Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 151 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Heb je al eens gekeken naar Pure Trace?
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... rd-poeder/

Ik heb het niet doorgerekend qua gehaltes, maar het is op basis van biergist en een kleine hoeveelheid raapzaadolie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:24 



 
Profiel   

Mizora schreef
Heb je al eens gekeken naar Pure Trace?
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... rd-poeder/

Ik heb het niet doorgerekend qua gehaltes, maar het is op basis van biergist en een kleine hoeveelheid raapzaadolie.


Het staat nu op mijn lijstje. Mijn voorkeur gaat uit naar een compleet vitamine/mineralen supplement. Begrijp ik uit jouw post dat niet ieder vitamines/mineralen supplement compleet is? Daar ga ik eigenlijk wel een beetje vanuit, of is dat heel naïef???

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:43 



 
Profiel   

Citaat
Helaas ook allemaal niet geschikt. Paard is overgevoelig voor oa tarwe, mais, soja, zemelen, luzerne, timothee, bieten, wortelen en ga zo maar door. Staat nu qua voer op Coolstance copra (kokos) wat heel goed gaat gelukkig alleen moet dat nog wel aangevuld worden met een balancer. In principe heb ik alle balancers die in NL op de markt zijn al bekeken. Dus nu op zoek naar vloeibaar of vitamine/mineralen in poedervorm.


Stance Equitec (Coolstance) heeft tegenwoordig ook een 'balancer' poedervorm. VitaStance,
weet zo de ingrediënten niet maar meen vrij van wat jouw paard niet mag hebben. Rene wielens verkoopt het, misschien elders ook al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 20:56 



 
Profiel   

salamaleque schreef
Mizora schreef
Heb je al eens gekeken naar Pure Trace?
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... rd-poeder/

Ik heb het niet doorgerekend qua gehaltes, maar het is op basis van biergist en een kleine hoeveelheid raapzaadolie.


Het staat nu op mijn lijstje. Mijn voorkeur gaat uit naar een compleet vitamine/mineralen supplement. Begrijp ik uit jouw post dat niet ieder vitamines/mineralen supplement compleet is? Daar ga ik eigenlijk wel een beetje vanuit, of is dat heel naïef???


De puur vita-min is in ieder geval niet compleet, eigenlijk functioneel enkel een vitamine A-supplement. Van Metazoa moet je het dubbele voeren van wat aangeraden wordt. Subli Bikkels is het advies 30-100g van per 100kg lichaamsgewicht, ik moet het uitzoeken wat de logische hoeveelheid is met 2kg gemiddeld tot grof hooi per 100kg lichaamsgewicht, maar uit mijn hoofd gezegd zat dit iets boven de 100g. Maar een supplement waar je ruim 3x zoveel van kan geven voor de richtlijnen is sowieso absurd zonder duidelijke uitleg hoe en wat, bij de meeste mineralen zou ik niet zonder reden 3x de aanbevolen hoeveelheid voeren.

Zowel Marstall Force als Pavo Vital raad ik 30g/100kg i.p.v. de 20g/100kg die zij zelf aanraden, waarbij Vital ook nog eens zeer vit. A arm is, maar verder wel goed. JPGEF is een duidelijke uitzondering, hiervan klopt de dosering.

Van de meeste supplementen is prima tot een correct balancerende hoeveelheid te komen, het is alleen over het algemeen meer dan dat ze zelf aanraden. Deels is dit omdat premix (de vitaminen en mineralen zonder dragen) kneiterduur is. Deels is dit om het risico op overdosering zo klein mogelijk te maken. Er zijn nu eenmaal mensen die 3x een schep biks geven, een complete portie mineralenbrok en nog 2-5 supplementen waarbij niet op de stapeling gelet wordt. Hoewel het risico op uit balans brengen, zoals je soms wel eens leest, minimaal is, wordt op een keer de kans op overdoseren wel reëel. En dan is het lang niet altijd Selenium die het risico vormt. Vitamine D en koper zijn dan bijvoorbeeld ook aandachtspunten, net als nog wat andere stoffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 22:21 



 
Profiel   

Dankjewel voor de duidelijke uitleg! Ik geef mijn paard jpgef. Goed om te horen dat de dosering hiervan klopt. Ik vind mijn paard het op de jpgef ook heel goed doen, zeker vergeleken bij de pavo vital en (in mindere mate) vitalbix. Misschien juist omdat ze nu voldoende van alles binnen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 06:52 



 
Profiel   

Ik wissel nog wel eens tussen de jpgef en de victorious secret.
Op beide doen ze het overigens goed.

@Mizora, Is de VS ook okay qua dosering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 07:30 



 
Profiel   

En Oerbalans?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 07:41 



 
Profiel   

@dwyne

Zo zie je maar weer, er is zoveel te koop dat het niet bij te houden is! Ga ik ook naar kijken, dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:04 



 
Profiel   

@Salamaleqeu, je zou ook nog kunnen kijken naar NAF compleet supplement. Heb ik lang geleden gevoerd naast hooi en beetje bietenpulp, toen erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:14 



 
Profiel   

Pumpkins schreef
@Salamaleqeu, je zou ook nog kunnen kijken naar NAF compleet supplement. Heb ik lang geleden gevoerd naast hooi en beetje bietenpulp, toen erg tevreden over.


Dank je! De samenstelling is oa:
Tarwegries, Mais, Calcium Carbonaat, Biergist, Dicalciumfosfaat, Wei-eiwit poeder, Natrium chloride, Weipoeder, Magnesiumoxide

Mijn paard is overgevoelig voor oa tarwe, mais en wei(poeder) dus dit supplement wordt hem ook niet :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:38 



 
Profiel   

Toch is de Puur P van Okapi niet alleen mineralen hoor. Als ik het zo lees bevat het een vrij volledige samenstelling aan vitaminen.

400.000 IE Vitamine A (3a672a)
3.000 mg vitamine E (3a700),
100 mg vitamine B1
200 mg vitamine B2
100 mg vitamine B6
1.000 μg vitamine B12
100 mg vitamine K3
900 mg nicotinezuur
450 mg pantotheenzuur
100 mg foliumzuur 20.000 μg biotine
5.000 mg cholinechloride
6.000 mg zink (3b605) als zinksulfaatmonohydraat
3.000 mg mangaan (E5) als mangaan (II) oxide
2.000 mg koper (E2) als koper (II) sulfaatpentahydraat
1.000 mg ijzer (E1) als ijzer (II) sulfaatmonohydraat
80 mg jodium (3b202) watervrij calciumjodaat
40 mg kobalt (3b801) als kobalt (II) acetaat-tetrahydraat
8 mg selenium (E8) als natriumseleniet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:49 



 
Profiel   

Ik zat ook naar de supplementen/ mineralen brokjes van pure horse te kijken maar zie er meerdere, geen idee welke dan goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:02 



 
Profiel   

Ik hoop dat iemand mij hier kan adviseren!

Ik heb een 2 jarige Haflinger gekocht, hij is op dit moment welvarend :) maar moet niet dikker.

Heeft zo'n jonkie genoeg aan alleen een balancer of zouden jullie er nog een eiwitbrok/opfokbrok of iets anders aan toevoegen tot hij 3 is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:21 



 
Profiel   

Jonge paarden mogen wat aan de schrale kant en in de winter doorgroeien maakt dat er geen rust en dus herstelperiode is voor spieren en pezen (groeiende botten trekken daar nl nogal aan). Wintergroeistop maakt dus hele paard sterker. Genoeg mineralen zeker, maar als hij nu al welvarend is, is meer brok er in eerder funest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:34 



 
Profiel   

Duidelijk! Thanks voor het advies. Dan houden we het lekker op een vitaminebrokje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:48 



 
Profiel   

salamaleque schreef
Pumpkins schreef
@Salamaleqeu, je zou ook nog kunnen kijken naar NAF compleet supplement. Heb ik lang geleden gevoerd naast hooi en beetje bietenpulp, toen erg tevreden over.


Dank je! De samenstelling is oa:
Tarwegries, Mais, Calcium Carbonaat, Biergist, Dicalciumfosfaat, Wei-eiwit poeder, Natrium chloride, Weipoeder, Magnesiumoxide

Mijn paard is overgevoelig voor oa tarwe, mais en wei(poeder) dus dit supplement wordt hem ook niet :(


Ah jammer, ik had ook nog niet goed naar de ingrediënten gekeken en ging er eigenlijk vanuit dat het puur vitamines en mineralen waren. Lastig hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:52 



 
Profiel   

wij geven nu vitalbix, maar de prijzen stijgen flink.
wat is vergelijkbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:02 



 
Profiel   

Hoi, ik hoop dat dit berichtje hier mag maar is er iemand die mee kan kijken naar mijn mineralen/vitaminenkorrel in combinatie met de rest van mijn voer metname de calcium/fosfor verhouding. Ben het even helemaal kwijt. Mag eventueel in PB omdat het niet over een vitaminekorrel op zich gaat.

( ik voer sojaschroot, fibrebeet, grasbrok en speedbeet ernaast)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:54 



 
Profiel   

dianalamboo schreef
wij geven nu vitalbix, maar de prijzen stijgen flink.
wat is vergelijkbaar?

Had 't zelf nog niet gezien. Maar vind zelf dat alle premium merken een beetje op hetzelfde niveau zitten per dag. Dus dan moet je overstappen op Pavo Vital (lucerne erin) of Marstall Force (veel ijzer). Ben je tevreden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 07:28 



 
Profiel   

Ik vind zelf de Nutri Support heel voordelig voeren. Met een 20 kg zak doe je 400 dagen als je 1 paard hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 08:41 



 
Profiel   

Lees regelmatig dat paarden van een bepaalde vitaminekorrel wat heet of spooky worden. Las op een Brits forum dat dit kan liggen aan het Vitamine E gehalte. Van een hoog vitamine E gehalte kunnen ze spooky worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:24 



 
Profiel   

Jets schreef
Ik vind zelf de Nutri Support heel voordelig voeren. Met een 20 kg zak doe je 400 dagen als je 1 paard hebt.


Ik ga deze even onderzoeken. Bedankt! Hoeft niet perse voordelig te zijn maar duurder dan nodig vind ik niet overbodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:20 



 
Profiel   

Ik voer Pferdgerecht Futter Natur en onbeperkt ruwvoer in slowfeeders.
Geen aanvullende supplementen of balancers of brok.

Ik kan wel een klein zakje opsturen als iemand het wil testen/voelen/ruiken/proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:31 



 
Profiel   

Waar is dat van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:35 



 
Profiel   

Welke hoeveelheden houden jullie van Metazoa aan?
Van de versies zonder luzerne?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 151 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen