artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 10:27

Mijn 20-jarige merrie (1.49m, 450 kg) krijgt al een aantal jaar supplementen voor haar beengebreken. Vroeger kreeg ze van Primeval en momenteel krijgt ze van Puur.

Ze doet het hier aardig op, maar wil graag kijken of ik het kan optimaliseren voor haar. Zodat het de beste werking heeft en zij dus de meeste profijt van heeft.

kwam er drie tegen en zouden jullie mee kunnen kijken naar de ingrediënten, de samenstelling, hoeveel je moet geven en de prijs?

Het gaat om de volgende:

Puur Glucosamine Compleet (geef ik nu)
* Prijs: € 99,95 per 1 kg
* Ik voer 1 maatschep per dag: 9 gram
* samenstelling (per 9 gram):
›Boswellia
›Calcium (380 mg per 9 g)
›Chondroitine (775 mg per 9 g)
›Duivelsklauw
›Gember
›Glucosamine (915 mg per 9 g)
›IJzer (8,97 mg per 9 g)
›Koper (1291 ug per 9 g)
›Magnesium (380 mg per 9 g)
›Mangaan (1,29 mg per 9 g)
›Organisch zwavel (775 mg per 9 g)
›Selenium (0,988 ug per 9 kg)
›Zink (8,94 mg per 9 g)
info: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1130/46342

Subli Gewrichten Mix
* Prijs: € 39,95 per 1,5 kg
* adviesdosering:
(Paarden: 2x daags 30 gram (1 maatlepel), gedurende de eerste 4 tot 6 weken).
Pony’s: 10 gram per dag, per 100 kg lichaamsgewicht. Daarna de dosering afbouwen tot een individuele onderhoudsdosering. (geen idee hoeveel de individuele onderhoudsdosering eruit zou zien?)
* samenstelling:
›Glucose
›Glucosamine HCI
›MSM
›Chondroïtinesulfaat
›Vitamine E15,12 g/kg
›Mangaan192 g/kg
Info: http://www.subli.nl/Supplementen/nl/106 ... n-Mix.html

Groene Os Glucosamine Complex Paard
* Prijs: € 99,95 per 1 kg
* adviesdosering:
Tenzij de arts of therapeut anders voorschrijft 1x daags: Starten met 3 maatscheppen per dag.
Bij verbetering rustig afbouwen naar de onderhoudsdosering: Paard/pony: 1 tot 2 maatscheppen per dag
(1 maatschep is 9 gram)
* samenstelling:
›Calcium
›Chondroitine
›Glucosamine
›Magnesium
›Organisch zwavel
›Vitamine C
Info: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1112/25388

Dees

Berichten: 18916
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:36

Bij onze hond werkt Groene Os als een zonnetje.
Ik zou de versie voor paarden op basis van die ervaring zeker proberen.

Duur spul trouwens!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 10:45

Bedankt Dees! Probleem alleen is dat ik niet kan terugvinden hoeveel er van elke ingrediënt in zit.
Alles voor de gewrichten is volgens mij duur hihi...

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:49

Arti gold van Global Medics, veel beter dan bovenstaande producten, heb ze al allemaal gebruikt, maar iets anders komt er niet meer in...

je betaalt 80 euro/pot waar je ongeveer een maand mee doet, maar is elke cent waard!

http://www.globalmedics.be/deploy/anima ... /arti-gold

vejovitaal
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-10-10
Woonplaats: bosschenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:01

Hoi een goed middel hoeft niet duur te zijn hoor,
De belangrijkste grondstoffen voor een goede gewrichtshuishouding en wat steun biedt bij artrose zijn glucosamine van goede kwaliteit en MSM (zwavel)
MSM is ontstekingsremmend en zorgt ervoor dat glucosamine beter wordt opgenomen.
dus waarom twijfelen tussen hele dure producten terwijl er meer producten in de markt zijn welke alleen puur werkzame stoffen bevatten?
zoals Horseflex Glucosamine-MSM,
99.95 euro voor 3000 gram, nu tijdelijk 5 euro bokt-leden korting erbij!
doe je 5.5 maand mee!
misschien stom dat ik hier ons eigen product aanprijs maar er zijn veel bokkers die het ook gebruiken en er positief over zijn!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 11:25

@ sympie: Dat wordt toch iets te prijzig voor mij :) , maar toch bedankt.
@ vejovitaal: Heb je meer info over jou product? En eventueel de precieze samenstelling en hoeveel er per dag gegeven moet worden?

essie34

Berichten: 336
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Epe

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:39

Ik ben ook een tevreden gebruiker van Horseflex Glucosamine MSM. Voornamelijk vanwege de prijs/kwaliteit verhouding ben ik hier erg over te spreken. Eerder kreeg je ook bij bepaalde aantallen 1 pot gratis, nu zijn er volgens mij grotere verpakkingen beschikbaar. Volgens mij ben ik hier ook bij gekomen via Bokt, dus er zijn wel topics over!

Ik gebruik het voor mijn 15 jarige ruin die snel stijf is en mijn osteopaat adviseerde Glucosamine voor het kraakbeen in zijn gewrichten. Ik merk echt verschil! Hij is een stuk soepeler (hoef minder lang los te werken) en ook in de wei is hij heel wat joliger geworden.. ;) Hopelijk heb je hier wat aan!

vejovitaal
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-10-10
Woonplaats: bosschenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:44

Horseflex wordt gemaakt in een farmaceutisch bedrijf wat GMP en HACCP gecertificeerd is (wat wil zeggen dat zij medicijnen mogen produceren)
Grondstoffen zijn van hoogste kwaliteit, geschikt voor humaan gebruik.
Samenstelling is vrij van allerlei grondstoffen waarvan niet direct 100% bewezen is dat ze écht werken
Glucosamine is in vorm van 2kcl, best opneembaar (ipv HCL) mooi fijn poeder, niet klonterend oid.
dagdosering voor een paard is 18 gram per dag, wat neerkomt op
10 gram glucosamine sulfaat 2kcl
8 gram MSM
meer info: http://www.horseflex.nl

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:44

Over Gluco Horse hoor ik goede verhalen :j en dat is blijkbaar ook niet zo duur.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 11:53

@ vejovitaal: bedankt! Dan ga ik daar nog even goed over na denken.

Wat vinden jullie overigens van een adequan injectie? Daar lees ik ook goede dingen over.

Diamant191

Berichten: 1135
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:56

Mijn paard kreeg op zijn 12e zware artrose in zijn nekwervels en was opgegeven. Ik ben toen op zoek gegaan naar een middel waarbij ik hem kon helpen. Dit was erg lastig want er zijn zoveel producten op de markt met een behoorlijk prijskaartje, maar na diverse producten te hebben gebruikt ben ik uiteindelijk bij het glucosaminecentrum uitgekomen.

Ik gebruik nu al weer een aantal jaartjes Horseflex (2 schepjes per dag, ochtend en avond over zijn voer) en het werkt geweldig!!
Mijn paard is super vrolijk en heeft af en toe nog eens rare kuren door rennend en bokkend door de wei/paddock te gaan, dus dan weet ik zeker dat het medicijn helpt.

Ik zou Horseflex echt aanraden, zeker ook omdat het geen duur medicijn is, wat wel effectief helpt.

Een aantal mensen bij mij op stal heb ik ook Horseflex aangeraden en deze zijn ook dik tevreden!

Briljant76
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-10-10

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:58

Bijna 18-jarige ruin met artrose geef ik Horseflex, werkt erg goed, veel minder stijf en absoluut een aanrader! En de prijs van Horseflex is ook mooi meegenomen ;-)

claud1

Berichten: 1056
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:16

al 3 jaar geef ik horseflex. Onze toenmalige 'oude' lease pony van 22 jaar kreeg horseflex en liep nog volop in de Z1 (en meestal bij de eerste 3) en ze sprong nog rustig op het NK mee...ze deed echt niet onder voor de jongere garde.
Nooit heeft ze been of andere gebreken gekregen. Ze was altijd super soepel en mooi glanzend in haar vacht.
Nu gebruik ik het voor onze jonge pony. Die heeft met spelen in de wei een keer een flinke blessure opgelopen. Door het geven van horseflex was de herstel periode aanzienlijk korter. Ik blijf het dus zeer zeker gebruiken voor jong en oud. Bovendien is de service goed en snel!!!! *\o/*

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:14

Ik ben sinds kort ook op horse flex overgestapt. (Preventief dus nog geen artrose ofzo)
Had eerst glucohorse maar vond dat niet prettig voeren.
Het was enorm klonterig spul.
Over de werking van de horse flex kan ik gezien de periode nog niet veel zeggen.
Maar het laat zich in ieder geval een stuk fijner doseren.

Service vond ik ook top daar :j
Zag ik de ochtend hun site en de plaats waar ze zitten.
Daar moest ik die dag zijn omdat mijn oma daar woont dus afhalen was net zo makkelijk.
Was geen enkel probleem, had snel mail terug.
Kreeg nog mooi de bokt korting ook en een leuke sleutelhanger.
Altijd leuk natuurlijk :D

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 06:05

Correctie, ik gebruikte pharmahorse.
Wil natuurlijk niks slechts zeggen over glucohorse terwijl ik dat niet gebruikt heb ;)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 06:16

Ik gebruik al 3 jaar glucohorse voor mijn paard, en ben er erg tevreden over. Hij doet het er erg goed op en is duidelijk een stuk beter gaan bewegen.
(Als je op google zoekt,kom je wel op hun website)

Altijd goed om verder te kijken,maar ik vind zelf als je eenmaal iets hebt waar ze het goed op doen,niet teveel mee sleutelen ;)

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 06:56

Er zijn veel verschillende glucosamineproducten te koop,let alleen op dat het voor een dagdosering minimaal 7,5 gram glucosamine bevat(dat is de minimale dagdosering voor een volwassen paard),anders heeft t geen zin.

Ik geef mijn pony pharmahorse en dat bevalt prima,geen last van klonterigheid. vitella glucosamine schijnt ook een goede te zijn,die is bijna t zelfde.

wat wil je trouwens ondersteunen voor je paard? alleen de gewrichten?

CoolCorrie

Berichten: 169
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:07

Ik heb mijn merrie toen adequaan laten spuiten, waren 5 spuiten, liep daarna de hele winter soepel. Ze was toen 23 of 24 jaar oud. Het jaar daarop is arti 3000 beta gespoten. Werkte ook enorm goed.
Van de supplementen vond ik arti gold ook het beste.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 11:05

Snoevie schreef:
Er zijn veel verschillende glucosamineproducten te koop,let alleen op dat het voor een dagdosering minimaal 7,5 gram glucosamine bevat(dat is de minimale dagdosering voor een volwassen paard),anders heeft t geen zin.

Ik geef mijn pony pharmahorse en dat bevalt prima,geen last van klonterigheid. vitella glucosamine schijnt ook een goede te zijn,die is bijna t zelfde.

wat wil je trouwens ondersteunen voor je paard? alleen de gewrichten?


Kijk dat is interessante informatie!

Mijn merrie heeft last van artrose, HKO, spat, OCD, afwijkende botten en een ernstige botwoekering. Alle genoemde beenproblemen zijn rustig, ze heeft op dit moment alleen snel last van de botwoekering. En loopt wat stijver.

Heb momenteel de volgende producten op mijn lijstje:

- Horseflex Glucosamine-MSM
* prijs: € 99,95 voor 3 kg (€ 23.50 voor 0,55 kg)
* verzendkosten: € 3,50
* hoelang met 1 pot: ong. 5,5 maand (ong. 1 maand)
* gebruik: bij een paard 18 gram per dag
* komt neer op:
10 gram glucosamine sulfaat 2kcl
8 gram MSM
* Wat ik mij afvraag:
1. Hoe zuiver is de glucosamine (en evt. de MSM)? Want hoe meer stabilisatoren (zout/kaliumchloride) hoe minder zuiver de glucosamine werkelijk is.
2. Hoeveel zal mijn merrie nodig hebben per dag?
3. Kan het 1x per dag gegeven worden?
* voordeel:
1. Is goedkoper en verhouding dan de Glucohorse
2. Zit ook MSM voor als ontstekingsremmer in
* nadeel:
1. Zit minder zuivere glucosamine in dan de Glucohorse (vermoed ik). Aangezien Horseflex 10 gram glucosamine sulfaat 2kcl per dag heeft en Glucohorse 11,5 gram glucosaminesulfaat 2kcl.

- Glucohorse
* Prijs: € 30,00 voor 0,385 kg
* verzendkosten: € 5,00 (gratis bij bestelling van 2 potten)
* Hoelang met 1 pot: ong. 1 maand
* gebruik: bij een paard 12 gram per dag
* komt neer op:
8,8 gram zuiver glucosaminesulfaat/11,5 gram glucosaminesulfaat 2kcl
En per pot van 0,385 kg:
282,5 gram zuiver glucosaminesulfaat
80 gram kaliumchloride, als stabilisator
22,5 gram natuurlijk appelaroma
* Wat ik mij afvraag:
1. Hoeveel zal mijn merrie nodig hebben per dag?
2. Kan het 1x per dag gegeven worden?
* voordeel:
1. zit waarschijnlijk meer zuivere glucosamine in
* nadeel:
1. is duurder in gebruik.
2. Heeft geen toegevoegde MSM

edit:
- PharmaHorse Glucosamine
* prijs: € 98,95 voor 3 kg (€ 24.95 voor 0,5 kg)
* verzendkosten: gratis
* hoelang met 1 pot: ong. 8,3 maand (ong. 1,4 maand)
* gebruik: bij een paard 12 gram per dag, Bij mijn merrie:
2 gram per dag, per 100kg is: 10 gram per dag (dan doe ik er 10 maanden mee met een pot van 3kg)
* komt neer op:
Kon ik niet specifiek vinden. Wel stond er dat het product uit 100% Glucosamine Sulfaat 2KCL (farmaceutische kwaliteit) bestaat.
Dus ik denk dat er dan geen toevoegingen aanzit en dan zou het zuivere 12 gram glucosamine sulfaat 2kcl zijn
* Wat ik mij afvraag:
1. Hoe zuiver is de glucosamine daadwerkelijk?
2. Kan het 1x per dag gegeven worden?
* voordeel:
1. lijkt de goedkoopste van alle 3
* nadeel:
1. Zit geen MSM in


CoolCorrie schreef:
Ik heb mijn merrie toen adequaan laten spuiten, waren 5 spuiten, liep daarna de hele winter soepel. Ze was toen 23 of 24 jaar oud. Het jaar daarop is arti 3000 beta gespoten. Werkte ook enorm goed.
Van de supplementen vond ik arti gold ook het beste.


Bedankt voor je ervaring! Heb contact gehad met de kliniek, en heb na aanleiding daarvan besloten om geen injecties te geven. Ze zou te vaak een injectie moeten krijgen, wil het blijven werken. Dan kan ik beter supplementen geven volgens de dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 05-04-13 11:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:10

Voor onze 20 jarige gebruiken we preventief pharmahorse glucosamine. Vanwege het feit dat dit product zuiver is en omdat je dan zeker aan de onderhoudsdosering komt. Hij doet het er super op!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 11:13

_Lucifertje schreef:
Voor onze 20 jarige gebruiken we preventief pharmahorse glucosamine. Vanwege het feit dat dit product zuiver is en omdat je dan zeker aan de onderhoudsdosering komt. Hij doet het er super op!


Bedankt voor de tip! Ga deze gelijk ook even overnemen ik bovenstaand lijstje.

vejovitaal
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-10-10
Woonplaats: bosschenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:30

De dosering van Horseflex is optimaal, werkt zowel pijnstillend, onstekingsremmend en maakt ook de gewrichten soepeler.
MSM zorgt voor betere opname van de glucosamine, waardoor er inderdaad 1.5 gram minder gegeven hoeft te worden per dag.

zie onder staand stukje van http://www.orthokennis.nl/researchitem. ... esearch=32

MSM zorgt voor nog meer pijnvermindering in combinatie met glucosamine
In een tweede klinische studie uit 2004 werd gekeken naar het effect van MSM, glucosamine, de combinatie van deze twee stoffen en placebo bij klachten van artrose.(6) Een groep van 118 patiënten nam gedurende 12 weken dagelijks 1500 mg MSM, 1500 mg glucosamine, de combinatie van MSM en glucosamine of een placebo in (verdeeld over 3 doses). Bij aanvang en na 2, 4, 8 en 12 weken werd gekeken naar pijn, ontsteking en zwelling in de gewrichten.

De onderzoekers maakten gebruik van de Lequesne-index, een maat voor de ernst van gewrichtsslijtage, gebaseerd op een tiental vragen over pijn, stijfheid bij rust, loopafstand en dagelijks functioneren. MSM, glucosamine en de combinatie van de twee supplementen verminderden pijn en zwelling significant vergeleken met placebo, met significante daling van de Lequesne-index. Na 12 weken was de pijnscore in de MSM-groep met gemiddeld 52% gedaald; de gewrichten waren minder stijf, de zwelling was afgenomen en de deelnemers konden verder lopen. De pijnscore in de Glucosamine-groep was gedaald met gemiddeld 63%. Suppletie met zowel MSM als glucosamine liet het beste resultaat zien; de gewrichtspijn daalde met gemiddeld 79%; bovendien zagen de onderzoekers dat de combinatietherapie sneller effect had. De onderzoekers concluderen dat de combinatie van MSM en glucosamine effectiever is bij klachten van artrose dan suppletie met uitsluitend MSM of glucosamine.

Oja en deze maand 5 euro bokt korting he! dus ipv € 99,95 kost Horseflex 3000 gram nu maar € 94.95

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:19

Bedankt voor de uitgebreide info, zou je ook kunnen aangeven hoe puur de magnesium en de MSM bij Horseflex is?

Als ik de 3 producten vergelijk, dan valt Glucohorse af (mede vanwege de prijs en kleine hoeveelheden dat er besteld kan worden).
De Horseflex is op jaarbasis (incl. verzendkosten) een paar euro goedkoper dan wanneer ik kies voor Pharmahorse Glucosamine incl. Pharmahorse MSM. Daarbij komt wel dat zowel de glucosamine als de MSM bij Pharmahorse hoger is en ook puurder.

reiziger

Berichten: 918
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:26

Ik volg even, mijn paard heeft vergelijkbare problemen.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:32

Het is eigenlijk schrikbarend hoeveel ik voerde aan glucosamine en MSM... Voer nu al 1,5 jaar Puur Glucosamine Compleet en daar zit eigenlijk heel weinig in!
Ze krijgt nu een schepje per dag en dat komt neer op: 915 mg Glucosamine en 775 mg MSM per dag (beide niet puur, dus zal iets wat lager liggen).

Terwijl ze bij Horseflex (voor paard van 500kg) 8.300 mg glucosamine sulfaat 2kcl en 6.666 mg MSM per dag (beide niet puur, dus zal iets wat lager liggen) zou krijgen.
En bij Pharmahorse zou ze 10.000 mg glucosamine en 10.000 mg MSM per dag (oogstwaarschijnlijk wel puur) krijgen, als ik de twee aparte producten koop bij Pharmahorse.

En de laatste twee zijn nog goedkoper dan die van Puur ook, apart dat dit het geval is. Ook erg jammer dat ik er nu pas achter kom, maar ben gelijk wel heel erg benieuwd hoe paard hierop zal reageren.