Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 198 van de 203 [ 5056 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 203  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Marstall muesli's

 
Profiel   

Mijn ervaring is dat het paard best wel even heftig kan reageren op voer wat net wat extras levert.
Of wel meer energie door het voer, of wel dat het paard zich lekkerder voelt en daardoor energieker.
Na een paar weken setteld het zich en kun je er echt wat van zeggen.
Misschien nog even aan zien en anders iets minder voer geven en dat langzaam weer opbouwen ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-20 23:50 



 
Profiel   

Thx dan kijk ik het nog even aan. Ze krijgt niet veel 3/4 schep na het rijden aangevuld met magnesium, lijnzaadolie en vitaminebrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-20 11:00 



 
Profiel   

Weet iemand hoeveel suiker/zetmeel er in de Naturell zit? Aandeel luzerne is laag zag ik, hoe zijn de stengels; erg hard?

Is er misschien een andere mooie muesli van Marstall zonder harde luzernestengels met niet TE hoog suiker/zetmeel? Luzernebrok geen probleem.
Misschien de Sinfonie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 17:53 



 

Zijn er hier bokkers die Marstall Vito voeren/hebben gevoerd?
Ik geef normaal Faser Light maar omdat mijn pony nu meer getraind wordt heb ik een zak Vito besteld.

Klopt het dat de Vito uit veel gruis bestaat?

Vito:

[ img ]

Faser:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 14:48 



 
Profiel   

Ik heb ooit een zak Vito gekocht maar dat zag er niet uit als dit :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 16:18 



 
Profiel   

Ik heb jaren geleden vito gevoerd en dat had gruis, maar pas op de bodem zoveel. Toen ook nog de faser light en die vond ik wel veel gruis hebben.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 16:51 



 

Dankjewel voor jullie reactie! De Faser voer ik al een tijd maar weinig last van gruis. De Vito daarentegen is veel gruis en lijkt totaal niet op het plaatje wat ik op internet vind :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 17:50 



 
Profiel   

Iemand hier interesse in een 10 kg emmer force? Gent of Amsterdam op te halen..Of op de weg daar tussen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 18:08 



 
Profiel   

Ik had toen ook altijd veel gruis, daarom ook gestopt met voeren. De mijne eet dat gruis namelijk echt niet haha, die wil wat te kauwen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 19:43 



 

Voor de liefhebber: ik heb 3 dichte zakken Marstall supreme sensation free over. Wie kan ik er blij mee maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 08:10 



 
Profiel   

Waar ophalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 19:44 



 

Gorinchem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 22:35 



 

Ik bied marstall muesli en supplementen aan wegens overstap voer:
https://www.bokt.nl/markt/ad/504238/mar ... pplementen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 11:51 



 
Profiel   

Dit topic ligt al even stil, maar heb de hoop dat iemand kan adviseren qua marstall muesli. Ze hebben zo'n uitgebreid assortiment dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Het laatste half jaar voer ik mijn paarden marstall champion (op advies van marstall zelf, via internet)
Dat was voor mijn paard van 18 niet voldoende. Valt in bij de flanken. Dus heb ben ik de senior muesli erbij gaan voeren. Hij trekt iets aan maar nog niet naar mijn wens.
De vacht van mijn 6 jarige werd ook iets doffer. En mijn 13 jarige doet het nog goed.
Nou was de champion laatst niet geleverd bij mijn leverancier en heb ik voor nood even marstall complete meegenomen.
Dit wordt geadviseerd voor maneges en grote rijstallen. Door die omschrijving dacht ik voor nood prima maar verder lijkt me het niet geweldig.
Alleen nu na 2 weken knappen ze zienderogen op. De oude komt echt wel wat bij icm senior nog steeds en de 6 jarige komt beter in zijn vacht.
Ik kan alleen nergens verdere omschrijving vinden van de marstall complete. Is dit dan een goede muesli om blijvend te blijven geven? Of zijn er mensen die naast de champion en de corn (ook al getest) nog andere suggesties hebben voor paarden die net wat bij mogen zetten? Iets dof zijn in de vacht, net niet genoeg vlees op de botten zeg maar.

Dus ik zoek ervaringen met de muesli complete van marstall.
En of iemand naast champion en corn een muesli weet die goed bijzet.

Alvast bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 13:40 



 

Ik ben zelf van Marstall afgestapt omdat ik vond dat de paarden het er minder op doen en het ook slecht aten. Van Marstall gebruik ik alleen nog de magnesium en ik ben ook te spreken over de Amino muskel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 14:28 



 
Profiel   

LoessM schreef
Dit topic ligt al even stil, maar heb de hoop dat iemand kan adviseren qua marstall muesli. Ze hebben zo'n uitgebreid assortiment dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Het laatste half jaar voer ik mijn paarden marstall champion (op advies van marstall zelf, via internet)
Dat was voor mijn paard van 18 niet voldoende. Valt in bij de flanken. Dus heb ben ik de senior muesli erbij gaan voeren. Hij trekt iets aan maar nog niet naar mijn wens.
De vacht van mijn 6 jarige werd ook iets doffer. En mijn 13 jarige doet het nog goed.
Nou was de champion laatst niet geleverd bij mijn leverancier en heb ik voor nood even marstall complete meegenomen.
Dit wordt geadviseerd voor maneges en grote rijstallen. Door die omschrijving dacht ik voor nood prima maar verder lijkt me het niet geweldig.
Alleen nu na 2 weken knappen ze zienderogen op. De oude komt echt wel wat bij icm senior nog steeds en de 6 jarige komt beter in zijn vacht.
Ik kan alleen nergens verdere omschrijving vinden van de marstall complete. Is dit dan een goede muesli om blijvend te blijven geven? Of zijn er mensen die naast de champion en de corn (ook al getest) nog andere suggesties hebben voor paarden die net wat bij mogen zetten? Iets dof zijn in de vacht, net niet genoeg vlees op de botten zeg maar.

Dus ik zoek ervaringen met de muesli complete van marstall.
En of iemand naast champion en corn een muesli weet die goed bijzet.

Alvast bedankt.


Dat ligt eraan wat je verder nog geeft. Je begint bij ruwvoer en dat moet van goede kwaliteit zijn en voldoende. Paarden die doorgaans invallen, krijgen te weinig of te arm hooi. Dat ga je niet oplossen met muesli.
18jr is echt niet oud. Ik heb er hier 4 staan boven de 20 en die vallen niet zomaar in. Maar onbeperkt hooi, 24/7 beweging en 2x daags bijvoeren. Tot vorige week ook nog regelmatig gras/wei.

Corn is mais en helemaal geen paardenvoer. Dat is zo achterhaald om paarden daarmee te laten aankomen. Het is enorm belastend voor de maag en darmen van een paard om dat te voeren.

Hoeveel moeten de paarden doen? Dof kan door meer dingen komen, oa tekorten, weinig zonlicht, weinig beweging, maag problemen.
Ik zou eerst beginnen met de Force en lijnzaad in deze periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 16:21 



 
Profiel   

De complete staat erom bekend dat het aanzet.
Het is een prima voer.
Als je paarden daar goed op gaan zou ik het daarbij laten.
Het is soms best wel even zoeken wat het beste bij je paard past.

Ik ben het overigens niet met je eens Superpony wat betreft de Corn muesli. Het heeft een hoog aandeel mais , maar is niet alleen mais. Daarnaast is de kracht van Marstall juist de langzaam hydrothermisch ontsloten granen en is de muesli (ook de mais )goed opneembaar.

Natuurlijk blijft voldoende ruwvoer , goed ruwvoer, de basis. Maar de meeste paarden doen het toch net even beter op wat extras

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 18:00 



 
Profiel   

mirim schreef
De complete staat erom bekend dat het aanzet.
Het is een prima voer.
Als je paarden daar goed op gaan zou ik het daarbij laten.
Het is soms best wel even zoeken wat het beste bij je paard past.

Ik ben het overigens niet met je eens Superpony wat betreft de Corn muesli. Het heeft een hoog aandeel mais , maar is niet alleen mais. Daarnaast is de kracht van Marstall juist de langzaam hydrothermisch ontsloten granen en is de muesli (ook de mais )goed opneembaar.

Natuurlijk blijft voldoende ruwvoer , goed ruwvoer, de basis. Maar de meeste paarden doen het toch net even beter op wat extras


Links of rechts blijft mais, mais en is dat echt extra belastend voor een paard. Dat geef je echt als laatste bij als een paard niet wil aankomen. Het is niet meer van deze tijd, want we weten inmiddels meer en beter.

Van hardvoer horen paarden niet aan te komen. Hoeveel kg wil je dan geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 21:10 



 
Profiel   

De paarden krijgen allemaal onbeperkt ruwvoer. Droog hooi. Geen kuil of raaigras maar weidehooi. Hebben helaas niet de mogelijkheid 24/7 buiten te staan. Ben heel blij op deze stal dus zou als het even kan ook niet willen verhuizen. Bij redelijk weer staan ze in de weide. Als het echt zeiknat is, dan staan ze in de paddock. De oude wordt vanwege een oude knieblessure 3x per week gereden. De andere 2 5x per week beweging. Lijnzaadolie krijgen ze 1x per dag 30ml.
Ik heb inderdaad het idee dat de complete ze goed doet. Ik begon alleen ineens heel erg te twijfelen omdat het wordt omschreven als voer voor maneges en grote stallen. Misschien iets bevooroordeeld maar daar werd in de ervaringen die ik heb opgedaan nooit het beste voer gegeven. Vandaar dat ik heel erg ging twijfelen of ik hier wel goed aan doe.
En ik kan over de complete eigenlijk niets vinden, behalve dat het geschikt is voor maneges en grote rijstallen. Niet de meest duidelijke beschrijving.
Ik heb een tijdje de bergwiesen mash gegeven, maar daar werden ze heel druk van, terwijl daar niks inzit waarvan ze druk zouden moeten worden.
Het is altijd zo lastig om te testen met voer, waar het ene paard goed reageert, reageert een ander weer heel anders. Hoop dat hier nog meer ervaringsdeskundige te vinden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 22:39 



 
Profiel   

Ik durf mijzelf wel ervaringsdeskundige te noemen. :o
Ik ben jaren dealer geweest van Marstall en buiten wat de klanten aan ervaringen met mij deelden voer ik ook zelf mijn paarden en pony’s al ruim 15 jaar dit merk voer.
De complete is een goed basis- voer.
Door de samenstelling goed geschikt voor ieder paard en door de kwaliteit/ prijsverhouding geschikt voor maneges en grote stallen.
Ik snap jouw verwarring. Maneges hebben over het algemeen niet te reputatie de paarden goed krachtvoer te geven.
Je moet echter in gedachten houden dat het van oorsprong een Duits merk is en de Duitsers vaak iets anders tegenover krachtvoer staan als de Nederlanders.
Er zijn Duitse (dressuur-)stallen waar hoofdzakelijk krachtvoer gegeven wordt en hooi en stro als bijvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 23:42 



 
Profiel   

mirim schreef
Je moet echter in gedachten houden dat het van oorsprong een Duits merk is en de Duitsers vaak iets anders tegenover krachtvoer staan als de Nederlanders.
Er zijn Duitse (dressuur-)stallen waar hoofdzakelijk krachtvoer gegeven wordt en hooi en stro als bijvoer.


Wat een merkwaardige opmerking is dit :?

Ben je überhaupt wel eens in Duitsland op een stal geweest? In Duitsland wordt juist veel minder krachtvoer en veel meer ruwvoer gevoerd dan hier. Hier zijn inderdaad zat stallen waar de paarden twee keer per dag een plukje hooi krijgen en daarnaast dik gevoerd worden met kilo’s brok. Nederland is een brok-land. Zelfs de topruiters doen dat nog steeds.

In Duitsland zul je dat zelden tot nooit aantreffen: daar wordt hooi gevoerd, aangevuld met wat muesli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 00:24 



 
Profiel   

mirim schreef
Ik durf mijzelf wel ervaringsdeskundige te noemen. :o
Ik ben jaren dealer geweest van Marstall en buiten wat de klanten aan ervaringen met mij deelden voer ik ook zelf mijn paarden en pony’s al ruim 15 jaar dit merk voer.
De complete is een goed basis- voer.
Door de samenstelling goed geschikt voor ieder paard en door de kwaliteit/ prijsverhouding geschikt voor maneges en grote stallen.
Ik snap jouw verwarring. Maneges hebben over het algemeen niet te reputatie de paarden goed krachtvoer te geven.
Je moet echter in gedachten houden dat het van oorsprong een Duits merk is en de Duitsers vaak iets anders tegenover krachtvoer staan als de Nederlanders.
Er zijn Duitse (dressuur-)stallen waar hoofdzakelijk krachtvoer gegeven wordt en hooi en stro als bijvoer.


Tja, en ik heb andere merken verkocht. Ben juist gestopt vanwege het commerciele gedoe.

Ervaringsdeskundige ben ik zeker en heb ruim voldoende opleiding gedaan en ook samen gewerkt met veearts, trainers en stallen.

LoessM schreef
De paarden krijgen allemaal onbeperkt ruwvoer. Droog hooi. Geen kuil of raaigras maar weidehooi. Hebben helaas niet de mogelijkheid 24/7 buiten te staan. Ben heel blij op deze stal dus zou als het even kan ook niet willen verhuizen. Bij redelijk weer staan ze in de weide. Als het echt zeiknat is, dan staan ze in de paddock. De oude wordt vanwege een oude knieblessure 3x per week gereden. De andere 2 5x per week beweging. Lijnzaadolie krijgen ze 1x per dag 30ml.
Ik heb inderdaad het idee dat de complete ze goed doet. Ik begon alleen ineens heel erg te twijfelen omdat het wordt omschreven als voer voor maneges en grote stallen. Misschien iets bevooroordeeld maar daar werd in de ervaringen die ik heb opgedaan nooit het beste voer gegeven. Vandaar dat ik heel erg ging twijfelen of ik hier wel goed aan doe.
En ik kan over de complete eigenlijk niets vinden, behalve dat het geschikt is voor maneges en grote rijstallen. Niet de meest duidelijke beschrijving.
Ik heb een tijdje de bergwiesen mash gegeven, maar daar werden ze heel druk van, terwijl daar niks inzit waarvan ze druk zouden moeten worden.
Het is altijd zo lastig om te testen met voer, waar het ene paard goed reageert, reageert een ander weer heel anders. Hoop dat hier nog meer ervaringsdeskundige te vinden zijn.


Ja, elk paard is anders en dat is soms lastig. Maar je begint altijd met ruwvoer. Als je paard iets tekort zou hebben, kan je bloed af laten nemen, maar dat is vrij onbetrouwbaar in de meeste gevallen of je moet meerdere keren testen en uitschieters zien. Daarbij gaan ze uit van waardes die ook per ras kunnen verschillen en dat kan ook wel onduidelijkheid geven.

Het probleem van muesli's is vaak dat je er best veel van moet geven om aan de zogenaamde aanbevolen hoeveelheid per dag te komen. Maar ook dat is weer rekenen met tabellen van gemiddelden en kan voor de 1 goed uitpakken en voor de ander niet.

Wij hebben zelf ook jaren Marstall gevoerd, maar dan de Force, de Vito, de wiesencobs, de western en de faser light geprobeerd.
Je moet bij overstappen, voer verandering echt altijd een flinke tijd de tijd nemen. Veel mensen geven het te weinig tijd. Ik heb vaak klanten gehad die muesli's en brok voerden en toen ze dat wilden minderen of een wat minder suiker/granen rijk voer te geven, paarden een flinke dip kregen en het vaak ook moeilijk aten. Veel stoppen, een enkeling geeft het tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 01:26 



 
Profiel   

Wat een vervelend sfeertje is er nu.
Ik antwoord enkel op het bericht van LoessM.
Ik ga er hier niet meer op in.
Mijn ervaring is gestoeld op bijna veertig jaar paarden in eigen beheer te hebben en te voeren en daarnaast heb ik ruim 15 jaar ervaring met Marstall.
En daar ging het hier om.
Verder blijft voeren altijd : kijken naar het paard !
‘Het oog van meester maakt het paard vet’ is zo’n gekke uitspraak niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 09:12 



 
Profiel   

mirim schreef
Wat een vervelend sfeertje is er nu.


Vervelend sfeertje?
Je verkoopt totale onzin en daar plaats ik een correctie op. Dat kun je vervelend vinden, maar het is gewoon broodnodig, want je zet mensen totaal op het verkeerde been.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 23:39 



 
Profiel   

Thnx.
Maar geen idee wat je nu bedoelt.
In ieder geval bedoelde ik : dat complete misschien in Duitsland op maneges wordt gevoerd. Als antwoord op de vraag waarom het voor maneges geschikt is.
Daarnaast zijn er stallen in Duitsland waar de paarden ( sport ) vier maal daags een grote portie krachtvoer krijgen en weinig ruwvoer.
En dit heeft niet mijn voorkeur, beslist niet, maar dat zeg ik ook nergens.
Dus ....
Geen idee wat jij denkt te lezen, maar iets vriendelijker reageren zou je sieren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 23:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 198 van de 203 [ 5056 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 203  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen