Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:06

Hoeveel Vitalbix geef je dan per dag? Ik geef een flinke handvol, ik gok zo 150 gram, per dag, daar moet ie het mee doen. Dat is minder dan de helft van aanbevolen. Paard is 500 kg. Voor de rest krijgt hij goede voordroog, een kg of 7.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:54

Anoniem schreef:
Hmja. Mijn pony is ook eens doorgemeten en ik twijfel enorm aan de geloofwaardigheid.
Maargoed, hopelijk bevalt dieetmix je dan goed.


Mijn paard heeft er heel veel aan gehad in het begin, dus ik geloof er genoeg in om dit in ieder geval serieus te nemen.


Floortz schreef:
Hoeveel Vitalbix geef je dan per dag? Ik geef een flinke handvol, ik gok zo 150 gram, per dag, daar moet ie het mee doen. Dat is minder dan de helft van aanbevolen. Paard is 500 kg. Voor de rest krijgt hij goede voordroog, een kg of 7.


300-350 voor een paard van rond de 500 kg wat 24/7 buiten staat en dagelijks werkt. Heeft onbeperkt ruwvoer tot zijn beschikking.

Ik had al bedacht dat ik voor nu even van de Vitalbix afstap, maar dat ik bijvoorbeeld over een maandje wel af en toe een handje ofzo erbij ga geven. Anders heeft ie straks weer tekorten :roll:

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:08

Ik geef mijn beide paarden van ca 500 kg ongeveer 200 gram per dag. Ze zien er gezond uit maar krijgen ook onbeperkt hooi erbij.

Assenderp
Berichten: 169
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:06

Hier net vitalbix lucerne en daily compleet om te kijken hoe het gaat. Onbeperkt hooi en zomers op het gras. Paard word lastig dik en is gevoelig voor spierbavangenheid. Ik heb een voerschema meegekregen.. ben benieuwd.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:43

Ik voer ook vitalbix en heb onlangs gevraagd welke vitamine e er in verwerkt zit.
Er zit all-rac-alfa-tocopheryl acetaat (3a700) in en gezien mijn tinker kampt met spierbevangenheid moet ik alsnog een beter opneembare versie vit.e bijgeven (RRR-alpha-tocoferol)
Verder vind ik dat ik best veel moet geven wil ik dat mijn tinker van alles voldoende binnen krijgt, nml 400gram per dag.
Ik kijk het nog een poosje aan maar als er iets beters op de markt is wat ook qua prijs betaalbaar is dan denk ik dat ik omswitsch.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:30

funnyhorses schreef:
Ik voer ook vitalbix en heb onlangs gevraagd welke vitamine e er in verwerkt zit.
Er zit all-rac-alfa-tocopheryl acetaat (3a700) in en gezien mijn tinker kampt met spierbevangenheid moet ik alsnog een beter opneembare versie vit.e bijgeven (RRR-alpha-tocoferol)
Verder vind ik dat ik best veel moet geven wil ik dat mijn tinker van alles voldoende binnen krijgt, nml 400gram per dag.
Ik kijk het nog een poosje aan maar als er iets beters op de markt is wat ook qua prijs betaalbaar is dan denk ik dat ik omswitsch.

Qwa prijs vind ik metazoa beter.
Of dat voor jou qwa vitamine ook geldt weet ik niet

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:51

Ik ga eens kijken jenniferU.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:20

Mijn twee kwpners eten het goed. Beter dan metazoa of marstall force. Mijn 25 jarige merrie is de laatste 5 jaar niet meer zo goed de winter uit gekomen.

Wat ook opvalt is dat ze hierbij niet direct na het eten gaan drinken. Dat doen ze bij andere vit/min brokjes wel

Koper

Berichten: 30282
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:24

Mijn ruin gaat de laatste tijd meestal drinken meteen nadat hij zijn bak leeg heeft. Mijn merrie niet. Maar hij krijgt er nu wat zout overheen, misschien is het wel gewoon daardoor.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:26

Ik schop dit topic even omhoog..

Ik ben ook aan het rondkijken voor mijn pony met ppid.
Nu viel mijn oog op de vitalbix alleen vraag ik mij af of hij genoeg energie hier uit gaat halen.
Wij rijden endurance dus trainen veel op lange afstanden.

Zijn voer schema nu

- 1/5 basis brok 2x per dag 1x per dag musclebuild van pavo aangevult
- Voordroog hooi 3x per dag als ze op de wei gaan Bij slecht weer op de bak en 4x per dag hooi.

Dit is altijd goede kwaliteit hooi.

Ik zat te twijfelen om hem endurix bij te voeren maar ik ben bang voor de suikers.
Op dit moment is pony ook erg slank waardoor we maar besloten hebben hem zonder graasmasker op de wei te zetten. Al bleek hij nu ook veel bloedwormen te hebben (inmiddels behandelt)

Maar zou de Vitalbix wat zijn voor mijn pony.. ik lees verschillende meningen over de energie.

p.s. Doel in endurance is de klasse 2 (40 km - 79 km) Veder wil ik niet met hem ivbm zijn leeftijd 21.

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:14

Je kan het beste een mail sturen. Heb ik ook gedaan en een uitgebreid voedingsadvies gekregen. Ook de vragen werden beantwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:18

Hoe lang duurt het ongeveer voor ze antwoord geven op een aangevraagd voedingsadvies?

Koper

Berichten: 30282
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:48

Kan iemand mij vertellen, als ik online bestel bij feral horse, hoe lang het dan ongeveer duurt voordat mijn bestelling er is? Tot nu toe heb ik steeds laten bezorgen maar ik wil nu graag eens een bestelling plaatsen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:14

Kayleigh_ schreef:
Hoe lang duurt het ongeveer voor ze antwoord geven op een aangevraagd voedingsadvies?


binnen paar dagen zeker!

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:29

Koper schreef:
Kan iemand mij vertellen, als ik online bestel bij feral horse, hoe lang het dan ongeveer duurt voordat mijn bestelling er is? Tot nu toe heb ik steeds laten bezorgen maar ik wil nu graag eens een bestelling plaatsen.


Ik heb laatst op zaterdag besteld en was op woensdag binnen

Koper

Berichten: 30282
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:42

Dank je wel, ik heb net online een bestelling geplaatst :) Heb nog voor een paar dagen Vitalbix en de shampoo heb ik de komende dagen toch niet nodig. Dat komt volgende week wel, als het weer weer is om ze te wassen.

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:54

Koper schreef:
Dank je wel, ik heb net online een bestelling geplaatst :) Heb nog voor een paar dagen Vitalbix en de shampoo heb ik de komende dagen toch niet nodig. Dat komt volgende week wel, als het weer weer is om ze te wassen.


Ik krijg het meestal ook binnen 3 dagen.
Dag 1 bestellen, dag 2 verzenden zij het, dag 3 krijg ik het binnen.

Prima service waar je van op aan kunt.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:20

Relien schreef:
Koper schreef:
Kan iemand mij vertellen, als ik online bestel bij feral horse, hoe lang het dan ongeveer duurt voordat mijn bestelling er is? Tot nu toe heb ik steeds laten bezorgen maar ik wil nu graag eens een bestelling plaatsen.


Ik heb laatst op zaterdag besteld en was op woensdag binnen


Hier binnen 1 dag al, altijd wel besteld voor 12 uur.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:17

Ik had het ook snel in huis. 1 zak besteld en er zaten 2 in de doos...dat kan niet uit denk ik :)

Koper

Berichten: 30282
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:51

Ik heb er ook lijnzaadolie en shampoo bij besteld (eigenlijk de lotion, dan krijg je gratis een fles shampoo er bij). Het was allemaal op voorraad dus ik hoop dat ik 't begin volgende week in huis heb :)

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:56

Mijn Welsh K van 17 jaar zat al jaren slecht in het haar. 's Zomers raakte hij nauwelijks zijn wintervacht kwijt en het haar was dof en piekerig.
Nu voer ik een aantal maanden vitalbix met lijnzaadolie en hij is zijn wintervacht kwijt, haar is mooi glad en hij glimt weer.
Ik heb in al de jaren dat ik paarden heb (zo'n 40 jaar) eigenlijk nog nooit veel verschil gemerkt als ik overstapte op een ander voer, maar nu dus wel.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:38

Ben erg benieuwd naar de Vitalbix NutriMash die vanaf morgen leverbaar is.
Je kan op HE een proefzakje (350 gram), voor €1,- kopen.

Heb gevraagd of er een optie; om ook op de site aan te bieden voor degene die niet naar HE kunnen.
En daar zijn ze mee bezig! :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:40

Ja ben ik ook benieuwd naar!

Jessix

Berichten: 16458
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:26

Ja had ik ook voorbij zien komen. Lijkt wel een beetje op de Alphengrun Mash of Muesli van Agrobs, alleen zit in de Nutrimash weer luzerne. Dat vind ik dan weer jammer.

Anoniem

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:02

Ik heb vorige week donderdag gemaild.... Is het normaal dat ik vandaag nog geen antwoord heb? :o