Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 160 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Josien_ schreef
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?


Ik geef de havens gastro bij. Dat is al jaren het enige wat mijn paard blijft eten icm met een balancer, poeder of psyllium :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:18 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?


SluesliMix? Kun je zowel droog als nat voeren en is super smakelijk!
https://www.vitalstyle.nl/paard/paarden ... ix-slobber

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:56 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?

Beetje slobber mash

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:59 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd naar de berekening van de Landmuhle Premium!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:02 



 
Profiel   

Hilde_ schreef
Josien_ schreef
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?


SluesliMix? Kun je zowel droog als nat voeren en is super smakelijk!
https://www.vitalstyle.nl/paard/paarden ... ix-slobber


Ah dat is wel interessant!

Vergeten erbij te melden, moet wel droog zijn want een zet een week vooraf alle bakjes voer klaar die zo gegeven worden :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:05 



 
Profiel   

Die lamdmuhle ben ik ook wel benieuwd naar! Ik geef nu Agrobs seniormineral.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:11 



 
Profiel   

Josien, de fibermix van VB is daar uitermate geschikt voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:33 



 
Profiel   

Leicht genuss van Agrobs is daar ook mooi voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:48 



 
Profiel   

Na aanleiding van dit topic en berichten een paar pagina's terug over het bestellen van vitaminebrokjes en andere speciale voertjes ben ik benaderd door voervoorpaarden.nl. Die bezorgden toch ook bij mij in de regio. Dus misschien ook een tip voor andere mensen die o.a. Agrobs bestellen. Je kunt allicht contact op nemen met ze voor de mogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:19 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Marigo schreef
Yes, via kramer.nl. Ze hebben van Landmuhle veel verschillende soorten. Ik wilde deze wel proberen omdat mijn haf gevoelig is voor suikers en straks weer de rui periode in gaat.
Als het niks is ga ik Voor de Top Mineral van Lexa. Maar vond het delen wel even waard.

Deze is het toch? https://www.kramer.nl/Paard/Paardenvoer ... ng-Premium
Ik zie er inderdaad meerdere staan. En de PDF van deze klopt niet met de pagina in de link.



Klopt deze is het inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:01 



 
Profiel   

Muze schreef
Omdat de bodem er anders is, onder andere.


Ik voer wel heel arm Duits kruidenhooi, wellicht dat een Duitse balancer daar bij past? Grazen doet ie van mij momenteel niet. Heel minimaal pas vanaf juni (met graasmasker).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:04 



 
Profiel   

Selina schreef
Zou ik hier ook een vraag mogen stellen?
Ik wil wellicht een vitaminebrok aan m'n fjord gaan voeren. Ze krijgt nu Pure Balance, maar ben nog zoekende of ik iets anders wil.
Ze mag niet meer aankomen en is momenteel super fris dus er hoeft ook geen energie in :o
Het moet dus laag in energie en suiker etc zijn. Puur ter aanvulling naast het ruwvoer. Ze is verder gezond en "jong" (7)
Ik gaf ooit de Pavo Vital aan m'n vorige paard, maar hoorde daar ook weer slechte verhalen over.
Weet iemand alternatieven, zodat ik die kan bekijken?


Mag ik vragen wat voor slechte verhalen je over de pavo vital hebt gehoord?
Ik voer dit nu een aantal weken aan mijn paard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:35 



 
Profiel   

Sil1985 schreef
Selina schreef
Zou ik hier ook een vraag mogen stellen?
Ik wil wellicht een vitaminebrok aan m'n fjord gaan voeren. Ze krijgt nu Pure Balance, maar ben nog zoekende of ik iets anders wil.
Ze mag niet meer aankomen en is momenteel super fris dus er hoeft ook geen energie in :o
Het moet dus laag in energie en suiker etc zijn. Puur ter aanvulling naast het ruwvoer. Ze is verder gezond en "jong" (7)
Ik gaf ooit de Pavo Vital aan m'n vorige paard, maar hoorde daar ook weer slechte verhalen over.
Weet iemand alternatieven, zodat ik die kan bekijken?


Mag ik vragen wat voor slechte verhalen je over de pavo vital hebt gehoord?
Ik voer dit nu een aantal weken aan mijn paard ;)


Ik denk niet dat je een voer af kan danken op slechte ervaringen van anderen. Als het bij jouw paard past is het prima. als ik naar de samenstelling kijk van vital denk ik wel dat het echt meer een balancer is (aanvullend op een ander voer) of goed geschikt voor in de zomer. Al zit er erg weinig magnesium in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:27 



 
Profiel   

Mag ik vragen wat voor slechte verhalen je over de pavo vital hebt gehoord?
Ik voer dit nu een aantal weken aan mijn paard ;)[/quote]

Ik denk niet dat je een voer af kan danken op slechte ervaringen van anderen. Als het bij jouw paard past is het prima. als ik naar de samenstelling kijk van vital denk ik wel dat het echt meer een balancer is (aanvullend op een ander voer) of goed geschikt voor in de zomer. Al zit er erg weinig magnesium in..[/quote]

Bedankt voor je reactie. Kan er nog niet zoveel over zeggen of het werkt bij die van mij. Geef het nu 3 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:38 



 
Profiel   

En Pavo vital is ook in de loop der jaren verder ontwikkeld. De ‘oude’ variant van aantal jaren geleden was minder goed qua verhoudingen en had meer suikers enzo. De huidige heb ik ook weleens tijdje gevoerd, mijn paarden deden het er wel goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:37 



 
Profiel   

ik denk zelf dat ik als mijn pavo vital op is ga overstappen naar equilin :j
er staat dit bij:
Organisch goed opneembare mineralen
Pre- en probiotica bevat voor de vertering van suikers en eiwitten
Natuurlijk vitamine E, maar ook A.B en D
Omega 3 uit lijnzaad
Zonder toegevoegd ijzer

nou ja klinkt prima en een kennis van me heeft het en haar paarden doen het er supergoed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:43 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik denk zelf dat ik als mijn pavo vital op is ga overstappen naar equilin :j
er staat dit bij:
Organisch goed opneembare mineralen
Pre- en probiotica bevat voor de vertering van suikers en eiwitten
Natuurlijk vitamine E, maar ook A.B en D
Omega 3 uit lijnzaad
Zonder toegevoegd ijzer

nou ja klinkt prima en een kennis van me heeft het en haar paarden doen het er supergoed op.


Organisch gebonden mineralen zijn niet altijd beter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:23 



 
Profiel   

Oh die discussie is nu zo hip…

Ik geef ook equilin

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:32 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook even want ik zie door de bomen het bos niet meer. (ik was altijd een stille meelezer, maar toch maar een account aangemaakt, zodat ik ook kan posten :) ) Allereerst dank voor al jullie informatie!

Mijn 'probleem': Deze winter is een beetje een kwakkel winter. De herfst begon met natte mest en mestwater. Ook heeft mijn paard niet vooraan gestaan bij het uitdelen van goede hoeven. Natuurlijk laat ik elke 6 weken bekappen, heb ik biotine bijgegeven. Het is beter geweest, maar gaat nu toch weer achteruit. Mijn hoefsmid geeft aan dat dit ook van binnen uit kan komen. Dat voedingsstoffen niet goed worden opgenomen als de darmen niet goed werken. En dus biotine ook niet goed wordt opgenomen. (corrigeer me als ik het verkeerd heb begrepen :) )

Begonnen met een Detox kuur van vitastyle. Dit wordt slecht tot niet opgegeten. Daarna de darmbalans geprobeerd, met zelfde verhaal als resultaat. Oerbalans geprobeerd, wordt ook niet opgegeten.
Lange tanden bij Pavo vital en metazoa. Dit mixen met grasmix/lucerne/muesli/brokjes, geen enkel effect. Hij gooit de balancers/detox/darmbalans, gewoon naast zijn bak. Of spuugt ze zelfs uit.

Ik vind het nu erg lastig om iets nieuws te bestellen/kiezen om vervolgens met een hele zak voer te zitten wat niet wordt gegeten. Ik zou graag willen overstappen op een balancer, maar voer nu weer 'gewoon' sportmuesli van subli. Mest gaat de betere kant op.

Zijn er meerdere bokkers met een kieskeurige eter? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:49 



 
Profiel   

Als ze het goed doen qua mest ed op je sport muesli zou ik het nu even zo laten.
Hier werdt marstall goed gegeten en pavo
Equistyle absoluut niet .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:59 



 
Profiel   

Mijn erg kieskeurige dame met maag- en darmproblemen doet het onwijs goed op Vitalbix Active+! Dit is een balancer-muesli voor sportpaarden, hoog in energie (dus weet niet of dit aansluit bij jouw paard). Ik heb heel veel vitaminebrokjes geprobeerd, sommige begon ze niet eens aan (marstall, equilin, metazoa) en sommige at ze een paar dagen om ze vervolgens alsnog te laten staan (pavo vital, vitalbix DC). Deze muesli krijgt ze inmiddels al 1,5 jaar met succes :j Van alle Vitalbix producten kan je op hun website proefzakjes bestellen trouwens en volgens mij hebben meer merken dit.


Laatst bijgewerkt door SUSANNEx op 18-01-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:05 



 
Profiel   

Hier ook een kieskeurige eter. Hij doet het heel goed op Agrobs Naturmineral. Eet het zelfs uit de hand.
Wat voer je aan ruwvoer?
Als hij het op de muesli goed doet, zou ik het voorlopig zo houden en ondertussen verder zoeken naar passend voer op basis van behoefte van je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:06 



 
Profiel   

Muze schreef
Oh die discussie is nu zo hip…

Ik geef ook equilin


Misschien is die discussie hip. Maar misschien zit er zeker een kern van waarheid in??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:21 



 
Profiel   

Ik denk van niet. Kan me simpelweg niet voorstellen dat anorganisch beter opgenomen wordt door een lichaam dan organisch. Maargoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:24 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik denk van niet. Kan me simpelweg niet voorstellen dat anorganisch beter opgenomen wordt door een lichaam dan organisch. Maargoed.


https://www.google.com/amp/s/www.paardo ... f-nee/amp/

Omdat het lichaam met anorganisch, gezonder en beter kan verwerken dan organisch. En dat heeft puur te maken met de stof waaraan het mineraal gelinkt is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 160 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen