Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

dikke benen van Luzerne?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

IK heb een vraagje, mijn paard staat overdag op het land, maar kan momenteel niet werken vanwege een peesblessure.
Hij heeft de neiging af te vallen en te vermageren, bij gewoon werk krijgt hij 1 1/2 kilo biks na het werk. Nu hij niets doet krijgt hij de helft aan biks en geef ik hem twee handjes Luzerne mix. Dit krijgt hij nu sinds woensdag en nu heeft hij 's morgens last van dikke benen/ stalbenen.

Zou dit te maken kunnen hebben met de eiwitten uit de Luzerne??

dank je wel alvast.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-09 09:48 



 
Profiel   

Mijn paard heeft ontzettend snel last van dikke benen maar heeft geen last met Lucerne maar dat verschillt natuurlijk per dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-09 11:05 



 
Profiel   

Mijn vorige paard, stond ook op rust vanwege een blessure en bij langere tijd op stal (gewoon de avond) had hij 's ochtends ook dikke benen. Als hij even in de wei had gelopen zakte het al snel af.
Nu met het warme weer zet alles sneller op. Bij ons, maar ook bij de paarden.
Wij gebruikten o.a. appelazijn voor snelle afvoer van de gifstoffen in het bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-09 12:00 



 
Profiel   

ik denk inderdaad ook dat het eerder te maken heeft met het warme weer en het stilstaan, maar je zou kunnen kijken of het weg is als je het niet meer geeft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-09 12:05 



 
Profiel   

Als je mijn pony 2 handjes luzerne geeft, heeft hij morgen dikke benen. Ja, dat kan dus.

Vraag me niet waarom, maar sommige paarden krijgen er echt dikke benen van. Ik kon het eerst ook niet geloven. Want luzerne zou zo goed zijn. NIET voor ieder paard dus. Raar spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:12 



 
Profiel   

Als je paard nu op rust staat, is zijn behoefte voor eiwitten verminderd en zou het goed kunnen dat in combi met vers gras die 2 handjes luzerne te veel zijn. Hier ook vaak genoeg gezien, dat een ander lot hooi of krachtvoer niet voldoende verminderen bij minder arbeid of blessure stalbenen veroorzaakt. Niet elk paard kan even goed overweg met extra eiwitten. Sommige krijgen zelfs een soort netelroos...
Gewoon weglaten en kijken, dan heb je je antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 10:19 



 
Profiel   

Mijn merrie kwam toen ze 19 was mager bij ons en gaf haar ook lucerne bij. Ze kwam steeds met dikke benen en ook wat stijf uit de stal.

Heb toen de lucerne weggelaten. Later hadden ze een uitloop en gaf het die winter weer, maar weer dikke benen, dus gaf geen lucerne meer.

Inmiddels staan ze al jaren 24/7 buiten en ook met een track en heuvel nu etc en ze heeft al jaren strakke benen en is niet stijf. Is nu 28. Geef wel alweer 2jr lucerne zonder problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 01:30 



 
Profiel   

Dit topic komt uit 2009, mag hopen dat ze al een oplossing heeft gevonden :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 03:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen