Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:58

Ninx schreef:
Saaams schreef:
Nee het is alleen een advies.


Dan zou ik het doen.... prachtige manier om te ontgiften, en dat is fijn in het voorjaar.
Mijn paard knapt er ook erg van op, ik geef het wel eens vaker in kuurvorm.
Voor het geld hoef je het niet te laten, het kost geen drol.

Vond het intrigerend dat je het dan zelf niet nodig vindt.


Maar ik ken het niet, ze heeft het nooit gekregen en het is alleen advies. Ik heb er niks over gehoord van haarzelf nog. Ik heb het wel gevraagd en ze zou me vandaag beantwoorden dus ik wacht het af. Om het geld gaat het me ook niet. Anders investeer ik geen €47 in een zak kruiden.

Het werkt volgens de website op deze manier
Droge benen en sterke hoeven heeft ze. Vruchtbaarheid tja ik zit niet te wachten op een gillende hengstige merrie.. en dacht dat de kruiden de rest wel in betere banen zou leiden.
Afbeelding

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:20

plutolover schreef:
De pijnprotocol durf ik niet aan.

M’n haf is 20, heeft links voor atrose. Dus daar zal hij zeker zo nu en dan wat voelen. Tja als hij z’n neus stoot doet t ook pijn.

Daarnaast stel dierenarts moet komen op haar bevindingen en kan niks vinden ben ik dure da kosten kwijt.

Ik vind der verder super goed. Kwa kruiden meet ze echt wel kruiden die m’n paard nodig heeft. Maar pijnprotocol vind ik wat anders


Vind ik een beetje een gekke redenering om eerlijk te zijn. Klinkt een beetje alsof je bang bent dat er uit gaat komen dat je paard meer pijn heeft dan dat jij zelf merkt en je daarom liever in het ongewisse blijft. Je bent ook niet verplicht om de da te laten komen als zij dit aangeeft natuurlijk :) Dit is niet bedoeld als kritiek maar ik vroeg me gewoon af waar die "angst" dan vandaan komt.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 11:45

Vaatjes: gedeeltelijk is t angst ja. Maar ik ken z’n problemen. En waar die eventueel pijn zou kunnen hebben

Daarnaast heb in hem oas nog laten behandelen met iemand waarmee jente samenwerkt. En zei vond dat stan er heel goed uit ziet. Hij zat bijna nergens vast zat, en waar die vast zat was niet extreem en is behandeld.

Uiteraard zegt dat nog niet alles.

En daarnaasr vind ik pijnprotocol iets anders dan kruiden meten. In moet er even over nadenken

Het is Ind een stukje angst

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:30

Saaams schreef:
Ninx schreef:


Maar ik ken het niet, ze heeft het nooit gekregen en het is alleen advies. Ik heb er niks over gehoord van haarzelf nog. Ik heb het wel gevraagd en ze zou me vandaag beantwoorden dus ik wacht het af. Om het geld gaat het me ook niet. Anders investeer ik geen €47 in een zak kruiden.

Het werkt volgens de website op deze manier
Droge benen en sterke hoeven heeft ze. Vruchtbaarheid tja ik zit niet te wachten op een gillende hengstige merrie.. en dacht dat de kruiden de rest wel in betere banen zou leiden.
Afbeelding


Een advies is altijd vrijblijvend, maar ze adviseert het niet voor niks he? Door het lichaam te ontgiften kunnen de voorgeschreven kruiden beter hun werk doen.

Wanneer je ontgift kunnen genoemde eventuele verstoorde functies verbeteren.... het betekent niet dat lineair alle genoemde zaken nu 10X zo heftig gaan functioneren.
In het geval van mijn paarden krijgt mijn ruin een rustiger huid (eczeem) en mijn merrie een minder opgeblazen buik.

Ik zou lekker haar advies volgen en genieten van het resultaat!

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:26

Ik maak me inmiddels wel een beetje zorgen.

Ontlasting is echt koeienvlaai. Ze laat haar brok liggen (kruiden krijgt ze met muesli). Ze eet haar hele stal leeg met stro ipv haar ruwvoer en ze staat letterlijk te shaken op haar benen.. spiertrillingen. Nooit zo gezien.

https://youtu.be/IAKaoE9kvAw


Kan dit door de werking vd kruiden komen?

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:34

Welke kruiden krijgt ze? Welk ras is ze?
Wat zegt jente ervan?

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:39

Kruiden staat hier ergens boven. Jente geappt nog geen reactie.
Connemara.

MyChoice

Berichten: 2204
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:46

Even Jente afwachten. Dingen kunnen eerst erger worden voordat er verbetering is.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:47

Saaams schreef:
Ik maak me inmiddels wel een beetje zorgen.

Ontlasting is echt koeienvlaai. Ze laat haar brok liggen (kruiden krijgt ze met muesli). Ze eet haar hele stal leeg met stro ipv haar ruwvoer en ze staat letterlijk te shaken op haar benen.. spiertrillingen. Nooit zo gezien.

https://youtu.be/IAKaoE9kvAw


Kan dit door de werking vd kruiden komen?

Jeetje is dit sinds dat je die kruiden geeft?

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:51

MyChoice schreef:
Even Jente afwachten. Dingen kunnen eerst erger worden voordat er verbetering is.


Eens. Ik werk voor Jente, ik maak de mixen, maar ik heb dit nog niet eerder gehoord.. Hopelijk gaat het snel beter!

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:54

Paard heeft denk ik nog maar 1 of 2x de kruiden gehad, dus dat zal het niet zijn.
Weeg je goed af? Keukenweegschaaltje is handig.

Ze krijgt ook vit E en magnesium voorgeschreven, blijkbaar kwam er dus al iets de meting mbt de spieren?

Is er iets veranderd qua beweging, ruwvoer, geschoren, etc...?

Wat was de reden dat je Jente hebt gevraagd om een kruidenmix? Was er iets dat al speelde en waar je graag verbetering wilde? Of heb ik er overheen gelezen?

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:59

Ninx schreef:
Paard heeft denk ik nog maar 1 of 2x de kruiden gehad, dus dat zal het niet zijn.
Weeg je goed af? Keukenweegschaaltje is handig.

Ze krijgt ook vit E en magnesium voorgeschreven, blijkbaar kwam er dus al iets de meting mbt de spieren?

Is er iets veranderd qua beweging, ruwvoer, geschoren, etc...?

Wat was de reden dat je Jente hebt gevraagd om een kruidenmix? Was er iets dat al speelde en waar je graag verbetering wilde? Of heb ik er overheen gelezen?


Ze heeft 3x de mix gehad.
Vitamine E kreeg ze al alleen is het advies zonder selenium. (Vanaf dat ze vd wei af gaat tot erop gaat ze op de vit e)
Magnesium er inderdaad bij als advies.
Beweging niet veranderd. Gister was ze vrij. Ruwvoer is voordroog. Ze is geschoren in december. Ze staat in de nachten onder de bucas recuptex (al tijden. Deken heeft ze nu 2 jaar)

Reden niet perse. Nieuwsgierig of het beter kan. Weegschaal heb ik gekocht!

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:01

Mijn ervaring is dat het wel door de kruiden kan komen. Ik zou persoonlijk even een dag overslaan tot het minder wordt en dan met een kleinere dosis beginnen en langzaam opbouwen. Als er meer afvalstoffen vrij komen dan ze kan afvoeren dan kan dit idd het resultaat zijn

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:58

Maanlicht schreef:
MyChoice schreef:
Even Jente afwachten. Dingen kunnen eerst erger worden voordat er verbetering is.


Eens. Ik werk voor Jente, ik maak de mixen, maar ik heb dit nog niet eerder gehoord.. Hopelijk gaat het snel beter!


Dan ben jij Jip? En heb ik ze bij jou opgehaald :=

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:01

Ja klopt!

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:02

Dat is handig haha.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 17:13

Kan t niet komen door de trailerrit? Of was je nog niet weg geweest.

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:16

plutolover schreef:
Kan t niet komen door de trailerrit? Of was je nog niet weg geweest.


Kan ik niet uitsluiten. Maar ze is het reizen gewend. Gaat eigenlijk wekelijks mee voor les oid.

Maar dat verklaard niet haar mest en het stro eten. Dat was thuis.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 17:46

dat is waar saans. maar je gaf aan dat ruwvoer ook niet at? is dat misschien een nieuwe baal? het kan natuurlijk ook van de kruiden komen maar daar heb ik geen verstand van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:11

Ik vind dit er slecht uitzien, helemaal als dit direct na het voeren van een nieuw supplement (kruidenmengsel) is. Als ik op bokt zou schrijven dat ik gisteren mij paard voor het eerst twee dagen een schep pavo brok heb gegegeven en dat hij nu zo op op stal staat dan zou iedereeb roepen stop in godsnaam met die pavo. Is het een supplement/ontgifter/balancer/detox product dan hoor je alleen maar 'o, maar dat zijn de afvalstoffen die eruit komen, soms moet het eerst erger worden voor het beter wordt..

Ik pleit dan toch echt heel erg voor gezond verstand:een paard dat er zo bij staat te trillen zit tegen spierbevangenheid aan, als dat gebeurt nadat je een supplement hebt toegevoegd dan meteen stoppen met dat supplement, kijken of de klachten verdwijnen. Zo ja, dan heb je het gif bij je paard weggehaald en lag het dus daaraan, en dan mag je zelf bedenken of je het alsnog in een lagere dosis weer aan je paard wilt voeren. Verandert er bij het weghalen van het supplement niets dan is het tijd om de dierenarts te bellen.
Maar aangezien er een ziljoen verschillende soorten van elk supplement zijn zou ik sowieso met dit stoppen, kijken of het verbetert en dan eventueel met een soortgelijk middel van een ander merk weer opbouwen. Sowieso is het idee dat detoxen goed is voor paarden echt grote onzin:er zijn diverse (spier) ziektes bij paarden waarbij detoxen juist erg riskant is en echt afgeraden wordt om dingen zoals spierbevangenheid te voorkomen.

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:47

Detoxen is veel te massaal. Je kan beter de lever ondersteunen..
Anders komt alles er ineens uit.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:49

Voordat iedereen vind dat je ermee moet stoppen (want iedereen is heir blijkbaar kruiden expert) zou ik de reactie van Jente even afwachten. Zij is de expert en heeft de kruiden gemeten en zal wel weten wat dit is en wat er moet gebeuren.

GUSTIxBILL

Berichten: 2025
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:52

Hoe kan je in godsnaam zeggen dat je reactie moet afwachten ?

Ik zelf geloof ook in kruiden. Mijn dieren (en ik) krijgen dus ook geregeld kruiden aangepast op de behoefte.
Maar een paard dat zo trilt zou ik toch echt er onmiddelijk afhalen en houd het aan de veearts bellen...

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:54

Op zich is detoxen prima maar dat vergt wel voorbereiding. Als je afvalstoffen wilt afvoeren moet je ervoor zorgen dat het lijf in staat is alles wat vrij komt ook echt af te voeren. Dat wil zeggen dat de organen goed moeten functioneren, dat er genoeg vitaalstoffen aanwezig zijn om de afvalstoffen aan te binden en er moet de tijd voor zijn. Een lichaam moet er hard voor werken en dat is een dagtaak dus in deze dagen geen extra belasting in welke vorm dan ook. Er zijn zeker gevallen waarin detox echt is aan te raden naar zeker niet voor iedereen en in elke situatie. En als je het al wilt doen dan is de voorbereiding cruciaal. Mensen zijn er zich vaak niet bewust van hoe ingewikkeld een lichaam in elkaar zit en welke gevolgen het veranderen van iets kleins kan hebben. Het veroorzaakt een kettingreactie en daar moet je je wel bewust van zijn.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:00

GUSTIxBILL schreef:
Hoe kan je in godsnaam zeggen dat je reactie moet afwachten ?

Ik zelf geloof ook in kruiden. Mijn dieren (en ik) krijgen dus ook geregeld kruiden aangepast op de behoefte.
Maar een paard dat zo trilt zou ik toch echt er onmiddelijk afhalen en houd het aan de veearts bellen...



Sorry, ik bedoelde er meer mee dat je kruiden niet direct af moet schrijven dat ze niet werken (het kan een heftige detox reactie zijn en dan is het miss goed). Als paard er zo slecht aan toe is, zou ik ook paar dgn de kruiden niet geven, maar wel reactie van Jente afwachten of je ze weer wel gaat geven of iets anders nodig is.