Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 162 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

pavo vital,dat eten ze hier allemaal wel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:03 



 
Profiel   

Die van mij eet de pavo vital ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:04 



 
Profiel   

Ik ben op zich tevreden over equilin maar sinds ik het voer is mijn pony meer opgeblazen.
Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat dit daardoor komt… maar er is verder niets veranderd..
Herkent iemand dit of is dit onmogelijk?
Ik doel dus op een te gevulde buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:26 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik ben op zich tevreden over equilin maar sinds ik het voer is mijn pony meer opgeblazen.
Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat dit daardoor komt… maar er is verder niets veranderd..
Herkent iemand dit of is dit onmogelijk?
Ik doel dus op een te gevulde buik.



We hadden al contact gehad. Bij mijn paard leek het alsof hij een skippybal had ingeslikt. De ene keer erger dan de andere keer. De buik is dan in zijn geheel rond en strak. Hij is dan ook heel winderig. Het leek mij bijna niet mogelijk dat het door de Equilin zou komen, ik voerde de balancer en de basic. Totdat ik daarmee stopte en overging op ander voer (op advies homeopaat). Hij is niet meer opgeblazen geweest. Over het voer was ik wel tevreden en het paard at het ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:33 



 
Profiel   

Mijn pony at de equilin twee weken prima maar nu laat hij zelfs zijn muesli staan (alpengrün van agrobs) omdat de brokjes zo sterk ruiken

Dus twijfel of ermee stoppen of hem minder equilin geven en dat langzaam weer opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:14 



 
Profiel   

Ik ben voor nu in elk geval even gestopt en over op Vitalbix Timothy. ( en wat grasbrok en kruiden maar dat kreeg hij al.)
T kan ook zijn dat ie wat teveel aan t ruwvoer staat maar vond het wel typisch dat het begon sinds equilin.
We gaan t zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:09 



 
Profiel   

Hier staan ze nu iets langer dan een week op de pavo vital, en mijn paard is nu erg nerveus en schrikkerig. Kan toeval zijn maar hoor meer die het hebben van de vital.

Nu ben ik dus weer opzoek, de metazoa en vital vallen dus af omdat ze er schrikkerig van word. Hiervoor de cavalor nutri support gevoerd, daar kreeg ze een doffe vacht van.

Wij hebben redelijk rijk hooi denk ik(moet de ruwvoer check nog opsturen).

Deze staan nu op mijn lijstje;
Agrobs Naturmineral balancer
Equilinn balancer
Pure balancer
Victorious Secret

Iemand ervaringen met deze balancer bij een druk paard ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 23:17 



 
Profiel   

Ik zou iets proberen zonder luzerne. Pure balancer is dan in ieder geval een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 23:37 



 
Profiel   

Mijn paard dat heel snel schrikkerig en nerveus wordt van voer doet het goed op jpgef. Hij vind het daarnaast ook lekker, wat hier ook wel vaak een probleem is. Is makkelijk te bestellen en vind het redelijk betaalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 00:45 



 
Profiel   

Ik heb er ook 1 die snel schrikkerig wordt en doet het goed op de naturmineral. Maar ik geef wel magnesium bij. Zonder is hij sowieso schrikkeriger dan met.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 07:26 



 
Profiel   

De laatste dagen is met name mijn oudste paard ook wat schrikkeriger, ik wijt dat toch echt aan het weer. Is het niet een idee om het nog even aan te kijken?

Overigens hier erg tevreden over JPGEF, ik heb de balancer brok plus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 07:32 



 
Profiel   

Ik ben ook erg tevreden met de jpgef. In combi met de equifyt gold erg tevreden hoe ze het doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 07:48 



 
Profiel   

Ik kom zomaar even binnenvallen, ik ben ook weer aan het tobben qua voer voor mijn gevoelige sensibele merrie. Wil als mijn huidige voer op is (Subli zonder), over op de balancer van JPGEF, echter voer je daar niet zoveel van en omdat de rest van stal wel een “grote” portie krijgt en ik voernijd wil voorkomen, wil ik het ergens doorheen doen (soort gras/hooimix zonder lucerne). Het moet wel droogvoer zijn want ik moet het klaarzetten in bakjes.

Iemand een goede suggestie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 08:15 



 
Profiel   

Moet het per sé een grasmix zijn? Zelf vind ik de Agrobs Alpengrünmuesli heel fijn. En ik voer nu zelf de Slueslimix van VitalStyle door de balancer heen. Ook heel fijn spul. Kun je ook makkelijk slobber van maken, voor de afwisseling. Maar ook bijvoorbeeld de Marstall Wiesen-Fasern is mooi spul en meer gehakseld hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 08:19 



 
Profiel   

Vitalbix Fibre mix kun je gebruiken. Bevat geen luzerne. Vinden die van mij alleen niet zo lekker. Agrobs alpengrun muesli kun je ook gebruiken. Vinden die van mij wel heel lekker en is ook een soort grasmix. Met wat extra toevoegingen en zonder luzerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 08:51 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Moet het per sé een grasmix zijn? Zelf vind ik de Agrobs Alpengrünmuesli heel fijn. En ik voer nu zelf de Slueslimix van VitalStyle door de balancer heen. Ook heel fijn spul. Kun je ook makkelijk slobber van maken, voor de afwisseling. Maar ook bijvoorbeeld de Marstall Wiesen-Fasern is mooi spul en meer gehakseld hooi.


Niet persé, maar gezien de (mooie?) samenstelling van JPGEF wil ik iets “ruwvoerachtigs” erbij voeren. Ze mag best wat hebben, alleen zonder (toegevoegde) suikers ivm gevoeligheid hierop en ze kan absoluut niet tegen luzerne (laat dit na een tijd ook staan).

Het is bij haar een beetje lastig, ze is een moeilijke eter maar ze mag ook qua voer “niet veel hebben”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 08:54 



 
Profiel   

Die van mij dood een moord voor de fibre mix van Vitalbix. Likt elke ochtend d’r bak leeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 09:22 



 
Profiel   

Hier ook super tevreden over de alpengrun muesli van Agrobs. Mooi spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 09:54 



 
Profiel   

Ga de opties eens naast elkaar liggen. Bij zo’n zeur is het wel makkelijk om “als dit blijft liggen, over op…” opties te hebben.

Met de Alpengrun Mueslï was ik altijd erg tevreden maar at ze na een tijdje ook een beetje met lange tanden, als er dan een vitamine/balancer doorheen zit die hare majesteit niet zo bevalt, laat ze al snel alles staan.

Ben het een beetje beu dat ik steeds over moet op iets anders en bijna voor haar box zit te bidden en smeken of ze het als-je-blieft even wilt opeten deze keer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 09:56 



 
Profiel   

Heel herkenbaar. Daarom ben ik ook heel blij met de slueslimix. De bak wordt leeg gelikt, terwijl er weinig energie uit te halen is. En voor de variatie maak ik er eens slobber van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 10:48 



 
Profiel   

Of van Hartog, complete care of zoiets? Is ook een soort grasmix.

Edit: zit luzerne in

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:04 



 
Profiel   

Voeren degene met een balancer er nog een extra supplement naast?

Mijn merrie kreeg ongeacht merk/brokje/etc ten allen tijdje nog de magnesium Chelaat van Horseflex erbij omdat het zo’n vreselijke zenuwpees kan zijn en snel spanning opbouwt tijdens het werk.

Vraag me af wat mensen met net zo’n gevoelig type doen, of hebben jullie het eerst geprobeerd op enkel een balancer + evt wat ruwvoermix erbij?

Ik zag dat Vitalbix te verkrijgen is bij EJ en het scheelt ook bijna 10eu per zak met Slueslimix, dus ga eerst dat halen en bouw Subli dan af, tot het op is. En bouw de verhouding van Vitalbix Fibre wat op en straks de balancer erdoorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 15:41 



 
Profiel   

Ik voer magnesium en momenteel ook mariadistel bij. Ik voer de Agrobs naturmineral en dat is zo weinig dat ik dus ook meng :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 15:44 



 
Profiel   

Ik voer agrobs muesli samen met Equilin balancer en 24/7 ruwvoer.
Juist het 24/7 ruwvoer heeft mijn paard wat koeler in het hoofd gemaakt vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 15:55 



 
Profiel   

Ik voer de pavo dailyfit koek met de fiber mix van Vitalbix, daarbij krijgt ze momenteel mariadistelzaad en medicatie voor haar maag. De mijne krijgt ook onbeperkt hooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 16:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 162 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen