Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 214 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

chery schreef
Muze schreef
Hoeven groeien nu harder, het kan zijn dat de teen toch net te lang is.
Tuurlijk kan het ook echt voeding wel zijn/ voeding kan meespelen. Het missen van bepaalde mineralen.
Waar zitten de scheuren en sinds wanneer ben je anders gaan voeren?

Sinds 4 weken de koek iedere dag 1.
Het zijn meer hoeken die loslaten. Net of afknapt, ze heeft dit nooit heeft goede hoeven.


Hoeken??

Ben enorm benieuwd naar het beeldmateriaal.
Mijn gevoel zegt, flares.
Maar.... Tussen gevoel en daadwerkelijke zit natuurlijk verschil.

Met flares lijken de hoeven opzich netjes op lengte. Behalve op de "hoeken" na. Daar gaat de voet breder uit en dat knap dan af, omdat die dan net te lang zijn en te veel druk moeten dragen.

:') prachtige uitleg met de hoop dat het net zo duidelijk is op papier dan in mijn hoofd. -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:46 



 
Profiel   

Sinds vandaag over gestapt naar vitalbix balance+ Muesli
Benieuwd hoe ze het erop gaan doen ?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 23:12 



 
Profiel   

chery schreef
Muze schreef
Hoeven groeien nu harder, het kan zijn dat de teen toch net te lang is.
Tuurlijk kan het ook echt voeding wel zijn/ voeding kan meespelen. Het missen van bepaalde mineralen.
Waar zitten de scheuren en sinds wanneer ben je anders gaan voeren?

Sinds 4 weken de koek iedere dag 1.
Het zijn meer hoeken die loslaten. Net of afknapt, ze heeft dit nooit heeft goede hoeven.



ik denk eerder dat doordat we een vrij nat voorjaar hebben gehad de hoeven wat minder afgesleten zijn door zachte ondergrond en dat daarom er wat langere hoekjes aan zitten.
denk persoonlijk niet meteen aan zo’n grote invloed vanuit je balancer.

ik geef nog steeds de balancer van mijten, bevalt eigenlijk prima.
geef er heel weinig van omdat de paarden nu op de wei lopen, ze krijgen om de 2 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 07:58 



 
Profiel   

Is dat een brokje of poeder ellepel? Ik moet binnenkort de optiform bestellen en wel interessant om deze dan ook eens te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:28 



 
Profiel   

brokje.
nou zat ik gister nog te lezen hier over dat ijzergehalte in supplementen?
en volgens mij is die wel aan de hoge kant.
maar hier staat info
https://www.mijten.be/content/files/con ... eralen.pdf

https://www.mijten.be/nl-be/hippalgo-vi ... 20030%2004

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 08:30 



 
Profiel   

Josien_ schreef
ik geef nu vimi-plus van florian als vitaminebrok, is er een vitaminebrok meer geschikt voor een paard met hoefbevangenheid of kan ik deze blijven geven?
Hoor graag jullie ervaringen.

Ik geef de vimi samen met wat handjes van de basic pure, gaat prima op deze manier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:14 



 
Profiel   

chery schreef
Paarden lopen nu grotendeels in schraal land. Ik had een zak vitalbix balance opgehaald,nadat de proefzakjes goed gingen en ze moeten het niet.
Nu dus een volle ton staan....(dus wie er belang bij heeft, mag pb sturen)
Ik gaf nu toch maar de daily fit koeken voor de vitamines en nu krijgt mijn oudste scheuren in de hoeven. Heeft ze nog nooit gehad.
Iemand hier ervaring mee icm de daily fit koeken?
Ik ga weer gewoon terug naar vitalstyle producten denk ik.

Sorry voor late update. Maar denk dat het met droogte te maken heeft. Meerdere paarden in het land hebben het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:44 



 
Profiel   

chery schreef
chery schreef
Paarden lopen nu grotendeels in schraal land. Ik had een zak vitalbix balance opgehaald,nadat de proefzakjes goed gingen en ze moeten het niet.
Nu dus een volle ton staan....(dus wie er belang bij heeft, mag pb sturen)
Ik gaf nu toch maar de daily fit koeken voor de vitamines en nu krijgt mijn oudste scheuren in de hoeven. Heeft ze nog nooit gehad.
Iemand hier ervaring mee icm de daily fit koeken?
Ik ga weer gewoon terug naar vitalstyle producten denk ik.

Sorry voor late update. Maar denk dat het met droogte te maken heeft. Meerdere paarden in het land hebben het.



Mijn paarden eten het met smaak
Als je niet super ver weg zit heb ik wel interesse

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:47 



 
Profiel   

Hoeven groeien nu ook harder dus scheuren ook sneller als ze te lang zijn.

Hier eventueel ook wel interesse in de vitalbix als zinzi jewel niet in de buurt woont (en ik wel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 05:04 



 
Profiel   

Ik woon in Tynaarlo.
Paard staat in Yde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:07 



 
Profiel   

chery schreef
Ik woon in Tynaarlo.
Paard staat in Yde.


Voor mij veel te ver
, helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:53 



 
Profiel   

Voor mij ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:58 



 
Profiel   

Macs schreef
Dank voor jullie advies allemaal! Ik heb marstall force besteld. Eens kijken hoe die bevalt!

Hi! Heb je deze inmiddels al gevoerd? En hoe bevalt ‘ie?

Ik had mijn merrie op vitalbix staan (daily complete timothy en active+), daar deed ze het in principe goed op alleen is haar hoefkwaliteit echt gigantisch verslechterd. Om die reden overgestapt op pavo vital maar sinds ik dat voer is er geen land meer mee te bezeilen, zó heet en ril terwijl ze dat normaal totaal niet is. Misschien ga ik ook marstall force proberen. Iemand anders nog andere tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:59 



 
Profiel   

De marstall gaat een van onze dames mest van eten !
Nu de vitalbix balance +
Voorheen meestal havens gastro + met pavo vital !
Vele paarden nu slechte kei droge voeten.
Hier ook , de vitalbix balance kan dat nog niet zijn voeren het nog maar kort

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 23:10 



 
Profiel   

Droge voeten, kan ook door het weer komen.
Ik weet niet hoe het momenteel bij jullie is qua weer/weide/paddock.
Maar hier is de grond toch echt weer kurkdroog.

Volgende week woensdag komt de hoefsmid. Dus dinsdag gaan beide even een kwartiertje met de voeten in het water omdat het bekappen anders onmogelijk is

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 05:02 



 
Profiel   

Droge voeten is helamaal niet erg een als hoeven scheuren en brokkelen heb je meestal gewoon de hoeven veel te lang en een en smid die zijn werk niet goed doet... optijd bekappen dan heb je dat niet een dan bedoel ik elke 4/5 weken met dit weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 06:23 



 
Profiel   

ja dat verschilt toch echt hoor,hier gaan ze pas om de tien weken!
en dan nog komt er maar een klein randje af.
krijg altijd complimenten over de voeten, en smid zegt dat hij goed scherp materiaal heeft en dat droge voeten niet uit maakt.

mila zet eens op een rij wat er nou eigenlijk allemaal in je balancers zit en wat er in verschilt.
is er een bepaald ingrediënt waar je dier op reageerd dat het zo druk word?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 06:36 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
De marstall gaat een van onze dames mest van eten !
Nu de vitalbix balance +
Voorheen meestal havens gastro + met pavo vital !
Vele paarden nu slechte kei droge voeten.
Hier ook , de vitalbix balance kan dat nog niet zijn voeren het nog maar kort


Gaan ze nu mest even van de havens of van de Vital?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 06:45 



 
Profiel   

Die van mij eet vakkundig om de Marstall Force heen en het ligt dan de volgende ochtend nog gewoon in zijn voerbak.
Alleen als ik wat bietenpulp met wat muesli week en daar de balancer door, gaat het wel naar binnen, maar zonder al te veel enthousiasme.
Hij is het in een jaar tijd steeds slechter gaan eten.

Ben nu sinds eind maart over op Equilin. Dit gaat tot nog toe goed, hij eet niet altijd direct zijn bak leeg, soms eet die liever eerst nieuw hooi (de hooibak is nooit leeg) maar het is de volgende morgen wel altijd op.

Het is idd wel aan de prijs, maar ik heb wel een paard dat staat te glimmen als een spiegel, enthousiast is in het werk en het valt me ook op dat hij minder jeukerig is.
Hij heeft geen eczeem, maar stond toch af en toe wel eens met zijn kont of zijn hals te schuren, dat heb ik hem al in geen tijden meer zien doen.
Ik hoop het hiermee nu gevonden te hebben, maar we zullen zien of dat over een half jaar of langer nog zo is.
Want de Marstall Force ging de eerste periode ook wel goed, alleen hoe langer die het kreeg, hoe minder graag die dat at.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:02 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Zinzi_jewel schreef
De marstall gaat een van onze dames mest van eten !
Nu de vitalbix balance +
Voorheen meestal havens gastro + met pavo vital !
Vele paarden nu slechte kei droge voeten.
Hier ook , de vitalbix balance kan dat nog niet zijn voeren het nog maar kort


Gaan ze nu mest even van de havens of van de Vital?



De marstall dan gaan ze mest eten .
Voorheen wisselde ik pavo vital eens af met marstall
De gastro plus was er elke dag.
En toen kwam vitalbix muesli + op de markt.
Dus andere voeders gestopt en volledig op de vitalbix muesli +
Zodat ik maar 1 soort hoef te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:04 



 
Profiel   

Mila336 schreef
Macs schreef
Dank voor jullie advies allemaal! Ik heb marstall force besteld. Eens kijken hoe die bevalt!

Hi! Heb je deze inmiddels al gevoerd? En hoe bevalt ‘ie?

Ik had mijn merrie op vitalbix staan (daily complete timothy en active+), daar deed ze het in principe goed op alleen is haar hoefkwaliteit echt gigantisch verslechterd. Om die reden overgestapt op pavo vital maar sinds ik dat voer is er geen land meer mee te bezeilen, zó heet en ril terwijl ze dat normaal totaal niet is. Misschien ga ik ook marstall force proberen. Iemand anders nog andere tips?


Er zijn maar weinig gevallen van paarden waar de hoefkwaliteit verslechterd is. Dat is echt bij een zwaar tekort aan voedingsstoffen, verwaarlozing, HB
9/10 keer is de hoefwand te lang. Ik vijl elke 2 weken bij, soms moet ik zelfs overtollige zool, steunsels en straal verwijderen. De bekapper komt elke 5 weken. Als ik tussendoor niets doe krijgt ze ook flares, gewoon omdat het ontiegelijk hard groeit.

Zelf leren vijlen of je bekapper vaker laten komen kan echt al helpen

Maar tot nu toe bevalt de marstall goed. Mijn merrie staat helaas stil nu dus was gisteren wel even een beetje pittiger maar we zullen niet weten of dat aan het voer ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:24 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaringen met liquihorse?

[ img ]


Laatst bijgewerkt door chery op 01-06-23 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:02 



 
Profiel   

Hier beviel de Marstall slecht. Werd niet goed gegeten en paard ging zand likken.
Victorious secret wordt hier goed gegeten en paard staat er prachtig bij. Vind het op papier ook de beste balancer en de prijs ook goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:04 



 
Profiel   

Hier bevalt Marstall juist wel goed. Moet het wel mengen met beetje muesli of iets anders maar dat heb ik met elke vitaminebrok. Paard is actief, niet schrikachtig, maar ook niet sloom. Heeft een mooie glimmende vacht met appeltjes. En de prijs kwaliteit verhouding vind ik erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:19 



 
Profiel   

Marstall Force beviel bij mij ook niet goed. Één van mijn paarden kreeg er enorme maan/staart uitval van. Toen ik stopte met voeren, stopte dit ook direct. En de andere twee weigerde het überhaupt te eten, zelfs mijn alles etende haflinger lustte het niet. :+ Ook niet gemengd met iets anders.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 214 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen