Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 137 van de 258 [ 6449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 258  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

BillyYasmine schreef
Eapy schreef
Hi iedereen, hopelijk mag ik hier even binnenvallen! Ik ben op zoek naar een vitaminekoek. Ik voer graag zo laag mogelijk in suiker/zetmeel en zoek iets wat een echt compleet plaatje is qua vit/min, voor zover dat kan. Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?


Is de Pavo Dailyfit niets voor jou dan? :)


Dankje, deze overweeg ik inderdaad. Vind alleen het suikergehalte relatief hoog en ik twijfel als ik zo de gemengde ervaringen lees...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 10:43 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
Eapy schreef

Is de Pavo Dailyfit niets voor jou dan? :)


Dankje, deze overweeg ik inderdaad. Vind alleen het suikergehalte relatief hoog en ik twijfel als ik zo de gemengde ervaringen lees...


7,5% valt best mee. Het is minder dan wat er in je hooi zit (10% of zelfs meer) en je geeft geen kilo's, zoals je van hooi wel doet,dus het aantal gram dat uit zo'n klein stukje koek van 7,5% komt is verwaarloosbaar :)
Smakelijkheid is iets anders. Mijn dikke alleseter vind het heel lekker. Die staat op daily fit, glanst als nooit tevoren en dit is het eerste jaar dat hij helemaal uit zichzelf zonder extreme jeuk of schuurplekken rondloopt en volledig uit zichzelf aan het verharen is. Hij wordt er ook niet dikker van ofzo.
Mijn kieskeurigaard at het 4 dagen en liet het dan liggen of at een paar stukjes en liet er een paar weer uit zijn mond vallen. Die is er dus geen fan van... Maar die is echt een geval apart :p Ze hebben de smakelijkheid ook aangepast na de eerste batch, waardoor er ook nog eens een pak paarden zijn die het eerst niet aten, die het nu wel lusten. Denk dat dit zowat de gezondste koek is die je kan hebben (ik ken er toch geen andere met een even mooie vit/min analyse). Als ze het lusten is het wel echt een aanbeveler vind ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 12:02 



 
Profiel   

Vs2000 zit inderdaad heel erg goed in elkaar qua vitamines en mineralen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 12:05 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
7,5% valt best mee. Het is minder dan wat er in je hooi zit (10% of zelfs meer) en je geeft geen kilo's, zoals je van hooi wel doet,dus het aantal gram dat uit zo'n klein stukje koek van 7,5% komt is verwaarloosbaar :)
Smakelijkheid is iets anders. Mijn dikke alleseter vind het heel lekker. Die staat op daily fit, glanst als nooit tevoren en dit is het eerste jaar dat hij helemaal uit zichzelf zonder extreme jeuk of schuurplekken rondloopt en volledig uit zichzelf aan het verharen is. Hij wordt er ook niet dikker van ofzo.
Mijn kieskeurigaard at het 4 dagen en liet het dan liggen of at een paar stukjes en liet er een paar weer uit zijn mond vallen. Die is er dus geen fan van... Maar die is echt een geval apart :p Ze hebben de smakelijkheid ook aangepast na de eerste batch, waardoor er ook nog eens een pak paarden zijn die het eerst niet aten, die het nu wel lusten. Denk dat dit zowat de gezondste koek is die je kan hebben (ik ken er toch geen andere met een even mooie vit/min analyse). Als ze het lusten is het wel echt een aanbeveler vind ik!


Dat is ook zo... ik ga het gewoon proberen. Dankjewel voor je hulp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 12:06 



 
Profiel   

Eapy schreef
Dankje, deze overweeg ik inderdaad. Vind alleen het suikergehalte relatief hoog en ik twijfel als ik zo de gemengde ervaringen lees...


De summerfit was wel hoger, maar de dailyfit zit op 12% zetmeel + suiker, dat valt toch wel mee? Het is ook nog een vrij nieuw product, de meeste ervaringen gaan over summerfit, de voorganger. Die was voor die tijd wel vernieuwend, maar ondertussen wat achterhaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 12:20 



 
Profiel   

Mizora schreef
De summerfit was wel hoger, maar de dailyfit zit op 12% zetmeel + suiker, dat valt toch wel mee? Het is ook nog een vrij nieuw product, de meeste ervaringen gaan over summerfit, de voorganger. Die was voor die tijd wel vernieuwend, maar ondertussen wat achterhaald.


Dank voor de opheldering! Ik voerde nooit pavo en was me ook niet bewust van de vernieuwing van het product. Ik denk inderdaad dat ik vooral de oude ervaringen heb gelezen. Dankje, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 12:25 



 
Profiel   

De pavo vitamine korrel is ook in zeer positieve zin veranderd! Ben ik ook zeer over te spreken! Paard en pony doen het er goed op.
Nu zit ik eigenlijk te wachten op de nieuwe vitalbix dc. Voor de afwisseling. Op de dc met luzerne kreeg ik sterk het vermoeden dat ze er op deden jeuken. Alleen was het erg lastig want in dezelfde periode waren er ook onwijs maar dan ook echt onwijs veel muggen en steekvliegen. Zag wel na ongeveer 2 weken te zijn gestopt dat er wel en stuk minder werd gejeukt, dus waarschijnlijk een combi van beide. In de pavo zit ook luzerne en timothee, maar daar voer je verhoudingsgewijs met de dc erg weinig van( dc is 450 gram en pavo officieel 100 gram maar ik geef 120 gram aan paardlief van dik 725 kilo) en daar reageren ze niet op wat betreft de luzerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 13:09 



 
Profiel   

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe vitalbix dc! Als ik nog krachtvoer wilde gaan voeren zou dat ook zeker interessant zijn voor mij. Mooi product denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 13:11 



 
Profiel   

Ik ben hier bijna door de eerste zak DC heen maar heb het idee dat beide paarden het er beter op doen dan op Marstall Force. Vooral de oudste (23) begint te glanzen en z'n ribbenkast lijkt voller. Hij is ook wat frisser geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 08:30 



 
Profiel   

Mijn paard heeft nu 6 weken JPGEF er op zitten. Ik vind hem een stuk slechter in zn vacht zitten dan op VS200. Vandaag gaan we daar weer mee verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 08:33 



 
Profiel   

Muze schreef
Vs2000.
Mijn aanrader


Misschien een domme vraag van mijn kant, maar bedoel je dan deze? https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... -3kg-18kg/

De VS2000 kan ik niet vinden en was hier juist nieuwsgierig naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 08:38 



 
Profiel   

Klopt!
Wellicht is de naam aangepast, dat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 08:42 



 
Profiel   

Ik heb nu Agrobs Seniormineral. Heb al eens een kleine verpakking geprobeerd. Vind het prettig dat ik er niet zoveel van hoef te voeren. 10-15 gram per 100 kg lichaamsgewicht. Mn merrie is wat ouder, had vorig jaar selenium, vit E en zink tekort. Ik heb afgelopen winter wat afgewisseld (Ultimate balancer - vond ze niet echt lekker / Vital Bix Daily Complete), ze gaat verder heel goed. Ik hoop dat Agrobs ook een goede aanvulling voor haar is.

Citaat
Agrobs Senior Mineral voorziet in de behoeften van senioren paarden om een goede fysieke conditie, gezondheid en welzijn op hoge leeftijd te bevorderen.
De SeniorMineral formule, gebaseerd op de beproefde Agrobs droge, groene vezels, zonder toevoeging van melasse en graan, voldoet aan alle eisen van een passend en kwalitatief hoogwaardige voeding.
Bovendien levert SeniorMineral goed beschikbare voedingsstoffen zoals aminozuren, B-vitaminen en vitamine C voor een optimale verzorging van het spierstelsel en het immuunsysteem.
Lijnzaad, biergist en geselecteerde olieën (zonnebloemolie en lijnzaadolie) bevorderen de spijsvertering en een prachtige vacht.
Over het algemeen wordt het organisme op een natuurlijke manier voorzien van vitaminen en essentiële vetzuren.
Het recept wordt gecompleteerd met fruit, groenten en rozenbottels. Zo levert SeniorMineral een waardevolle en gezonde bijdrage voor het welzijn van het paard.

Door het lage zetmeel- en suikergehalte en het achterwege laten van granen is SeniorMineral ook geschikt voor gevoelige dieren, die bijvoorbeeld gevoelig zijn voor stofwisselingsproblemen of neigen naar allergieën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:07 



 
Profiel   

Muze schreef
Klopt!
Wellicht is de naam aangepast, dat kan.

Nee zo hete het altijd al, maar wij noemen het hier in het topic VS2000 net als DC staat voor Daily Complete (Vitalbix). Afkortingen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:16 



 
Profiel   

Sorry ik doelde vooral op de 2000.
Die zie ik er nu niet ( meer?) bijstaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:17 



 
Profiel   

Muze schreef
Sorry ik doelde vooral op de 2000.
Die zie ik er nu niet ( meer?) bijstaan

Je hebt helemaal gelijk, ik zie het nu ook. Pure Victorious Secret Balancer heet het nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:20 



 
Profiel   

Dan is het duidelijk, ik kon hem al niet vinden. Ik zal deze eens bestellen. Na Metazoa, vitalbox DC en Marstall force hoop ik dat dit de uitkomst is voor mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:36 



 
Profiel   

Wat mis je in andere brokjes? Of wat mist je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:49 



 
Profiel   

Bij de metazoa kreeg mijn paard hele dunne mest en veel water bij de mest, vitalbix werd ze ontzettend onstuimig en heet op en met de marstall force juist heel tam en sloom. Heb in de tussentijd 2x lab laten prikken bij mijn paard, kwam een klein beetje ijzertekort (0.5 punt onder de normaalwaarde) magnesium (1 punt onder de normaalwaarde) uit. Dus daarom ben ik op zoek naar een andere vitaminebrok. Paard krijgt goede kwaliteit ruwvoer wat ik elke keer laat testen op kwaliteit (is van eigen land).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:58 



 
Profiel   

Is er ook een lijst met welke balancers/vitaminebrokken er te verkrijgen zijn? Ik begin, en als ik iets mis vul aan! Is vast niet compleet. Wel handig om een totaal overzicht te hebben in dit topic? Mocht je op zoek zijn naar inspiratie of onderzoek naar een nieuwe brok.

Oerbalans - Vitalstyle
Daily Complete met en zonder luzerne - Vitalbix
Vital - Pavo
Nutri support - Cavalor
Victorious Secret Balancer - Pure paardenvoeding
Superfit broxx met en zonder luzerne - Metazoa
Force - Marstall
Balancer Brok - Je paard gezond en fit

Vul aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 23:15 



 
Profiel   

Ultimate Balancer van dodson & horrell heb in gegeven.
En senior mineral van agrobs


Ik geef nu nog hetzelde als in de winter. Maar ze gaat van onbeperkt gedorsen hooi met beetje voordroog, naar 24/7 gras. Dus waarschijnlijk kan ik minderen. Hoe doen jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 23:19 



 
Profiel   

Marigo schreef
Is er ook een lijst met welke balancers/vitaminebrokken er te verkrijgen zijn? Ik begin, en als ik iets mis vul aan! Is vast niet compleet. Wel handig om een totaal overzicht te hebben in dit topic? Mocht je op zoek zijn naar inspiratie of onderzoek naar een nieuwe brok.

Oerbalans - Vitalstyle
Daily Complete met en zonder luzerne - Vitalbix
Vital - Pavo
Nutri Support - Cavalor
Nutri Plus - Cavalor
Nutri Grow - Cavalor
Victorious Secret Balancer - Pure paardenvoeding
Superfit broxx met en zonder luzerne - Metazoa
Force - Marstall
Balancer Brok - Je paard gezond en fit
Ultimate Balancer - dodson & horrell
Senior mineral - agrobs



Vul aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 23:21 



 

Amino Mineraal van Lexa. Deze heb ik gevoerd maar Lexa heeft veel meer vitaminebrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 06:45 



 
Profiel   

Marigo schreef
Is er ook een lijst met welke balancers/vitaminebrokken er te verkrijgen zijn? Ik begin, en als ik iets mis vul aan! Is vast niet compleet. Wel handig om een totaal overzicht te hebben in dit topic? Mocht je op zoek zijn naar inspiratie of onderzoek naar een nieuwe brok.

Oerbalans - Vitalstyle
Daily Complete met en zonder luzerne - Vitalbix
Vital - Pavo
Nutri Support - Cavalor
Nutri Plus - Cavalor
Nutri Grow - Cavalor
Victorious Secret Balancer - Pure paardenvoeding
Superfit broxx met en zonder luzerne - Metazoa
Force - Marstall
Balancer Brok - Je paard gezond en fit
Ultimate Balancer - dodson & horrell
Senior mineral - agrobs
HUF vital (o.a.) - Atcom
Amino mineral (o.a.) - Lexa
Vi Mi plus - Florian
Bikkels - Subli
Balancer - Equilin
Balance - Pure Feed
Optimum feed balancer - NAF
Balancer & Probiotic - action quality
Vita horse korrel ; Sunset balance korrel - Horsefood


Edit:
En dan heb je nog de diverse koeken:
Pavo - daily fit
Equifirst - vitalbar all in one en vitalbar grain free
Marstall - riegel (stal en weide)
Original Landmühle - mineraal 2 go


Vul aan :)


Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 29-05-21 08:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:10 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Ultimate Balancer van dodson & horrell heb in gegeven.
En senior mineral van agrobs


Ik geef nu nog hetzelde als in de winter. Maar ze gaat van onbeperkt gedorsen hooi met beetje voordroog, naar 24/7 gras. Dus waarschijnlijk kan ik minderen. Hoe doen jullie dat?


ik geef pavo vital,maar nu nog om de 2/3 dagen.
wij hebben gras met veel kruiden en die van mij krijgen nog losse kruiden bij.
denk dat het zo ook wel goed is ,paarden doen het er in elk geval goed op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 137 van de 258 [ 6449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 258  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen