Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Agrobs naturmineral compleet supplement

 

Ga je t bestellen? Mijne lustte t niet, maar op zich sprak het mij zeker aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 23:46 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Ga je t bestellen? Mijne lustte t niet, maar op zich sprak het mij zeker aan.


Oh dat belooft dan wat met Geis... ga 3 kilo proberen en dan mengen met lijnzaad (gemicroniseerd) en Grunhafer. En anders doe ik het door de slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:31 



 
Profiel   

Ik geef het ook altijd door voer, ben nu wel eens nieuwsgierig of ze het zo zouden eten. Eens proberen :) Die grunhafer is trouwens ook een heel mooi product.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:00 



 

Agrobs is een fijn merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 17:27 



 
Profiel   

Houd je me op de hoogte Nipples? :D

De mash van Agrobs bevalt tot nu toe alvast super in ieder geval :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 17:29 



 
Profiel   

Ok zal ik doen, als ze het tuingras op hebben :P
De mash gebruik ik ook al jaren, heb nu de musli en de alpenheu besteld om eens te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:05 



 
Profiel   

Mijn varkens eten het dus wel al waren ze wel verward , ze keken eerst bij elkaar in de emmer om te zien of er meer inzat of waar de rest van het eten was :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:04 



 
Profiel   

Nipples schreef
Mijn varkens eten het dus wel al waren ze wel verward , ze keken eerst bij elkaar in de emmer om te zien of er meer inzat of waar de rest van het eten was :')


Whaha! Ik ga mijn bestelling morgen de deur uitdoen, dus kan deze week ook testen hoe het met mijn kieskeurige tetties gaat. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:24 



 
Profiel   

Kom ik er net achter dat de Naturmineral 'met biotine' wel 0,01 gram biotine per kg bevat... Bummer :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:37 



 
Profiel   

Wijslander schreef
Kom ik er net achter dat de Naturmineral 'met biotine' wel 0,01 gram biotine per kg bevat... Bummer :n

Bestaat er nog een soort misschien? Bij mij zit dat er wel gewoon in hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:08 



 
Profiel   

Nipples schreef
Wijslander schreef
Kom ik er net achter dat de Naturmineral 'met biotine' wel 0,01 gram biotine per kg bevat... Bummer :n

Bestaat er nog een soort misschien? Bij mij zit dat er wel gewoon in hoor


Het zit er ook in, 10.000 mcg = 0,01 gram...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:09 



 
Profiel   

En waarom is dat negatief als ik vragen mag? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:12 



 
Profiel   

0,01 gram biotine per kg staat gelijk aan niks. Terwijl in de beschrijving staat 'met biotine voor gezondere hoeven'. Dat zou dan niet echt (echt niet) kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:18 



 
Profiel   

Ik voer dit ook al een aantal jaar. Voor mijn KWPNer de naturmineral en voor mijn oudje de seniormineral. Erg tevreden over, maar dat vind ik eigenlijk met alles van Agrobs :o

Vooral het melasse en graanvrije spreekt mij erg aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:20 



 
Profiel   

Wijslander schreef
0,01 gram biotine per kg staat gelijk aan niks. Terwijl in de beschrijving staat 'met biotine voor gezondere hoeven'. Dat zou dan niet echt (echt niet) kloppen.

Dacht wel zoiets, persoonlijk ben ik niet voor biotine. Ik heb in de praktijk gezien dat het belangrijkste voor goede hoeven huisvesting en verzorging is. Ben het vooral eens met JustAndy qua samenstelling. Zo een beschrijving vind ik nog vrij onschuldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:31 



 
Profiel   

Uiteraard is dat het belangrijkste, maar een vitaminenbrokje voer je meestal 'ter aanvulling van'. Wel handig als er dan ook werkelijk wordt aangevuld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:35 



 
Profiel   

Wijslander schreef
Uiteraard is dat het belangrijkste, maar een vitaminenbrokje voer je meestal 'ter aanvulling van'. Wel handig als er dan ook werkelijk wordt aangevuld...

Ik ben eerder van mening dat ze het zo toegankelijk maken voor ieder paard maar die hoeveelheid heeft idd weinig toegevoegde waarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:45 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik de spulletjes binnen. De Grunhafer ziet er mooi uit en en ruikt lekker fris. Van de Naturmineral heb ik een paar kg besteld om te gebruiken als beloning. Voorlopig geef ik een andere korrel voor de vitaminen en mineralen, maar misschien dat ik erna wel overstap. Agrobs blijft een mooi merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 14:46 



 

Vind het een beetje raar dat dit gepromoot wordt als compleet vitaminen en mineralen supplement. Het bevat per aanbevolen hoeveelheid 0,6 mg selenium, terwijl het gemiddelde hooi 0,5 mg selenium bevat per 10 kg, dus wanneer je 10 kg hooi voert per dag en ik geloof 60 g van dit, zit je op 1,1 mg selenium terwijl een paard dat geen arbeid verricht al gauw 1,8 mg nodig heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 14:28 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Vind het een beetje raar dat dit gepromoot wordt als compleet vitaminen en mineralen supplement. Het bevat per aanbevolen hoeveelheid 0,6 mg selenium, terwijl het gemiddelde hooi 0,5 mg selenium bevat per 10 kg, dus wanneer je 10 kg hooi voert per dag en ik geloof 60 g van dit, zit je op 1,1 mg selenium terwijl een paard dat geen arbeid verricht al gauw 1,8 mg nodig heeft


Maar dat is maar net waar je dus mee rekent en je gegevens vandaan haalt......

Agrobs rekent ook niet met Hollands hooi neem ik aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 22:00 



 

Ik reken met de Cvb tabel. Dat hooi ongeveer 0,5 mg selenium bevat per 10 kg komt van voervergelijk.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 23:40 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Ik reken met de Cvb tabel. Dat hooi ongeveer 0,5 mg selenium bevat per 10 kg komt van voervergelijk.nl


Maar dat zou dan in Nederland zijn.

Agrobs is geen Nederlands merk en gaat van ander gras en hooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 01:51 



 

Dan moet je het in Nederland dus niet als volledige balancer geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 08:34 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Dan moet je het in Nederland dus niet als volledige balancer geven


Dat ligt eraan. Zat mensen die tegenwoordig een mooie paardenwei aanleggen of duits kruidenhooi kopen etc etc.
Elk paard en elke situatie is anders. Rekenen met tabellen zijn nogmaals, maar gemiddelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 12:37 



 
Profiel   

Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig met de naturmineral?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 09:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen