Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 136 van de 259 [ 6463 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 259  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Herkenbaar verhaal! Heel frustrerend!
Bij ons is wel de oplossing slobber maken van Havens Gastro (100-200gr voor een paard van 600kg) en dan de VS (of iets anders) erbij in.
Ik heb maar geaccepteerd dat dat de gulden middenweg is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 18:36 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
Elke keer dat ik denk de ideale balancer gevonden te hebben, stopt mijn mini met het te willen eten. Soms na een paar dagen, soms na enkele weken.
Het énige wat goed blijft gaan is Fibra... Simpel dacht ik, dan meng ik gewoon de balancer tussen een heel klein handje Fibra. Maar helaas, zelfs zo slaagt hij erin om de balancer over te laten.

Ik begin te denken dat het vooral de brokstructuur is die hij niet wil, maar ook de alpengrun musli en de vitalbix fibermix zijn geen (blijvend) succes. Het enige wat hij blijft eten is Fibra en Mijten Optiform. Hij krijgt Prascend, dus wellicht beïnvloed dat zijn smaak.

Nog een laatste, bijna hopeloze poging:
Bestaat er een gezonder alternatief voor Fibra die ik over het hoofd zie? Iets wat de meesten écht wel lekker vinden? Anders zullen we toch volledig hierop moeten overschakelen vrees ik.

Geen succes: pavo vital, jpgef, vitalbix (alle varianten), metazoa (idem),oerbalans, VS200, dailyfit, naturmineral, marstall force, alpengrun musli, pure balance.

Ik heb begrepen dat je prascend ook als zetpil kan geven (zelfde pil als je nu hebt), misschien dat dat helpt voor wat blijft lekker smaken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 19:58 



 
Profiel   

tamary schreef
BillyYasmine schreef
Elke keer dat ik denk de ideale balancer gevonden te hebben, stopt mijn mini met het te willen eten. Soms na een paar dagen, soms na enkele weken.
Het énige wat goed blijft gaan is Fibra... Simpel dacht ik, dan meng ik gewoon de balancer tussen een heel klein handje Fibra. Maar helaas, zelfs zo slaagt hij erin om de balancer over te laten.

Ik begin te denken dat het vooral de brokstructuur is die hij niet wil, maar ook de alpengrun musli en de vitalbix fibermix zijn geen (blijvend) succes. Het enige wat hij blijft eten is Fibra en Mijten Optiform. Hij krijgt Prascend, dus wellicht beïnvloed dat zijn smaak.

Nog een laatste, bijna hopeloze poging:
Bestaat er een gezonder alternatief voor Fibra die ik over het hoofd zie? Iets wat de meesten écht wel lekker vinden? Anders zullen we toch volledig hierop moeten overschakelen vrees ik.

Geen succes: pavo vital, jpgef, vitalbix (alle varianten), metazoa (idem),oerbalans, VS200, dailyfit, naturmineral, marstall force, alpengrun musli, pure balance.

Ik heb begrepen dat je prascend ook als zetpil kan geven (zelfde pil als je nu hebt), misschien dat dat helpt voor wat blijft lekker smaken?


Het is vrij belangrijke medicatie, ik neem niet graag het risico dat hij het eruit mest of het niet goed zit. Oraal word aanbevolen en voel ik me het beste bij. Toch bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:12 



 
Profiel   

Herkenbaar verhaal. Daily complete, pavo vital geprobeerd. Nu sinds een paar weken op jpgef omdat ze de vorige niet meer hoefde. Maar nu eet ze de jpgef ook weer minder.

Tijdje alphengrun muesli erdoor geprobeerd voor de "structuur", maar dat lijkt ze nu ook niet zo fantastisch meer te vinden.

Heb het toevallig vanavond met hartog compact senior gemengd, dat leek ze een beetje te eten, dus ik ben benieuwd of dat morgenochtend op is.

Dr slobber (nutrimash) krijgt ze al 2,5 jaar en eet ze zonder problemen. Vitaminebrok erdoor mengen blijft ze het ook eten, maar ik heb ook het idee dat ze dan een andere vitaminebrok wil omdat ze dit niet meer nodig heeft ofzo. Dus vind dat ook niet echt een top oplossing. Ik heb laatst equifyt gold aangeraden gekregen als slobber (evt gemengd met nutrimash). Dat eet ze ook. Ik ben benieuwd of ze daar zo goed blijft eten als de nutrimash zelf. Blijf het wel mengen omdat het een soort "stabiele" factor is.

Het is in ieder geval altijd een behoorlijk zoekplaatje!

De jpgef ga ik wel opvoeren door de slobber heen, die was me een beetje te prijzig om "weg te geven".

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:27 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Herkenbaar verhaal. Daily complete, pavo vital geprobeerd. Nu sinds een paar weken op jpgef omdat ze de vorige niet meer hoefde. Maar nu eet ze de jpgef ook weer minder.

Tijdje alphengrun muesli erdoor geprobeerd voor de "structuur", maar dat lijkt ze nu ook niet zo fantastisch meer te vinden.

Heb het toevallig vanavond met hartog compact senior gemengd, dat leek ze een beetje te eten, dus ik ben benieuwd of dat morgenochtend op is.

Dr slobber (nutrimash) krijgt ze al 2,5 jaar en eet ze zonder problemen. Vitaminebrok erdoor mengen blijft ze het ook eten, maar ik heb ook het idee dat ze dan een andere vitaminebrok wil omdat ze dit niet meer nodig heeft ofzo. Dus vind dat ook niet echt een top oplossing. Ik heb laatst equifyt gold aangeraden gekregen als slobber (evt gemengd met nutrimash). Dat eet ze ook. Ik ben benieuwd of ze daar zo goed blijft eten als de nutrimash zelf. Blijf het wel mengen omdat het een soort "stabiele" factor is.

Het is in ieder geval altijd een behoorlijk zoekplaatje!

De jpgef ga ik wel opvoeren door de slobber heen, die was me een beetje te prijzig om "weg te geven".


Toch fijn te horen dat we niet alleen zijn!
Nutrimash en alpengrun mash lust hij ook niet, enkel als ik het meng met de pavo slobbermash...momenteel heb ik niet veel andere keuze dan fibra en met de psyllium kuren de slobbermash. Ik heb hier al 100 zakken gekocht en weer weggegeven, op een gegeven moment zakt de moed in je schoenen en durf je al niets nieuw meer kopen/testen. Er zijn echt letterlijk al honderden euro's aan in de vuilbak gesmeten (als het al niet meer nulletjes zijn) :)

Ik blijf zoeken, maar de opties lijken stillaan op te geraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:32 



 
Profiel   

Ik heb vorige keer ook naar de pure trace gekeken van pure paardenvoeding. Dat is in poedervorm. Maar als die van jou ook geen slobber eet, is dat ook niet echt een optie.

Ik laat altijd haar voer uitmeten als het niet zo goed op gaat, dat eet ze dam weer wel en inmiddels geleerd om geen grote voorraad in te slaan.

Heb je al eens gekeken naar een voer ipv vitamine brok? Daar moet je meer van geven, maar ik heb het idee dat ze het wel lekkerder vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:55 



 
Profiel   

Als hij het gemend met slobbermash wel eet. Zou ik opgeven moment denk dan krijg je da. Wel zou ik kijken naar zo min mogelijk geven.

Dus bijv vitamine korrel en 100 gram slobber. Dan is de suikers/zetmeel wel verwaarloosbaar.

Vind hij de nutrimash van vitakbix ook niet lekker?

Je kan ook kijken naar pavo 18+ daar zit minder suiker/zetmeel in en meer vitamine/miniralen. in dan de pavo slobber. En kan je ook nat voeren. En ‘goed’ voor paarden met ppid. Kijken wat hij daar minimaal wilt eten gemeng/geweekt met een vitamine korrel.

Soms moet je gezonde voer even los laten en kijken hoe je minder goed voer zo min mogelijk kan geven maar wel dat hij z’n vitamine korrel eet.

Hoe geef je de medicatie door het voer? De pil heeft niet bepaald lekker smaakje en als het nat wordt smaakt hele voer bitter. Beste is om apart te geven. Maar miss doe je dat al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 21:26 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik heb vorige keer ook naar de pure trace gekeken van pure paardenvoeding. Dat is in poedervorm. Maar als die van jou ook geen slobber eet, is dat ook niet echt een optie.

Ik laat altijd haar voer uitmeten als het niet zo goed op gaat, dat eet ze dam weer wel en inmiddels geleerd om geen grote voorraad in te slaan.

Heb je al eens gekeken naar een voer ipv vitamine brok? Daar moet je meer van geven, maar ik heb het idee dat ze het wel lekkerder vinden.


Bij uitmeten komt metazoa er uit :P
Ook totaal niet tevreden over het bedrijf, noch de meting en kruiden.

Wat bedoel je precies met "voer ipv vitaminenbrok"? Ik kan het eventueel wel opdelen in 2 voerbeurten waardoor de dosering halveert per keer (zo doe ik het nu met de fibra: smorgends en savonds 120 gram, wat nog best veel voor hem is, maar hij krijgt het wel op)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 05:10 



 
Profiel   

plutolover schreef
Als hij het gemend met slobbermash wel eet. Zou ik opgeven moment denk dan krijg je da. Wel zou ik kijken naar zo min mogelijk geven.

Dus bijv vitamine korrel en 100 gram slobber. Dan is de suikers/zetmeel wel verwaarloosbaar.

Vind hij de nutrimash van vitakbix ook niet lekker?

Je kan ook kijken naar pavo 18+ daar zit minder suiker/zetmeel in en meer vitamine/miniralen. in dan de pavo slobber. En kan je ook nat voeren. En ‘goed’ voor paarden met ppid. Kijken wat hij daar minimaal wilt eten gemeng/geweekt met een vitamine korrel.

Soms moet je gezonde voer even los laten en kijken hoe je minder goed voer zo min mogelijk kan geven maar wel dat hij z’n vitamine korrel eet.

Hoe geef je de medicatie door het voer? De pil heeft niet bepaald lekker smaakje en als het nat wordt smaakt hele voer bitter. Beste is om apart te geven. Maar miss doe je dat al.


Nee, de pil krijgt hij vlak voor ik zijn kommetje neerzet verstopt in een stukje uitgeholde wortel. Hij kent dit heel goed "als ik het stukje wortel opeet krijg ik mijn kommetje".. Daar heb ik dan ook nooit problemen mee en hij staat er ook echt op te wachten omdat hij weet dat zijn kommetje dan volgt :D

Nutrimash en alpengrun mash zijn geen succes. Ik ga eens kijken naar die pavo 18+, die heb ik nog niet uitgepluisd! Meestal lees ik bij van die voeren wel 500gram per 100kg,dat is me wat veel om aan zijn vitaminen te komen. Ik ga dat soort voer maar eens uitpluizen. Die 120 gram van fibra per voerbeurt gaat eigenlijk nét, maar meer kan ik echt niet geven want dan zit hij echt propvol in 1 keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 05:15 



 
Profiel   

Ja kan toch bijv

100 gram pavo 18+
75 gram pavo vital (of andere vitamine korrel)

Snap je ? Dus krachtvoer doe je alleen voor de lekkernij en dus aanvullen met een vitamine korrel.

Ik geef nooit meer dan halve kilo krachtvoer per dag terwijl hij miss 1,5 kilo moet hebben om aan z’n dagelijkse vitamine/miniralen te komen, daarom vul ik aan met een vitaminekorrel

Zo geef ik 250 gram havens gastro aanvullend met equilin balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 07:57 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
Laura_ schreef
Ik heb vorige keer ook naar de pure trace gekeken van pure paardenvoeding. Dat is in poedervorm. Maar als die van jou ook geen slobber eet, is dat ook niet echt een optie.

Ik laat altijd haar voer uitmeten als het niet zo goed op gaat, dat eet ze dam weer wel en inmiddels geleerd om geen grote voorraad in te slaan.

Heb je al eens gekeken naar een voer ipv vitamine brok? Daar moet je meer van geven, maar ik heb het idee dat ze het wel lekkerder vinden.


Bij uitmeten komt metazoa er uit :P
Ook totaal niet tevreden over het bedrijf, noch de meting en kruiden.

Wat bedoel je precies met "voer ipv vitaminenbrok"? Ik kan het eventueel wel opdelen in 2 voerbeurten waardoor de dosering halveert per keer (zo doe ik het nu met de fibra: smorgends en savonds 120 gram, wat nog best veel voor hem is, maar hij krijgt het wel op)

Vitamine brok zitten puur de vitamine en mineralen in. Bij voer ook energie en eiwitten. Dus meer het soort krachtvoer dat we gewend zijn, maar dan heb je natuurlijk ook de gezonde en graanvrije versie. Moet je wel weer veel van geven om de vitamines te coveren en k lees net dat dat bij die van jou wel echt een ding is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 08:18 



 
Profiel   

Ik gebruik equifirst senior mash om monnikspeper door te mengen. Daar valt ze meestal echt op aan, mits niet te nat. Zit 5% suiker en 6% zetmeel in. Ik geef anderhalf bekertje van de maat die 100 gram vitaminebrok afmeet. De jpgef pro plus eet ze gewoon, soms niet meteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 08:23 



 
Profiel   

Hi iedereen, hopelijk mag ik hier even binnenvallen! Ik ben op zoek naar een vitaminekoek. Ik voer graag zo laag mogelijk in suiker/zetmeel en zoek iets wat een echt compleet plaatje is qua vit/min, voor zover dat kan. Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 08:43 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
Laura_ schreef
Ik heb vorige keer ook naar de pure trace gekeken van pure paardenvoeding. Dat is in poedervorm. Maar als die van jou ook geen slobber eet, is dat ook niet echt een optie.

Ik laat altijd haar voer uitmeten als het niet zo goed op gaat, dat eet ze dam weer wel en inmiddels geleerd om geen grote voorraad in te slaan.

Heb je al eens gekeken naar een voer ipv vitamine brok? Daar moet je meer van geven, maar ik heb het idee dat ze het wel lekkerder vinden.


Bij uitmeten komt metazoa er uit :P
Ook totaal niet tevreden over het bedrijf, noch de meting en kruiden.

Wat bedoel je precies met "voer ipv vitaminenbrok"? Ik kan het eventueel wel opdelen in 2 voerbeurten waardoor de dosering halveert per keer (zo doe ik het nu met de fibra: smorgends en savonds 120 gram, wat nog best veel voor hem is, maar hij krijgt het wel op)


Welk bedrijf en uitmeten bevalt niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 10:42 



 
Profiel   

plutolover schreef
Ja kan toch bijv

100 gram pavo 18+
75 gram pavo vital (of andere vitamine korrel)

Snap je ? Dus krachtvoer doe je alleen voor de lekkernij en dus aanvullen met een vitamine korrel.

Ik geef nooit meer dan halve kilo krachtvoer per dag terwijl hij miss 1,5 kilo moet hebben om aan z’n dagelijkse vitamine/miniralen te komen, daarom vul ik aan met een vitaminekorrel

Zo geef ik 250 gram havens gastro aanvullend met equilin balancer.


Daar ligt het probleem net. Hij is zelfs GEK van fibra, maar zelfs als ik het daarmee meng slaagt hij erin om op het einde de balancerbrok die ik ermee door meng over te laten. Of dat nu optiform, fibermix of fibra is.. Dat werkt niet,dus gaat met pavo 18+ hetzelfde zijn als hij de 18+ zelfs al lust. Dat was oorspronkelijk ook het idee om hem het toch te doen opeten: mengen met iets lekker. Maar hij laat enkel de balancer over dan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 12:40 



 
Profiel   

Eapy schreef
Hi iedereen, hopelijk mag ik hier even binnenvallen! Ik ben op zoek naar een vitaminekoek. Ik voer graag zo laag mogelijk in suiker/zetmeel en zoek iets wat een echt compleet plaatje is qua vit/min, voor zover dat kan. Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?


Is de Pavo Dailyfit niets voor jou dan? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 12:41 



 
Profiel   

Welk bedrijf en uitmeten bevalt niet?[/quote]

Ik wil hier geen bedrijven zwart maken aangezien het een persoonlijke kwestie was, dus de naam zeg ik uit beleefdheid liever niet luidop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 12:43 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
plutolover schreef
Ja kan toch bijv

100 gram pavo 18+
75 gram pavo vital (of andere vitamine korrel)

Snap je ? Dus krachtvoer doe je alleen voor de lekkernij en dus aanvullen met een vitamine korrel.

Ik geef nooit meer dan halve kilo krachtvoer per dag terwijl hij miss 1,5 kilo moet hebben om aan z’n dagelijkse vitamine/miniralen te komen, daarom vul ik aan met een vitaminekorrel

Zo geef ik 250 gram havens gastro aanvullend met equilin balancer.


Daar ligt het probleem net. Hij is zelfs GEK van fibra, maar zelfs als ik het daarmee meng slaagt hij erin om op het einde de balancerbrok die ik ermee door meng over te laten. Of dat nu optiform, fibermix of fibra is.. Dat werkt niet,dus gaat met pavo 18+ hetzelfde zijn als hij de 18+ zelfs al lust. Dat was oorspronkelijk ook het idee om hem het toch te doen opeten: mengen met iets lekker. Maar hij laat enkel de balancer over dan :+


Ja oké dat begreep ik, maar met slobber eet hij het dan wel? Want de 18plus kan je weken eventueel ook de vitaminekorrel laten weken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 20:28 



 
Profiel   

Hoi,

Wie kan een goede balancer/vitaminebrok aanbevelen zonder luzerne/granen/melasse etc en laag in suikers en zetmeel?
Vitalbix valt helaas af. Daar kom ik nu vanaf en heb het vermoeden dat m’n paard er nerveus en schrikkerig van werd.
Ik lees meer merken die jeuk of nervositeit kunnen veroorzaken. Wat bevelen jullie aan voor een Haflinger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 21:48 



 
Profiel   

Marigo schreef
Hoi,

Wie kan een goede balancer/vitaminebrok aanbevelen zonder luzerne/granen/melasse etc en laag in suikers en zetmeel?
Vitalbix valt helaas af. Daar kom ik nu vanaf en heb het vermoeden dat m’n paard er nerveus en schrikkerig van werd.
Ik lees meer merken die jeuk of nervositeit kunnen veroorzaken. Wat bevelen jullie aan voor een Haflinger?


Als ik me niet vergis zijn de volgende volgens jou eisen die ik ken: Metazoa superfit broxxx (timothee of esparcette versie), agrobs naturmineral, marstall force en VS200 van Pure Paardenvoeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 22:07 



 
Profiel   

Vs2000.
Mijn aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 22:27 



 
Profiel   

Muze schreef
Vs2000.
Mijn aanrader

Same

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 22:28 



 
Profiel   

Vitabix komt met een lucerne vrije Daily Complete.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 23:00 



 
Profiel   

Thanks! Ik verdiep me eens in VS200, die kende ik nog niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 10:22 



 
Profiel   

Ik ben nu overgestapt op de strucomix sensitive van cavalor. Paard gaat er echt super lekker op! Er zit een kruidenmengeling in die zorgt dat afvalstoffen beter worden afgevoerd. In combinatie met de optiform van mijten en de horsefood vitamine korrel. Korrel doen ze het aardig op. Metazoa pas ook geprobeerd maar dat vonden ze toch niet super lekker. Eerste week wel en daarna vond ik steeds meer brokken die nog in de voerbak lagen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 136 van de 259 [ 6463 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 259  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen