Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:06

Oja, hoeveel gram is dat dan?

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:52

Ik voer nu al bijna een jaar de balancer pro, vanwege het hogere gehalte aan vit E en magnesium, die ik eerst ook los bijvoerde. Daar kan je eventueel ook nog naar kijken voor je besteld :)

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:31

Heb ik wel naar gekeken maar daar zitten ook weer andere extras in die ik niet nodig heb voor mijn paarden. Ik voer pas sinds kort magnesium bij, dus dat zal dan even uitproberen zijn. De vitamine E hoef ik in elk geval niet meer bij te geven. Ander voordeel is dat ik er minder van hoef te voeren. Ik vond het de moeite waard om uit te proberen.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:33

Zo, hoe gaat het hier? Iedereen nog steeds even tevreden? Ik zag vandaag in een Facebook groep weer iets van Vitalbix voorbij komen en bedacht me even dat ik dat misschien toch ook een kans moest geven, aangezien veel mensen er toch erg tevreden over zijn en het toch ook wel wat scheelt in prijs....net dit topic weer even wat terug gelezen en werd er toen weer aan herinnert dat veel paarden schrikkerig werden van Vitalbix. Ohja, dát was destijds inderdaad de doorslaggevende reden voor JPGEF! Dus alsnog toch maar niet switchen, just to be sure. Wil de gok eigenlijk niet nemen en JPGEF is altijd goed bevallen hier. Bij jullie ook nog steeds?

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:51

Ik heb nu victorious secret 200 een maand getest en gister een zak van 18 kg binnen. Ik geef er 100 gram van, meer dan voldoende. Van JPGEF gaf ik ook altijd 100 gram van.
Was tevreden over de JPGEF, de secret lijkt er vrij veel op kwa gehaltes. Maar heeft onder andere natuurlijke vitamine E, ik begreep dat dat bij JPGEF syntetisch is. Onder andere daarom de secret uitgetest en hij doet het er goed op. Kwa prijs (balancer JPGEF grunalaat en victorious secret 200) scheelt het geloof ik enkele euro's per jaar. Dus daar hoef ik het dan iig niet voor te doen. :')

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:08

Ik gaf voorheen altijd jpgf balancer en was daar eigenlijk heel tevreden over. Maar wilde toch eens een brokje uitproberen met natuurlijke vit e en kwam toen uit op de balancer van equilin. Mijn paard is een stuk soepeler, maar ze valt enorm af. Van jpgf gaf ik 280 gr (voor 700 kg) en van equifit hoef ik maar 100 gr te geven. Dit is voor haar spieren echt te weinig en als ik 200 gr geef gaat het wel goed. Helaas is dit een dure zaak en ben ik verder gaan zoeken. Toen kwam ik ook op VS 200 en heb daar nu een zak van besteld. Hoge natuurlijke vitamine E en de rest van de waardes zijn hetzelfde als die van jpgf. Ik ben onwijs benieuwd naar deze korrel, want met de equilin ben ik net niet tevreden en er zitten ook granen in en vrij lage vit E. Bij de VS 200 zit ook geen luzerne wat ik wel fijn vind. Vitalbix heb ik nooit gegeven, omdat ik dan vit E los moet bijvoeren en dat is nu net wat ik niet wil.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:19

Wij zijn overgestapt op Marstall Force, om uit te proberen hoe ze het daarop doen. Onze pony's worden 1 à 2 keer per jaar behandeld bij Den Hoek, waar ook het voer wordt doorgemeten. De jpgef reageerden ze neutraal of negatief op, de force allemaal positief of neutraal. Het idee was om mijn merrie (die heel positief reageerde) standaard de force te geven (met nog wat andere dingen) en de andere twee even aankijken hoe ze het doen zonder. De ene begon mest te eten, de andere ging op zoek naar de wortels van de boom, dus zijn we maar weer een beetje gaan voeren, naar tevredenheid.
De Force is bovendien wat goedkoper dan jpgef, en je geeft er ook niet heel veel van. Tot nu toe bevalt het prima.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:31

Ik ben (na Vitalbix en Equilin) weer overgestapt naar de Balancer Pro. Ik blijf dat toch de fijnste balancer vinden en mijn pony doet het hier het beste op. Ik geef wel wat minder dus ik doe best lang met een zak.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:15

ik ben overgestapt naar de pavo vitall, waar ik erg tevreden over ben.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:41

Ik geef nu ook al een aantal maanden Pavo Vital.
Ben altijd heel tevreden geweest over de balancer van JPGEF, maar ontdekte dat het tuincentrum hier in de buurt Pavo verdeelt :+
Scheelt ook een heel stuk in prijs, dus ik dacht ik geef het een kans :Y)

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:06

Hier ook overgegaan op pavo Vital, dat is hier lokaal verkrijgbaar en dat is wel zo makkelijk. Ik zie geen verschil met jpgef, en hij wordt ook niet hyper/gestrest ervan zoals met Vitalbix. Wij blijven dus voorlopig bij pavo Vital. :)

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 06:52

Even terug te laat met bestellen van de jpgf balancer. De pavo vital maar gehaald. Op moment met de tweede emmer pavo vital bezig.
Toch jpgf balancer pro besteld. Want drie van de zes zit weer meer aan de liksteen. Dat is voor mij voldoende om ze over te zetten. Voordat ze gaan graven om zand te likken en mest eten.

Uit nood weer goed geprobeerd te hebben en uit nood zal ik wel pavo vital voeren.
Ik ben er niet geheel te vrezen over en blijf toch bij JPGF.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:51

xyzutu2 schreef:
Hier ook overgegaan op pavo Vital, dat is hier lokaal verkrijgbaar en dat is wel zo makkelijk. Ik zie geen verschil met jpgef, en hij wordt ook niet hyper/gestrest ervan zoals met Vitalbix. Wij blijven dus voorlopig bij pavo Vital. :)



Vind wel als je ze naast elkaar zet met wat ze adviseren wel een verschil. Heb de balancer en dr pro erbij gezet voor vergelijking

Afbeelding

Gebruik zelf ook de jpgef en ben na een jaar nog steeds tevreden erover.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:15

Ik blijf er ook bij. Ponys doen het er veel beter op.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:40

Zie nu dat schema bijna niet te lezen is. Hoop zo beter (kon niet meer in eigen bericht veranderen
Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:39

Ik bedoelde eigenlijk dat ik geen verschil zag in mijn paard tussen JPG&F en Pavo Vital. Bij Vitalbix werd hij gestresst en ging hij zand eten, dat doet hij nu niet.
Ik geef mijn paard van 500 kilo trouwens 150gr Pavo Vital zodat het seleniumgehalte goed is, dan lijken de overige waardes ook al een stuk meer op JPG&F. Wat trouwens niet klopt is dat JPG&F geen ijzer zou bevatten, de hoeveelheid ijzer is onbekend en dus niet nul (dat heb ik namelijk eens aan ze nagevraagd).
Als ik 150gr Pavo Vital geef dan zijn de waardes heel netjes. Jammer van de essentiele aminozuren want daar scoort het wel beduidend minder op, maar die gaf ik toch al los bij. En ik vind het juist prettig dat Pavo Vital minder vitamine E heeft dan JPG&F, want in beide gevallen gaat het om synthetische vitamine E. Mijn paard kan alleen iets met natuurlijke vitamine E en synthetische vitamine E zou de opname van natuurlijke vitamine E juist verdringen, dus heb ik dan liever in de brokjes weinig synthetische vitamine E, want dan heeft hij meer aan het natuurlijke vitamine E supplement dat hij er sowieso naast krijgt.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:11

Hier ook overgeschakeld naar Vital. Ook omdat het echt zo veel makkelijker te verkrijgen is. Mijn paarden doen er goed op. Mijn merrie die snel schraal staat en Vit E te korten heeft voer ik wel bij met Mijten Bodybuilder. Dat lijkt tot nu toe gewoon goed te werken. :j

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:23

Ja weet dat er wel ijzer in zit. Dacht dat ik hem blanco had staan. Maar er zit geen toegevoegde ijzer in als goed is.

Als je meer geeft gaat zeker de waardes omhoog. Dat scheelt zeker. Dit is ook wat zij aangeven en dat heb ik aan gehouden.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:26

Jackytje schreef:
Hier ook overgeschakeld naar Vital. Ook omdat het echt zo veel makkelijker te verkrijgen is. Mijn paarden doen er goed op. Mijn merrie die snel schraal staat en Vit E te korten heeft voer ik wel bij met Mijten Bodybuilder. Dat lijkt tot nu toe gewoon goed te werken. :j


Hier ook ééntje op de body builder :D Geef je ernaast nog Pavo Vital ook ?
Ik geef deze geen Vital meer. Enkel een flinke schep body builder.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:02

Ik denk dat je verkeerd leest ;) Ik voer mijn merrie naast de Vital dus ook Mijten Bodybuilder bij. Dat product mag je overigens ook niet afzonderlijk voeren - het is een supplement en geen complete voeding. Niet te verwarren met de Bodybuilder van JPGEF.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:08

Ik voer nog steeds met volle tevredenheid JPGEF. Ze eet dit zo goed. Ik kan zelfs haar supplementen met beetje water erdoorheen mengen. Dat at ze normaal nooit door de brok.
Ze doet het er ook heel goed mee.

Ik ga zeker niet overstappen. Al ziet de VS er leuk uit, ook met de natuurlijke vitamine E. Mijn moeilijke eter eet JPGEF zo goed. Ik vind het prima zo

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:21

xyzutu2 schreef:
Ik bedoelde eigenlijk dat ik geen verschil zag in mijn paard tussen JPG&F en Pavo Vital. Bij Vitalbix werd hij gestresst en ging hij zand eten, dat doet hij nu niet.
Ik geef mijn paard van 500 kilo trouwens 150gr Pavo Vital zodat het seleniumgehalte goed is, dan lijken de overige waardes ook al een stuk meer op JPG&F. Wat trouwens niet klopt is dat JPG&F geen ijzer zou bevatten, de hoeveelheid ijzer is onbekend en dus niet nul (dat heb ik namelijk eens aan ze nagevraagd).
Als ik 150gr Pavo Vital geef dan zijn de waardes heel netjes. Jammer van de essentiele aminozuren want daar scoort het wel beduidend minder op, maar die gaf ik toch al los bij. En ik vind het juist prettig dat Pavo Vital minder vitamine E heeft dan JPG&F, want in beide gevallen gaat het om synthetische vitamine E. Mijn paard kan alleen iets met natuurlijke vitamine E en synthetische vitamine E zou de opname van natuurlijke vitamine E juist verdringen, dus heb ik dan liever in de brokjes weinig synthetische vitamine E, want dan heeft hij meer aan het natuurlijke vitamine E supplement dat hij er sowieso naast krijgt.

De hoeveelheid vitamine E van Vital (30gr/100kg lichaamsgewicht) en JPGF (40gr/100kg lichaamsgewicht) liggen redelijk bij elkaar, zeker als je het vergelijkt met Vitalbix (70gr/100kg lichaamsgewicht). Ik vind de hoeveelheid magnesium in Vital wel erg laag en de verhouding Ca/Mg erg scheef. Ik twijfel wel iedere keer om toch een keer Vital te proberen, omdat daar zo makkelijk aan te komen is.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:56

nou dat heb ik dus ook, de Vital is hier op de hoek van de straat te koop terwijl ik voor bijv. Vitalbix 20km moet rijden en VS of JPGF kan ik alleen bestellen en dat vind ik ook niet altijd wat omdat ik vaak niet thuis ben en ik niet wil dat mijn buren met en doos met stinkend voer in de gang staan :=

Edit: al heb ik me vandaag verdiept in de VS en die vind ik er toch wel heel fijn uit zien..

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:08

Ik denk dat het er niet om gaat wat het makkelijkste is voor ons, maar wat het beste is voor je paard. En tuurlijk is het fijn als je paard het goed doet op een vitamine korrel die zo om de hoek te koop is en ook nog eens goedkoop. Maar ik koop toch liever een brokje waar natuurlijke vit E in zit. En je doet mega lang met een zak, dus die paar keer per jaar bestellen....

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:26

Jackytje schreef:
Ik denk dat je verkeerd leest ;) Ik voer mijn merrie naast de Vital dus ook Mijten Bodybuilder bij. Dat product mag je overigens ook niet afzonderlijk voeren - het is een supplement en geen complete voeding. Niet te verwarren met de Bodybuilder van JPGEF.


Zo had ik het ook begrepen :D Hier krijgt de merrie de bodybuilder bij haar schep FibreForce. Maar ik geef ze dan geen Vital meer bij omdat het misschien wat veel van het goede zou zijn.
Anyway, mijn ouwe sok is op die bodybuilder wel mooi rond geworden weer :Y)