waar paardenmeel kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haflover3

Berichten: 282
Geregistreerd: 08-11-11

waar paardenmeel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 21:04

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon alleen vinden wat er in paardenmeel zat en wat het effect is. Alleen ik wil weten waar je het kan kopen? ik zag wel bij de Dungense Molen? maar dit is niet bij mij om de hoek. Kan je het ook gewoon bij een welkoop halen? of een ander bedrijf dat diervoer verkoopt of zal ik het echt moeten bestellen via internet?

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:02

Ik denk dat je maismeel bedoelt.
http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... l-van-gorp
Dit is echter niet goed voor je paard gezien het hoge suiker/zetmeelgehalte. Als je paard meer energie nodig heeft, kun je beter meer ruwvoer bijvoeren en als hij dat al onbeperkt krijgt, dan aanvullen met geweekte ongemelasseerde bietenpulp of olie. :)

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: waar paardenmeel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:01

Ik koop het altijd in Laren (NH) bij de Larense Molen

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: waar paardenmeel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:19


nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:32

Bij langwerden kun je het ook kopen en bestellen online. Het is van hun eigen merk LAVOR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:38

haflover3 schreef:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon alleen vinden wat er in paardenmeel zat en wat het effect is. Alleen ik wil weten waar je het kan kopen? ik zag wel bij de Dungense Molen? maar dit is niet bij mij om de hoek. Kan je het ook gewoon bij een welkoop halen? of een ander bedrijf dat diervoer verkoopt of zal ik het echt moeten bestellen via internet?


Hallo. Paardenmeel kun je enkel exclusief bij de dungense molen kopen. (In Den Dungen) Zei maken dit ook zelf met hun molen. Bel ze anders even op.
Wij zijn dik tevreden over het produckt. Gebruiken het heel veel samen met lucherne.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: waar paardenmeel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:39

Paardenmeel?

Krijg er een erg apart beeld bij maar dat zal vast niet kloppen hoop ik...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:42

Ik haal het inderdaad ook gewokn bij de dungense molen zelf.. voor ons is de afstand gelukkig wel te doen

Misschien als je een grotere hoeveelheid besteld dat ze het kunnen bezorgen?

Paardenmeel is overigens geen maismeel maar het zijn samengestelde granen die gewalst worden in eigen molen.
Het bestaat uit mais, Gerst, Tarwe, Lijnmeel, Tarwe Zemelen, Lijnzaad, vitamine en mineralen. 

We gebruiken het als dikmaker voor onze oudere merries als extraatje naast t onbeperkte ruwvoer. Ze zijn er echt gek op.

haflover3

Berichten: 282
Geregistreerd: 08-11-11

Re: waar paardenmeel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 12:53

oke als ik de reacties zo lees kan ik het toch het beste maar bestellen via internet van Lavor geloof ik. want zo te zien is het een exclusief product :D

ansje325

Berichten: 265
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: ergens in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:57

ik kan je ook alleen maar de Dungense Molen adviseren. Daar maken ze het zelf.....super product. Heb een 3 jarige tinker binnen 5 weken met paardenmeel op gewicht. Hij was, door het harde groeien, veel te schraal. Hij is er dol op.

Gewoon ff de auto pakken en vol laden :D

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:58

Polly schreef:
Paardenmeel?

Krijg er een erg apart beeld bij maar dat zal vast niet kloppen hoop ik...


Paarden meel bestaat uit allemaal granen en tarwes. (Vergelijkbaar met pavo slober)
Alleen word bij paarden meel alle granen en tarwes met de steen van de molen gemalen. Zo behoud je alles. Zodra het in de zak gaat. Bij pavo word dat kapot geslagen waardoor. Voedzame minerale verdwijnen. En wat er dan in de zak terecht komt is niet veel soeps. Mocht je paard te dik zijn raad ik je pavo aan om af te vallen. Zo heeft het paard toch wat gegeten en zet zo heel zijn darm stelsel op gang. Heb je een paard dar mager, moeilijk op gewicht blijft. Of herstellende is. Of enkel licht verteerbaar voedsel mag. Dan raad ik je paarden meel aan.

Voor meer vragen mag je me altijd bpen
Wij komen om de twee a drie weken in de dungense molen.
Wij voeren enkel dit met lucherne.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:12

missfcdb schreef:
Polly schreef:
Paardenmeel?

Krijg er een erg apart beeld bij maar dat zal vast niet kloppen hoop ik...


Paarden meel bestaat uit allemaal granen en tarwes. (Vergelijkbaar met pavo slober)
Alleen word bij paarden meel alle granen en tarwes met de steen van de molen gemalen. Zo behoud je alles. Zodra het in de zak gaat. Bij pavo word dat kapot geslagen waardoor. Voedzame minerale verdwijnen. En wat er dan in de zak terecht komt is niet veel soeps. Mocht je paard te dik zijn raad ik je pavo aan om af te vallen. Zo heeft het paard toch wat gegeten en zet zo heel zijn darm stelsel op gang. Heb je een paard dar mager, moeilijk op gewicht blijft. Of herstellende is. Of enkel licht verteerbaar voedsel mag. Dan raad ik je paarden meel aan.

Voor meer vragen mag je me altijd bpen
Wij komen om de twee a drie weken in de dungense molen.
Wij voeren enkel dit met lucherne.



Dankjewel! Ook voor de eerdere uitleg in het topic :)