Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 88 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

 
Profiel   

Muze schreef
Welke dosering kan ik voor een jong dier aanhouden dat nog niks doet ( bijna 2), maar wel wat mag bijtrekken in conditie?
Ik weet dat er breed and grow bestaat maar dat lust hij nog niet.
Er wordt gevoerd en de brokjes eet hij wél, muesli is nog stom en wil ik hem leren eten als ik er zelf ben.


vitalbix geeft gratis advies, mail ze eens?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:26 



 
Profiel   

Wij geven:
Daily complete 350 gr/dag (ze worden 2 x gevoerd, dus 2x 175 gram)
Active muesli 400 gr / dag ( idem 2x 200 gram)
Lucerne: we gaven van hugho met zemelen 2x daags 100 gram, maar die is bijna op. weet even niet wat we van vitalbix geven.
Verder 4x/5x p week scheut lijnzaadolie er bij , onbeperkt ruwvoer hebben ze.

Die van ons moet wel wat aankomen, er zit al wat bij maar we zijn er nog niet.

Hij heeft eerder op sportbrok gestaan, dan vloog hij ongeveer tegen het plafond aan. Dit bevalt veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 15:46 



 
Profiel   

Ik drop m hier ook even, heb ook al een mail naar vitalbix gestuurd.

Had laatst proefzakjes omdat paard alle andere vitamine brokjes niet wil eten maar deze ging er goed in. Ik blij want paard word iets dikkig dus al het andere voer eruit en alleen onbeperkt hooi en dit brokje.
Nog blijer was ik omdat het een klein korreltje was, paard heeft al een paar x slokdarmverstopping gehad door biks. Nu heb ik vandaag een grote zak gehaald en of ik ben gek of deze korrel is echt veel groter?
Bijna als normale biks korrel.. Was een beetje teleurgesteld.. Hebben meer mensen dit gemerkt of ligt het toch aan mij? Allebei was het de daily complete.. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:17 



 
Profiel   

Dat herken ik zelf niet, heb je Vitalbix al een mailtje gestuurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:30 



 
Profiel   

Naar aanleiding van een voedingsadvies van Vitalbix zelf, ben ik nu Vitalbix Dc gaan voeren ,en de slobber… maar nu zit ik net te bedenken, mijn paard krijgt de slobber en de DC in een emmer, waardoor de Dc dus ook slobber word…. Hij krijgt 400 gram Dc en 400 gram slobber… dit meng ik nog met luzerne zodat hij goed kauwt en niet alles op schrokt.

Ik voer dit 1 x per dag, maar vroeg me ineens af of het kwaad kan dat ie alles in een keer krijgt, en dus de Dc die ook slobber word?

Goed om te weten trouwens dat ie verder niks van krachtvoer krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:40 



 
Profiel   

Nee hoor. Waar het terecht komt, gaat het ook door elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:07 



 
Profiel   

Ik maak het ook altijd nat. Het zet mega uit, dus dat het bij droog voeren slokdarmverstopping kan geven vind ik zo raar helemaal niet.

Ik week het samen met wat bietenpulp en ze eten het zo op :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:53 



 
Profiel   

Yvon schreef
Ik drop m hier ook even, heb ook al een mail naar vitalbix gestuurd.

Had laatst proefzakjes omdat paard alle andere vitamine brokjes niet wil eten maar deze ging er goed in. Ik blij want paard word iets dikkig dus al het andere voer eruit en alleen onbeperkt hooi en dit brokje.
Nog blijer was ik omdat het een klein korreltje was, paard heeft al een paar x slokdarmverstopping gehad door biks. Nu heb ik vandaag een grote zak gehaald en of ik ben gek of deze korrel is echt veel groter?
Bijna als normale biks korrel.. Was een beetje teleurgesteld.. Hebben meer mensen dit gemerkt of ligt het toch aan mij? Allebei was het de daily complete.. :?


Ik ben daarom gestopt met Vitalbix. Ik moest het elke keer weken zodat het uit elkaar viel. Als mijn paard dit droog kreeg dan kreeg hij gegarandeerd een slokdarmverstopping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:12 



 
Profiel   

Dais_ schreef
Ik maak het ook altijd nat. Het zet mega uit, dus dat het bij droog voeren slokdarmverstopping kan geven vind ik zo raar helemaal niet.

Ik week het samen met wat bietenpulp en ze eten het zo op :-)


Dat viel me ook op ja… neemt echt heel veel water op, paard eet het wel Goed, slobber en de Dc helemaal geweekt, en dan nog luzerne, zodat ie goed moet kauwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:39 



 
Profiel   

Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze en de Pavo vital. Ik heb een 3.5 jarige merrie die genoeg energie hebt en snel dik wordt, maar weining brok krijgt. Dus ze krijgt niet alle vitaminen binnen en ik merk dat ze een beetje mat en strak is geworden.

Waarom kiezen jullie deze over de vital?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:56 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft vele voersoorten gehad en nergens ging ze lekker op. De jeukklachten namen toe, voortdurend mok, ze leek altijd wel buikpijn te hebben en had last van oedeem (soms aan de zijkant van het lichaam en in de benen. Na alle ingrediënten in een lijst gezet te hebben kwam naar voren dat: het zetmeel en suiker hoog was, bijna overal graan in zat en luzerne. Dus toen ze begon te schuren op Pavo vital wist ik het zeker, luzerne is ook iets mee. Ze heeft toen een tijd alleen maar hooi gehad en ze knapte op! Jeuk ging weg. Maar een jong paard, in training, moet spieren opbouwen. Toen over op de Vitalbix Daily complete timothee, geen jeuk meer, geen mok meer, geen maagklachten/darmklachten meer, geen heet schrikkerig paard meer. Gewoon goed! En je hooi moet gewoon goed zijn, dat is al de helft van de oplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:02 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze en de Pavo vital. Ik heb een 3.5 jarige merrie die genoeg energie hebt en snel dik wordt, maar weining brok krijgt. Dus ze krijgt niet alle vitaminen binnen en ik merk dat ze een beetje mat en strak is geworden.

Waarom kiezen jullie deze over de vital?


Laag in suikers en compleet qua vitaminen,je hoeft geen kilo's naar binnen te duwen, vind ik ook niet gezond. Mijn Engelse volbloed schrok van alles en vloog alle kanten in op Hartog basis sportbrok(geven de meeste stallen in onze omgeving). Op Vitbix minder schrikkerig, geen longeren voor rijden meer nodig, rent niet meer 5 passen voor je uit. Heel ander paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:42 



 
Profiel   

Hopelijk staat het hier goed, kon niet zo snel een passender topic vinden...

Ik voer al geruime tijd naar absolute tevredenheid de Fiber Mix (grasmix) van VB. De nieuwste zak die ik een week geleden heb gekocht is ineens... anders? De kleur van de baal is donkerder groen en het ruikt ook anders. Het is stoffiger en mijn merrie laat een derde ervan liggen, terwijl ze hiervoor haar bak uitlikte. Iemand ook deze ervaring of is dit toevallig een slechte baal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 09:49 



 
Profiel   

Zou een berichtje aan Vitalbix sturen, wellicht heb je een slechte zak te pakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 09:52 



 
Profiel   

Heb je niet toevallig de lucerne gehaald? Zit in dezelfde verpakking alleen de tekst is anders aan de buitenkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 13:07 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Heb je niet toevallig de lucerne gehaald? Zit in dezelfde verpakking alleen de tekst is anders aan de buitenkant.


Nee, absoluut de fiber mix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 13:26 



 
Profiel   

Mijn paard hebt ineens veel bulten. De enige dat is veranderd is dat ze nu buiten sta zonder deken en krijgt een handje Vitalbix Daily+. Het zou heel goed kunnen dat het komt van insecten, maar ik vroeg me af of iemand anders ook bulten heb gekregen van de Active+?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 12:49 



 
Profiel   

Phonix schreef
Mijn paard hebt ineens veel bulten. De enige dat is veranderd is dat ze nu buiten sta zonder deken en krijgt een handje Vitalbix Daily+. Het zou heel goed kunnen dat het komt van insecten, maar ik vroeg me af of iemand anders ook bulten heb gekregen van de Active+?


Geen ervaring mee, het paard dat ik rij krijg al bijna 2 jaar VB active+ en heeft geen bulten gekregen hiervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 14:30 



 
Profiel   

Ik voer nu bijna een jaar vitalbix daily complete....totdat hij ineens besloten heeft dat het toch niet meer zo lekker is 8)7 ik moet nu dus wat anders. Iemand ervaring dat de vitalbix niet meer lekker is en is overgestapt naar pavo vital? ( Heb proefzakjes met de thimothee besteld en die vindt hij ook maar zo zo...)Vinden ze die dan wel lekker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 19:05 



 
Profiel   

Judith, de mijne had precies hetzelfde. Gewoon ineens niet meer lekker. Ik voer nu de pavo dailyfit anderhalf jaar lang en die blijft ze goed eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 20:43 



 
Profiel   

Miss_Mii21 schreef
Phonix schreef
Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze en de Pavo vital. Ik heb een 3.5 jarige merrie die genoeg energie hebt en snel dik wordt, maar weining brok krijgt. Dus ze krijgt niet alle vitaminen binnen en ik merk dat ze een beetje mat en strak is geworden.

Waarom kiezen jullie deze over de vital?


Laag in suikers en compleet qua vitaminen,je hoeft geen kilo's naar binnen te duwen, vind ik ook niet gezond.


Dit geldt ook voor de Pavo Vital hoor, moet je denk ik nog minder van geven, is maar een maatbekertje per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 20:46 



 
Profiel   

cayenne123 schreef
Phonix schreef
Mijn paard hebt ineens veel bulten. De enige dat is veranderd is dat ze nu buiten sta zonder deken en krijgt een handje Vitalbix Daily+. Het zou heel goed kunnen dat het komt van insecten, maar ik vroeg me af of iemand anders ook bulten heb gekregen van de Active+?


Geen ervaring mee, het paard dat ik rij krijg al bijna 2 jaar VB active+ en heeft geen bulten gekregen hiervan.


Ze kreeg het van insecten denk ik. Maar moest toch stoppen omdat ze veel te druk werd.

Is er een groot verschil tussen de DC normaal en die met Timothee? Behalve de luzerne

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 21:12 



 
Profiel   

Goede vraag! Ik zou VB even mailen, zij geven altijd uitgebreid antwoord op je vragen en denken goed mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 09:59 



 
Profiel   

HI :) ook een VB voeradvies gehad voor mijn ruin. Staat redelijk in de arbeid (5 x arbeid waarvan 1 uur dressuur per keer en een bosrit van ongeveer 2 uur). Hij krijgt nu voermeesters sereen en ik merk dat ik het overstappen spannend vind :Y)
Hoe is bij jullie de overstap gegaan en hoe bevalt VB bij een ‘sport’paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 10:05 



 
Profiel   

Ik heb een 3 jarige die we dit jaar zadelmak hebben gemaakt op VB DC Timothee staan en elke ochtend en avond een schep Fibermix van VB erbij. Mijne doet het hier super op. Is van zichzelf best een heet en ril paard en het minste dat je er een brok instopt, staat die meer op zijn achterste benen zowel in de stal als met aan de hand wandelen.
Op de DC is hij gewoon fijn te handelen.

Hij loopt 3x in de week een half uurtje dus nog geen gekke arbeid ofzo. Houdt alles mooi vol, is goed in conditie en blinkt als een spiegel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 14:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 88 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen