Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 206 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Volgens mij via dit topic wel eens gelezen dat iemand de capsules voert van holland & baret.
Vaak hebben die 1+1 acties.

Dat was 400 IE per capsule maar zijn niet leverbaar.


Iris van Gulik heeft ook capsules vitamine E.


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 09:23 



 
Profiel   

Ik bestel mijn natuurlijke vitamine E via iemand in het pssm forum op Facebook, Inge Nijkerk.
Zeer goede kwaliteit. En prijs is ook oké aangezien je er 4 gram per dag van geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 10:06 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Ik bestel mijn natuurlijke vitamine E via iemand in het pssm forum op Facebook, Inge Nijkerk.
Zeer goede kwaliteit. En prijs is ook oké aangezien je er 4 gram per dag van geeft.


Dat is dezelfde als die uit mijn prijsvoorbeeld. Alleen geef ik daar 10gr per dag van :o

Daarvoor moet ik 8 capsules van Iris voeren. Dus dan doe ik 3 week a 56 euro met haar capsules :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 11:06 



 
Profiel   

Heb je een PSSM’er dat de behoefte wat hoger ligt? Ik ga er onderzoek naar doen en wat ik vind zeker hier delen. Een van de redenen om humaan te bekijken is omdat ze vaak naast de natuurlijke variant ook alle varianten van de tocoforolen hebben. De opneembaarheid wordt dus ook daardoor beïnvloedt. Dan kun je nog wel een natuurlijke variant hebben, maar als deze bestaat uit 1 tocoferol, dan is dat alsnog te eenzijdig.
Dit is even wat ik tot nu toe heb geleerd, maar wordt vervolgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 13:21 



 
Profiel   

Marigo schreef
Heb je een PSSM’er dat de behoefte wat hoger ligt? Ik ga er onderzoek naar doen en wat ik vind zeker hier delen. Een van de redenen om humaan te bekijken is omdat ze vaak naast de natuurlijke variant ook alle varianten van de tocoforolen hebben. De opneembaarheid wordt dus ook daardoor beïnvloedt. Dan kun je nog wel een natuurlijke variant hebben, maar als deze bestaat uit 1 tocoferol, dan is dat alsnog te eenzijdig.
Dit is even wat ik tot nu toe heb geleerd, maar wordt vervolgd.


Klopt. Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:22 



 
Profiel   

Eapy schreef
Heb je de pavo dailyfit geprobeerd? Mijne eet ook bijna niks maar die gaat er al jaren goed in.


Ik heb vorige week een klein pak daily fit gehaald. Maar jee wat is dat droog zeg! Is dat normaal? Mijne krijgt een halve koek die ik in kleine stukjes breek niet eens weg. Nu maak ik het nat anders niet te doen. Is dat normaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 20:49 



 
Profiel   

Ja het is inderdaad wat droog! Ik breek de koek in stukjes en verdeel het over 2 maaltijden. Ik zet bakjes neer om te voeren, 2 per dag. Ik breek de koek dus in de helft en die helften weer in kwartjes. Zo is het beter te doen. Klinkt omslachtig, maar echt zo gedaan. Heel voeren vindt de mijne ook maar niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:25 



 
Profiel   

Die koeken zijn idd heel droog, mijn paard laat hem ook liggen. Veel te gezond vind ze ze geloof ik :')

Ik heb bij voermeesters/subli een analyse laten maken van mijn ruwvoer in combinatie met wat ik dan moet geven voor de vitaminen en mineralen. Gezien de mijne geen vitaminebrok wil eten.
Advies kwam naar boven met een meting om subli mineralenbikkels te geven. Eerst was ik daar nooit fan van, vanwege de hoge gehaltes suiker en zetmeel, maar dat hebben ze aangepast. Dus ik durf het nu wel aan.
Ik ga eens een zak proberen en kijken wat mevrouw er van vind, misschien een compromis tussen vitaminebrok en fastfood. Moet toch iets proberen. Met een basisbrok van wat voor merk dan ook moet ik zoveel geven om alles binnen te krijgen en wordt ze moddervet.
Pavo inshape zou een optie zijn, maar die vind ik aan de prijzige kant en veel eiwitten erin.
Eerst dit eens proberen maar weer


Laatst bijgewerkt door Oretha op 16-03-23 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 09:17 



 
Profiel   

Zelfs met kleine stukjes denkt hij na een paar happen..vreet het zelf maar op en staat hij echt te snakken en moeilijk te doen om het weg te krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 09:17 



 
Profiel   

Oretha schreef
Die koeken zijn idd heel droog, mijn paard laat hem ook liggen. Veel te gezond vind ze ze geloof ik :')

Ik heb bij voermeesters/subli een analyse laten maken van mijn ruwvoer in combinatie met wat ik dan moet geven voor de vitaminen en mineralen. Gezien de mijne geen vitaminebrok wil eten.
Advies kwam naar boven met een meting om subli mineralenbikkels te geven. Eerst was ik daar nooit fan van, vanwege de hoge gehaltes suiker en zetmeel, maar dat hebben ze aangepast. Dus ik durf het nu wel aan.
Ik ga eens een zak proberen en kijken wat mevrouw er van vind, misschien een compromis tussen vitaminebrok en fastfood. Moet toch iets proberen. Met een basisbrok van wat voor merk dan ook moet ik zoveel geven om alles binnen te krijgen en wordt ze moddervet.
Pavo inshape zou een optie zijn, maar die vind ik aan de prijzige kant en veel eiwitten erin.
Eerst dit eens proberen maar weer


Mijn drama queen doet het goed op de Nutri Fiber van Cavalor. Die haalt ook al snel z'n neus op als er niet voldoende suiker in zit, maar deze gaat er goed in. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 16:13 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Klein beetje met mijn handen in het haar en hoor graag jullie meningen!
Vraag is vast al een keer gesteld maar 200 pagina's is een hoop leesvoer :Y)

Het betreft een KWPN ruin van 14 die tot vorig jaar nooit jeuk had gehad.
Vorig jaar begonnen met Pavo Vitalbix de vitaminebrok. Na enkele weken geen manen en staart meer op zn hoofd mee gestopt. Verwachtte niet direct dat het uit de brok kwam maar ook een combinatie van gras en overgewicht (zijn we mee bezig).
Nou goed, na het stoppen werd het minder en ik had dus het vermoeden dat het uit de luzerne zou komen..
Na veel research uitgekomen op de brok van Metazoa en de Timothee versie.
Paar dagen terug mee begonnen en rustig en geleidelijk bezig met overstappen. Nou haalde ik hem gisteravond binnen en zag ik aan zn inmiddels aangegroeide fjordenkuif :') dat ie behoorlijk had staan schuren..... Staat overigens nog niet op gras en is de hele winter rustig geweest!

Baal er toch flink van. Zijn er paarden die op Timothee reageren? Het kan toch geen toeval zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:09 



 
Profiel   

Op de metazoa hoor ik van meer mensen schuur klachten .
Vroeger ook van pavo , maar sinds deze vernieuwd is niet meer .

Met de betere dagen nu al zie ik wel al muggen ook, die jeuk veroorzaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:17 



 
Profiel   

Wij hebben er drie op stal die reageren op timothee dmv schuren. Bij mijne kwam het ook naar voren in de allergietest. Toen ik stopte met timothee voeren was de jeuk ook over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:26 



 
Profiel   

Ik heb ook even een vraag. Mijn jonkie ben ik rustig aan het overzetten van de pavo natures best, naar de vitalbix breed&grow. Ik had eerst ongeveer 75-25%, dit ging goed. Daarna 50-50 gedaan, en toen liet ze alles staan. Dus weer terug naar 75-25.
Nu is het zo dat als ik het ook maar iets teveel opvoer, ze meteen alles laat staan...
In hoeverre moet ze wennen, en in hoeverre is het mogelijk dat ze het gewoon niet lekker vind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:26 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik lees even mee in dit topic, want ben toch weer zoekende in het evt. veranderen van het voer van mijn 5-jarige ruin. Nu viel mijn oog op de (volgens mij redelijk nieuwe) balancer 'gipfelstürmer mineral' van Agrobs.

Met name omdat zijn uithoudingsvermogen wat te wensen overlaat. Niet zo zeer in de vorm van snel zweten of buiten adem zijn, in tegendeel, maar ik heb wel het idee dat zijn spieren het niet volhouden. Alsof hij wat snel verzuurd en een vermoeid lijf krijgt.

Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee? Ik ben benieuwd. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:43 



 
Profiel   

Ik voer nu sinds begin dit jaar de vitalbix timothee. De schimmel gaat er prima op, maar m’n andere paard zie ik weer met regelmaat mest eten sinds half feb. Heb toen de dosering al verhoogd van 250 naar 300 gr. Daarnaast is er een mineralenbuffet beschikbaar. (Keltisch zeezout, zeewier, brandnetel, moederaarde, diatomeeenaarde, rozenbottel en nog heltie mineral).
Hier wordt op dit moment niet fanatiek gebruik van gemaakt.

Ik overweeg toch weer te switchen van vitaminebrok. Of wellicht moet ik iets los aanvullen. Meer mensen dit probleem in deze tijd van het jaar? (Vorig jaar had ik het met beiden rond deze periode namelijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:19 



 
Profiel   

ik moest net weer voer bestellen van mijten en ik zag dat ze ook een vitaminekorrel hebben.
die heb ik net besteld, kijken of ik verschil merk.
selenium is zeker hoog gedoseerd wat ik wel handig vind(16mg /kg
info
https://www.mijten.be/content/files/con ... eralen.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:59 



 
Profiel   

julya schreef
Ik heb ook even een vraag. Mijn jonkie ben ik rustig aan het overzetten van de pavo natures best, naar de vitalbix breed&grow. Ik had eerst ongeveer 75-25%, dit ging goed. Daarna 50-50 gedaan, en toen liet ze alles staan. Dus weer terug naar 75-25.
Nu is het zo dat als ik het ook maar iets teveel opvoer, ze meteen alles laat staan...
In hoeverre moet ze wennen, en in hoeverre is het mogelijk dat ze het gewoon niet lekker vind?


Mijn bijna 2 jarige vindt de breed&grow ook niet lekker. Ook geprobeerd te mengen met van alles en nog wat, maar ze laat het echt staan.
Dus nu over op de VitalStyle Slueslimix aangevuld met een supplement speciaal voor jonge paarden, deze: https://www.kifrahorse.nl/Atcom-Junior-Vital-5-KG. Die van het merk Lexa kan ook, maar heb bij de reviews gezien dat die van Atcom door kieskeurige eters makkelijker gegeten werd, dus vandaar mijn keuze.

Deze combinatie eet mijn merrie nu al een half jaar perfect.

PS. Jij staat ook bij Sophiebella toch sinds kort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 22:22 



 
Profiel   

darkadia schreef
Ik voer nu sinds begin dit jaar de vitalbix timothee. De schimmel gaat er prima op, maar m’n andere paard zie ik weer met regelmaat mest eten sinds half feb. Heb toen de dosering al verhoogd van 250 naar 300 gr. Daarnaast is er een mineralenbuffet beschikbaar. (Keltisch zeezout, zeewier, brandnetel, moederaarde, diatomeeenaarde, rozenbottel en nog heltie mineral).
Hier wordt op dit moment niet fanatiek gebruik van gemaakt.

Ik overweeg toch weer te switchen van vitaminebrok. Of wellicht moet ik iets los aanvullen. Meer mensen dit probleem in deze tijd van het jaar? (Vorig jaar had ik het met beiden rond deze periode namelijk)

Ja ik had het ook. Mijn paarden doen het beter op Agrobs Naturmineral of Marstall Force.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:45 



 
Profiel   

Mijn ruin heeft dat ook op verschillende balancers. Hij krijgt elk jaar vanaf dat hij begint met ruien zeewier bij tot hij klaar is. Dan heeft hij er geen last van. Begreep dat paarden vooral eten op smaak en niet naar behoefte. Ivm tekorten of juist overschot ben ik geen fan van mineralenbuffet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:14 



 
Profiel   

Ik voer Metazoa en ben er tevreden over vooralsnog.
Mijn pony eet af en toe specifiek wat bos/ mossige grond, maar heel eerlijk, ik heb daar geen moeite mee.
Dit doet hij soms met wandelen, in het bos op hele specifieke plekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:20 



 
Profiel   

Is er iemand hier die ervaring heeft met dit voer? Hoeveler reformin plus? Als ik het omreken naar dag prijs is het vrij voordelig. Maar is het ook volledig?

https://www.equiva.com/hoeveler-reformi ... 7-50062942

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:46 



 
Profiel   

Ik heb de muesli daarvan gegeven, dat is een balancer, maar dan in muesli vorm. Aten ze hier goed. Ik vond alleen het selenium erg hoog, dus ik ben er mee gestopt toen het op was. Selenium overdoseren is geen goed idee, ik vond dat wel een spannende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:00 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Mijn ruin heeft dat ook op verschillende balancers. Hij krijgt elk jaar vanaf dat hij begint met ruien zeewier bij tot hij klaar is. Dan heeft hij er geen last van. Begreep dat paarden vooral eten op smaak en niet naar behoefte. Ivm tekorten of juist overschot ben ik geen fan van mineralenbuffet.


Ik merk hier wel dat ze bepaalde periodes wel gebruik maken ervan en bepaalde periodes niet. En ook wisselend welke mineralen. Hij hangt er overigens ook niet het hele jaar door. Dus overschot ben ik niet zo heel bang voor.

Daihyo schreef
darkadia schreef
Ik voer nu sinds begin dit jaar de vitalbix timothee. De schimmel gaat er prima op, maar m’n andere paard zie ik weer met regelmaat mest eten sinds half feb. Heb toen de dosering al verhoogd van 250 naar 300 gr. Daarnaast is er een mineralenbuffet beschikbaar. (Keltisch zeezout, zeewier, brandnetel, moederaarde, diatomeeenaarde, rozenbottel en nog heltie mineral).
Hier wordt op dit moment niet fanatiek gebruik van gemaakt.

Ik overweeg toch weer te switchen van vitaminebrok. Of wellicht moet ik iets los aanvullen. Meer mensen dit probleem in deze tijd van het jaar? (Vorig jaar had ik het met beiden rond deze periode namelijk)

Ja ik had het ook. Mijn paarden doen het beter op Agrobs Naturmineral of Marstall Force.


Dank. Agrobs heb ik hier inderdaad ook een tijd naar tevredenheid gevoerd. Marstall vonden ze destijds niet zo lekker (2016).
Miss toch weer eens proberen. Wel fijnere voor de portemonnee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:14 



 
Profiel   

Die Hippalgo van Mijten zijn dat brokjes of poeder? Kan dat eigenlijk nergens vinden..

Blijft lastig met die balancers zeg.. ik geef nu Oerbalans al 4 of 5 jaar, maar wil toch eens rondkijken naar iets anders. Moeten wel brokjes zijn, geen poeder.
Mijn merrie (kleine KWPN) krijgt 2x per dag 1/4 schep Pavo sportbrok vanuit stal. Meer hoeft ze van mij niet, dan stuitert ze helemaal rond.. maar uiteraard mist ze dan wel wat vitamines en mineralen.
Van mij krijgt ze 1/4 schepje muesli gemend met luzerne, Oerbalans, Magnesium en Biotine. De muesli is eigenlijk alleen om de supplementen mee te voeren en voor mijn gevoel 'iets extra's/lekkers.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 206 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen