Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Duivelsklauw: wat, waar, hoeveel?

 
Profiel   

oke, dank je wel, denk dat ik dat dan maar eens probeer, wil liever niet weer op de metacam maar arme beestje heeft op t moment weer erg veel pijn..dus zoek iets natuurlijks wat niet nog meer afvalstoffen in het arme dier ophoopt :-(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 20:05 



 
Profiel   

Wat ook erg goed werkt is kumbacha, dat zit in een fles en iedere dag een scheut over het voer doet wonderen.Dat voert de afval stoffen af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 20:06 



 
Profiel   

dat heb ik even opgezocht op internet maar zie daar best wel slechte berichten over...dat ga ik maar niet proberen met een pony waarvan het gestel al is aangetast door HB

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 21:49 



 
Profiel   

Purkii schreef
dat heb ik even opgezocht op internet maar zie daar best wel slechte berichten over...dat ga ik maar niet proberen met een pony waarvan het gestel al is aangetast door HB

Heel goed van je om eerst even goed op Inet te zoeken! +:)+

Mijn advies zou zijn,als je paardje weer zoveel pijn heeft, toch echt in overleg met een da te gaan wat je het beste kunt geven/doen, niet zelf gaan 'rommelen' bij zoiets serieus en pijnlijks als HB en soms heb je dan gewoon weinig keus wat geneesmiddelen betreft...

Sterkte met je paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 22:15 



 
Profiel   

Ik heb het een paar maanden geprobeerd Duivelsklauw in vloeibare vorm van Naf5 of zoiets Devil's Relief. Het hielp helemaal niets......

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 22:18 



 
Profiel   

oke, bedankt voor de reacties..ik ben ook continue in overleg met hoefsmid..maar DA is erg regulier ingesteld en ik wilde dus toch eens even zoeken op natuurlijke geneesmiddelen om ponylief door de terugvaldagen heen te helpen...door de HB en door het afvallen heeft ze al zoveel afvalstoffen te verwerken dat ik toch het liefst wil proberen om zuinig aan te doen met nog meer belastende middelen...strax niet meer HB maar wel lever of nieren aangetast...zijn we nóg verder van huis..dus als iemand iets weet om pijn te verlichten vooral...ik hoor het graag....uhm wilgentakken en brandnetel pluk ik al elke dag...( ze heeft overigens wel een aantal weken op metacam,ascal en tranquigel gestaan hoor,en is bekapt, maar nu daar mee is afgebouwd wil ik liefst natuurlijker verder als t mogelijk is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 22:24 



 
Profiel   

Mijn paard loopt nu weer best goed. Met dressuur rijden loopt hij niet kreupel, maar het kost hem soms wel wat moeite, met buitenritten loopt hij als een trein, zelfs in galop. Hij krijgt elke dag een beetje asperinepoeder door zijn voer. Maar dat schijnt hier ook nogal omstreden te zijn. En daarnaast ook glucosamine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-12 22:33 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard dat zware HKO had 1 Jr iedere dag duivelsklauw gegegeven iom veearts. Nu een jaar later is hij ook zonder heel rad en geen pijn meer, bij recente foto's bleek dat de ontsteking volledig weg was. HKO blijft een zwak punt maar als het katrol gewricht geen ontsteking aangeeft heeft hij ook geen pijn. Ik heb wel gekozen voor pure gedroogde duivelsklauw, geen poedervorm en niet gecombineerd met andere middelen zoals devils reliëf en naf dat hebben. Besteld via agradi. En nog steeds een zakje op voorraad voor als het mis zou gaan. Dit werkte dus vele malen beter dan de chemische middelen zoals bute en metacam en is niet schadelijk voor het paard. Alleen niet voeren als je wedstrijden tijd of dragende merries hebt. Succes
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen