Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 204 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

michelle933 schreef
Welke van vitalbix werd de jouwe druk van?

De Daily Complete. De originele en de timothee. Ik heb ze allebei geprobeerd. Hij werd er vooral heel spooky van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 18:41 



 
Profiel   

Iemand ervaring met mestwater bij een bijna 2 jarige? Ik voer oerbalans en soms hartog digest. Verder onbeperkt onverpakt hooi (wel wat weinig eiwitten, zou een tekort daaraan ook mestwater veroorzaken?). Als snoep: rozenbottels en healthy treats van vitalbix.

2 weken terug zandkuur gehad, mestonderzoek top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 18:43 



 
Profiel   

Ja ik. Mijn merrie wordt volgende maand 3 en heeft al een tijdje op en af mestwater. Hier bleek het aan het hoge suikergehalte in het hooi te liggen. Ik geef nu hooi met gehalte van 8% en de mest wordt met de dag beter.

Ik heb van alles geprobeerd: wisselen van balancer, luzernevrij, mestonderzoek, wormenkuur ivm horzellarven, zandkuur, bitterkruiden. Maar het hooi bleek de oplossing. Ik had onverpakt hooi, uitgebloeid, stug. Maar toch 20% suiker. Denk dat dat toch te veel was.
Nu op schraler hooi gaat ze veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 19:20 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Zijn er hier nog mensen die ook de equifyt greenbalance voeren of voerde?? Wat zijn jullie bevindingen erover??


Ik voer mijn haflingermerrie de greenbalance. Ze doet het er super op! Voldoende energie, en vacht vol met appeltjes.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 20:30 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
michelle933 schreef
Zijn er hier nog mensen die ook de equifyt greenbalance voeren of voerde?? Wat zijn jullie bevindingen erover??


Ik voer mijn haflingermerrie de greenbalance. Ze doet het er super op! Voldoende energie, en vacht vol met appeltjes.


[ [url=m/WAdIuc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja de mijne ziet er ook super uit! Vind hem er alleen wel wat heftig op. Dus ben nu wat minder gaan geven. Gaf 1 bekerschep per dag. Ong 800 gram denk

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 20:39 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik bestel hier. https://www.voervoorpaarden.nl/
Een keer per maand komen ze bij me bezorgen. Ben er heel tevreden over.

De Naturmineral van Agrobs heb ik ook wel eens gehad. Voor mijn overstap op Equilin nog een emmertje van gevoerd aan een van mijn paarden. Ik zag niet veel verschil daarna, maar misschien overweeg ik het van de zomer nog een keer.

Ik ruik trouwens wel verschil tussen de basic en balance van Equilin. Dat ene paard wat het niet graag eet heeft dat voornamelijk voor de basic.


Heb nu ook emmertje Agrobs Naturmineral gehaald. Paard is af en toe lastige eter en had opeens geen trek meer in de Vitalbix. De Active+ heb ik opgemaakt en heb nog wel halve ton daily complete. Als ze Agrobs Naturmineral lust eens kijken of mijn verkooppunt ook aan Agrobs Senior mineral kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 23:42 



 
Profiel   

Ik heb even een vraagje lieverdjes. Mijn veulen van 10 maanden staat nu op pavo natures best. Ze krijgt vanuit de fokker 500 gram per dag. Als ik kijk naar het voeradvies van pavo zelf, 300 gram per 100 kg aan gewicht. Ik schat haar zo'n 350 kg. Dat betekend dat ze er meer van zou moeten hebben.
In hoeverre houden jullie vast aan de richtlijn die door het merk aangegeven wordt?
(Ik wil haar uiteindelijk overzetten op ander voer, maar om even te wennen op haar nieuwe stal laat ik haar 1 a 2 weken op de pavo staan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:11 



 
Profiel   

Ik zou het zelf juist bij een veulen belangrijk vinden dat ze alle voedingsstoffen binnen krijgt en dat krijgt ze bij 500 gram Nature's best niet... Zou hier ook weer Vitalbix Breed & Grow aanradan :D

Hier ook even een vraag. Het valt me op dat veel voer en balancers helemaal geen B vitamines noemen in hun analyses (Victorious Secret, Vitalbix DC, Florian Vimi Plus, Equilin). Terwijl het na een beetje research wel lijkt alsof ze dit niet voldoende uit ruwvoer kunnen halen en toch wel erg essentieel is? Kan iemand me uitleggen hoe dit zit? Bijvoorbeeld de Lexa balancers, Oerbalans, Agrobs Naturmineral en Pavo Vital hebben dit er juist wel in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:32 



