Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:06

Ja de DC zorgt hier ook voor een bommetje... ik geef minder van de DC en vul aan met de active. Dat gaat wel goed (maar ik geef nog steeds de helft van de aanbevolen hoeveelheid)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:56

Kom je dan uiteindelijk niet te kort aan vitamines en mineralen als je veel minder dan aanbevolen geeft?

Anoniem

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:59

Mijne werd er ook vervelend van en schuurt erop.
Gisteren in de stand op equiday ben ik helemaal afgeknapt: dame vroeg of ik t voer kende, ik legde uit dat ik t vanwege de luzerne niet meer voer.
Vertelt ze me dat in de dc geen luzerne zit.
Ja, Toedeloe hoor...
Toen draaide ze zich maar snel om.
Vond ik wel een slechte zaak.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:07

Dat is wel bijzonder, zo’n reactie, jammer en zonde voor het merk, zulke mensen in de stand

Anoniem

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:08

Vond ik ook..

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:45

Nouvel schreef:
Kom je dan uiteindelijk niet te kort aan vitamines en mineralen als je veel minder dan aanbevolen geeft?


Heb met de veearts overlegd, ze staan hier op zeer rijk gras, hij vond het dus niet nodig om ze meer te geven. Ik kan er ook echt niks meer mee als ze meer krijgen... ze schrikken van alles en zijn zo fel en druk. Dus is wel in overleg met veearts gegaan

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:46

Anoniem schreef:
Mijne werd er ook vervelend van en schuurt erop.
Gisteren in de stand op equiday ben ik helemaal afgeknapt: dame vroeg of ik t voer kende, ik legde uit dat ik t vanwege de luzerne niet meer voer.
Vertelt ze me dat in de dc geen luzerne zit.
Ja, Toedeloe hoor...
Toen draaide ze zich maar snel om.
Vond ik wel een slechte zaak.


Ik heb hier ook een die een heel klein beetje schuurt, maar op regulier brok was dit pas echt extreem Ik ben nog steeds wel zoekende. Wat geef jij?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:00

Waar ik zelf een beetje het gevoel van krijg nu je steeds hoort dat paarden schuren van de Vitalbix ; zal het misschien zo zijn dat er in de loop van de tijd consessies zijn gedaan in de kwaliteit van de grondstoffen.
Ik kan het met niks onderbouwen hoor, maar Vitalbix is ineens zo groot geworden. Dat zou natuurlijk goed zo kunnen zijn....

Ik overweeg om over te stappen naar VS200 maar ik denk er nog over na.

Ik heb namelijk ook een jeukgevoelig paard. :=

Anoniem

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:07

Ik geef marstall force.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:19

Ik geef nog steeds pure feed, overweeg ergens wel om over te stappen, heb ook meerdere proefzakjes geprobeerd, maar ik ben nog niet om...
Ook omdat ik 1 mogelijk lucerne gevoelig paard heb ben ik wel wat voorzichtig en op pure feed doen ze het op zich goed.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:52

Pure feed ziet er ook erg mooi uit. Vind het wel duur voeren t o v wat ik nu doe.
Welke geef jij ervan?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:55

Ik ben er op over gegaan vanwege de huidallergie van mijn lusitano, omdat dit voer zo zuiver is.
Ik geef als basis de balance en voor het kauwen geef ik de easy erbij (nu de working even omdat de easy niet op voorraad was).
In de periodes dat ze wat extra nodig hebben geef ik de trace vitamine poeder erbij.

Het bevalt mij goed, het wordt goed gegeten en onze paarden zien er altijd goed uit.
Het enige lastige is dat het voor ons een heel stuk rijden is om het te halen.
Vitalbix is inmiddels op elke hoek van de straat te koop en dat is wel een stuk eenvoudiger, vandaar dat ik soms twijfel om over te stappen.
Ik ben alleen heel bang dat mijn lusitano er misschien niet goed op zal reageren qua huidproblemen...

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:57

@ Nouvel, waarom is Pure Feed zo zuiver?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:49

Dat snap ik!
Je kan altijd proberen; maar als je er bij voorbaat al geen goed gevoel over hebt dan is het misschien geen goed idee...

Ik ben misschien geen goede raadgever want ik wil misschien van de Vitalbix af :')

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:31

Mijn merrie is ook jeukgevoelig maar gaat juist prima op Vitalbix (krijgt nu alleen Active+ maar voorheen ook DC).

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:43

Ja ik heb dus alleen maar vergelijkingsmateriaal met reguliere brok en dan kan ik wel zeggen dat de jeuk minimaal gehalveerd is sinds ik op de vitalbix sta, maar ik sta nog wel open voor ander voer. Ik ga vanavond eens uitzoeken wat jullie net doorgaven! Ik vind het zo lastig waar ik goed aan doe

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:46

Hier ook geschuur door vitalbix. Ik voerde afgelopen zomer jepaardgezondenfit. Ben nu over op de marstall force. Daarnaast krijgen ze een schep agrobs alpengrun en naf Magic.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:40

Jessix schreef:
@ Nouvel, waarom is Pure Feed zo zuiver?


Van de site
Citaat:
The Pure Feed Company Ltd. is een innoverende merk uit Engeland dat staat voor ’Ruwvoer als krachtvoer’. Ieder Pure Feed product bevat langzaam vrijkomende energie uit diverse bronnen (grassen, haverstro en andere (hoog)fermenteerbare vezels, vetten). Dit zorgt voor “bewerkbare” paarden met toch voldoende energie en uithoudingsvermogen. Uniek aan dit ruwvoerkrachtvoer is dat het vrij is van luzerne. Het overgrote deel van dergelijke producten op de markt bevat luzerne. Pure Feed gegarandeerd niet! Op de Pure Performance na zijn alle Pure producten vrij van hele granen. Alle Pure Feed producten bevatten de Pure Balance vitaminen/mineralen brokjes en zijn melasse- en BHT vrij. Bovendien zijn de Pure Feed producten vrij van toegevoegd ijzer en bovendien erg arm aan natuurlijk voorkomend ijzer. Pure Feed producten bevatten ook toegevoegde prebiotisch (FOS) en probiotica (Actisaf) voor een gezonde vertering.
De Pure Feed voeders zijn opgedeeld in energie niveau’s, waardoor je eenvoudig kunt kiezen welk product bij jou paard of pony past. Pure Feed wordt bijzonder goed gegeten en zorgt voor paarden die los van lijf zijn en glanzen als spiegels.


Wat voor mij op het moment van keuze belangrijk was is dat het geen lucerne bevat en geen melasse en andere onnodige ballast waar hij last van zou kunnen krijgen.
Pluspunt dat het probiotica bevat.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:11

Anoniem schreef:
Mijne werd er ook vervelend van en schuurt erop.
Gisteren in de stand op equiday ben ik helemaal afgeknapt: dame vroeg of ik t voer kende, ik legde uit dat ik t vanwege de luzerne niet meer voer.
Vertelt ze me dat in de dc geen luzerne zit.
Ja, Toedeloe hoor...
Toen draaide ze zich maar snel om.
Vond ik wel een slechte zaak.


Was dat bij de vitalbix stand?Of een stand die ook vitalbix verkoopt?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:38

Al de equilin geprobeerd?

Ik heb mijne op Pavo vital doet hij prima op

Je hebt ook metazoa op basis van thimothee ipv lucerne

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:01

Ik had 1pony die erg nerveus werd van vitalbix, die staat nu op pavo vital en dat gaat goed. Andere pony ook op vital gezet, die doet het op beide ok.
Heb er nu nog eentje op dc staan, die is erg kieskeurig en dc is iets wat ze zonder gedoe opeet. Heb wel het idee dat ze er iets jeukerig van wordt. Maar wil even de winter aankijken, want we hadden ook veel steekbeestjes deze zomer.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:06

Nouvel schreef:
Van de site
Citaat:
The Pure Feed Company Ltd. is een innoverende merk uit Engeland dat staat voor ’Ruwvoer als krachtvoer’. Ieder Pure Feed product bevat langzaam vrijkomende energie uit diverse bronnen (grassen, haverstro en andere (hoog)fermenteerbare vezels, vetten). Dit zorgt voor “bewerkbare” paarden met toch voldoende energie en uithoudingsvermogen. Uniek aan dit ruwvoerkrachtvoer is dat het vrij is van luzerne. Het overgrote deel van dergelijke producten op de markt bevat luzerne. Pure Feed gegarandeerd niet! Op de Pure Performance na zijn alle Pure producten vrij van hele granen. Alle Pure Feed producten bevatten de Pure Balance vitaminen/mineralen brokjes en zijn melasse- en BHT vrij. Bovendien zijn de Pure Feed producten vrij van toegevoegd ijzer en bovendien erg arm aan natuurlijk voorkomend ijzer. Pure Feed producten bevatten ook toegevoegde prebiotisch (FOS) en probiotica (Actisaf) voor een gezonde vertering.
De Pure Feed voeders zijn opgedeeld in energie niveau’s, waardoor je eenvoudig kunt kiezen welk product bij jou paard of pony past. Pure Feed wordt bijzonder goed gegeten en zorgt voor paarden die los van lijf zijn en glanzen als spiegels.


Wat voor mij op het moment van keuze belangrijk was is dat het geen lucerne bevat en geen melasse en andere onnodige ballast waar hij last van zou kunnen krijgen.
Pluspunt dat het probiotica bevat.


Ik ken de site uiteraard. :)
Maar wat maakt dit voor jou zuiverder dan een ander brokje? Vrij van melasse en luzerne is bijvoorbeeld VS200 ook. En is Vitalbix dan niet zuiver omdat daar wel luzerne in zit?

Snap dat je een keuze voor een brok maakt gebaseerd op een aantal wensen hoor. Maar snap de term zuiver niet helemaal ten op zichten van een andere brok. Maar misschien mis ik een ingrediënt wat er juist wel of niet in zit?

Citaat:
Ingrediënten: wheat feed*, oat feed*, gemicroniseerd lijnzaad, Hipro Soya, biergist & Actisaf gist (beide probiotca), Profeed® (prebiotica), vitaminen en mineralen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:25

Niet zuiverder dan iets anders hoor, dat bedoelde ik er niet mee.
Maar het was toen voor mij het eerste soort vitamine achtige brok waarvan ik dacht dat het wel geschikt kunnen zijn omdat dat er geen melasse en andere onnodige toevoegingen in zaten (en wel probiotica) en wat zonder lucerne was.
Ik heb niet gezegd dat het zuiverder was dan andere soorten.

Omdat dit redelijk goed gaat en ik nog steeds twijfel of hij wel of niet tegen lucerne kan durf ik nog niet heel goed over te stappen op iets anders.
Je kent zijn verhaal en overgevoeligheid dus ik neem aan dat dat te begrijpen is.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:32

Nouvel schreef:
Niet zuiverder dan iets anders hoor, dat bedoelde ik er niet mee.
Maar het was toen voor mij het eerste soort vitamine achtige brok waarvan ik dacht dat het wel geschikt kunnen zijn omdat dat er geen melasse en andere onnodige toevoegingen in zaten (en wel probiotica) en wat zonder lucerne was.
Ik heb niet gezegd dat het zuiverder was dan andere soorten.

Omdat dit redelijk goed gaat en ik nog steeds twijfel of hij wel of niet tegen lucerne kan durf ik nog niet heel goed over te stappen op iets anders.
Je kent zijn verhaal en overgevoeligheid dus ik neem aan dat dat te begrijpen is.


Ah ok, ik dacht dat het om het zuivere gaat, omdat je steeds schrijft dat het een zuiver brokje is. Dat maakte dat ik benieuwd was naar de onderbouwing.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:02

Ook hier een paard dat erg gevoelig is voor jeuk en schuren.
Maar eigenlijk sinds ze op de Vitalbix staat bijna geen jeuk meer.
Laten we vooral niet vergeten, dat deze zomer ook extreme omstandigheden met zich mee brengt ;)