkt echt niet.
We gaan, als we verhuisd zijn, een hooi voer apparaat ontwerpen! dat betekent dat er dan om de "zoveel" uur een of meerdere plakken hooi aangeboden worden. Dan zijn ze toch steeds bezig met eten maar is de verspilling veel minder of nihil!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:13

Ik denk dat een automatische hooiautomaat een gat in de markt zal zijn :D

Mizora

Berichten: 18154
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:18


Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:44

Oh wauw, kost wel wat tho :o

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:07

Jotoma schreef:
Oh wauw, kost wel wat tho :o


Wij willen dus een betaalbare versie maken ;) ! Deze kennen we en dan kan je beter iemand in dienst nemen om hooi voeren; is goedkoper :o
We hebben ook al een automaat gemaakt voor krachtvoer/ granen, een hooi automaat is het volgende project!

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:24

Maar wij hebben er 4 samen lopen en die eten ook samen dag en nacht op meerdere plekken. Dat zou voor ons niet werken.

Eentje is snel te dik, de New Forest, maar de anderen 2 quarters en een shet niet.

Toen wij niet onbeperkt aanboden ging het hooi veel sneller op dan nu. Toen stonden ze ook aan 1 stuk door te vreten. Nu lopen ze ook meer heen en weer en rusten, kroelen, rollen wat tussendoor.

Maar we hebben wel veel verlies bij het hooihuisje helaas.

Wij zijn er wel al even mee bezig om ze straks aan huis te kunnen gaan houden en dan zou ik de dikste misschien tussendoor apart zetten bijvoorbeeld. Maar ik zou ook op nog meer plekken hooi willen en dan kleinere beetjes per plek.

Ik gooi trouwens ook elke dag 1 plak stro in het voerhuisje erbij. Is ook niet stoffig.

Dorien66

Berichten: 1661
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:48

superpony schreef:
Toen wij niet onbeperkt aanboden ging het hooi veel sneller op dan nu. Toen stonden ze ook aan 1 stuk door te vreten. Nu lopen ze ook meer heen en weer en rusten, kroelen, rollen wat tussendoor.

'Niet onbeperkt' en 'aan 1 stuk door te vreten' vind ik vreemd? Moet dat woordje 'niet' daar wel staan?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:51

Dorien66 schreef:
superpony schreef:
Toen wij niet onbeperkt aanboden ging het hooi veel sneller op dan nu. Toen stonden ze ook aan 1 stuk door te vreten. Nu lopen ze ook meer heen en weer en rusten, kroelen, rollen wat tussendoor.

'Niet onbeperkt' en 'aan 1 stuk door te vreten' vind ik vreemd? Moet dat woordje 'niet' daar wel staan?



Denk dat dit wel klopt hoor...is bij ons ook zo...bij in porties voeren waren de paarden veel meer gefixeerd op het hooi en nu bij onbeperkt is het hooi veel minder 'speciaal' ze eten nu rustiger...heeft pas ook een stuk over in bit gestaan...

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:52

Vind ik niet vreemd, mijn paard doet hetzelfde. Als het in porties wordt aangeboden eten ze achter elkaar door omdat ze weten dat het schaars is. Oftewel: eet zo veel mogelijk, nu is het er nog, als ik nu niet eet is het straks op. Je weet nooit of het de laatste maal kan zijn.
Bij onbeperkt weten ze dat het er altijd is en is die urgentie er niet. Dus dan gaan ze soms eten, dutten, slapen oid.

Dorien66

Berichten: 1661
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:57

Maar dan voer je niet per definitie meer hooi. Want dan biedt je toch gewoon minder aan?
Oh wacht even! Met sneller wordt niet meer bedoeld, maar letterlijk sneller. En aan 1 stuk door, betekent tot dat wat aangeboden is op is. :o? :o? :o?
Ik heb niks gezegd! :+

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 10:01

Ik ernaar ook hetzelfde! Ik moest daar in het begin ook aan wennen, toen dacht ik dat ik te veel voerde omdat het hooi een stuk langzamer op ging! Maar ze deden er gewoon minder gehaast over :)

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:04

Dorien66 schreef:
Maar dan voer je niet per definitie meer hooi. Want dan biedt je toch gewoon minder aan?
Oh wacht even! Met sneller wordt niet meer bedoeld, maar letterlijk sneller. En aan 1 stuk door, betekent tot dat wat aangeboden is op is. :o? :o? :o?
Ik heb niks gezegd! :+


We gaan beetje off topic..
Ja precies..maar als je dan niet wil dat je paard uren zonder hooi staat ga je dus in totaal meer voeren... ...heeft paar weken geduurd voordat ze door hadden dat het niet 'op' ging...en nu eten ze dus gewoon hun oude portie weer of zelfs minder...

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:52

MaiNat schreef:
Ik betaal bij zelf afhalen 5.75 per baal. Gezien de kwaliteit is dit niet duur. Je kan kijken of er een afhaalpunt in de buurt zit


Ik heb een afhaalpunt gevonden hier in de buurt. Bij bezorgen vind ik het wel erg duur worden. Dan komt er per baaltje 2 euro bij. Normaal betaal ik bij de fouragehandel 4.75 voor een zware baal hooi. Dus 5.75 vind ik niet duur als het echt zo mooi hooi is als ik moet geloven. Binnenkort maar een paar baaltjes afhalen.

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:06

Ik zou idd eerst gewoon eerst een paar test baaltjes halen! Dat heb ik ook toen gedaan. Het is idd wel duurder dan mijn vorige hooi leverancier maar wel fijner gezien het stofarme! Dat is voor mij het belangrijkste!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:40

Wat voor mij belangrijk is, is dat het laag in suiker is. Het is jammer dat fouragehandelaren niet standaard een analyse van wat ze verkopen laten doen. Bij Venhorst zit standaard een analyse zodat je om een partij kan vragen die laag in suiker is. Dat is voor mij toch wel het belangrijkste om voor Venhorst te kiezen. En nu maar hopen dat shetlief het lekker vindt.

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:52

Ik heb nooit een analyse van het hooi gezien, maar ze adverteren wel dat het hooi laag is qua eiwit en zetmeel! Mijn shet heeft ook Cushing en IR vandaar dat ik er ook goed op let. Ik denk dat jou shet het ook lust! Ik ben benieuwd!

suffie
Berichten: 5726
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:12

MaiNat schreef:
Ik heb nooit een analyse van het hooi gezien, maar ze adverteren wel dat het hooi laag is qua eiwit en zetmeel! Mijn shet heeft ook Cushing en IR vandaar dat ik er ook goed op let. Ik denk dat jou shet het ook lust! Ik ben benieuwd!


Analyses kun je opvragen. Zij nemen altijd monsters voordat ze het hooi naar Nederland halen. Ook vandaag zijn ze weer voor "ons" op pad geweest naar Duitsland.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:38

Hobbyhorse schreef:
Op hun site zag ik staan plusminus 20 KG per baaltje.

Ik heb het op FB ook gevraagd en zij schreven ook 20kg.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:42

MaiNat schreef:
Ik zou idd eerst gewoon eerst een paar test baaltjes halen! Dat heb ik ook toen gedaan. Het is idd wel duurder dan mijn vorige hooi leverancier maar wel fijner gezien het stofarme! Dat is voor mij het belangrijkste!


Wat betaal jij voor een baaltje als je het bij de dealer afhaalt?

Ik las net op facebook dat veel dealers de transportkosten, die zij ook moeten betalen, doorberekenen op de bundels/baaltjes.
Dan is het wellicht praktischer om direct bij Venhorst te bestellen. Dan wordt het lekker aan huis gebracht ipv dat je het op moet halen.

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:56

Als ik het afhaal kosten ze 5,75 per baal. Ik weet niet hoe duur het verzenden kost.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:22

MaiNat schreef:
Als ik het afhaal kosten ze 5,75 per baal. Ik weet niet hoe duur het verzenden kost.


Apart, een bundel kost 125,- voor 21 baaltjes ( excl. transport) , dat is omgerekend 5,95 per baaltje....... dus je bent nu goedkoper uit dan wanneer je ze laat bezorgen!

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:02

De dealer hier vraagt 7,75 voor een baaltje hooi, dus dat ga ik toch maar niet doen. Wilde ze vandaag gaan halen, want 5,95 vond ik geen gekke prijs.

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:55

Vreemd dat er verschil in zit qua afhaalprijs.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:22

superpony schreef:
De dealer hier vraagt 7,75 voor een baaltje hooi, dus dat ga ik toch maar niet doen. Wilde ze vandaag gaan halen, want 5,95 vond ik geen gekke prijs.


:wow: :evaw:

Mijn hemel wat een bedrag!!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:38

Als je bundel hier in NL laat brengen zit je ook op 8 euro per baaltje