Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 203 [ 5056 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 203  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Marstall muesli's

 
Profiel   

Zelf ben ik nu sinds kort overgestapt op Marstall muesli voor mijn paarden omdat de verhalen hierover erg positief zijn. Graag zou ik eens van andere bokkers horen wie dit gebruiken, en wat precies en hoe dit bevalt. :9


Laatst bijgewerkt door aliealie op 24-04-10 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 10:56 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Heb namelijk ook contact gezocht met Marstall voor advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 10:58 



 
Profiel   

Ik heb ooit na een beurs een zak meegenomen en mijn paard vond het erg lekker en deed het er goed op. Helaas is het hier in de buurt niet in de winkel verkrijgbaar en moest ik er weer mee stoppen. Maar ik ben/was er erg positief over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 11:03 



 
Profiel   

Men zegt dat er helemaal geen ondefinieerbare afvalproducten inzitten en dat het 100% puur natuur is. Ook wordt beweerd dat je na verloop van tijd ook echt het resultaat kunt zien bij je paarden omdat door het specifieke productieproces het ook veel beter wordt opgenomen door het paard. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 11:12 



 
Profiel   

Mijn paardje van 20 voer ik nu bijna 3/4 jaar Marstall Senior plus , en ben hierover zeer te spreken .
Toen hij nog gereden werd voerde ik hoofdzakelijk haver , plus een supplement .
Nu hij 3 jaar op rust staat [24/7 loopstal ]merkte ik vorig jaar zomer dat hij het op haver niet
helemaal meer ging redden .Vandaar de wissel naar Marstall Senior Plus .
Hij heeft de beschikking over onbeperkt hooi , en in de winter kreeg hij c.a.1,5 kg Marstall per dag .
Nu met het verse gras krijgt hij de helft , en uiteraard nog steeds hooi .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 11:15 



 
Profiel   

Onze merrie krijgt nu ruim een jaar de cornmuesli en we zijn hier erg over te spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 11:32 



 
Profiel   

Goed teken dat de reacties eigenlijk allemaal goed zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 12:23 



 
Profiel   

Nadeel is dat er veel anorganische vit en min inzitten ( volgens mij )

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 14:59 



 
Profiel   

Ik ben ook over gestapt op Marstall (exzeem) muesli, mede op aanraden van de osteopaat.
Door de hysrothermische ontsloten granen schijnt het veel beter verteerbaar te zijn voor paarden.

Heb vorig jaar op de WK in Zwitserland met dè grote baas van Marstall een heel gesprek gehad en ik ben erg positief!

Of het ook een positieve invloed heeft op zijn eczeem moet ik nog even afwachten. Helaas is er hier ook moeilijk aan te komen, maar @regine ik weet wel een webwinkel waar je het zo kan bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 22:29 



 
Profiel   

en voor hete en loperige paarden? Hoe bevalt dat? Iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 22:33 



 
Profiel   

Ik voer sinds kort ook Marstall (Quarter muesli) en Force
Normaal werd muesli niet goed verteerd zodat de vogels de niet verteerde granen in de mest uitpikten, niet handig als je elke dag de mest opruimt :7
Bij de muesli van Marstall heb ik hier helemaal geen last van (op 1 hoopje na)
Het wordt dus goed verteerd door onze (6) paarden
Verder lusten ze het graag
Het is mij niet opgevallen dat ze er heter van worden

Maris schreef
Nadeel is dat er veel anorganische vit en min inzitten ( volgens mij )

Dat ga ik even navragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 22:45 



 
Profiel   

Mijn merrie staat nu zo'n 4 maanden op cornmuesli, ze doet het er erg goed op. Ze zit goed in d'r vel, komt heel mooi en gemakkelijk uit d'r wintervacht. Onze Haf hebben we op de Force staan, doet het ook heel goed. Ben er erg tevreden over. Ik krijg altijd een telefoontje of ik nog een bestelling wil doen en zo ja, dan wordt het op stal afgeleverd. Ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 22:49 



 
Profiel   

dimmalimm74 schreef
Ik ben ook over gestapt op Marstall (exzeem) muesli, mede op aanraden van de osteopaat.
Door de hysrothermische ontsloten granen schijnt het veel beter verteerbaar te zijn voor paarden.

Heb vorig jaar op de WK in Zwitserland met dè grote baas van Marstall een heel gesprek gehad en ik ben erg positief!

Of het ook een positieve invloed heeft op zijn eczeem moet ik nog even afwachten. Helaas is er hier ook moeilijk aan te komen, maar @regine ik weet wel een webwinkel waar je het zo kan bestellen.


Hoi, kan je het linkje van die webwinkel plaatsen? Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 22:56 



 
Profiel   

wuswa schreef
Hoi, kan je het linkje van die webwinkel plaatsen? Bedankt!


Ja hoor :D
http://www.horsewellness.nl/index.php?o ... 9a9efac308

Niet alle muesli's staan op de site, maar ze kan ze wel allemaal bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-10 23:43 



 
Profiel   

dimmalimm74 schreef
Ik ben ook over gestapt op Marstall (exzeem) muesli, mede op aanraden van de osteopaat.
Door de hysrothermische ontsloten granen schijnt het veel beter verteerbaar te zijn voor paarden.

Je bedoelt hydrothermisch ontsloten graan.... Allemaal interessant klinkende woorden om de functionele structuur van granulaire (graan)zetmeel door hydrothermale enzymatische modificatie te veranderen. Ja ook ik kan interessante woorden gebruiken.
De koolhydraten in graan worden voor ongeveer 50% door maltose (een soort suiker) beschermd en vormen ahw een ondoordringbare beschermlaag, zodat alpha-amylase bacteriën het graan moeilijk kunnen verteren; met name maïs is erg beschermd. Om deze beschermlaag door te prikken (er ontstaan echt gaten in deze laag) gaat men met bhv stoom het graan verhitten. Hierdoor veranderd de structuur en wordt het graan beter verteerbaar (vandaar dat men ook moet zeggen dat je er minder van moet voeren).
Wat ze er niet bij zeggen is dat ontsloten graan veel vatbaarder zijn voor schimmels; de gifstoffen van schimmels zijn niet te vernietigen door de hoge bewerkingstemperaturen (zitten er dus altijd in).
Wat ze ook niet vertellen is dat dankzij die hoge temperaturen de vitaminen (en sommige mineralen die dan antagonistisch kunnen worden) bijna geheel worden vernietigd (denk maar aan het doorkoken van bv groente). Na de hydrothermische behandeling houdt men dus graan over wat feitelijk geen voederwaarde heeft, enkel alleen nog maar zetmeel (suiker) is; om dit te compenseren moet men vitaminen en mineralen toevoegen. Omdat anorganische vormen goedkoper zijn, gebruikt men deze vaak (veel slechter opneembaar, maar in een analyse rapport blijkt altijd dat er voldoende aanwezig is in het voer; wat daarvan daadwerkelijk gebruikt kan worden in het paard is maar een klein deel).
Komt erop neer dat muesli's hetzelfde zijn dan brokken, want ook de granen die in de brokken zitten worden ontsloten; eerst door malen, daarna bij het persen onder hoge temperaturen. Alleen voor het oog zit er verschil in; qua samenstelling/opneembaarheid totaal niet (al zijn er genoeg die dit niet geloven maar wel de mooie praatjes van de fabrikanten geloven).
Veel muesli's (bijna allemaal) worden beneveld met stroop (melasse), dit om stof te binden en de smakelijkheid te vergroten (anders laten veel paarden het staan). Bij de productie door de hoge temperaturen wordt het vochtgehalte natuurlijk omlaag gebracht en gehouden, anders gaat het product erg snel rotten. Laag vochtgehalte betekent automatisch stof. Daarom voelen veel muesli's plakkerig aan. Ook zijn er fabrikanten die kunnen aantonen dat zij geen melasse gebruiken, en pronken daar dan ook mee; wat ze niet vertellen is dat ook zij 'plakmiddelen' gebruiken, hetzij dan in de vorm van andere soorten suikers of bv weipoeder/aardappelzetmeel etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-10 07:00 



 
Profiel   

Ik voer mijn pony marstall concour en ik ben er heel erg tevreden over en wat het zegt te doen dat doet het ook! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-10 09:50 



 
Profiel   

madamX schreef
Je bedoelt hydrothermisch ontsloten graan.... Allemaal interessant klinkende woorden om de functionele structuur van granulaire (graan)zetmeel door hydrothermale enzymatische modificatie te veranderen. Ja ook ik kan interessante woorden gebruiken.
.


Inderdaad hydrothermisch..niets interessants aan hoor! Zo heet het proces gewoon. Maar zoals je kan zien aan mijn post was het al laat gister :z , dus gewoon een typ foutje. De s zit namelijk direct naast de d op het toetsenbord...althans bij mij wel. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-10 10:01 



 
Profiel   

ik gebruik voor mijn snel dik wordende fjord de marstall naturell. Mijn tinker die gevoelig is voor bevangenheid staat s winters op de vito en mijn oude shet staat op de senior. Ik ben erg tevreden over Masrtall, de paarden zijn er stuk voor stuk van verbeterd en ik ben ook blij met het advies van degene die het voer aan mij levert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-10 16:27 



 
Profiel   

Ik voer sinds een paar weken de western-muesli van Marstall, nadat ik daar een voedingsadvies had aangevraagd voor mijn merrie (snel gespannen, snel schraal, strakke rugbespiering), en zij raadden mij die muesli aan, omdat ze er niet heet van worden, maar wel alles erin zit en goed verteert wordt.

Mijn merrie kan erg kieskeurig zijn met eten maar ze eet dit en tot nu toe doet ze het er goed op,maar om echt resultaat of verschil te zien zal ik het toch nog even langer moeten voeren...

Bij mij wordt het op stal afgeleverd als ik op tijd een seintje geef dat ik nodig heb, ik heb ook geen verkooppunt in de buurt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-10 19:35 



 
Profiel   

hier op stal wordt het ook afgeleverd, vaak dezelfde dag dat ik bel nog, dat is echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-10 20:52 



 
Profiel   

Heb het een 3 tal jaar geleden gevoerd aan mijn vorige pony toen hij erg ziek was. Hij kreeg toen marstall Western Structuur-muesli hij is daar toen heel erg op vooruit gegaan. Maar ben nu tevreden over de muesli(ander merk) die we nu gebruiken mijn paard is te kieskeurig dat ik niet zo goed durf overstappen. Anders zou ik graag ExZem-muesli willen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-10 22:45 



 
Profiel   

dimmalimm74 schreef
Ik ben ook over gestapt op Marstall (exzeem) muesli, mede op aanraden van de osteopaat.
Door de hysrothermische ontsloten granen schijnt het veel beter verteerbaar te zijn voor paarden.

Heb vorig jaar op de WK in Zwitserland met dè grote baas van Marstall een heel gesprek gehad en ik ben erg positief!

Of het ook een positieve invloed heeft op zijn eczeem moet ik nog even afwachten. Helaas is er hier ook moeilijk aan te komen, maar @regine ik weet wel een webwinkel waar je het zo kan bestellen.


Hoorde ook van iemand die dacht geen verbetering te zien en die stopte er weer mee(gezien de reistijd om het te halen), maar toen zag ze haar paard zo terugvallen dat ze er alsnog weer mee begonnen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-10 08:32 



 
Profiel   

bij ons op stal word er marstall gevoerd en mijn lease pony zit beter in dr vel en is een stuk vrolijker geworden ook dr mest ziet er beter uit.

voor de mensen omgeving gouda woerden bij ons op stal verkopen ze het ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-10 08:41 



 
Profiel   

Ik voerde voorheen altijd Havens kruidenmüsli aan mijn knollies. Aangezien ik dat voer hier in de buurt niet kan krijgen ben ik sinds kort overgestapt op Marstall Naturell. De paarden vinden het in elk geval erg lekker. Ze krijgen bij mij niet veel aan krachtvoer, de groten hooguit 2 bekertjes per dag, de shetten maar een handje.
Ik heb nu de 1e zak bijna op, wat me wel opvalt is dat de müsli erg 'stoffig' is, niet mooie graankorrels ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-10 08:44 



 
Profiel   

Zijn er nog "gebruikers" in Friesland die het op stal krijgen afgeleverd? Ik moet er nu voor naar Akkrum rijden, zou mooier zijn als het ook dichterbij kan. ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-10 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 203 [ 5056 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 203  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen