Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Duivelsklauw: wat, waar, hoeveel?

 
Profiel   

Mijn paard heeft arthrose en de dierenarts zei dat hij geholpen zou zijn met natuurlijke pijnstillers in combinatie met pijnstillers, bv equipalazone.
Nu vond ik hier op bokt dat duivelsklauw goed zou helpen tegen arthrose, of toch pijnstillend en ontstekingsremmend zou werken.
Nu, ik heb hier helemaal geen ervaring mee en ik weet hier ook niks over.
Daarom vroeg ik mij af wat de ervaringen hiermee zijn, en of er nog andere kruiden zijn die pijnstillend/ontstekingsremmend werken.
Weet iemand ook waar ik het kan kopen en hoeveel de dosering is? (ik woon in Belgie)
Alle info is welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-12 22:13 



 
Profiel   

Dodson en Horrel heeft een product dat je zou kunnen van pas komen. Eigenlijk is dat gemalen duivelsklauw. Je kan de gemalen versie kopen of de vloeibare versie. Voor verdelers moet je maar eens kijken wat het dichtst bij je is
Ik gaf vroeger aan mijn paardje primeval gelatinaat. Die deed het daar heel erg goed op.
Ik heb hem nooit equipalazone gegeven voor de artrose.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-12 08:02 



 
Profiel   

Wij verkopen het geloof ik het goedkoopste. Puur en erg goede kwaliteit. Zie: http://shop.reiterhofcuxland.de/rc123/p ... roduct=861

Zeer goede ervaringen van bokkers en klanten in de winkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-12 08:04 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook een paardje met artrose en woon toevallig ook in Belgie, en ook hier heeft de DA equipalazone gegeven.

Nu ben ik zelf tegen pijnstillers (zowel natuurlijk als onnatuurlijk) omdat ik vind dat een paard onder de pijnstillers te steken niet echt een paardwaardig leven meer is. MAAR DAT IS MIJN MENING, wil hiermee niemand aanvallen die hier niet mee akkoord gaan en omgekeerd. en heb ik -na overleg met de DA- ervoor gekozen om mijn paardje enkel glucosamine-sulfaat te geven (poeder dus eigenlijk) en 1x per week een zakje equipalazone als ik zie dat mijn paardje zichzelf niet is. Ik heb de grens gelegd op maximum 2 zakjes per week (natuurlijk ook wel in overleg met mijn DA). En als het haar daarna niet meer gaat, mag ze het weidesezoen uitdoen totdat ze weer fel vermagerd en veel pijn heeft (in de winter heeft ze veel pijn). En ik ga haar de winter neit doorjagen als ze dan toch de rest van het jaar op pijnstillers moet staan die niet altijd aanslaan.

Verder weet ik wel enkele producten met duivelsklauw en glucosamine samen, via pb kan ik je daar eventueel wel producten van doorgeven (ook in belgie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-12 08:20 



 
Profiel   

daar heb je helemaal gelijk in dat je voor jezelf een grens moet trekken. het moet paardwaardig zijn. Maar zoals ik al zei (in het geval van mijn Peppertje) kan een voedingssupplement soms al genoeg zijn. Pepper veranderde dankzij de gelatinaat terug in zijn vrolijke, goed in de huid staande zelve.
Het is wat zoeken op wat je paard het goed doet en met wat je je zelf kunt verzoenen. Maar er is zeker hulp te vinden in die supplementen.
Pepper reageerde veel minder op glucosamine. Dus even iets geven en kritisch kijken naar je paardje is een must.
Als behandelingssschema had ik in mijn hoofd
1. gelatinaat
2 indien nodig duivelsklauw
3 als de 2 voorgaande niet voldoende waren equipalazone bijgeven zolang hij zich goed voelde
4.aan infiltraties enz ging ik niet beginnen; als de voorgaande stapjes niet voldoende meer waren om hem blij te houden, zou het ophouden...
"Spijtig genoeg" is het zover niet moeten komen wegens een zware koliek

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-12 12:07 



 
Profiel   

ik zou persoonlijk nooit een paard continu op equipalazone zetten. Het is nefast voor de maag en je helpt de lever op termijn ook om zeep. continue pijnstilling en ontstekingsremming geeft alleen een vertekent beeld.

duivelsklauw heeft ook wel deze werking maar in veel mindere mate dan equipalazone en kan dus wel perfect om je paard een goede periode te geven. I geloof dat je 5-10g/dag mag voeren voor een groot paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 11:59 



 
Profiel   

Ik woon ook in België en bestelde duivelsklauw in kg verpakking bij de apotheek. Op het pak staan ook de hoeveelheden goed aangegeven. Wij mengden het elke dag met een beetje slobber. Hier werd het gebruikt voor een paard met hernia, omdat we hem ook niet continu op 'echte' pijnstillers wilden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 12:00 



 
Profiel   

Ik denk dat ik morgen maar eens naar de apotheek ga om te kijken of ze het hebben.
Weet iemand soms hoe lang het ongeveer duurt voor je resultaat ziet? (enkele dagen of maanden ofzo).
En moet het zuivere duivelsklauw zijn, of poeder of ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 16:35 



 
Profiel   

ik heb van de apotheek 1kg voor 50 euro ofzo gekocht en dat waren fijngehakte stukjes wortel. Je kan er ook thee van trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 16:40 



 
Profiel   

Hetgeen wij hadden was een poeder, de apotheek moest het wel bestellen want die hadden het niet zomaar liggen, maar het was erg snel binnen. Bij het paard met de hernia was het resultaat vrij duidelijk, al hij het niet krijgt ligt hij op de grond (bij wijze van, en soms zelfs letterlijk). (en voor de kritische lezer, paard is inmiddels 30 jaar, fris en vrolijk en kan erg goed met z'n handicap leven, het moment dat er gekozen moet worden voor een echte pijnstiller of cortisonen, dan krijgt hij een spuitje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 16:40 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Hetgeen wij hadden was een poeder, de apotheek moest het wel bestellen want die hadden het niet zomaar liggen, maar het was erg snel binnen. Bij het paard met de hernia was het resultaat vrij duidelijk, al hij het niet krijgt ligt hij op de grond (bij wijze van, en soms zelfs letterlijk). (en voor de kritische lezer, paard is inmiddels 30 jaar, fris en vrolijk en kan erg goed met z'n handicap leven, het moment dat er gekozen moet worden voor een echte pijnstiller of cortisonen, dan krijgt hij een spuitje).


Dus bij je paard was er heel duidelijk verschil te zien?
Ik geloofde eigenlijk niet in de heilzame werking van geneeskrachtige kruiden enzo,
maar als ik het zo lees moet ik mijn mening toch herzien.
Ik dacht altijd: dat helpt nooit... Maar als mijn paard er mee geholpen kan zijn, ga ik het zeker proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 16:43 



 
Profiel   

kruiden kunnen wel heilzaam zijn. Met duivelsklauw heb ik zelf niet zoveel gemerkt, maar heb al andere kruidenmixen gehad waarbij je op 2-3 dagen tijd niet rond het effect heen kon kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 16:45 



 
Profiel   

ikkebenhier schreef
Solleke_Noah schreef
Hetgeen wij hadden was een poeder, de apotheek moest het wel bestellen want die hadden het niet zomaar liggen, maar het was erg snel binnen. Bij het paard met de hernia was het resultaat vrij duidelijk, al hij het niet krijgt ligt hij op de grond (bij wijze van, en soms zelfs letterlijk). (en voor de kritische lezer, paard is inmiddels 30 jaar, fris en vrolijk en kan erg goed met z'n handicap leven, het moment dat er gekozen moet worden voor een echte pijnstiller of cortisonen, dan krijgt hij een spuitje).


Dus bij je paard was er heel duidelijk verschil te zien?
Ik geloofde eigenlijk niet in de heilzame werking van geneeskrachtige kruiden enzo,
maar als ik het zo lees moet ik mijn mening toch herzien.
Ik dacht altijd: dat helpt nooit... Maar als mijn paard er mee geholpen kan zijn, ga ik het zeker proberen


Het zal waarschijnlijk wel van paard tot paard afhangen. Bij dit paard (ex manegepaard, niet mijn eigen, wel van onze vzw) speelden er nog andere dingen mee. Hij kreeg onbeperkt weidegang, aangepaste voederbak etc, allemaal dingen om rekening te houden met zijn handicap. De duivelsklauw is vooral ondersteunend denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-12 16:49 



 
Profiel   

Geef je het paard al supplementen zoals Glucosamine?
Lees soms eens mee in het Atrosetopic en lees daar toch wel goede verhalen over supplementen.
Ook over duivelsklauw, maar misschien dat een supplement erbij ook helpt om de gewrichten soepeler te maken waardoor pijnstilling niet of veel minder nodig is.

Edit: paardendrogist heeft ook vloeibare duivelsklauw. En een eigen merk souplessemix. Dat is zonder duivelsklauw, maar zijn wel kruiden die blijkbaar werken. Heb er zelf nog geen ervaring mee, wil het na de zomer gaan testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-12 21:53 



 
Profiel   

Ja, hij krijgt MSM poeder (kan uit mijn hoofd even niet zeggen wat precies, het is een supplement met msm em nog wat)
Ik was aan het denken om over te stappen naar een ander supplement meer specifiek voor arthrose, maar omdat er zo veel verschillende merken en producten zijn, probeer ik wat te vergelijken en uit te zoeken wat het beste kan zijn.
Dit poeder krijgt hij al een maand ongeveer, maar ik denk dat je het langere tijd moet geven voordat je resultaat ziet, als je al resultaat zou zien.

Ben net bij de apotheek geweest, de man moest even rondbellen want hij had alleen supplementen voor mensen in voorraad en de zuivere poeder was even uitgeput.
Dus hopelijk belt hij snel en kan ik het vandaag nog ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-12 08:57 



 
Profiel   

Meestal duurt het een maand of 2/3. Glucosamine blijkt altijd goed te helpen. Msm is, dacht ik, ook wel fijn voor artrose.
Er is hier ook een centraal Artosetopic, misschien fijn om dat door te lezen om te zien wat bij hen wel en niet helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-12 09:07 



 
Profiel   

Ik zou alleen hoge dosis glucosamine sulfaat geven. Werkt ontstekings remmend en smeert de boel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-12 11:16 



 
Profiel   

Hir kun je duivelsklauw bestellen.
http://www.simicur.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-12 11:18 



 
Profiel   

en is eventueel Devil's relief iets ?
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... ef/101104/
Ik geef het toevallig (aangepaste hoeveelheid) aan mijn hoogbejaarde herder :+ en die doet het hier super op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-12 11:21 



 
Profiel   

De paarden drogist heeft het in vloeibare vorm, je ziet best snel resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-12 12:27 



 
Profiel   

ik heb mijn paardje op aanraadde van mijn fysio ook tijdje duivelsklauw gegeven..helaas heeft het bij hem niks gedaan |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-12 21:54 



 
Profiel   

Ter info: duivelsklauw is één van de weinige kruiden waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Het heeft een pijnstillende en onstekingsremmende werking (maar bevat geen voedende stoffen voor het kraakbeen en gewrichtsvloeistof, dus voor paarden met artrose is de combinatie met glucosamine aangewezen)

Duivelsklauw mag niet gegeven worden aan drachtige merries en wedstrijdpaarden, omdat deze dan positief kunnen testen op dopingcontroles

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-12 14:17 



 
Profiel   

Ik geef Devil's relief van de paardendrogist, de mijne doet het er prima op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-12 14:18 



 
Profiel   

zou het ook wat zijn voor hoefbevangen pony's? Of zijn daar andere natuurlijke pijnstillers/ontstekingsremmers voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 20:00 



 
Profiel   

Je kan dit daar prima voor gebruiken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen