Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unique25
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:57

Wat er vooral uitgekomen is bij mijn vergelijking:

JPGEF:balancer brok plus:
- meer Vitamine A (100 000 IE ipv 75 000 IE /kg)
- aanwezigheid van Vitamine D3 (Normaal wel voldoende uit zonlicht en zongedroogd hooi)
- organische vitamine E
- iƩts meer magnesium (3% ipv 2.5% / kg)

Maar VS200:
- Hoger in biotine (verklaart mss het glimmen en groeien van mijn paardje zijn manen/vacht), echter niet in de dosis die ik zou geven (60gram JPGEF tov 40 gram VS200) --> (100 000 ipv 85000 mg)
- Hoger in Vitamine B6 (500 ipv 150 mg)
- Meer selenium (10 ipv 6 mg)
- aanwezigheid van Kobalt (nodig voor vit b12)

Desondanks zijn ze erg aan elkaar gewaagd en is het steeds individueel te vergelijken met je eigen dosissen die je ervan geeft. Aanvullingen, tips of advies altijd welkom, want ben er veel mee bezig, maar ook geen expert ofzo *\o/*

Unique25
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-11-20

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:01

Oh: JPGEF balancer brok plus bevat wel melasse, misschien niet onbelangrijk te vermelden..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:34

Unique25, in de JPGEF zit percentueel gezien maar een klein beetje meer magnesium maar omdat je er wat meer van voert krijgen ze er wel stukje meer van binnen :-)
Dit maakt voor mijn pony het verschil in wel of geen supplement bijvoeren bv.

Ik vind de Pure Feed balancer ook mooi maar ik zou 180 a 200 gram moeten voeren en dat vind ik dan weer beetje veel. Slaat misschien nergens op maar zit in m'n hoofd.

Melasse vind ik, ondanks dat ik een shet heb, weer niet zo'n probleem. Percentage suiker is toch al meegerekend in het totaal en als dat dan nog steeds laag is vind ik dat prima.

Unique25
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:37

IngridM schreef:
Unique25, in de JPGEF zit percentueel gezien maar een klein beetje meer magnesium maar omdat je er wat meer van voert krijgen ze er wel stukje meer van binnen :-)
Dit maakt voor mijn pony het verschil in wel of geen supplement bijvoeren bv.

Ik vind de Pure Feed balancer ook mooi maar ik zou 180 a 200 gram moeten voeren en dat vind ik dan weer beetje veel. Slaat misschien nergens op maar zit in m'n hoofd.

Melasse vind ik, ondanks dat ik een shet heb, weer niet zo'n probleem. Percentage suiker is toch al meegerekend in het totaal en als dat dan nog steeds laag is vind ik dat prima.


Is dit ook zo als er maar 20 gram verschil op zit? Wij zouden 40 gram VS200 of 60 gram JPGEF moeten geven, dan is het verschil in magnesium misschien een pak verwaarloosbaarder dan als je naar een groter paard zijn dosissen kijkt? Of blijft dit hetzelfde omdat de behoefte van kleintjes misschien ook een pak lager ligt dan?

Verder heb ik zelf ook geen probleem met melasse, ALS het meegerekend is in het totale suiker-zetmeel %, maar weet dat veel mensen toch liever van melasse wegblijven. Vandaar maar even vermeld voor die eigenaars

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:51

Unique voorbeeld voor mijn pony:
Hij heeft volgens de tabellen tussen de 3,5 en 5,4 gram magnesium nodig per dag.

Nu haalt hij natuurlijk het eea uit het ruwvoer maar als dat niet uitgebreid is getest heb je geen idee hoeveel precies.

Hij kreeg altijd 50 a 60 gram VS200. Als ik uitga van 50 gram krijgt hij daarmee 1,25 gram magnesium mee binnen.

Van de JPGEF zou hij 75 gram moeten krijgen. Daarmee krijgt hij 2,25 gram magnesium mee binnen! Dus scheelt best aardig wat. Magnesium is belangrijk voor mijn pony dus voor ons is dan jpgef best handig.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:52

Tessebes schreef:
De pro plus moet je 400 gram per dag van voeren.

Ik heb naar die Cavalor gekeken, maar dat wordt aangeboden als supplement en niet als vitaminebrok.

Ik heb zopas de 20kg nutri grow ontvangen. Is een klein brokje met vitaminen en mineralen en wat eiwitten. Heb gebeld en zou mengeling synthetische en natuurlijke vit E inzitten.
Afbeelding

Wat een service, aan huis gebracht voor maar 85 euro ipv 120 euro zoals de prijs officieel vermeld staat, zo goedkoop!
Is een vitaminen brok hoor... Of wat bedoel jij met is een supplement, geen vitamine brok?
Ben benieuwd of het beetje OK is, misschien wat (verse) biergist bijmengen, dat zit ook in de pure trace.
Van de VS 200, en de pure trace, begonnen Mijn paarden ook mooi te blinken, ik ben er ontzettend tevreden over, maar moet het nu even met wat goedkopere brok van cavalor doen. Ik denk met wat gemalen lijn-en hennepzaad erbij in bietenpulp gemengd dat we ook wel de winter zullen doorkomen. Heb nu vooral alle middelen ingezet om mooi natuurhooi te kopen, hier in de streek is dit gewoon 2x zo duur geworden.
Ze willen me allemaal graszaad hooi aansmeren maar ik wil in eerste instantie dat ze goed hooi hebben. Vandaar dat ik blij ben met de goedkope prijs van het cavalor brokje.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:25

Zijn er mensen die de pro plus voeren bij weidegang? Of is het beter om dan in de zomer de gewone plus te voeren (natuurlijke vitamine E) en in de winter de pro plus?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:37

Ik heb het vorig jaar tijdens weidegang gevoerd aan een paard in de groei met onderontwikkeling in spieren. Voor spieropbouw zijn ook aminozuren nodig. Waar twijfel je over?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:43

Op de website staat bij de gewone balancer, voor sportpaarden naast weidegang.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:48

Die geef ik normaal gesproken aan paarden die voldoende bespierd zijn en geen ondersteuning nodig hebben op dat gebied.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:17

Mijn merrie staat nu sinds een week of 2/3 op de balancer brok plus, dus met de natuurlijke vitamine E. Ze eet het gelukkig graag. Normaal ging ze eerst hooi eten en later dr brokjes, nu gaat ze gelijk de brokjes eten! Dus ze vallen goed in de smaak. Ze lijkt het er eigenlijk ook wel goed op te doen tot nu toe, maar dat kan door heel veel andere factoren ook komen.

Voor de eiwitjes en aanvulling ga ik haar equifyt gold bijgeven. Is een oudje die nu vanwege een blessure stil staat. Myo flakes is ook een goede eiwitbron.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:00

Hoe bevalt de normale balancer brok?
Ik maak me niet druk om wat melasse, weet dat dit er in zit..