 
Profiel   

SUSANNEx schreef
Ik zou het zelf juist bij een veulen belangrijk vinden dat ze alle voedingsstoffen binnen krijgt en dat krijgt ze bij 500 gram Nature's best niet... Zou hier ook weer Vitalbix Breed & Grow aanradan :D

Hier ook even een vraag. Het valt me op dat veel voer en balancers helemaal geen B vitamines noemen in hun analyses (Victorious Secret, Vitalbix DC, Florian Vimi Plus, Equilin). Terwijl het na een beetje research wel lijkt alsof ze dit niet voldoende uit ruwvoer kunnen halen en toch wel erg essentieel is? Kan iemand me uitleggen hoe dit zit? Bijvoorbeeld de Lexa balancers, Oerbalans, Agrobs Naturmineral en Pavo Vital hebben dit er juist wel in zitten.


Ja hier ga ik haar ook op over zetten! Maar ze gaat verhuizen, naar mij toe. En ik wil haar niet teveel nieuwe dingen tegelijk geven, dus vandaar dat ik haar nog even op de pavo hou. Ik ga haar wel oerbalans erbij geven als aanvulling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:46 



 
Profiel   

SUSANNEx schreef
Ik zou het zelf juist bij een veulen belangrijk vinden dat ze alle voedingsstoffen binnen krijgt en dat krijgt ze bij 500 gram Nature's best niet... Zou hier ook weer Vitalbix Breed & Grow aanradan :D

Hier ook even een vraag. Het valt me op dat veel voer en balancers helemaal geen B vitamines noemen in hun analyses (Victorious Secret, Vitalbix DC, Florian Vimi Plus, Equilin). Terwijl het na een beetje research wel lijkt alsof ze dit niet voldoende uit ruwvoer kunnen halen en toch wel erg essentieel is? Kan iemand me uitleggen hoe dit zit? Bijvoorbeeld de Lexa balancers, Oerbalans, Agrobs Naturmineral en Pavo Vital hebben dit er juist wel in zitten.


Bij Victorious zit er biergist in, dus een natuurlijk bron van vitamine B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 17:12 



 
Profiel   

Bij heel veel balancers zit er daarvoor gist in.
Wat echt niet bij elk paard een pluspunt is, waaronder de mijne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 17:14 



 
Profiel   

Hier ook weer even een vraag van een meelezer in dit topic. Ik heb de pony's al op meerdere verschillende vitaminebrokjes gehad, maar ik ben uiteindelijk toch weer overgestapt naar muesli. Ik voer naar veel tevredenheid equifyt. Op het moment een mix van 200 gram gram pre active met 200 gram gold per pony per dag (pony's wegen rond de 100kg). Maar ik ga ze nu meer in training zetten richting de Eper paarden 4 daagse en dan ben ik bang dat ze niet genoeg energie halen uit de gold. Dus ik vroeg me af of er mensen die meerdere dagen achter elkaar ritten van 20+ km rijden ervaring hebben met equifyt qua voer en welke ze dan naast de pre active erbij voeren voor energie/conditie en spieropbouw? Pony's staan er nu qua vet en spier goed voor. Racen vaak samen door de paddock. En ik zou dit graag zo willen houden naar aanloop van Epe. Ik geef overigens ook erwteneiwit bij nadat ze gewerkt hebben, maar ik heb dit nog niet afgewogen qua hoeveelheid. Het zal waarschijnlijk ergens tussen de 5 en 10 gram zitten. Mijn ene pony kan overigens maar in beperkte mate tegen luzerne, dus nog een voeder daarmee gaat niet en zetmeel/suiker ligt hem ook niet lekker en gaat hij ook van schuren. En de andere is al eens hoefbevangen geweest. Dus best lastig om iets te vinden wat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 18:51 



 
Profiel   

Ik heb naar tevredenheid de Green Power gevoerd. Die heb je met en zonder luzerne. Kreeg die van mij echt wel wat meer pit van. Icm de gold zit je dan qua eiwitten en energie heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 20:52 



 
Profiel   

Ze zijn heet zat verder hoor. Ik wil alleen voorkomen dat de oudste weer een complete jas uitdoet wegens het vele trainen desondanks seniores priores bijvoeren zoals hij vorig jaar deed. Ik voerde hem toen wel een kg per dag aan slobber bij, maar hij bleef te rank. Ik voer nu sinds dit najaar de gold bij en meneer heeft nog nooit zo goed in de spieren gezeten. Hun eigen advies zou dan zijn pre active +green power, verhouding 20/80. Maar aangezien er in al hun producten vitaminen en mineralen zijn toegevoegd moet dat wel goed komen. De jongste gaat overigens op alleen de gold, dus zonder pre active wel zand likken. Dus kennelijk zit er specifiek in de pre active iets wat dat voorkomt. En ik weet niet of de green power pre active + wat extras is qua mengeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 11:00 



 
Profiel   

Hier een normaal stille lezer die zojuist het volledige forum heeft afgespit maar nu de bomen door het bos niet meer ziet :') .
Ik geef nu de Pavo Vital gecombineerd met de Pavo Daily plus aan mijn 2,5 jarige welsh a x shetlander. Ze doet het hier op zich niet slecht op maar ik merkt toch dat ze haar staart schuurt, ze heel erg actief en druk loopt en sinds kort is ze beginnen luchtzuigen |o (Ze staat nochtans 24/7 buiten met onbeperkt voordroog en een soortgenootje dus vermoed toch last van der maag). Ze was best wel te dik als ik ze gekocht heb en ik vind ze nu al beter in vorm maar heb het gevoel dat ze ook spieren verliest... .
Ik zou dus toch ander voer willen proberen. Ik dacht de Vitalbix DC met Timothee te proberen in combinatie met de Fiber Mix. Maar nu lees ik daar toch over dat het niet altijd goed gegeten wordt en dat paarden er blijven van schuren. Voor het luchtzuigen zou ik de Maagbalans geven Hypoflex en deze zomer komt er glucobalans bij met de hoge suikers in het gras en toch een beetje angst dat ze hoefbevangen zou worden... Equifit Green balace sprak mij ook aan maar dat is onmogelijk hier te krijgen, of ja met enorme verzendingskosten (Ik woon in Belgie := ).
Weet iemand raad :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 13:32 



 
Profiel   

Ik zou eerst je voordroog maar eens testen vaak is dat veel te rijk in suikers en daardoor worden ze druk en gaan ze schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 13:34 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik zou eerst je voordroog maar eens testen vaak is dat veel te rijk in suikers en daardoor worden ze druk en gaan ze schuren.


Jammer genoeg is dat dus geen optie... Ik huur de weide van mensen en zij willen enkel dit voordroog geven :\ . Had ik ze volledig in eigen beheer kunnen houden zou ik dat zeker wel doen, misschien kan ik volgende winter zelf hooi voorzien... Een idee om om te gaan met deze suikers? Voel er mij vaak wel slecht bij dat ik het eten niet optimaal kan managen :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 13:43 



 
Profiel   

Nouja dan heeft het eigenlijk geen zin om je zo druk te maken over dat beetje balancer... Dat zet echt geen zoden aan de dijke n gaat ook de oplossing niet zijn :n

Op suikerrijk voordroog worden ook gewoon paarden zwaar hoefbevangen. Zeker als het onbeperkt is en je al zegt ze te dik is. Dat is echt ontzettend slecht voor een pony of paard... Dan zou ik opzoek gaan naar een andere plek voordat je straks gezondheidsproblemen hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 13:46 



 
Profiel   

Emma_2001 schreef
Hier een normaal stille lezer die zojuist het volledige forum heeft afgespit maar nu de bomen door het bos niet meer ziet :') .
Ik geef nu de Pavo Vital gecombineerd met de Pavo Daily plus aan mijn 2,5 jarige welsh a x shetlander. Ze doet het hier op zich niet slecht op maar ik merkt toch dat ze haar staart schuurt, ze heel erg actief en druk loopt en sinds kort is ze beginnen luchtzuigen |o (Ze staat nochtans 24/7 buiten met onbeperkt voordroog en een soortgenootje dus vermoed toch last van der maag). Ze was best wel te dik als ik ze gekocht heb en ik vind ze nu al beter in vorm maar heb het gevoel dat ze ook spieren verliest... .
Ik zou dus toch ander voer willen proberen. Ik dacht de Vitalbix DC met Timothee te proberen in combinatie met de Fiber Mix. Maar nu lees ik daar toch over dat het niet altijd goed gegeten wordt en dat paarden er blijven van schuren. Voor het luchtzuigen zou ik de Maagbalans geven Hypoflex en deze zomer komt er glucobalans bij met de hoge suikers in het gras en toch een beetje angst dat ze hoefbevangen zou worden... Equifit Green balace sprak mij ook aan maar dat is onmogelijk hier te krijgen, of ja met enorme verzendingskosten (Ik woon in Belgie := ).
Weet iemand raad :?


Hier merkte ik met Oerbalans wel verschil tegen het schuren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 15:55 



 
Profiel   

Hoi, ik neem vanaf 1 april mijn bijrijdpaard over en zit nu te denken over haar voer. Dit is wat ze nu krijgt:
3x per dag hooinet van 3 kilo en halve schep muesli van pavo. Ze heeft een liksteen in de stal die heeft ze vaak met 1 a 1.5 maand op.

Beweging: 4 a 5 keer per week recreatief dressuur of longeren. Ze staat elke dag 5 uur op de zandpaddock in de kudde hele jaar rond. Mag niet op de wei. Komt in de middag vaak nog 1 a 2 uurtjes extra los op de paddock.

Gevoelig voor suikers, gras, is een paar keer hoefbevangen geweest en wordt snel dik.

Het gaat om een bijna 16jarige haflinger merrie.

Omdat ze haar liksteen zo snel oplikt heb ik het idee dat ze vitamines/mineralen mist. Soms doet ze er niet eens een maand mee. Ik dacht dus aan een vitamine/mineralen brokje. Maar heb er zelf niet veel verstand van dus vandaar vraag ik jullie mening, ik ga het ook nog aan mijn staleigenaresse vragen!


[ img ]
Paard in kwestie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 18:30 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de balancers van Equi Xcel? Spreekt me aan dat ze geen ijzer toegevoegd hebben en een vrij goede dosering van koper en zink hebben. Ook heeft de senior poeder variant natuurlijke vitamine E. Iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 23:40 



 
Profiel   

Ik gebruik het al een tijdje voor mijn pony, eerst de youngster en nu de sport. Het bevalt heel goed, ze is enorm gegroeid en lekker fit en energiek. Ze is ook al redelijk bespierd ook al doet ze nog niet zoveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 00:22 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Hoi, ik neem vanaf 1 april mijn bijrijdpaard over en zit nu te denken over haar voer. Dit is wat ze nu krijgt:
3x per dag hooinet van 3 kilo en halve schep muesli van pavo. Ze heeft een liksteen in de stal die heeft ze vaak met 1 a 1.5 maand op.

Beweging: 4 a 5 keer per week recreatief dressuur of longeren. Ze staat elke dag 5 uur op de zandpaddock in de kudde hele jaar rond. Mag niet op de wei. Komt in de middag vaak nog 1 a 2 uurtjes extra los op de paddock.

Gevoelig voor suikers, gras, is een paar keer hoefbevangen geweest en wordt snel dik.

Het gaat om een bijna 16jarige haflinger merrie.

Omdat ze haar liksteen zo snel oplikt heb ik het idee dat ze vitamines/mineralen mist. Soms doet ze er niet eens een maand mee. Ik dacht dus aan een vitamine/mineralen brokje. Maar heb er zelf niet veel verstand van dus vandaar vraag ik jullie mening, ik ga het ook nog aan mijn staleigenaresse vragen!


[ [url=m/5DEJPu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard in kwestie! <3



Wat een leukerd! Gefeliciteerd!

Mijn haflingermerrie doet het erg goed op Equifyt Greenbalance. Dat is een muesli met een balancer er doorheen. Zit mooi laag in suiker/zetmeel.
Mijn merrie kan ook slecht tegen suikers en dit gaat met dit voer erg goed. Ze is in mooie conditie, zit super in haar vacht.
Ze staat ongeveer gelijk in het werk als wat jij doet met jouw haffie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 09:42 



 
Profiel   

Ik heb sinds 1 februari alle paarden op Equiline basic + balancer gezet en moet toegeven dat ik er wel tevreden over ben. Een van mijn paarden was nogal opgeblazen, net niet helemaal mooi in zijn vacht, etc. en die is echt wel verbeterd. Ik vind het erg duur nog steeds, maar heb er tot nu toe ook niets extra's bij hoeven geven aan losse supplementen of kruiden. Ik heb zojuist nog een bestelling gedaan om er nog even verder mee te gaan. Ben benieuwd of ik er zo positief over blijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 10:29 



 
Profiel   

Eten die van jou het goed, Jessix?

De proefverpakking is hier op, het is redelijk gegeten, maar 1 dag had hij het helemaal niet aangeraakt.
De volgende dag was het alsnog op, maar toch...

Ik heb nu nog een restje Marstal Force maar daar eet hij heel vaak omheen en laat hij dan echt liggen.

De Equilin spreekt me wel aan, ook al is het prijzig, met maar 1 paard vind ik dat wel te doen, maar dan moet hij het wel blijven eten, want anders is het zonde.
Het rare is dat ik het eigenlijk helemaal niet ken, dat hij iets niet zou lusten.
Maar met de Marstal is het echt opvallend hoe hij daar bijna altijd echt loopt te selecteren en de muesli (zo'n 300 gram Natures Best) ertussenuit vist. En daarmee vaak ook z'n vitamine E supplement niet volledig binnen krijgt.

Het idee van Equilin spreekt me dus aan, het beetje muesli zou dan vervangen worden door de basic en de Marstal Force door de balancer en dan kan de vitamine E denk ik weg.

Twijfel twijfel twijfel...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 11:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 204 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen