Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:42

Emperor schreef:
Hoi! Heeft iemand hier misschien ervaring met het merk Florian Horsefood?
Ik kwam het merk toevallig tegen als vitaminebrok, maar ken het verder niet.


Ja, ik!
Heb het afgelopen 3 maanden gevoerd aan mijn merrie, de vi-mi plus. Ze deed het er prima op eigenlijk :j Inmiddels weer op de VS200 over, met name ivm hoger in selenium per dagdosering. Maar ik vind Florian wel mooi voer. Hun ruwvoermixen zijn ook echt fijn, die heb ik het liefste :)

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:04

Vitalbix komt met een nieuwe daily compleet! Zonder luzerne maar met timotee. Zodra die uit is ga ik die proberen! Want van de huidige daily compleet had ik toch een sterk vermoeden dat ze daarop deden schuren. Voor ongeveer 3 kwart jaar voer ik nu de vital van pavo, die is echt ten positieve veranderd qua samenstelling! Doen ze het ook prima op. Maar ben heel benieuwd naar de nieuwe dc

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:10

Samantha89 schreef:
Vitalbix komt met een nieuwe daily compleet! Zonder luzerne maar met timotee. Zodra die uit is ga ik die proberen! Want van de huidige daily compleet had ik toch een sterk vermoeden dat ze daarop deden schuren. Voor ongeveer 3 kwart jaar voer ik nu de vital van pavo, die is echt ten positieve veranderd qua samenstelling! Doen ze het ook prima op. Maar ben heel benieuwd naar de nieuwe dc


Dat is inderdaad interessant!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:11

Oh goeie zet voor Vitalbix. Mooi om nog een optie achter de hand te hebben.

Ik gaf na alle tevredenheid vs200. Ik heb even een uitstapje gemaakt naar JPGEF granulaat, ook tevreden over. Maar ben met VS200 goedkoper uit, dus ga ik daarvoor :j

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:15

Vitalbix heeft ook een nieuw soort “gras” in het assortiment. Zag ik vorige week voorbij komen op Facebook. Zit ook geen lucerne in. Dus vind dat wel echt een positief iets van ze hoor! Ze hebben toch geluisterd naar de vragen/geluiden van mensen, en dat vind ik echt wel tof!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:15

Ja, dat is zeker mooi!! Ga ik die eens vergelijken met de hartog grasmix die ik nu bijna op heb.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:27

Ja ik blijf vital echt een topmerk vinden. ze luisteren echt naar de klant! Alleen jammer dat die bij mijn paard niet echt goed meet.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:39

Heb net ff met ze gechat. Ga van beide de samenstellingen even checken en dan eens proefverpakkingen bestellen.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:32

Hetgeen wat mij bij vitalbix nog tegenhoudt is de Luzerne in de active+.
Als ze die nu laten verdwijnen wil ik het weer proberen :+

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:05

Skippy01 schreef:
Ja, ik!
Heb het afgelopen 3 maanden gevoerd aan mijn merrie, de vi-mi plus. Ze deed het er prima op eigenlijk :j Inmiddels weer op de VS200 over, met name ivm hoger in selenium per dagdosering. Maar ik vind Florian wel mooi voer. Hun ruwvoermixen zijn ook echt fijn, die heb ik het liefste :)


Goed om te horen :)
Klopt het dat bij dit merk het ruwvoermix wordt gecombineerd met vitaminebrok of muesli en het vitaminebrok niet 'los' gevoerd kan worden? Ik voer op moment eigenlijk geen ruwvoermix..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:25

Emperor schreef:
Skippy01 schreef:
Ja, ik!
Heb het afgelopen 3 maanden gevoerd aan mijn merrie, de vi-mi plus. Ze deed het er prima op eigenlijk :j Inmiddels weer op de VS200 over, met name ivm hoger in selenium per dagdosering. Maar ik vind Florian wel mooi voer. Hun ruwvoermixen zijn ook echt fijn, die heb ik het liefste :)


Goed om te horen :)
Klopt het dat bij dit merk het ruwvoermix wordt gecombineerd met vitaminebrok of muesli en het vitaminebrok niet 'los' gevoerd kan worden? Ik voer op moment eigenlijk geen ruwvoermix..



Nee hoor, kan gewoon los gegeven worden.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:33

Skippy01 schreef:
Nee hoor, kan gewoon los gegeven worden.


Ahh dus toch wel, denk dat ik het ook een keer ga proberen. :D

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:32

Mocht er iemand interesse hebben, ik heb nog een ruim halve zak vol met je paard gezond en fit, balancer plus (niet de duurste maar de middelste). Mag voor een klein prijsje overgenomen worden. Zal nog precies na wegen hoeveel erin zit..

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:36

Heeft hier iemand ervaring met de vitamine E van heltie horse? Ik kan er erg weinig over vinden maar het klinkt vanaf de tekst wel goed. Zou de natuurlijke vitamine E zijn en scheelt toch wel een hoop in prijs met g0ldmedics bijvoorbeeld. Mogelijk dat hier iemand even wil meekijken of die goed is?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:00

Op pure paardenvoeding kun je vandaag nog 10% korting krijgen.
Alleen heel flauw. Je moet eerst 3 cadeautjes vinden. Dus je moet langs alle producten. Best veel werk voor 10% korting...

1 cadeautje staat op de pagina van VS2000

Hebben jullie toevallig de andere 2 gevonden?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:04

Wat voeren jullie aan vitaminen/mineralen voor een 2 jarige?
Ik twijfel wat.
Vs2000, vitalbix, Vitalbix breed and grow.:

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:36

Ik geef mijn 2 jarige een schep FiberForce met 100 gram Nutri Grow van Cavalor.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:40

Dankjewel.
Ik neig naar beginnen met equilin, en dan af wisselen met vitalbix breed and grow en de vs2000.
En af en toe wat grasbrokjes ofzo erbij of een beetje kruiden.

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:34

Mijn 2 jarige krijgt een combi van vitalbix daily complete en vitalbix breed and grow. Van de aanbevolen hoeveelheid breed and grow groeit ze dicht dus kan het zo mooi aanvullen met elkaar..

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:38

Wat ben ik blij dat er proefverpakkingen bestaan. Na drie weken JPGEF granulaat eet hij het niet meer graag én hij glanst ook veel minder.

Heb ook de metazoa timotexxx getest als beloningsbrok, eet hij ook niet meer na 1 week -O-

De nieuwe vitalbix eet hij wel goed op de dagen dat ik getest heb, maar ik durf toch niet zo goed over te stappen omdat hij juist zo goed ging op de VS200.
Dus heb ik 18 kilo van de VS200 gekocht voor t komende half jaar. Ga ik tussendoor nog een keer de vitalbix testen denk ik.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:55

Ik geef aan mijn jonge pony myo flakes en versgemalen lijnzaad naast de balancer en voor de smaak een klein schepje alpengrün mash er nog door. Vooral van die myo flakes heel tevreden, staat prachtig van gewicht en op de ruggengraat zonder te dik te zijn.

Momenteel ook vitamine E omdat ze maar beperkt op gras komen.

Mijn vs200 is op sinds een 2 tal weken. Ik heb aan de ene kant wel wat dingen gemerkt ervan zoals de manen die bij allemaal wat gegroeid zijn maar verder weinig eigenlijk en om de verzendkosten (naar BE) niet echt geneigd om het nog eens te kopen. Ondertussen eerst een emmer agrobs balancer aan het opvoeren die ik nog had staan en ondertussen maar eens nadenken wat ik ga doen daarna.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:09

Mijn 2 jarige kregen VS200 maar ben nu ruim een maand over op vitalbix breed & grow, heel tevreden. Hiernaast krijgen ze nog een beetje Pavo fibrenuggets met lijnzaad.

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:53

Elke keer dat ik denk de ideale balancer gevonden te hebben, stopt mijn mini met het te willen eten. Soms na een paar dagen, soms na enkele weken.
Het énige wat goed blijft gaan is Fibra... Simpel dacht ik, dan meng ik gewoon de balancer tussen een heel klein handje Fibra. Maar helaas, zelfs zo slaagt hij erin om de balancer over te laten.

Ik begin te denken dat het vooral de brokstructuur is die hij niet wil, maar ook de alpengrun musli en de vitalbix fibermix zijn geen (blijvend) succes. Het enige wat hij blijft eten is Fibra en Mijten Optiform. Hij krijgt Prascend, dus wellicht beïnvloed dat zijn smaak.

Nog een laatste, bijna hopeloze poging:
Bestaat er een gezonder alternatief voor Fibra die ik over het hoofd zie? Iets wat de meesten écht wel lekker vinden? Anders zullen we toch volledig hierop moeten overschakelen vrees ik.

Geen succes: pavo vital, jpgef, vitalbix (alle varianten), metazoa (idem),oerbalans, VS200, dailyfit, naturmineral, marstall force, alpengrun musli, pure balance.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:07

Heb je het wel eens geprobeerd te weken? 1 van de 4 was selectief, liet de mineralenbrok ook liggen, maar eet het als slobber (met wat pavo fibernuggets en sojaschroot) netjes op. Overigens geen PPID'er, gewoon kieskeurig.

Je mag alle soorten brok (en muesli) weken, alleen bij eventuele medicatie over het voer is dit niet zo maar toegestaan.

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:11

Mizora schreef:
Heb je het wel eens geprobeerd te weken? 1 van de 4 was selectief, liet de mineralenbrok ook liggen, maar eet het als slobber (met wat pavo fibernuggets en sojaschroot) netjes op. Overigens geen PPID'er, gewoon kieskeurig.

Je mag alle soorten brok (en muesli) weken, alleen bij eventuele medicatie over het voer is dit niet zo maar toegestaan.


Ja helaas hetzelfde verhaal met nat voeren: enkel de pavo slobbermash is lekker... Logisch als suikerbom metazoa en vitalbix heb ik nat geprobeerd maar daar begint hij zelfs niet aan :(