Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:00

Dank! Verder niemand meer?

Muze
Berichten: 5267
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:28

Geen sportpaard nee.
Op papier vind ik het echt een hele fijne vitaminebrok, praktijk krijgt mijn pony van beide soorten helaas toch kriebels

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:46

Of mijne echt een sportpaard is weet ik niet, maar wel een paard wat goed in de arbeid staat :)
Vervelend dat jouwe er toch de kriebels van krijgt. Dat zou ik niet verwachten van zo’n natuurlijke brok

Muze
Berichten: 5267
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:49

Had hij al van de versie met luzerne, en helaas ook met de timothee.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:15

Autumnn schreef:
Dank! Verder niemand meer?


Mijne liep M2/Z1 dressuur en B crossen op enkel de vitalbix daily en gras+hooi.
Paard is gevoelig voor suikers en merkt dat deze brok echt beter voor haar is dan reguliere sportbrok.

Overstappen ging hier prima. Heb hier toen direct gewisseld maar vaker doen ze ook een aantal dagen beide voorsoorten geven en dan om.

NadiaM

Berichten: 1105
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:17

Goed om te horen.
Mijn 3 jarige krijgt nu de Fibermix + Breed & Grow.
Hij is nog niet zadelmak maar ben wel rustig aan begonnen met longeren en grondwerk.
Denk dat ik dan binnenkort ook overga op de DC


Yontheke schreef:
Ik heb een 3 jarige die we dit jaar zadelmak hebben gemaakt op VB DC Timothee staan en elke ochtend en avond een schep Fibermix van VB erbij. Mijne doet het hier super op. Is van zichzelf best een heet en ril paard en het minste dat je er een brok instopt, staat die meer op zijn achterste benen zowel in de stal als met aan de hand wandelen.
Op de DC is hij gewoon fijn te handelen.

Hij loopt 3x in de week een half uurtje dus nog geen gekke arbeid ofzo. Houdt alles mooi vol, is goed in conditie en blinkt als een spiegel.

Versace2011

Berichten: 94
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:50

Mijn ervaringen met Vitalbix Daily Complete waren voor 1 paarden wel ok. Vorige winter gegeven terwijl de andere op een andere Balancer stonden.

Nu ik deze winter met de Timothee Vitalbix ben begonnen, heb ik alleen maar paarden gezien die gier produceren. Wat is er aan de hand?
In de herfst heb ik baal Timothee hooi gekocht en kwam erachter dat dit goed doorwerkte op de darmen. Te goed. Ze vraten zich klem aan dit hooi en de mesthopen waren mega. Ook werd de mest dun tot diarree-achtig.
Dus uiteindelijk maar gestopt. Mest werd gelukkig weer normaal zoals het hoort.
Al die tijd de Balancer Timothee gegeven.

De ellende begon weer toen ik Fibermix Vitalbix gaf. Weer diarree en wat een stank.....
Dus ook gestopt met Fibermix en ook de Balancer. Mest werd weer normaal. Gisteravond weer wat Balancer gegeven en weer is het mis. Wat is dat in vredesnaam met Timothee?

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:00

Het topic niet doorgenomen, enkel de laatste reactie. Ik zie het nu bij die van mij ook. Ik vroeg me al af waar het aan kon liggen.

Was al van plan over te stappen. Nu helemaal.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:20

Wat gek. Ik geef al jaren fibermix, niks aan de hand. DC ging de mijne ook niet goed op. Buikpijn en zand likken.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:07

Timothee is harde hooisoort, als in harde stengels. De hype van timpthee is vanuit de vs overgewaaid, waar het als alternatief voor luzerne wordt gebruikt als hoofdruwvoer.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:15

Mijne krijgt ook beide en niks aan de hand met de mest. Eet het al een jaar. Alleen ja, wel zand likken…

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:31

Yontheke schreef:
Mijne krijgt ook beide en niks aan de hand met de mest. Eet het al een jaar. Alleen ja, wel zand likken…


Mijne krijgen het ook al langere tijd, maar zag het echt pas de laatste week/weken.

Tegen zand likken geef ik silicium bij

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:36

Rocamor schreef:
Yontheke schreef:
Mijne krijgt ook beide en niks aan de hand met de mest. Eet het al een jaar. Alleen ja, wel zand likken…


Mijne krijgen het ook al langere tijd, maar zag het echt pas de laatste week/weken.

Tegen zand likken geef ik silicium bij


Ik ook, die van Horseflex.
In het andere vitaminebrokken topic gaf iemand als tip om zeewier bij te geven.
Misschien dat ik dit ook wel eens wil proberen.

Mijn andere paard op deze stal die compleet ander voer kreeg, deed het overigens ook. Best veel paarden op stal. Bij die van mij ook nooit specifieke tekorten in het bloed.

Mijn 2 paarden daarvoor ook op deze stal deden het overigens niet…

NadiaM

Berichten: 1105
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:01

Mijn merrie die het goed doet op de Vitalbix Fibermix + Daily+ likt ook steeds zand/ klei.

Maar hoor van zoveel mensen dat de paarden dat doen in paddock.

Werkt de silicium daar echt tegen?

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:30

NadiaM schreef:
Mijn merrie die het goed doet op de Vitalbix Fibermix + Daily+ likt ook steeds zand/ klei.

Maar hoor van zoveel mensen dat de paarden dat doen in paddock.

Werkt de silicium daar echt tegen?


Ik heb exact hetzelfde. Ik geef deze winter ook silicium bij. Hij doet het iets minder dan vorig jaar maar ik zie hem vaak toch nog bezig. Dus of het echt veel nut heeft? Ik ga geen nieuwe pot meer bestellen want het is ook duur zat spul.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:28

Mijn merrie is gestopt met zand likken/eten nadat ik stopte met de daily complete.

Lomax123
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:43

Mijn merrie krijgt sinds eind april Metazoa luzerne. Ging een hele tijd goed, tot ze een maand geleden behoorlijk begon te schuren. Toen overgestapt op Metazoa Timothee, maar ook daarop schuurt ze.

Ze krijgt onverpakt kruidenhooi uit de eiffel.

Nu heb ik haar 2 dagen geen balancer gegeven, begint ze haar mest op te eten.
Zit te denken om over te stappen op Vitalbix DC, maar dat is ook ofwel Timothee ofwel Luzerne.

Iemand die positieve ervaringen heeft met switchen naar VB? Vraag me af welke ik dan zou moeten nemen.

Voor ze naar deze pensionstalling ging, kreeg ze basisbrok van Havens. Schuren deed ze daar niet op, maar wel ook mest eten.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:13

Ik ben andersom overgestapt. Van de Vitalbix naar Metazoa met positief resultaat. Van de VB werd ze wat sloom, nu op de Metazoa is ze helderder en energieker. Voor ons een goeie switch.

Lomax123
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:08

Martine_Levi schreef:
Ik ben andersom overgestapt. Van de Vitalbix naar Metazoa met positief resultaat. Van de VB werd ze wat sloom, nu op de Metazoa is ze helderder en energieker. Voor ons een goeie switch.


Bedankt voor je bericht.
Ik heb na verder lezen besloten de Marstall force te halen, en ook zeewier te geven voor het mest eten.
Ik heb deze maand super weinig kunnen rijden vanwege dat ik corona heb gehad en nog stik benauwd ben, en druk vanwege werk.
Gisteren wat gestapt en gedraafd, ze was wel voorwaarts genoeg maar ademde wat zwaarder op het laatst.
Conditie van ons beiden moet terug op peil (ik rij zowiezo alleen maar recreatief maar wil wel weer graag op buitenrit met haar tzt)

Hopelijk helpt een andere balancer haar ermee.