Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Subli dieetmix; informatie en (toekomstige) ervaringen

 
Profiel   

Krachtvoer zetten ze vaak van aan/worden ze druk van/zitten suikers in. Maar ook een paard op dieet wil je voldoende vitamientjes geven.

Daarom wel dieetmix ipv 'gewoon' krachtvoer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-12 19:28 



 
Profiel   

Dennis schreef
Krachtvoer zetten ze vaak van aan/worden ze druk van/zitten suikers in. Maar ook een paard op dieet wil je voldoende vitamientjes geven.

Daarom wel dieetmix ipv 'gewoon' krachtvoer.


Goed dat kan idd, alhoewel ik me toch echt meer voorstel dat je dan wiesencobs of lucerne ofzo met een vit en min brokje erdoor geeft ......

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-12 19:32 



 
Profiel   

Dieet betekend niet automatisch afvallrn, dieet is gewoon aangepast voer.. Ik ben bijv zelf allergisch voor van alles, daarom heb ik een aangepast eetpatroon, oftewel een dieet. Met 1.65 en 50 kilo hoef je niet af te vallen, maar ben dus wel op dieet.

@ellepel: ja hoor, wij trainen heel fanatiek. Heb absoluut niet de indruk dat hij wat te kort komt met 500gr per dag, maar vandaar dat ik het belangrijk vind om een goed vitaminesupplement te geven! Zo krijgt hij geen tekorten..
Vanavond met Naf Kompleet Supplement begonnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-12 19:40 



 
Profiel   

ik ben wel benieuwd of dat supplement je gaat bevallen.
ik vond wel altijd dat de paarden er mooi van in de vacht kwamen te zitten en meer energie.
maar ik geef het dus winters en niet zomers

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-12 19:53 



 
Profiel   

Die van mij kwam afgelopen winter naar de lenter moeilijk zn vacht door, dat kwam dus door de tekorten. Vandaar dat ik hem nu ook even doorvoer. Ik gaf het gister i.c.m. biotine en olie, toen hij met zn neus in zn bak dook zag je hem aarzelen, maar daarna toch lekker eten. Gelukkig heb ik een paard die niet zo moeilijk doet over poedertjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-12 07:44 



 
Profiel   

Maris schreef
Dennis schreef
Krachtvoer zetten ze vaak van aan/worden ze druk van/zitten suikers in. Maar ook een paard op dieet wil je voldoende vitamientjes geven.

Daarom wel dieetmix ipv 'gewoon' krachtvoer.


Goed dat kan idd, alhoewel ik me toch echt meer voorstel dat je dan wiesencobs of lucerne ofzo met een vit en min brokje erdoor geeft ......


wiesencobs moet je maar net aan kunnen komen en je moet een persbrok willen voeren , dan moet je geen schrokkers hebben of je moet weken ...
subli is makkelijk verkrijgbaar en bij een laag suiker/zetmeel dieet dus een goede optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-12 08:40 



 

wiesencobs kan ik goed aankomen maar de mijne vindt het echt niet lekker meer...ja droog, als snoepje...
maar geweekt laat hij meestal de helft staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-12 10:19 



 
Profiel   

@ellepel: Tot op heden ben ik zeer tevreden over de Naf Kompleet Plus. Hij glanst nog meer dan dat hij al deed en kijkt erg fris uit zn ogen. Dat frisse was hij een tijd kwijt (spierbevangen), toen begon ik met Equitop forte en werd hij alweer een stuk vrolijker, bij de Pavo werd het wat minder, maar nu is het weer terug.
Ter indicatie: afgelopen zaterdag een half uur getraind en 1,5 uur buiten gereden en zondag nog eens 2 uur buiten gereden. Op 500 gr dieetmix, kompleet plus, biotine en omega 369. Naar mijn idee haalt hij dus zeker voldoende uit de dieetmix, maar merk ik dat ik de aanvulling fijn vind om bovenstaande punten.
Ik kies er dus liever voor om dieetmix + naf kompleet supplement + omega 369 te geven (dit ivm zijn ZE) dan alleen de dieetmix. Dit is meer omdat ik niet 1,5 kilo dieetmix wil voeren, wellicht zou hij dan ook net zo goed in zn vel zitten als dat hij nu zit.
Hij eet het overigens goed, hij eet liever eerst wat stro of hooi, maar dat gaat boven elk krachtvoer bij hem :) De bak is in elk geval elke keer weer leeg, dat is ook wel anders geweest.

Overigens; ook nog wat onderzoek gedaan naar mineraalblok (ivm zand eten). Het is wat offtopic, maar wellicht zijn er geinteresseerden. In het kort komt het erop neer dat er in de himalayablokken weinig inzit wat de paarden nodig hebben, ze moeten een behoorlijk aantal kilo's verslinden om aan bijv. 20 mg per dag te komen. De KNZ en Rockies Rood kwamen het beste uit de test. Die van mij deed niets met het mineraalblok, net de KNZ gehaald vorige week en hier likt hij dus wel aan.. Ik krijg alleen de sticker aan de onderkant er niet goed af.. tips anyone?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 07:48 



 
Profiel   

@ Jotoma: Mag ik vragen van welk merk jij de biotine voert? Ik heb nu die van NAF (Biotine Plus). Ben daar tevreden over, maar er zit weinig biotine in naar verhouding. Verder kom ik alleen biotine tegen waar suiker bij zit?

En de Omega 369? Waarvan heb je die? Is dat dat spul van Subli, of een olie?
Ik denk dat ik toch ook nog eens ga kijken naar Kompleet Plus. Vergelijken met de Force die ik nu voer.

Dieetmix staat op mijn lijstje: zodra de gewone muesli op is wil ik die proberen (voer maar een of twee handjes per dag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 08:31 



 

ik ga straks een zak halen.
Ponybrok is geen succes...dit proberen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 09:34 



 
Profiel   

Biotine is ook van Naf, dat is ook de beste die ik kon vinden. Ik ben wel erg tevreden en zie ook echt resultaat. Ik voer het nu bijna een jaar, daarna stop ik ook met bijvoeren.
De omega 369 voer ik ook van Naf, daar kwam ik ook op uit als beste product. Tevens zit daar nog lijnzaad-, hennep- en sojaolie in.

Voor mij was Force ook een afweging, echter vind ik niet dat daar een extra aan vitamine/mineralen inzitten. Omdat ik een aanvullend vitaminesupplement zocht naast de dieetmix, is dit voor mij een betere oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 11:06 



 
Profiel   

ik ga binnenkort ook weer de kompleet plus halen.
maar ik doe daar dan nog geen olie bij,vind ik nu nog niet nodig.
is wel een goed supplement ja, vond ik ook al.

en het is goed te mengen met de dieetmix

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 12:31 



 
Profiel   

Anoniem schreef
ik ga straks een zak halen.
Ponybrok is geen succes...dit proberen..


Mag ik vragen wat je precies niet aanstaat van de ponybrok? Ik ben gewoon benieuwd :) Meer niet :)

Bedankt voor jullie antwoorden over de NAF. Jij voert dus NAF biotine icm NAF Kompleet plus? Dat kan dus gewoon?

Ga eens kijken naar de omega 369 van hen dan. :P Nog meer informatie zoeken. Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 16:59 



 
Profiel   

Ik voer alles in NAf. Waarom zou de combi niet kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 17:34 



 
Profiel   

Als ik kijk naar Nandeau, die jawel rustig wat op lijkt te drogen, krijgt hij als stevige Haflinger van 1.50 bijna een halve schep dieetmix per dag.
Tevens gebruikt hij zijn mineralen blok (van de welkoop) naar volle tevredenheid.
Ik heb nog een klein half flesje drainage compositum dus denk dat het nog voor zo'n 3 weken is.
Over 4 weken ga ik voor 3 weken op vakantie en wil dus in die periode verder niets veranderen in voer/mineralen/enz.

Na deze 4 weken zal hij weer in training gaan en wat extra's nodig hebben denk ik als ik geen 1,5 kilo voer per dag erin wilt stoppen...
Zouden dan deze NAF suplementen (uitgezonderd de biotine) kunnen aanvullen wat hij nodig heeft?

Ben benieuwd naar jouw idee Jotoma, en natuurlijk ook de rest :D

Hij bijt trouwens zijn benen nog steeds kapot en krijgt nu 25 druppels per keer.
Hooi krijgt hij op het moment heel weinig aangezien het net 2 weken van het land af is... en er is niets anders.
Vandaar dat hij als ruwvoer nu gewoon stro krijgt met een klein plukje hooi... zo komt hij toch aan zijn buikvulling en structuur...
En om de dag gedroogde brandnetel.
Wil verder dus op het moment niets veranderen of nieuws geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 18:43 



 

Tuurlijk Safiera.
Ik vind het kleine brokjes waar mijn pony nauwelijks op kauwt.
Had ze ook meer gekocht omdat ik iets wilde kopen om zijn magnesium mee te mengen,en ze bij die voerhandel de dieetmix niet hadden.
Ging erna op vakantie dus was beetje een "moetje".
verder sta ik nog steeds meer achter granenvrij en suikerarm voeren,zeker omdat mijn pony schuurderig is,en wat eczeem/ir achtige klachten lijkt te hebben...

vandaag met dieetmix begonnen hij vindt het superlekker.
heb hem voor ochtend en avond paar handjes in de emmer klaargezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 19:00 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Ik voer alles in NAf. Waarom zou de combi niet kunnen?


Omdat het misschien dubbelop is? Ik weet het niet. Verwacht dat de supplementen elk zijn bedoeld voor naast voldoende gevitamineerd krachtvoer. De Kompleet Plus daargelaten. Geen idee of je met biotine en KP misschien te veel calcium voert of zo?

Fijn dat de dieetmix bevalt, Darkchrystal. Ik heb laatst een zak goedkope basismuesli gekocht, om dezelfde reden. Moest iets, er was geen dieetmix en we gingen ook weg. Nu voer ik het maar, 't is wel lekker volgens de paardjes, maar alleen al hoe het er uit ziet (veel maïs) en voelt (plakkerig)... eigenlijk ook niks. Voer het op en dan komt er dieetmix :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-12 22:31 



 
Profiel   

Oh op die manier. In de biotine van Naf zit het volgende:
* Biotine (300 mg per kg)
* Calcium (83 g per kg)
* Methionine
* Organisch zwavel
* Zink
* Gist

Ik gaf altijd 50 gr per dag, nu 30 gr. Dus dat is heel weinig extra calcium dat hij krijgt. Denk zelf niet dat de verhoudingen daar heel erg mee scheef worden getrokken. Van de Kompleet plus geef ik ook niet de aanbevolen hoeveelheid, ook 30 gr. Het is een aanvulling op zn krachtvoer..
Ik ga er dus niet vanuit dat ik ergens teveel van voer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-12 07:39 



 
Profiel   

Evelli schreef
Mijn shet merrie krijgt 1 capsule per dag. Hoogste dosering die de kruidvat heeft.
Dit omdat een te hoog gehalte selenium meer spierproblemen veroorzaakt en ik dus al met spierproblemen zit. Dan valt de combinatie Vit E + selenium af.
Dit was de goedkoopste oplossing en de makkelijkste


En de beste: in zulke capsules zit meteen olie en dat bevordert de opname van de vit E (of het nou chemische of natuurlijke vit e betreft).
Het is wel zo, dat die van het kruidvat ik meen 2 of 400 eenheden vit E per capsule bevat, als ik het goed heb?
Om de behoefte van een werkend paard van 500/600 kg af te dekken heb je al snel heel wat capsules per dag nodig.
Daarom krijgt mijn paard capsules van 1000 eenheden per stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-12 20:03 



 
Profiel   

Assiepassie: gaat om een shet van 175kg dus die redt het mooi met de 400.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-12 20:44 



 
Profiel   

even het topic omhoog schoppen :D

appie eet het niet meer.
kan er doorheen doen wat ik wil om het lekkerder te maken,maar meneer heeft besloten dat hij het nu lang genoeg gegeten heeft. :')

nou ja, ik haal dus gewoon vor de winter wel ander voer,maar ik wilde het even laten weten.
verder heeft hij het er prima op gedaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-12 18:41 



 

De mijne vreet het heel graag.
Krijgt het tegenwoordig alleen nog maar na werk,na een lange rit maak ik er een soort slobbertje van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-12 19:46 



 
Profiel   

appie krijgt het alleen als ik op stal kom,hij loopt nog steeds op de wei.
maar een paar hapjes en dan stopt hij er mee.
tja nou ja,dan is het niet anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-12 19:47 



 
Profiel   

die van mij eet het ook niet heel erg graag, maar met een beetje gewone basisbrok er over gaat alles prima naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-12 20:01 



 

grappig hoeveel verschil daar dan tussen zit he,wat een paard lekker vindt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-12 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen