Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 83 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 

Ja ik heb eczemers, zou willen dat ik het zou kunnen geven want dat is een stuk goedkoper... Moet toegeven dat ik de nieuwe samenstelling nog niet geprobeerd heb
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:25 



 
Profiel   

plutolover schreef
breed&grow is geen vitamine korrel maar een krachtvoer dacht ik, net als de active meusli.. Ik zou ze van vitalbix mailen voor informatie 11% is erg weinig, voor een krachtvoer.


Ik zit met Havens basic op Suikers 6,5% . Dat is toch niet echt hoog? Maargoed, wel granen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:26 



 
Profiel   

je moet ook naar zetmeel kijken. Zetmeel wordt om gezet in 'suikers'. mijn ervaring is dat havens wel veel zetmeel heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:32 



 
Profiel   

Ah, inderdaad! Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:33 



 

Dat is appels met peren vergelijken, Breed en grow is krachtvoer en Basic is vitamine brok

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:36 



 
Profiel   

en daarnaast is het ook hoeveel je geeft. Ik noem nu maar een voorbeeld. HEt kan zijn dat bijv in havens alsnog minder suikers/zetmeel per kilo biks is dan bijvoorbeeld pavo. Maar van havens moet je misschien 3x zoveel geven als pavo, waardoor als je pavo geef alsnog minder suikers/zetmeel geeft.

maar je kunt denk beste informeren met vitalbix. aangezien je drachtige merries heb. En ik zelf weet niet wat die nodig hebben kwa voedingstoffen enz.

daar ben ik niet kundig genoeg voor

wat ik een fijne website vind

is voervergelijk.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:37 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Dat is appels met peren vergelijken, Breed en grow is krachtvoer en Basic is vitamine brok


havens basic is toch ook een krachtvoer? Havens heeft toch geen vitamine korrel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:38 



 
Profiel   

plutolover schreef
Elvirawortel schreef
Dat is appels met peren vergelijken, Breed en grow is krachtvoer en Basic is vitamine brok


havens basic is toch ook een krachtvoer? Havens heeft toch geen vitamine korrel?


Klopt, ik wil dus van Havens basic naar een vitamine korrel gaan. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 14:22 



 

Maar het is wel een basisbrok toch? Dat is niet te vergelijken met krachtvoer voor een drachtige merrie lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 15:07 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat een merrie pas in de laatste maanden vd dracht extra's nodig heeft. Ze zijn net gedekt. ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 16:23 



 

Heb geen verstand van drachtige merries, maar dan geef je toch pas aan het einde van de dracht iets bij? En nu gewoon vitaminebrok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:20 



 
Profiel   

ja, precies. Maar ik ben niet op de hoogte van vitaminekorrels, vandaar dat ik hier even post.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 09:13 



 

Dan zou ik bij vitalbix informeren, Daily complete is gewoon een vitaminebrok en die andere is dus voor drachtige merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 10:10 



 
Profiel   

Ik heb vitalbix al een verzoek om info gestuurd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 19:19 



 
Profiel   

Even een berichtje hier..

Mijn merrie krijgt sinds kort elke dag Vitalbix Active+ met daily complete en Luzerne.
Nu blijft ze alsnog achter in bespiering ondanks consistente training, en is ze begonnen haar staart te schuren.

Ze is 17 jaar oud, PRE, en werkt gemiddeld 2-3x onder het zadel en 2-3x aan de dubbele longe.

Ik zit nu te kijken naar Agrobs of Marstall.
Sowieso wil ik een vitkorrel, iets van muesli en luzernebrok oid.

Heeft iemand hier aanraders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 18:38 



 
Profiel   

Wat krijgt ze daar naast aan voer?
Ruwvoer,of staat ze op de weide?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 18:50 



 

Heeft ze geen ppid? Daardoor kunnen ze ook achterblijven in de bespiering. Agrobs heeft een grasbrok met extra eiwitten, heb er geen ervaring mee maar daar zou je eens naar kunnen kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 21:32 



 
Profiel   

ZoeyDercks schreef
Even een berichtje hier..

Mijn merrie krijgt sinds kort elke dag Vitalbix Active+ met daily complete en Luzerne.
Nu blijft ze alsnog achter in bespiering ondanks consistente training, en is ze begonnen haar staart te schuren.

Ze is 17 jaar oud, PRE, en werkt gemiddeld 2-3x onder het zadel en 2-3x aan de dubbele longe.

Ik zit nu te kijken naar Agrobs of Marstall.
Sowieso wil ik een vitkorrel, iets van muesli en luzernebrok oid.

Heeft iemand hier aanraders?


Een PRE die ondanks Luzerne achterblijft in bespiegeling zegt bij mij "pssm2".
Als ze op Luzerne schuurt, Luzerne vervangen door whey powder of erwteneiwit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 13:37 



 
Profiel   

Ze krijgt alleen niet veel Luzerne, ze vindt het niet lekker.

Pssm2 ga ik niet testen tot er een test is die gevalideerd is, anders is dat geld weggooien in mijn ogen.

PPID heb ik nog nooit naar gekeken eerlijk, ik zal eens even kijken wat dat precies inhoudt.
Edit: even ingelezen in PPID en ik herken het "ziektebeeld" echt totaal niet bij haar. Maar mocht het zo blijven qua bespiering is het wellicht nog een optie om te laten onderzoeken.

Ze staat op de wei van 7 tot 15 en krijgt 2x per dag voordroog op stal.

Haar bespiering blijft niet stilstaan overigens, er zit zeker wel ontwikkeling in en denk dat ik ook haar leeftijd in mijn achterhoofd moet houden.

Ik vind momenteel haar bovenlijn en billen nog wat schraal, voor de rest ziet ze er top uit. Ze heeft 8!!! veulens gehad en de fokmerrie buik is er (zo goed als) af na 2 jaar.

Even een foto bijgevoegd voor het complete beeld:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 22:03 



 
Profiel   

Hoeveel kilo voordroog krijgt ze..weet je dat?
Op de onderste foto lijkt ze toch wel goed gevuld en zou je denken dat het met goede training wel bij zou trekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 22:44 



 
Profiel   

ellepel schreef
Hoeveel kilo voordroog krijgt ze..weet je dat?
Op de onderste foto lijkt ze toch wel goed gevuld en zou je denken dat het met goede training wel bij zou trekken


Kilo zou ik niet weten, maar het is altijd een flinke berg.
De onderste foto is van gisteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 11:33 



 
Profiel   

Ik zit nog even te zoeken in vitamineland. Momenteel geef ik de phytonics Multivit, maar ik mis een goed gehalte in bijv. vitamine E.
Omdat ik geen lucerne kan voeren, vervallen best wat vitaminebrokjes. Ik kijk nu naar de VS200, maar mis daar vitamine C en aantal wat vitamine B (alleen B6 zit erin). Gezien de prijs, wil ik wel zo volledig mogelijk voeren en de andere waardes zijn juist hartstikke mooi. Weet iemand een vitaminepoeder of brok wel vit c/b bevat en uiteraard met de andere waarden ook in orde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 19:10 



 
Profiel   

Metazoa geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 19:36 



 
Profiel   

Oh wat een goeie, ik wist dat die ook op basis van Timothee heeft. Ik ga eens vergelijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 19:44 



 
Profiel   

Iemand die deze brok heeft en tegen betaling een halve kilo aan mij toe wil sturen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 20:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 83 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen