Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 86 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

 
Profiel   

MarChak schreef
Oh? Ik wist niet beter dan dat dat lucerne was, weer wat geleerd!


Ja dat dus, ik denk heel veel mensen met ons :-)

Ik denk wel dat het fijn is als dat duidelijk wordt aangegeven op de site of zak. Er zijn dus mensen die om deze reden iets juist wel of juist niet kopen....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 09:19 



 
Profiel   

Deze missie duurt toch niet tot volgende week?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 09:44 



 
Profiel   

Sorry is al een wat ouder topic zie ik...
Wie kan mij helpen?

Ik voer de Subli dieetmix aan mijn paard. Maar omdat ik eigenlijk minder voer dan de aanbevolen hoeveelheid wil ik dit gaan aanvullen met de Vitalbix daily complete, om toch voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen.
Mijn ruin is wat dikker geworden sinds hij stil staat met een blessure, mogen gelukkig weer rustig gaan opbouwen.
Hij krijgt nu ongeveer 800 gram per dag van de Subli dieetmix met 2 flinke handen luzerne verdeeld over 2 voerbeurten.
Hoeveel gram kan ik dan het beste van de daily complete geven om hem voldoende vit/min te geven?
Zou dan 250 gram per dag voldoende zijn?

Wil in de toekomst volledig op de vitalbix overstappen, ziet eruit als een mooi product!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 17:13 



 
Profiel   

nina82 schreef
Hoeveel gram kan ik dan het beste van de daily complete geven om hem voldoende vit/min te geven?
Zou dan 250 gram per dag voldoende zijn?

Wil in de toekomst volledig op de vitalbix overstappen, ziet eruit als een mooi product!


Ik zou even contact opnemen met Vitalbix. Zij geven fijn advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 17:33 



 
Profiel   

nina82 schreef
Sorry is al een wat ouder topic zie ik...
Wie kan mij helpen?

Ik voer de Subli dieetmix aan mijn paard. Maar omdat ik eigenlijk minder voer dan de aanbevolen hoeveelheid wil ik dit gaan aanvullen met de Vitalbix daily complete, om toch voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen.
Mijn ruin is wat dikker geworden sinds hij stil staat met een blessure, mogen gelukkig weer rustig gaan opbouwen.
Hij krijgt nu ongeveer 800 gram per dag van de Subli dieetmix met 2 flinke handen luzerne verdeeld over 2 voerbeurten.
Hoeveel gram kan ik dan het beste van de daily complete geven om hem voldoende vit/min te geven?
Zou dan 250 gram per dag voldoende zijn?

Wil in de toekomst volledig op de vitalbix overstappen, ziet eruit als een mooi product!


Dat ligt aan meer dan dat? Hoeveel vrije beweging krijgt hij nog wel?

En hoeveel en wat voor ruwvoer krijgt hij?

Dan pas kan je gaan aanvullen. Ik zou niet zo bang zijn voor tekorten en OF gewoon de dieetmix blijven geven en dan echt niet teveel. Of de Vitalbix DC. Als je paard voldoende ruwvoer krijgt en nu wat dik wordt, kan je wel een tijd de lucerne weglaten. Maar dat ligt dus ook ana je ruwvoer, want je wil geen eiwit tekort bijv.

En er zijn natuurlijk nog andere alternatieven......

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 16:26 



 
Profiel   

superpony schreef
nina82 schreef
Sorry is al een wat ouder topic zie ik...
Wie kan mij helpen?

Ik voer de Subli dieetmix aan mijn paard. Maar omdat ik eigenlijk minder voer dan de aanbevolen hoeveelheid wil ik dit gaan aanvullen met de Vitalbix daily complete, om toch voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen.
Mijn ruin is wat dikker geworden sinds hij stil staat met een blessure, mogen gelukkig weer rustig gaan opbouwen.
Hij krijgt nu ongeveer 800 gram per dag van de Subli dieetmix met 2 flinke handen luzerne verdeeld over 2 voerbeurten.
Hoeveel gram kan ik dan het beste van de daily complete geven om hem voldoende vit/min te geven?
Zou dan 250 gram per dag voldoende zijn?

Wil in de toekomst volledig op de vitalbix overstappen, ziet eruit als een mooi product!


Dat ligt aan meer dan dat? Hoeveel vrije beweging krijgt hij nog wel?

En hoeveel en wat voor ruwvoer krijgt hij?

Dan pas kan je gaan aanvullen. Ik zou niet zo bang zijn voor tekorten en OF gewoon de dieetmix blijven geven en dan echt niet teveel. Of de Vitalbix DC. Als je paard voldoende ruwvoer krijgt en nu wat dik wordt, kan je wel een tijd de lucerne weglaten. Maar dat ligt dus ook ana je ruwvoer, want je wil geen eiwit tekort bijv.

En er zijn natuurlijk nog andere alternatieven......



Bedankt voor je antwoord.
Mijn paard staat van ochtend tot avond op een vrij schrale wei en in de avond/nacht bijna onbeperkt arm voordroog (is getest).

Hij is echt niet moddervet maar is niet meer echt in sportconditie zullen we maar zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 21:41 



 
Profiel   

Ik gooi weer even leven in dit topic :D !

Ik zit er over na te denken om van Pavo over te stappen naar Vitalbix.
Duidelijke producten en goede informatie.

Zijn er ook mensen die het voeren aan oudere paarden? (rond de 30).
Heb moeite om mijn oude paardje op gewicht te houden en wil wat anders gaan proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 14:22 



 
Profiel   

nadiaM: je kan beter vitalbix voeradvies vragen.

hou rekening mee dat je best wat moet geven aan oudere paarden ik moest mijn hafje van 22 zo ongv 340 gram DC geven. Ik ben dan goedkoper uit als ik Marstal Force geef. Maar mijn oudere paardje heeft geen moeit om op gewicht te blijven. Die is is nog steeds eerder te dik dan te dun.. En hoewel te dik ook niet goed is (hij is ongv 20kg te zwaar) en nog vollop in training dan dat ik moeite heb om op gewicht te houden. Hopelijk duurt dat nog een aantal jaren.

hun kunnen je een beter advies geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 14:29 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Ik gooi weer even leven in dit topic :D !

Ik zit er over na te denken om van Pavo over te stappen naar Vitalbix.
Duidelijke producten en goede informatie.

Zijn er ook mensen die het voeren aan oudere paarden? (rond de 30).
Heb moeite om mijn oude paardje op gewicht te houden en wil wat anders gaan proberen.


Om op gewicht te houden zijn vitaminekorrels niet je aangewezen product denk ik. Dan kun je beter kijken naar bietenpulp of seniores priores, eventueel aangevuld met luzerne of als het écht écht invallen is zelfs met wat maismeel of maisvlokken (zou ivm hoog zetmeelgehalte wel eerst zonder proberen)

Edit: náást een vitaminekorrel dan wel, je wil wel dat ze de nodige vitaminen en mineralen binnenkrijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 14:31 



 
Profiel   

Evt zou ie dan nog naar de fokkerij musli kunnen kijken

Die van mij is niet oud
Maar on andere redenen moeilijk dik te krijgen
Die krijgt de active+ aangevuld met daily complete

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 14:35 



 
Profiel   

Ik geef dit aan mijn merrie van 29. Met wat bietenpulp en een handje hartog complete care senior. Verder eet ze nog gewoon hooi en ziet ze er super uit,


Mijn ruintje van 33 eet geen hooi meer en geef ik een heleboel andere ruwvoer vervangers en breed&grow en de nutrimash van vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 16:56 



 
Profiel   

Ik heb advies opgevraagd bij Vitalbix, echt fijne en uitgebreide info.
Gaf nu de Seniores Priores aangevuld met Pavo.

Vitalbix adviseerts 1.5kg Active+ aangevuld met de slobber Nutrimash.
Opzich klinkt allemaal goed.

Prijs houd me nog wel beetje tegen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 12:21 



 
Profiel   

Geef jij iets van Vitalbix?


monsera schreef
Ik geef dit aan mijn merrie van 29. Met wat bietenpulp en een handje hartog complete care senior. Verder eet ze nog gewoon hooi en ziet ze er super uit,


Mijn ruintje van 33 eet geen hooi meer en geef ik een heleboel andere ruwvoer vervangers en breed&grow en de nutrimash van vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 12:21 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Ik heb advies opgevraagd bij Vitalbix, echt fijne en uitgebreide info.
Gaf nu de Seniores Priores aangevuld met Pavo.

Vitalbix adviseerts 1.5kg Active+ aangevuld met de slobber Nutrimash.
Opzich klinkt allemaal goed.

Prijs houd me nog wel beetje tegen...


Maar het is natuurlijk heel logisch dat zij niet zeggen; ga maar door met de sp en pavo. En qua ingredienten is de vitalbix natuurlijk ook veel beter.

Maar alles ligt eraan waarom je iets wil geven en hoeveel nodig is. Toen wij voer verkochten waaronder wat duurdere merken, reken je voor mensen de dagprijs uit.

Ik las ergens dat Subli duurder wordt en zou dan wel wat vraagtekens hebben. Aan ene kant kun je voor hun prijzen ook echt geen kwaliteit leveren. Aan de andere kant, vraag ik me dan af wat er verandert of verbeterd aan het voer dat het nu duurder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 16:06 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Geef jij iets van Vitalbix?


monsera schreef
Ik geef dit aan mijn merrie van 29. Met wat bietenpulp en een handje hartog complete care senior. Verder eet ze nog gewoon hooi en ziet ze er super uit,


Mijn ruintje van 33 eet geen hooi meer en geef ik een heleboel andere ruwvoer vervangers en breed&grow en de nutrimash van vitalbix.


Jazeker. De daily complete. Aan mijn merrie.

En zoals vermeld in het bericht de breed&grow en de nutrimash van vitalbix beide.

Ze gaven mij toen bij vitalbix ook nog advies van 2 andere merken om het ruwvoer te vervangen. Echt netjes advies gekregen toen.
Het kost wel wat ja. Maar heb voor het oudje inmiddels 6 tonnen voer staan. Kost me een fortuin elke maand maar ja verder doet hij het nog steeds super dus we gaan naar gewoon door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 17:59 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard nu 6jaar, in die jaren best veel soorten brok geprobeerd, op de meeste soorten te rillerig en of heet. marstall, pavo vital, pavo condition, subli ponybrok, op de metazoa wat ze ineens wat down en niet vooruit te branden.

Geef nu al een aantal weken vitalbix daily complete. En ben erg tevreden, goede energie, en mooi in de vacht.
En mijn paard vind de brokjes ook erg lekker.

Denk dat dit een blijvertje is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 22:43 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Ik heb advies opgevraagd bij Vitalbix, echt fijne en uitgebreide info.
Gaf nu de Seniores Priores aangevuld met Pavo.

Vitalbix adviseerts 1.5kg Active+ aangevuld met de slobber Nutrimash.
Opzich klinkt allemaal goed.

Prijs houd me nog wel beetje tegen...

Logisch dat ze hun eigen product aan prijzen.
Ik ben er fan van trouwens.

je zo een onafhankelijke voedingsdeskundige raad kunnen vragen.
Als ze nu te mager word zou je de SP kunnen ophogen misschien in combinatie met de Vitalbix voor aanvulling vitamine`s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 06:05 



 
Profiel   

ik vind vitalbix ook vrij duur maar toch kom ik steeds terug op de producten. Vind ze tot nu toe het meest zuivere voer wat ik kan vinden dan dan betaalbaar. Je heb ook agrobs maar dat is lastig te verkrijgen en nog duurder dan vitalbix.

equifirst heeft een graanvrije meusli maar moet ook bestellen. Aan andere kant denk ik soms waarom denken we zo moeilijk... er zijn ook genoeg paarden oud geworden op bijv pavo met granen of soya wat niet gmo vrij is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 07:52 



 
Profiel   

Hallo,

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met slappere mest in combinatie met het voeren van de vitalbix daily complete? Voorheen kreeg mijn paard al jaren de pavo vital, nu sinds een maand overgestapt op de vitalbix daily complete, maar haar mest is sindsdien een stuk groener, wat slapper en er komt wat mestwater mee. Ik twijfel om nu toch weer terug te gaan naar de pavo vital. Zou het kunnen komen doordat er in de vitalbix een stuk meer eiwitten zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 08:59 



 
Profiel   

De SP ging een tijd heel goed.
Maar hij eet het nu niet zo heel graag meer, dus meer geven is lastig.

Maar vind eigenlijk wel lastig om helemaal over te switchen naar iets anders, ook wel dingetje.
Zeker als ze al zo oud zijn en te mager.

Maar wel goed gevoel bij de Vitalbix.

Had je nou ook proefverpakkingen?
Kon dat niet vinden op de webiste


scooby09 schreef
NadiaM schreef
Ik heb advies opgevraagd bij Vitalbix, echt fijne en uitgebreide info.
Gaf nu de Seniores Priores aangevuld met Pavo.

Vitalbix adviseerts 1.5kg Active+ aangevuld met de slobber Nutrimash.
Opzich klinkt allemaal goed.

Prijs houd me nog wel beetje tegen...

Logisch dat ze hun eigen product aan prijzen.
Ik ben er fan van trouwens.

je zo een onafhankelijke voedingsdeskundige raad kunnen vragen.
Als ze nu te mager word zou je de SP kunnen ophogen misschien in combinatie met de Vitalbix voor aanvulling vitamine`s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 10:47 



 
Profiel   

https://vitalbix.com/webshop/complete-voeding/vitalbix-active/
Ze hebben ook proefverpakkingen, voor €1,50 (plus vk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 18:51 



 
Profiel   

Thanks, ga ze bestellen.

MarChak schreef
https://vitalbix.com/webshop/complete-voeding/vitalbix-active/
Ze hebben ook proefverpakkingen, voor €1,50 (plus vk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 08:38 



 
Profiel   

Ik gooi het even omhoog...ik voer sinds een paar maanden vitalbix dc maar mijnpaard is sinds die tijd ( kort erna) toch echt veranderd in gedrag...behoorlijk pittig. Ik lees dat er meer paarden zo op hebben gereageerd...hoe is het daar nu mee? Welk voer ben je gaan gebruiken? Kan het werkelijk zo zijn dat je paard iets te pittig wordt van vitalbix?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:10 



 
Profiel   

Sommige paarden reageren heel heftig op luzerne. Door over te stappen op luzernevrije vitaminebrok, krijg je vaak weer je normale paard terug ;) mijn paard deed/doet het beter op Vs200, Marstall force en Florian vi-mi plus dan op vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 23:17 



 
Profiel   

Als je paard door Vitalbix lekkerder in zijn/haar vel steekt, kan die inderdaad wat pittiger, energieker worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 02:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 86 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen