Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 140 van de 259 [ 6453 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 259  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Dus dan zou ik ook gewoon de Vitalbix DC met timothee kunnen proberen ? Of zijn de ervaringen hier niet goed mee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 22:20 



 
Profiel   

Daar zijn denk ik weinig ervaringen mee, die bestaat nog niet zo lang. Je kan ook eerst proefverpakking testen.

Victorious secret is ook een zonder lucerne. Bevalt bij veel mensen, waaronder mijzelf, erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 22:39 



 
Profiel   

Ik ben nu aan de tweede zak dc met timotee begonnen. Dus ik ben nu 3 weken aan het voeren, en ze jeuken beide nog steeds niet! Bij de buren staat een Harlingen, stond ook altijd op de dc en zij voert nu ook ongeveer 2 weken de dc timotee en zij vertelde dat hij altijd wel laat had van plekjes op z’n buik en dat nu dus over is en ook praktisch niet meer schuurt(hij heeft ook ze dus wat schuren zou altijd wel wat blijven, maar hij staat nog steeds zonder deken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 07:06 



 
Profiel   

DC timothee zou een optie kunnen zijn inderdaad, als hij die wel lekker vind :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 08:57 



 
Profiel   

Mijne ging er idd ook niet van schuren (alle soorten met lucerne wel), at het ook graag. Gaf t als beloningsbrok en at t erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 09:44 



 
Profiel   

Hoe zijn de ervaringen met DC timotee qua zenuwen? Van de reguliere DC ging die van mij best wel spoken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 11:24 



 
Profiel   

Ik geef mijn paarden al een aantal jaar Vital bix Complete en Breed&Grow. Nu is mij opgevallen dat de hoefkwaliteit is verminderd. Bij de oudere paarden zit van onderaf een scheur en bij de jaarling brokkelhoeven. Komt dit de gebruikers van Vitalbix bekend voor? Kan tuurlijk ook heel ergens anders aan liggen, maar eerder hadden ze wel mooie hoeven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:50 



 
Profiel   

Wat je kan doen is even overstappen op een andere vitamine korrel. Ik voerde eerst vitalbix dc maar ze gingen jeuken op de luzerne. Toen ben ik pavo vital gaan voeren(zit ook wel luzerne in maar daar kreeg hij maar 120 gr van tegen over de 400 gr van dc) toen zag ik positieve veranderingen. Maar halverwege de tweede zak van 25 kilo merkte ik eigenlijk niks meer en vond ik het weer zo zo. Toen kwam vitalbix met een nieuwe dc met timotee en zonder luzerne, ik zag alles weer positief veranderen. Voeten werden weer mooier, z’n vacht glimt als een tiet! En zit over het algemeen weer beter in z’n velletje. Ze raden ook aan om af en toe af te wisselen van vitamine korrel, alleen soms is dat best lastig omdat niet alle vitamine korrels bijvoorbeeld gmo vrij zijn en als je een moeilijke eter heb is het nog lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:24 



 
Profiel   

SilvanoN schreef
Ik geef mijn paarden al een aantal jaar Vital bix Complete en Breed&Grow. Nu is mij opgevallen dat de hoefkwaliteit is verminderd. Bij de oudere paarden zit van onderaf een scheur en bij de jaarling brokkelhoeven. Komt dit de gebruikers van Vitalbix bekend voor? Kan tuurlijk ook heel ergens anders aan liggen, maar eerder hadden ze wel mooie hoeven...


Ik voer al bijna 1.5 jaar vitalbix en geen enkel probleem met de hoeven. Sterker nog krijg elke keer complimenten vd smid dat ze er zo super uit zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:26 



 
Profiel   

Daarom wissel ik vaak af. Krijgt je paard niet constante dezelfde vitaminen en mineralen in dezelfde verhoudingen binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:30 



 
Profiel   

SilvanoN schreef
Ik geef mijn paarden al een aantal jaar Vital bix Complete en Breed&Grow. Nu is mij opgevallen dat de hoefkwaliteit is verminderd. Bij de oudere paarden zit van onderaf een scheur en bij de jaarling brokkelhoeven. Komt dit de gebruikers van Vitalbix bekend voor? Kan tuurlijk ook heel ergens anders aan liggen, maar eerder hadden ze wel mooie hoeven...

Dat kan zeker. Vitalbix bevat organisch gebonden selenium waarbij de regulering door de darmwand wegvalt voor welke mineralen wel en niet nodig zijn. Er kan dus te veel selenium opgenomen worden. Wat selenium kan doen is de plek van zwavel innemen in het lichaam. Zwavel (ook een mineraal) bouwt zwavelbruggen en creëert daarmee stevigheid in de hoeven (en ook de huid en haren). Selenium kan dat niet, dus als selenium de plek van zwavel in neemt kan dit in zwakkere hoeven resulteren als je langdurig organisch gebonden selenium voert. Kort gezegd. Dit komt vaker voor bij paarden die balancers met organisch gebonden selenium krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:28 



 
Profiel   

Dat heb ik nog nooit gehoord. Interessant

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:34 



 
Profiel   

Zouden jullie iets meer vitaminebrok geven als je paard een beetje aan de dunne is?
Die van mij heeft beschimmeld hooi gehad, vandaar (gaat met dit weer echt hard :=)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:52 



 
Profiel   

nee,ik doe dat juist niet.
ik zou juist ten tijde van de diarree alle supplementen achterwege laten en alleen goed ruwvoer geven tot het normaal is.
mijn merrie kan erg snel dunne mest hebben en daar verstoren supplementen en ook vitaminekorrel de boel vaak nog meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:24 



 
Profiel   

Dat zal voor de diarree niet zoveel doen nee, extra mineralenbrok geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:11 



 
Profiel   

Ok.. Mij werd aangeraden een vitamine spuit te geven als 'extra boost' maar dat zie ik niet zitten. Zeker niet bovenop haar gewone vitaminebrokje.

Aan de andere kant, het is ook alweer een stuk beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:53 



 
Profiel   

SilvanoN schreef
Ik geef mijn paarden al een aantal jaar Vital bix Complete en Breed&Grow. Nu is mij opgevallen dat de hoefkwaliteit is verminderd. Bij de oudere paarden zit van onderaf een scheur en bij de jaarling brokkelhoeven. Komt dit de gebruikers van Vitalbix bekend voor? Kan tuurlijk ook heel ergens anders aan liggen, maar eerder hadden ze wel mooie hoeven...



Mijn hoefsmid had het hier laatst over. Dat als ze wat slechtere hoeven zag het haar opvallend vaker voorkwam bij Vitalbix

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:44 



 
Profiel   

Minoes schreef
Ik geef nu zelf Hoveler reformin musli, dat is een vitaminebrok in muesli vorm. Hoef je ook maar weinig van te voeren en is luzerne, graan en melasse vrij.

https://www.hoveler.nl/product/reformin-muesli/


Zijn er meer mensen die dit geven? Ben benieuwd naar meer ervaringen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:29 



 
Profiel   

de pavo vital is hier op.
ben een beetje aan het twijfelen of ik het weer ga bestellen of toch iets anders ga proberen.


ik heb net die hofeler naast de pavo vital gezet,maar daar zit nog best wat verschil in.
ik vind op zich die victorious secret wel interessant.
3kg om te proberen is ook nog wel te doen.
dus die heb ik dan nou ook maar besteld, ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:00 



 
Profiel   

Annenas schreef
Heb al een deel van het topic doorgelezen maar ik ga er alleen maar meer van twijfelen.. :')


Hi, hier precies zo :')

Ik voer Marstall Force met een handje Cavalor Fiber Force (omdat ze de vitaminekorrel los niet eet). Maar ik zie hier ook de Reformin muesli voorbij komen. Een muesli lijkt mij smakelijker... maar ik begrijp niet wat het verschil is in voedingswaarden, kan iemand mij daarbij helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:00 



 
Profiel   

Is Pavo inshape dan niet wat voor je? Is een concentraat. Dus een muesli die geconcentreerd is met alle vitamines en mineralen maar wel eiwitten speciaal voor paarden die moeten afvallen. Ik heb daardoor aan een volle schep per dag genoeg voor een paard van 1,65. Deze muesli is dus helemaal afgestemd op afvallen dat ze er dus geen energie uit halen waar ze weer dik van worden.

https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... code=91761

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:06 



 
Profiel   

Spenk schreef
Is Pavo inshape dan niet wat voor je? Is een concentraat. Dus een muesli die geconcentreerd is met alle vitamines en mineralen maar wel eiwitten speciaal voor paarden die moeten afvallen. Ik heb daardoor aan een volle schep per dag genoeg voor een paard van 1,65. Deze muesli is dus helemaal afgestemd op afvallen dat ze er dus geen energie uit halen waar ze weer dik van worden.

https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... code=91761


Tja ik vind de pavo inshape een beetje tegenstrijdig... eiwitten worden toch ook gebruikt om paarden aan te laten komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:17 



 
Profiel   

Nee pas wanneer je meer eiwitten dan de behoefte gaat geven maar je geeft het niet snel teveel. Eiwitten hebben paard veel tekort en als je een paard laat afvallen wil je de spieren wel behouden en daar ben je eiwitten voor nodig. Daar zit dus een hele filosofie achter :) tenzij je het niet erg vindt als de spieren ook wegvallen maar die hebben wel voedingsstoffen nodig.

Hier super afgevallen ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:20 



 
Profiel   

Ik lees her en der (geen officiële bronnen) dat het ook goed is om zo af en toe een stop periode in te lassen voor de vitaminebrok.
Jullie hier ervaring mee? Voor/tevens? En hoe lang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 10:17 



 
Profiel   

Een stop weet ik niet. Daar lees ik weinig tot niks over eigenlijk. Ik lees wel met regelmaat om te wisselen tussen verschillende korrels, vanwege de gehaltes die nooit helemaal gelijk zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 10:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 140 van de 259 [ 6453 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 259  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen